Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Er bestaat ook nog zoiets als normen en waarden en fatsoenlijk kleden. Sommige vrouwen gaan daar inderdaad aan voorbij voor aandacht.
Dat is gewoon de andere kant, moet je eens zien hoeveel vrouwen hun lichaam in zetten op sm voor een beetje aandacht.
Elisa2 schreef:Er bestaat ook nog zoiets als normen en waarden en fatsoenlijk kleden. Sommige vrouwen gaan daar inderdaad aan voorbij voor aandacht.
Dat is gewoon de andere kant, moet je eens zien hoeveel vrouwen hun lichaam in zetten op sm voor een beetje aandacht.
Popstra schreef:Uiteraard maar ik mag ook vinden er het gros vd Nederlandse dames zich slecht kleden
Urbanus schreef:Popstra schreef:Uiteraard maar ik mag ook vinden er het gros vd Nederlandse dames zich slecht kleden
Lekker juist, die diversiteit. Ik zou nooit in een witte driekwart legging lopen maar lig er echt niet wakker van als een ander dat wel doet.
simongek schreef:Fly_high schreef:
Ik vind het wel raar dat seksuele intimidatie op straat onprettig vinden als iets raars wordt neergezet in dit topic en dat je dan blijkbaar ook nog vooral vriendelijk moet reageren
Vroeger (=als tieners) vonden we aanranding ook maar "egostrelend" want wat ben je toch onweerstaanbaar knap als iedereen ongevraagd z'n hand in je onderbroek wil steken... Tegenwoordig iets andere mening over zullen we maar zeggen.
Nou nafluiten is toch ieys anders als iemand vam zijn fiets trekken en de hand in de broek steken.
Yavanna schreef:Germie is een man, ik heb hiervoor maar even in zijn profiel gespiektleuk, gaan we daar een apart topic voor aanmaken, “ Mag Germie wel of niet met ontbloot lichaam rond lopen, want is hij of zij “
![]()
Ik vind dat kinderen tegenwoordig op worden gevoed dat het lichaam, naakt, eng is. Ze zien hun papa en mama nooit meer bloot en de taboesfeer erom heen wordt steeds groter.
Onlangs was ik op mijn eigen boot topless aan het zonnen, komt er een boot langs gevaren met kinderen ( ja sorry, ik pas me er niet voor aan, eigen plek ) roept een van die kinderen, “ mama, kijk die mevrouw is bloot van boven “ Helemaal in de stress omdat hij nog nooit borsten had gezien.
Hoe moeten die kinderen er dan mee om leren gaan.
Meiden gaan lopen gillen dat ze nageroepen worden of nagefloten en dat ze opmerkingen krijgen, maar als je kijkt wat ze aan hebben, dan zie je poesje net niet. Dus ja, wat willen ze nou? Korte rokjes vraag je toch om een reactie. Ik vond het vroeger wel egostrelend en nog steeds als ze me naroepen of fluiten, dan zwaai ik even naar ze met een glimlach en loop weer verder. Dan denk ik bij mezelf, nou, ik zie er nog goed genoeg uit om aandacht aan te gevenEn ik draag echt nooit korte rokjes.
Al dat hysterische, veramerikaaniseerde gedoe.
Mijn kinderen ook, die liepen gewoon in blote kont op het strand, tot ze zelf aangaven dat niet meer te willen.
Maar ik moet wel zeggen, met de komst van internet is er veel, heeeeel veel veranderd en niet in positieve zin. Vraag me ook echt af waar dit naar toe gaat en hou mijn hart vast.
Urbanus schreef:@hutcherson, welk geroep om aandacht bedoel je? Want ik begrijp even niet hoe jouw post zich verhoudt tot die van TS.
SusanH schreef:Ben wel benieuwd naar hoe mensen met puber dochters hiermee om gaan. Ik heb mijn dochter van nu 14 wel uitgelegd dat je met bepaalde kleding ook bepaalde reacties kunt krijgen. Dat die reacties niet mogen, maar dat het soms wel gebeurt. Ik heb haar ook op het hart gedrukt als iemand ooit haar op een grens overschrijdende manier bejegend ze dit meteen met ons moet delen. Nu is ze onlangs in het zwembad toen ze met vriendinnen was op een hele nare manier aangesproken door een man. Heel erg voor haar om mee te maken. Maar ze vond het zo eng dat ze het pas 3 dagen later durfde te vertellen. Waar ik maar mee zeggen wil, ook al kunnen we vinden dat je moet kunnen dragen wat je zelf wil, het kan wel reacties oproepen bij anderen die zeker bij jonge vrouwen misbruik maken van de kwetsbaarheid van diegene. Ik vind wel dat ouders en de wat bredere omgeving van die jonge vrouwen daar een taak in hebben, om ze hier weerbaarder in te malen.
Wbt het incident in het zwembad, we hebben melding gemaakt bij de politie samen. Dat was heel fijn. Ze hebben haar erg op haar gemak gesteld en haar echt het gevoel gegeven dat het heel goed was dat we het meldden. Dat het echt niet ok was, wat er gebeurd was. Maar dat het absoluut niet aan haar lag. En het zwembad hebben we ook gebeld en het signalement doorgegeven.
Elisa2 schreef:Toen mijn zus ooit dit soort neigingen had (onfatsoenlijk gekleed) de deur uit wilde gaan heeft mijn moeder haar dat verboden en gezegd dat ze zo over kwam als een h**r en dito aandacht zou trekken en een naam zou krijgen.
SusanH schreef:Ben wel benieuwd naar hoe mensen met puber dochters hiermee om gaan. Ik heb mijn dochter van nu 14 wel uitgelegd dat je met bepaalde kleding ook bepaalde reacties kunt krijgen. Dat die reacties niet mogen, maar dat het soms wel gebeurt. Ik heb haar ook op het hart gedrukt als iemand ooit haar op een grens overschrijdende manier bejegend ze dit meteen met ons moet delen. Nu is ze onlangs in het zwembad toen ze met vriendinnen was op een hele nare manier aangesproken door een man. Heel erg voor haar om mee te maken. Maar ze vond het zo eng dat ze het pas 3 dagen later durfde te vertellen. Waar ik maar mee zeggen wil, ook al kunnen we vinden dat je moet kunnen dragen wat je zelf wil, het kan wel reacties oproepen bij anderen die zeker bij jonge vrouwen misbruik maken van de kwetsbaarheid van diegene.
Tiggs schreef:Het verbaast me wel dat er best wat reacties zijn van vrouwen die naroepen normaal vinden en dat je met bepaalde kleding om bepaalde opmerkingen vraagt. Ik vind dat best schokkend eigenlijk, dat die seksualisering als zo normaal wordt gezien.
Tiggs schreef:Het verbaast me wel dat er best wat reacties zijn van vrouwen die naroepen normaal vinden en dat je met bepaalde kleding om bepaalde opmerkingen vraagt. Ik vind dat best schokkend eigenlijk, dat die seksualisering als zo normaal wordt gezien.