Vaders in meisjeskleedkamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:34

wyoming schreef:
Mama3 schreef:
Ik zou het aankaarten bij de sportvereniging.

Ik heb het net mijn dochter voorgelegd en zij ws duidelijk. Een vader hoort daar niet. Dan moet zijn dochter naar de jongenskleedkamer en als ze dat niet wil snapt die vader misschien waarom andere meisjes een vader niet in de kleedkamer willen. En anders gewoon thuis omkleden in sportoutfit en trainingspak en in de gang trainingspak uittrekken. Dan hoeft er niemand in de kleedkamer.

Dus als daar een jongen is van laten we zeggen 8 jaar met zijn moeder, die om welke reden dan ook nog hulp nodig heeft. Moet zij met hem naar de meisjes kleedkamer?

Precies, dan krijg je ook rare dingen. Ik zou zeggen dat de kleedkamer is voor degene die zich omkleed; dus jongens bij de jongens en meisjes bij de meisjes, ongeacht welke ouder of grootouder ze begeleid.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:34

Nikass schreef:
secricible schreef:
Jeetje, ik heb hier nooit over na gedacht.

Maar als mijn zoontje van 4 naar het toilet moet neem ik hem mee naar het damestoilet. Zou ik dan met hem naar het herentoilet moeten? Of geldt dat alleen voor kleedkamers?
Ik zou hem in automatisme meenemen naar een dameskleedkamer denk ik, echt nooit over nagedacht...
De kleedkamer bij zijn zwemles is overigens niet gesplitst.

Overigens eens dat je dit met een jaar of 8-9 echt zelf moet kunnen.

Maar echt, ik eindig dit topic met meer vragen dan antwoorden merk ik...

Dat is iets anders. Er komt dan geen man in het damestoilet, alleen een jongetje van vier.
Dat is iets anders dan een volwassen man in een meisjeskleedkamer.

Maar dit voorbeeld volgend (volwassen begeleider is leidend voor welke kleedkamer je kiest blijkbaar als vader met dochter naar de heren moet) moet ik dus met mijn kind als hij 10 is nog steeds naar de dameskleedkamer?
Of moeten gemengde ouder/kind stellen dan altijd bij de heren?

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:36

friendly schreef:
Ik vind t eigenlijk bizar dat t acceptabel gevonden wordt door sommigen dan een man zich bevind bij vrouwen in de kleedkamer. Even los van t feit dat dit om een vader en dochter gaat van onder de 10. Een man heeft niks te zoeken in een dames kleedkamer. Andersom overigens ook niet naar mijn mening. Bij een gemixte kleedkamer kan je dit verwachten maar verder…nee absoluut niet. Ik zou hier echt niet blij mee zijn. Sterker nog. Mijn dochter zou geen kledingstuk uittrekken tot alle mannen de kleedkamer uit zijn. En ik zou mijn ongenoegen ook zeker bij de club kenbaar maken.

Het andere punt dat ik lees is of de kleindochter van TS dit zelf aangegeven heeft dat ze het onprettig vind of dat dit aangepraat wordt. Ik mag hopen dat dit niet aangepraat wordt want dat vind ik ook niet oké.

Die man heeft daar alleen wel iets te zoeken; hij is een ouder die zijn kind helpt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:37

Doubtless schreef:
Ayasha schreef:
Dan moest er een vrouwelijke begeleider bij zijn. :) en-en-en-en-en moeten hebben was toen gewoon nog geen ding. Je paste je aan of je kon niet mee doen.

Vrouwelijke begeleider voor alle kinderen in de dames kleedkamer lijkt me een mooie oplossing! @TS: wellicht voorstellen op de club?

Je laatste zin: wel banketstaaf voor die kinderen van gescheiden ouders. Die kunnen dan, zolang ze hulp nodig hebben/willen, maar om het weekend sporten. Want als ze in papa’s weekend willen komen is er ineens een issue… of andersom als we het hebben over zonen natuurlijk.

Ik ben een kind van gescheiden ouders. Ja das kl*te maar niemand beweerd dat de wereld eerlijk is.

Een vrouwelijke begeleider in de club hebben lost echter ook dat probleem feilloos op.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:39

Ayasha schreef:
Ik ben een kind van gescheiden ouders. Ja das kl*te maar niemand beweerd dat de wereld eerlijk is.

Een vrouwelijke begeleider in de club hebben lost echter ook dat probleem feilloos op.

Lastig, dan kan mijn zoontje zonder vader dus gewoon nooit sporten als hij hulp nodig heeft.
Maarja, niemand beweert dat de wereld eerlijk is...

