Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pateeke schreef:Zonnetje81 schreef:Je mag maar 2 dagen werken.
Wat ik mij dan afvraag: hoe doe je dat financieel dan? Met twee dagen werken verdien je niet heel veel, terwijl een kind, zeker eentje die extra zorg nodig heeft, wel veel kost…
Zonnetje81 schreef:Ze hadden het inderdaad ook over een dag dat je andere mensen meeneemt, je omgeving. Maar ik wil mijn ouders hier niet bij betrekken. Ik heb lieve vriendinnen die vlakbij wonen en voor deeltijd opvang zie ik dat niet als nodig.
Deze vraag:
Zonnetje: zou je het over 2-3 jaar niet meer willen dan...?
Nou als het zo lang duurt voordat er MISSCHIEN een kindje komt dan kan ik mezelf beter focussen op andere zaken. Moeilijk uit te leggen hoe ik dat voel. Als er al geen startdatum is voor een opleiding dan kan ik daar mn leven niet op afblijven stemmen.
Wat betreft de max 2 dagen werken.
Meestal zijn er 2 verdieners waarbij ze elkaar afwisselen met werken of 1 iemand max 2 dagen werkt.
Dan moet dat toch wel kunnen? Als alleenstaande zie ik dat niet voor me terwijl ze zeiden dat er zeker alleenstaanden zijn die voltijds opvangen, nou die hebben zeker een geldboom in de tuin?
Tink89 schreef:Mijn moeder heeft een pleegdochter (voltijds, al sinds ze nog geen jaar was, ze is nu 12) en die werkt gewoon. Meisje gaat van begin af aan ook gewoon naar een kinderdagverblijf en nu dus naar school en de bso. Bij ons zei pleegzorg altijd: net als je (eventuele) eigen kinderen opvoedt. Alleen moet je er rekening mee houden dat er ook tijd gaat zitten in dingen als bezoekregelingen en therapie, maar dat is voor een biologisch kindmeteenrugzak niet anders.
Zonnetje81 schreef:Wat betreft de max 2 dagen werken.
Meestal zijn er 2 verdieners waarbij ze elkaar afwisselen met werken of 1 iemand max 2 dagen werkt.
Dan moet dat toch wel kunnen? Als alleenstaande zie ik dat niet voor me terwijl ze zeiden dat er zeker alleenstaanden zijn die voltijds opvangen, nou die hebben zeker een geldboom in de tuin?