Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Mijn informant vertelde dat de wolf vast zat in het wolfwerend raster,
en dat de schapenboer gewapend met een hooiriek of wat was het op het beest af ging
Janneke2 schreef:Ineke2 schreef:
Ja, het gesprek van de dag.
Mijn informant vertelde dat de wolf vast zat in het wolfwerend raster,
en dat de schapenboer gewapend met een hooiriek of wat was het op het beest af ging.
Hoe ze nu precies weten dat dit dier geschoten is, is mij in alle commotie ook nog niet duidelijk.
pillow schreef:Lees het even op de site van RTVDrenthe dan ben je niet afhankelijk van de informanten tamtam.
Janneke2 schreef:Maar ondertussen is de wolf weggekropen tussen de zonnepanelen
(was dus weer weg van de schapen)
Jorex schreef:Veel meer dan wolf doodt 2 schapen een geit binnen wolfwerend raster. Boer ziet dit en gaat met een riek en een schep de wolf verjagen. Wolf draait zich om en richt zich op de boer. Boer klimt op hek van 1,20 om van de wolf te ontsnappen en wordt dan alsnog gebeten. En dan is kennelijk de wolf uit zijn jachtdrift gehaald en jaagt niet langer dus verstopt zich onder de zonnepanelen. Politie komt en schiet de wolf dood. Meer info hoeven we toch niet. Ik vind dit al een vrij compleet scenario. Of wil je in detail weten wat er precies op de minuut gebeurt is, Janneke. Volgens mij is dat een statement vanuit de politie en gemeente/burgemeester zelf dat ze de wolf geschoten hebben
Punt is, boer stond volledig in zijn recht om te proberen zijn vee te redden. Maar helaas zijn wolven dan zo dusdanig agressief dat ze zich tot hun belager keren en aanvallen.
Janneke2 schreef:... die variant heb ik ook gehoord: wolf onder het raster door - boer gewapend en wel naar binnen.
En naar ik aanneem na de beet weer naar buiten (en naar het ziekenhuis).
Maar ondertussen is de wolf weggekropen tussen de zonnepanelen
(was dus weer weg van de schapen) -
in alle consternatie ontbreken er nog wat stukjes.
'Mogelijk juridisch gevolg' is denk ik administratief.
Je moet dit melden.
... en daarna wordt er over vergaderd etc of dit de juiste beslissing was.
(De motivatie 'dat dit dier op mensen gericht' zou zijn vind ik persoonlijk zwak.)
(Er wordt een roofdier tijdens het roven aangevallen en het dier bijt - dat is volstrekt normaal gedrag. Onwenselijk, dat wel.)
Jorex schreef:Punt is, boer stond volledig in zijn recht om te proberen zijn vee te redden. Maar helaas zijn wolven dan zo dusdanig agressief dat ze zich tot hun belager keren en aanvallen.
Jorex schreef:Veel meer dan wolf doodt 2 schapen een geit binnen wolfwerend raster. Boer ziet dit en gaat met een riek en een schep de wolf verjagen. Wolf draait zich om en richt zich op de boer. Boer klimt op hek van 1,20 om van de wolf te ontsnappen en wordt dan alsnog gebeten. En dan is kennelijk de wolf uit zijn jachtdrift gehaald en jaagt niet langer dus verstopt zich onder de zonnepanelen. Politie komt en schiet de wolf dood. Meer info hoeven we toch niet. Ik vind dit al een vrij compleet scenario.
Citaat:Of wil je in detail weten wat er precies op de minuut gebeurt is, Janneke.
Citaat:Volgens mij is dat een statement vanuit de politie en gemeente/burgemeester zelf dat ze de wolf geschoten hebben
Citaat:Punt is, boer stond volledig in zijn recht om te proberen zijn vee te redden. Maar helaas zijn wolven dan zo dusdanig agressief dat ze zich tot hun belager keren en aanvallen.
Janneke2 schreef:'Mogelijk juridisch gevolg' is denk ik administratief.
Je moet dit melden.
... en daarna wordt er over vergaderd etc of dit de juiste beslissing was.
(De motivatie 'dat dit dier op mensen gericht' zou zijn vind ik persoonlijk zwak.)
(Er wordt een roofdier tijdens het roven aangevallen en het dier bijt - dat is volstrekt normaal gedrag. Onwenselijk, dat wel.)
Citaat:Wolf was nog op het terrein en daar blijven was zeker geen optie.
Citaat:Verdoven en elders uitzetten ook niet, want geen plek voor.
Citaat:Dit zijn conflicten die voortkomen uit een tekort aan geschikt voedsel namelijk wild.
Citaat:Dat dit nu een juridische en media idioterie gaat worden
Citaat:Wolf heeft niks raars gedaan, maar de mens heeft verzaakt deze ontwikkeling te voorzien en preventief werkelijk geschikte maatregelen te nemen d.m.v. afschot van wolven die door gedrag bewijzen geen geschikt voedsel te kunnen vinden hier.
BigOne schreef:Goh, gisteren is een boer met de ambu en trauma arts naar het ziekenhuis gegaan na een aanval van een koe. Koe is verdoofd en terug in stal gezet.
gillian schreef:Beste meneer Vonk moet eens onder die steen vandaan komen en de meldingen volgen van waarnemingen van de wolf. Dan kletst ie wel anders. Schuw, nou, mooi niet meer hier in Nederland..
Jorex schreef:Shadow0 ik weet wel bijna zeker dat die wolf niet uitviel omdat hij zich zo bedreigd voelde.
Citaat:Ik bedoel dus echt meteen ermee dat het gaat om leven en dood. Iets met tijdens mijn studie me hebben moeten inlezen over wolven en ook door mijn studie in het algemeen wetende over het hoe en wat van slimme predatoren.
Captain schreef:BigOne schreef:Goh, gisteren is een boer met de ambu en trauma arts naar het ziekenhuis gegaan na een aanval van een koe. Koe is verdoofd en terug in stal gezet.
Echt rot op. Als je dit gaat vergelijken ga asjeblieft fietsen ofzo.