Dus een vreemde moet het kind gaan omkleden en dat is veiliger dan een ouder van toevallig een ander geslacht. Oke...

Urbanus

Re: Vaders in meisjeskleedkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:44

Ik vind het een beetje getut. Soms kleedt mijn man de kinderen om in het zwembad, soms ik. Soms zit ik daar met allemaal mannen en soms met allemaal vrouwen.

Ja, such is life. Ik maak me er niet druk om en ik hoop mijn kinderen later ook niet.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:46

Ik zou dan een begeleider voor mijn kind bij het omkleden weer niet oke vinden, welk geslacht deze dan ook mag hebben.

Ik houd bij mijn dochter er gewoon een handdoek voor.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:46

Jilletje schreef:
Ik denk niet dat we overal zo veel achter moeten zoeken, het zijn kinderen natuurlijk wil je die beschermen. Maar kinderen zoeken ook niet overal meteen wat achter, een vader die zijn dochter helpt moet toch gewoon kunnen? Ook in een kleedkamer.

De dochter van ts voelt zich er niet prima bij. En die zit in de pubertijd. Dus nee dat moet niet gewoon kunnen. Er staat dan gewoon een volwassen man daar waar jonge meiden zich omkleden. Bij kleuters kan dat. Niet bij meiden in de pubertijd.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 07-10-23 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:47

Voor alle kinderen een gemixte kleedkamer en als ze dat niet meer willen kunnen ze naar een individueel hokje

friendly

Lijsken schreef:
friendly schreef:
Ik vind t eigenlijk bizar dat t acceptabel gevonden wordt door sommigen dan een man zich bevind bij vrouwen in de kleedkamer. Even los van t feit dat dit om een vader en dochter gaat van onder de 10. Een man heeft niks te zoeken in een dames kleedkamer. Andersom overigens ook niet naar mijn mening. Bij een gemixte kleedkamer kan je dit verwachten maar verder…nee absoluut niet. Ik zou hier echt niet blij mee zijn. Sterker nog. Mijn dochter zou geen kledingstuk uittrekken tot alle mannen de kleedkamer uit zijn. En ik zou mijn ongenoegen ook zeker bij de club kenbaar maken.

Het andere punt dat ik lees is of de kleindochter van TS dit zelf aangegeven heeft dat ze het onprettig vind of dat dit aangepraat wordt. Ik mag hopen dat dit niet aangepraat wordt want dat vind ik ook niet oké.

Die man heeft daar alleen wel iets te zoeken; hij is een ouder die zijn kind helpt.

Dan moet er een aparte kleedruimte gezocht worden imo.

Doubtless

secricible schreef:
Dus een vreemde moet het kind gaan omkleden en dat is veiliger dan een ouder van toevallig een ander geslacht. Oke...

Terechte opmerking… en hoe bescherm je dan de jongens? Want een mannelijke begeleider is statistisch gezien een risico. En wat doe je met de kinderen die zich ongemakkelijk voelen bij überhaupt een begeleider in de kleedkamer?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:48

Secricible dat zeg ik niet. In jouw voorbeeld hebben we het over een jongetje van 4 op het damestoilet. Dat zie ik niet als een probleem.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:51

friendly schreef:

2 toch? 1 voor vaders met dochters en 1 voor moeders met zonen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:52

Maar wanneer wordt het dan wel een probleem nikass? Op welke leeftijd? En dan? Waar moet een zoon van 9 met zijn moeder als begeleider dan omkleden? Trek je dan de lijn door van vader met dochter moet naar de mannen?

In het tweede voorbeeld vN TS is het kind nog klein, blijkbaar vindt TS in alle gevallen dat geslacht begeleider bepaalt. Dus... mijn zoontje mag (moet?) als hij 9 is nog mee naar de dames maak ik daaruit op?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:58

Eigenlijk vind ik dat als de vaders er niet in mogen, de moeders en oma’s dat ook niet mogen. Los van dat misbruik niet alleen per definitie door mannen gepleegd wordt, is het ook niet reeel voor de meisjes waarvan de vaders mee gaan. Die hebben of een betrokken vader (en dan is het dus weer niet goed omdat ze man zijn) of er is op dat moment geen moeder in de buurt, en een oppas regelen hiervoor? Dan wordt sporten een dure hobby…
Lijkt me dan logischer dat alle ouders in de kantine of buiten wachten.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:59

dat zou idd het eenvoudigste zijn Miran, 1 ouder niet, dan geen.
En dan kunnen de tieners leren om elkaar te helpen als het nodig is.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:02

Doubtless schreef:
friendly schreef:

2 toch? 1 voor vaders met dochters en 1 voor moeders met zonen.

