Elisa2 schreef:Anticonceptie vind ik ook een goed idee wbt de wolven.
Wanneer de alfa wolvin geen jongen krijgt, zakt haar status en komt een ander vrouwtje op die plek. Een roedel heeft jongen nodig om goed te kunnen jagen namelijk.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Myfairytale schreef:Lusitana schreef:Zwijnen zijn behoorlijk gevaarlijk (en sluiten in groepen ook lammetjes ed in om te eten!) maar daar is men aan gewend en dus niet zo angstig voor. De meeste dieren vallen niet ongeprovoceerd aan, maar het komt wel voor dat we soms niet doorhebben dát we ze hebben geprovoceerd en dan komt een aanval op het oog uit het niets.
Betreffende het nieuwsbericht: Ze willen toch zó graag een keer een melding van een wolfincident betreffende een kind dat ze het maar gewoon gaan verzinnen en omstandigheden gaan overdrijven. De nuchtere mens ziet onmiddelijk al het "vermoedelijke" anderen zien alleen "wolf".
Wolven in Nederland moeten wel gewend zijn aan mensen, het land is zo vreselijk dichtbevolkt. Daarin schuit ook het gevaar.
Nederland heeft geen echte natuur en geen ruimte voor wilde dieren.
Nog nooit van gehoord, terwijl ik en al mijn voorgaande generaties op de Veluwe wonen.
En dan nog hebben we het verschil dat zwijnen niet over omheiningen klimmen/springen en geen slachtpartijen aanrichten onder vee dat in weides achter een omheining loopt.
Citaat:Dat gebeurde tijdens het uitzetten van een speurtocht, vertelt Nijlant. "Een van de kinderen liep met een begeleider over een heuveltje om iets te verstoppen. Ineens kwam er een wolf tevoorschijn en die greep het kind, waardoor het omviel. De begeleider begon toen keihard te gillen, waardoor de wolf weer verdween." Vrijland Amersfoort wil niet reageren op die bewering.
Lusitana schreef:Ze weten niet eens zeker of het een wolf was.
Lusitana schreef:Zie ook mijn edit die ik gelijktijdig plaatste met je post. Niet zeker weten houd ik dat het ook wél zo kan zijn. Maar ik vind wel dat dit eerst bevestigd moet zijn en niet maar aangenomen.
Janneke2 schreef:Citaat:Ik las gisteren ergens een stukje van een Canadees over hoe wolven leren. Dat dit het aftasten is of de mens een prooi kan worden. Als dat waar is vind ik dat wel een eng idee. Schuw zijn wolven in ieder geval niet, dus de 'experts' in Nederland zitten er goed naast.
Ik weet niet welke "expert" jij op het oog hebt, ik heb van de week een interview op de radio gehoord met Glen Lelieveld van de Zoogdiervereniging, die oa. praatte over hoe we wolven weer schuw kunnen maken.Citaat:Dat stoort mij ook enorm, je moet iets niet klein gaan maken wat voor een deel van Nederland heel groot is.
Maar wat ik me wel afvraag, naast afschieten, wat voor een opties zijn er om wolven te weren?
Expert Lelieveld had het over painballs: nadrukkelijk bedoeld om pijn te doen, dwz wolven leren "blijf tenminste 30 meter bij een mens vandaan".
Daar leren ze meer van dan afschot.
Lusitana schreef:Buitenlandse wolvensituaties kun je niet vergelijken met Nederlandse als het om schuwheid gaat. We hebben hier in Portugal ook wolven en die zijn schuw, omdat ze nooit mensen zien. Maar Nederland is zo dichtbevolkt dat er geen sprake is van nooit mensen zien en ze zullen dus ook niet zo schuw zijn.
En laten we eerlijk zijn, het is ook een grote snackbar voor ze met dieren achter hekken, dus het jagen op wild leren ze denk ik ook wel af op den duur.
Nederland heeft geen plek voor wolven en dat komt uit de mond van iemand die niets tegen wolven heeft en niet eens in Nederland woont.
moonsparkle schreef:Misschien kan de titel aangepast worden, ik lees nergens dat het zeker een wolf was.
Kieffertje schreef:Per jaar zijn er zo'n 150.000 bijtincidenten met honden. Er is er nu mogelijk één met een wolf. Ik snap best dat mensen bezorgd zijn, maar wat mij betreft is een beetje in perspectief plaatsen wel nuttig.
Wat ik niet goed snap, is dat veel mensen het heel erg vinden als bijvoorbeeld op leeuwen wordt gejaagd, of op olifanten. Daar zijn ook incidenten mee met vee en mensen. Maar als het om roofdieren in Nederland gaat, dan is het opeens heel anders.