Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Citaat:We krijgen alleen maar steeds meer armoede, het leven wordt steeds onbetaalbaar (en waar gaat dat geld helemaal heen??) terwijl de rijke mensen steeds rijker worden.
Vier rechtse kabinetten Rutte deden dit.
Hoogste tijd voor iets anders.
Citaat:Ehm, weet je wat die mensen voor werk hebben?
Die reizen horen erbij.
En het is niet Timmermans alleen hoor, die 'roept' dat we aan het klimaat moeten werken. Weet je dat met name Jetten en Timmermans dit geregeld doen...?
Iedereen van mijn leeftijd kan het met eigen ogen vaststellen. (Begin november, vroegah waren de bomen nu al kaal, zelfs na de storm staan de meesten nog in blad, een aantal ook nog eens gewoon groen. Ik noem maar iets...)
En ja, ALLE politici worden dik betaald.
Dat is een keuze geweest, oa om corruptie te voorkomen.
Misschien is het een idee om op de SP te stemmen?
Die partij kent als laatste nog een afdrachtregeling: Tweede Kamerleden van de SP houden na afdracht een modaal inkomen over.
Ze willen zelf ook niet in een elektrische dienstauto rondgereden worden, omdat het niet “comfortabel” genoeg is voor ze, terwijl de gewone mens om de haverklap bij een stekker moet gaan staan.
Ik geef toe dat het beter kon, maar ik vind het weinig duurzaam om een relatief nieuwe dienstauto weg te doen.
Weet je dat met name Jetten en Timmermans dit geregeld doen...?
Citaat:We krijgen alleen maar steeds meer armoede, het leven wordt steeds onbetaalbaar (en waar gaat dat geld helemaal heen??
Vier rechtse kabinetten Rutte deden dit.
Hoogste tijd voor iets anders.
Fitzroy schreef:VVD schuift idd steeds meer naar links. Ik vind het dan ook heel bijzonder om 4 rechtse kabinetten Rutte te zeggen want ook PvdA en D’66 hebben in die kabinetten gezeten en waren er zelf bij. Zo goedkoop om dan nu alles op Rutte af te schuiven.
Jessix schreef:Ik vind mezelf helemaal niet hartstikke rechts en stem VVD. Ik zie dat meer als een partij rechts van het midden. Ik weet inderdaad dat er veel VVD leden de partij te links hebben gevonden de afgelopen jaren. Veel water bij de wijn moeten doen in de kabinetten. Iets wat de nieuwe lijsttrekker nu zegt niet te willen doen. Dat bereik je dan alleen door een kabinet te vormen wat beter aansluit. Ik ben benieuwd.
DuoPenotti schreef:Jessix schreef:Ik vind mezelf helemaal niet hartstikke rechts en stem VVD. Ik zie dat meer als een partij rechts van het midden. Ik weet inderdaad dat er veel VVD leden de partij te links hebben gevonden de afgelopen jaren. Veel water bij de wijn moeten doen in de kabinetten. Iets wat de nieuwe lijsttrekker nu zegt niet te willen doen. Dat bereik je dan alleen door een kabinet te vormen wat beter aansluit. Ik ben benieuwd.
Ik ben ook heel benieuwd.
Ik vind Dilan Yeşilgöz-Zegerius wel een heel goede partijleider. En ik ben heel benieuwd hoe zij het gaat doen
Maar VVD vertrouw ik voor geen meter en dat is voor mij wel Rutte zijn aandeel. Al zat die ook niet alleen natuurlijk
Wie weet over vier jaar...
Ik ga voor BBB, ben ik het overal mee eens, zeker niet.
Maar globaal gezien vind ik ze links op punten waar ik dat belangrijk vind, zoals bijvoorbeeld zorg. Maar rechts en mag zelfs nog wat rechtser als het gaat om asielbeleid. Maar ook mooi dat ze ook expats ook benoemd, een vaak vergeten groep. Die hier in de omgeving wel een grote druk geeft op het huizen aanbod. In Eindhoven zelf, maar ook de dorpen er omheen.
BaileyMix schreef:VVD is rijk-rechtsJA21, PVV, FvD, BVNL zijn psychose-rechts, NSC, BBB en CDA zijn boeren-rechts, SGP is... afwezig-rechts? Rechts of links kan zich dus op veel verschillende manieren uiten, zegt niet alles over de standpunten van een partij.
AppleSter schreef:Hoe zit dat volgens jou dan op links?
Is PVDA/GroenLinks dan rijk-links, nu Timmermans z’n zakken vult? En PVDD dan psychotisch links?
Wat dat betreft is niet elke partij volledig onder rechts of links te vangen. De PVV heeft qua standpunten veel gemeen met SP bijvoorbeeld. En zo gaat dat bij meer partijen