Dit werkt dan idd alle kanten op. Kan een privé ruimte zijn voor betreffende ouder met kind of voor moeders met zonen/vaders met dochters…

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:06

Of de kinderen gewoon al aangekleed wegbrengen? Tenminste, ik zie hier de hockeyers en voetballers altijd al in tenue op de fiets zitten. Dat zal voor volleyballers vast ook lukken. Alleen met zwemmen niet, maar daar zijn altijd al individuele hokjes.

Maar goed, eigenlijk ben ik het nog het meest eens met Urbanus.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:07

Nikass schreef:
Secricible dat zeg ik niet. In jouw voorbeeld hebben we het over een jongetje van 4 op het damestoilet. Dat zie ik niet als een probleem.

Maar hoe zit het nou in de omgekeerde situatie, een meisje van 4?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:08

Als kinderen in de pubertijd zijn gewoon apart laten omkleden en aan laten geven door hun zelf hoe ze dat willen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:08

Hier reageren bokkers waarbij mijn broer zijn gelijk in heeft gekregen.

Toen mijn nichtjes jonger waren durfde hij vanwege dit gezeik niet zijn eigen dochters naar de wc te brengen en te helpen.
Bang voor de reacties van "dames" zoals hier.

Wat een kortzichtigheid 8)7

Een vader is daar met zijn bloedeigen dochter bezig, hij kijkt helemaal niet naar jullie (klein)dochters.
Of ben je soms ook bang voor je eigen man, kijkt hij ook naar andermans dochter?

Aparte ruimte??

Ik weet niet hoor, vroeger bij de gymzaal, wat ook de lokale sportzaal was, waren slechts 2 ruimtes. De jongens kleedkamer en de meisjes kleedkamer.
Was gewoon één grote ruimte met douches erachter en 1 wc.
Welke "aparte" ruimte hebben we het dan over?
Of mogen die meisjes in de hal, waar jan en alleman hen ziet zich omkleden omdat wederom jouw dochter boven alles staat.

Waarom mogen die vaders niet hun dochters begeleiden, waarom is jouw dochter meer waard dan zijn dochter?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:13

Ik zeg het nog maar eens.

De dochter van ts voelt zich er niet prettig bij om zich om te kleden waar vreemde mannen bij zijn. Daar heeft niemand wat van te vinden.

Hoe zou je het zelf vinden toen je jong was en bijv ongesteld en dus al niet lekker in je vel. Dan wil je niet dat daar ook nog mannen bij staan. Of ze wel of niet kijken dat maakt geen zak uit.

De man mag wel zijn dochter helpen. Daar heeft ook niemand iets mee te maken. Maar de dochter van ts heeft wel gewoon recht op haar privacy. Dus die moet zich ergens anders kunnen verkleden. Hoe simpel kan het zijn.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 07-10-23 21:15, in het totaal 2 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:14

BeFunny schreef:

De dochter van ts voelt zich er niet prettig bij om zich om te kleden waar vreemde mannen bij zijn. Daar heeft niemand wat van te vinden.

Hoe zou je het zelf vinden toen je jong was en bijv ongesteld en dus al niet lekker in je vel. Dan wil je niet dat daar ook nog mannen bij staan. Of ze wel of niet kijken dat maakt geen zak uit.

Maar het alternatief is dat zijn dochter naar de herenkleedkamer moet en zich daar moet omkleden.
Daar zal dat meisje zich ook doodongelukkig bij voelen. Is haar gevoel dan ondergeschikt?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:16

secricible schreef:
BeFunny schreef:

Maar het alternatief is dat zijn dochter naar de herenkleedkamer moet en zich daar moet omkleden.
Daar zal dat meisje zich ook doodongelukkig bij voelen. Is haar gevoel dan ondergeschikt?

Wie zegt dat.
Er zou ook gekeken kunnen worden naar een andere ruimte voor dochter van ts en evt andere meiden die ook al in die fase zitten. Waar die meiden zich kunnen verkleden als meiden onder elkaar.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:17

BeFunny schreef:
De man mag wel zijn dochter helpen. Daar heeft ook niemand iets mee te maken. Maar de dochter van ts heeft wel gewoon recht op haar privacy. Dus die moet zich ergens anders kunnen verkleden. Hoe simpel kan het zijn.

Dus als dochter van TS zich thuis omkleedt, is dan het probleem verholpen? Dan kunnen vaders hun dochters blijven helpen, hoeft het beleid niet aangepast te worden, hoeven er geen aparte hokjes geplaatst of kleedruimtes verbouwd te worden.