Opnieuw mogelijke aanval door wolf op peuter.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 18:54

Wintu schreef:
speurneusc schreef:
vind er nix sarcastisch aan, wat herhalende en herhalende quotes met een opmerking die kant nog wal raakt

Was jij niet degene die het topic over de aanval op het andere kindje had geopend, met enkel een linkje, waarom heb je dat toen niet even aangepast, zodat het topic gewoon open kon blijven?

omdat alle volgende reacties dat linkje al hadden geplaatst, onzinnig dat ik dat ook weer moest doen. maar waarom heb je zelf dan niets geplaatst? en je eigen topic erover gestart had je gezellig door kunnen gaan met hetzelfde kopieeren

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:06

speurneusc schreef:
Wintu schreef:

Was jij niet degene die het topic over de aanval op het andere kindje had geopend, met enkel een linkje, waarom heb je dat toen niet even aangepast, zodat het topic gewoon open kon blijven?

omdat alle volgende reacties dat linkje al hadden geplaatst, onzinnig dat ik dat ook weer moest doen. maar waarom heb je zelf dan niets geplaatst? en je eigen topic erover gestart had je gezellig door kunnen gaan met hetzelfde kopieeren

Omdat een mod mij vertelde dat de OP starter dat moest doen en die daar ook op geattendeerd was.

Verder hoef je niet zo zuur te doen hoor, crisis, als de wolventopics je zo tegen staan door al het gekopieer, dan blijf je er toch lekker uit weg, komt de sfeer vast ten goede :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 20:28

Wintu schreef:
Verder hoef je niet zo zuur te doen hoor, crisis, als de wolventopics je zo tegen staan door al het gekopieer, dan blijf je er toch lekker uit weg, komt de sfeer vast ten goede :')

zeker wel als er gejankt gaat worden dat het topic door mij gesloten is en dat er nu niet meer gereageerd kan worden

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 20:52

speurneusc schreef:
Wintu schreef:

zeker wel als er gejankt gaat worden dat het topic door mij gesloten is en dat er nu niet meer gereageerd kan worden

Nou ik vond het wel een flauwe actie van je, dat je eerst een OP aanmaakt met enkel een linkje en vervolgens een goedlopend topic om zeep helpt omdat je te beroerd bent je OP aan te passen terwijl je het alleen even had hoeven kopiëren.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 20:54

speurneusc schreef:
Wintu schreef:

Als je zelf lomp reageert, kun je ze lomp terug verwachten, ik stelde enkel een vraag.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Opnieuw mogelijke aanval door wolf op peuter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 20:56

Zullen we dit topic open houden?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 20:58

Zullen we deze discussie anders niet hier voeren? Anders krijgt dit topic ook een slotje, lijkt me zonde!!

Zullen de pro wolf mensen nu ook zeggen "Ach, is de natuur?" :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 21:02

Janken lijkt mij (om meer dan één reden) toepasselijk ;) in een wolventopic.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 21:07

Flubberboot schreef:
Zullen we deze discussie anders niet hier voeren? Anders krijgt dit topic ook een slotje, lijkt me zonde!!

Die zeggen dat ze verbaasd zijn en het niet zagen aankomen :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 23:28

“Jullie” wolf was zelfs bij ons (Belgie) avondnieuws.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 07:17

Citaat:
Op dit moment ( 30 juni 2023) betreft het een probleemsituatie met een wolf en niet een probleemwolf, vanwege de afwezigheid van agressie naar mensen of aangelijnde honden zonder provocatie. De situatie is evengoed kritisch en kan op elk moment verder escaleren.

Dit is natuurlijk een tricky zinnetje. Agressie naar aangelijnde honden zonder provocatie. Maar wat is provocatie? Wandelen in een gebied waar een waarschuwing hangt?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 08:18

Maar is het nu die drachtige/net geworpen teef die zo prominent aanwezig is of is het een andere wolf?

Nadeel is dat als het die teef is en je haar afschiet (als de welpen oud genoeg zijn wantja, daar ontkom je niet meer aan) de welpen dit gedrag ook al geleerd hebben van moeders. Dan zit je met 9 probleemwolven die weten dat ze van mensen niks te vrezen hebben in plaats van 1

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 08:27

dat kopieeren hadden 9!! andere al gedaan in hun reacties moest ik dan gewoon ook weer hetzelfde kopieeren??? daar had ik ff geen trek in jullie mankeren toch nix aan de vingers, kleine moeite zelf ff te doen of je eigen topic daarmee te openen... maar nee gewoon doorzeuren hierover in een andermans topic is veeeeellll leuker nietwaar??
Laatst bijgewerkt door Firelight op 02-08-24 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 08:27

DuoPenotti schreef:
Zullen we dit topic open houden?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 08:28

Flubberboot schreef:

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:00

Schuur_ schreef:
Maar is het nu die drachtige/net geworpen teef die zo prominent aanwezig is of is het een andere wolf?

