har166 schreef:Ik heb als docent/mentor 3 keer aan de bel getrokken over een leerling. Ik moet dat bij het zorgteam doen, die gaan in gesprek en doen dan een melding bij veilig thuis. Veilig thuis stuurt weer door naar het wijteam en vervolgens ligt t 2 maanden stil omdat ze geen personeel hebben. Een recent voorbeeld is dat deze route ook genomen werd, school de politie heeft ingeschakeld, politie is op gesprek geweest en heeft gezegd kijk het even aan. Uiteindelijk is het meisje weggelopen, opgehaald bij een vriendin van de kerk en door politie weer thuisgebracht want ouders hadden recht en zeggenschap over het kind![]()
En dan moet ik met die ouders een normaal rapportgesprek voeren... ik kan daar niet bij. Pure frustratie.
Ik heb als buurtbewoner al een aantal keer gebelt naar veilig thuis voor een gezin in onze straat.
Het gezin van moeder en 2 kinderen stonden daar al bekend.
Moeder verdient haar geld met drugs en op haar rug waar haar kinderen bij waren.
Haalt menig junk in huis als partner en de kinderen moeten met enige regelmaat het huis ontvluchten voor het geweld wat dan daar in huis afspeelt.
Dit gezin woont nu ruim 2 jaar (helaas) in onze straat en politie en veilig thuis hebben het ook 2 jaar aangekeken voordat ze ingrepen.
Ik vind het echt zorgwekkend dat kinderen blood gesteld worden aan bizare omstandigheden.
Laten we hopen dat het meisje het gaat redden en dat de zogenaamde pleegouders een TBS straf krijgen.