Nadeel is dat als het die teef is en je haar afschiet (als de welpen oud genoeg zijn wantja, daar ontkom je niet meer aan) de welpen dit gedrag ook al geleerd hebben van moeders. Dan zit je met 9 probleemwolven die weten dat ze van mensen niks te vrezen hebben in plaats van 1

Ik denk dat deze wolf nu wel weet dat die 2 benige, vlezige wezens, geen functionele natuurlijke instincten ter zelfbehoud hebben, niet erg snel zijn en ook geen hoorns oid hebben om zich te verdedigen...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:24

tienus63 schreef:
@vjesta, als je de eerdere opmerkingen van de Faunabescherming over het meisje wat bij Den Treek gebeten is niet weet of vergeet, dan niet.

Maar wetende wat voor lage, onder de gordel opmerkingen Faunabescherming de wereld op slingert via X, dan wel.

[ [url=m/aMrQAF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0grNQ8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bron Faunabescherming op X

Nou ja, die zijn gek...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:32

pol013 schreef:
Omdat dat schattig klinkt? Een mama die haar kindjes veilig probeert te houden. Een gezinnetje wat alleen maar met rust gelaten wil worden.

Dat. Het staat ook dichter bij de mens om haar "teef" te noemen. Het is geen hond. Dat dier is een wolvin. Ze heeft ook geen welpjes maar welpen.

Zijn van die taalkundige dingetjes die die wolven leuker en aantrekkelijker maken. De Nederlandse taal doet dat op dit soort manieren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-24 09:34

Gelukkig nog net geen Disney namen zoals in Belgie...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:34

Schuur_ schreef:
Citaat:
Op dit moment ( 30 juni 2023) betreft het een probleemsituatie met een wolf en niet een probleemwolf, vanwege de afwezigheid van agressie naar mensen of aangelijnde honden zonder provocatie. De situatie is evengoed kritisch en kan op elk moment verder escaleren.

Dit is natuurlijk een tricky zinnetje. Agressie naar aangelijnde honden zonder provocatie. Maar wat is provocatie? Wandelen in een gebied waar een waarschuwing hangt?

Juni 2023 hè. Er hing helemaal geen waarschuwing. Een jaar geleden was elke deskundige nog volledig aan het ontkennen dat er ooit een probleemsituatie zou kunnen ontstaan.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:39

@koper ik vind reu en teef juist beter passen.
Net als reegeit en reebok.
En welpjes, brrr, lion king taal gebruik.
Ik probeer het woord welpen ook te vermijden, ik zeg jongen.

Grappig hoe woorden bij een ieder een andere klank hebben.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:43

tienus63 schreef:
@koper ik vind reu en teef juist beter passen.

Voor honden ja. De woorden teef en reu zijn op één diersoort van toepassing. Of is een merrie nu ook ineens een teef? Koeien en geiten dan ook meteen maar?

Ander dingetje. Ik weet dat er in bij voorbeeld Zweden halsbanden en een soort dekjes voor honden (reu of teef, maakt niet uit) bestaan met stekels/pennen er op om wolven (en wolvinnen) af te weren bij een aanval. Ik snap niet zo goed dat de "experts" dat nog niet geadviseerd hebben. Kunnen ze nog een leuk handeltje van maken ook als ze het een beetje slim aanpakken.

En dan voor mensen die in de natuur willen wandelen kevlarpakken en antiwolf integraalhelmen ofzo. Zodat je onbezorgd de natuur in kunt met je stekelige hond :Y) :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-24 09:45

Ja de verboden prikbanden weer legaal, maar dan naar buiten gericht.... :n

Maar inderdaad de beschermingshonden in het buitenland hebben het aan

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 10:11

DuoPenotti schreef:
Gelukkig nog net geen Disney namen zoals in Belgie...

Heuh? Het wolvenpaar noemde August en Noëlla. Zijn dat Disneynamen? Nu ja, August is aangereden.

Ook zoiets .. De wolven hebben Duitsland en Nederland doorkruist, daarbij drukke wegen, viaducten, rivieren, … getrotseerd maar onze gewestweg is er teveel aan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-24 10:18

Sorry voor de niet gehele duidelijke verwoording...alles word ook altijd precies letterlijk genomen hier :')

Het geven van namen aan wilde dieren is Disney gedrag.

Ze hebben gewoon een DNA identificatie nummers. GW979m geen schattig naampje