Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bridgetF schreef:Ik ben ook wel van mening dat er meer in de hoogte gebouwd moet worden. Zonde als veel grond naar 1 luxe villa gaat, waar bij wijze van spreken 4 andere huizen op hadden kunnen staan.
Ik denk voor de doorstroom het ook beter was geweest om verzorgingshuizen niet waren wegbezuinigd. Veel zijn er verpleeghuis en je moet een aardige indicatie hebben om in een verpleeghuis te worden opgenomen.
Ook vind ik dat gemeenten meer moeten mee werken aan bouwvergunningen ed, zodat je bij wijze van mantelzorg kan geven bij jou thuis. Nu zitten er best wel veel regels aan vast, zoals bij overlijden of verhuizing je wc, keuken etc moet verwijderen. Het zijn nogal enorme investeringen, waar je niet zomaar even stukken van laat verwijderen.
Ik werk zelf ook in een verpleeghuis, maar ik zie dat er ook veel beter en efficiënter gewerkt kan worden. Aan de ene kant kan niks, want o jee het kost geld, en aan de andere kant wordt het verspild, waarvan ik denk waarom?
Soms denk ik wel eens, zal er nog zorg straks voor mij zijn als ik het over 30 of 40 jaar nodig heb?
.... schreef:Geef je asielzoekers de schuld van alles?
DuoPenotti schreef:Waarom word er bij zulke post gedacht dat iemand zegt dat de asielzoekers schuld zijn?
Ik lees dat als het beleid dat over asielzoekers gaat is de schuld. Dus onze regering.
Rivendell schreef:Dus jullie vinden het geen probleem dat jongeren niet meer aan een huis komen, omdat ouderen in hun te grote woningen blijven zitten?
Citaat:En dat als ze weg gaan, hun huis naar asielzoekers gaat? Bij mijn ouders kn de buurt gebeurt dar dus aan de lopende band. En mijn broer kan nergens heen, omdat er geen woningen zijn.
BigOne schreef:Rivendell schreef:Dus jullie vinden het geen probleem dat jongeren niet meer aan een huis komen, omdat ouderen in hun te grote woningen blijven zitten? Omdat zij nergens heen kunnen? En dat als ze weg gaan, hun huis naar asielzoekers gaat? Bij mijn ouders kn de buurt gebeurt dar dus aan de lopende band. En mijn broer kan nergens heen, omdat er geen woningen zijn. Komt er pas een kleine woning vrij waar broer op reageert (staat hoog op de lijst) en wie krijgt de woning? Juist, asielzoekers
Edit typo
Voor elke woning die naar een statushouder ( dus geen asielzoeker) gaat gaan er negen naar de reguliere woning zoekers. Dus wanneer het bij jou in de buurt aan de lopende band gebeurd dan moet je bij de woningstichting eens navragen hoe de woningen verdeeld worden.
BigOne schreef:Dat komt weer neer op verdienen aan zorg ipv dienen in de zorg, de mensen aan het bed willen wel.
De bureaucratie bij bestuurders/managers/zorgverzekeraars en het wantrouwen naar zorgverleners in de ruimste zin maken heel veel kapot .
Urbanus schreef:Het gaat ook gewoon echt niet gebeuren dat vluchtelingen hier niet meer welkom zijn, dus laat het los, laat het gaan.
Hier zijn veel zorgvilla's in de buurt, kost wat maar dan heb je ook wat. Gaan we toch een beetje terug naar vroeger toen je particulier en ziekenfonds had.
Urbanus schreef:Ja, echt zo. En dat is denk ik al een tijdje aan de gang want mijn grootvader is een jaar of 10 geleden overleden en hij zat in Haarlem in een privézorginstelling voor dementerenden. Waar het overigens echt top geregeld was ook.
pmarena schreef:BigOne schreef:Dat komt weer neer op verdienen aan zorg ipv dienen in de zorg, de mensen aan het bed willen wel.
De bureaucratie bij bestuurders/managers/zorgverzekeraars en het wantrouwen naar zorgverleners in de ruimste zin maken heel veel kapot .
Maar ook die zaken zijn natuurlijk weer ergens een gevolg van, dat komt ook niet uit de lucht vallen.
In theorie is het natuurlijk simpel: meer handen aan het bed, en minder bezig met het invullen van allerlei administratie. Maarja er is ook een reden waarom die administratie er is gekomen. Daar moet je dan eerst regelgeving veranderen.... alles hangt natuurlijk met elkaar samen.
Of het door al die regeltjes nu daadwerkelijk beter is geworden..... daar valt in de details vast behoorlijk over te discussiëren
Wat de gehandicaptenzorg betreft... ik heb een zus die daar onder valt. Eigenlijk loopt ze alleen maar moeilijk en zit voor de rest op iets van VMBO/MAVO niveau. Maar als je 25 jaar geleden keek hoe die alles op een presenteerblaadje aangereikt kreeg en vertroeteld werd door de overheid.... dat was ook wel een beetje belachelijk eerlijk gezegd. Die kon zonder moeite veel meer spaargeld opbouwen dan de gemiddelde gewoon min of meer gezonde harde werker die alles zelf moest doen en zuinig leefde....
Dus ik kan me voorstellen dat er wel reden was om dat op de schop te gooien.
Mijn oudste oma (uit 1911) zat nog in een ouderwets bejaardentehuis. Zo met ieder zijn eigen hokje zeg maar, en dan bed en alles in dat ene hokje. Gezamenlijk eten en dat je daar ook in de hal koffie kon drinken. Dat is wel een beetje een sneu laatste stationnetje.... op een gegeven moment kwam er echter nieuwbouw. Ook al 20 jaar geleden hoor. En dat was me een partijtje mooiEen huiskamer, apart keukentje en aparte nette badkamer, mooie slaapkamer, veel ruimte, veel ramen en licht, leuke speelse indeling, balkonnetje.... ik was er jaloers op hoor, zoiets zou voor mij niet te betalen zijn geweest en toen had ik toch gewoon een helemaal niet zo slecht betalende full-time baan al een paar jaar
Zoiets daarvan had ik wel gehoopt dat het inmiddels overal wel zou zijn, op die manier voel je je niet in 1 of ander hok weggestopt... ze boden daar in het bejaardentehuis ook maaltijden aan voor omwonenden (veel van die ouderenwoningen) en vrienden en bekenden enzo, voor ik geloof maar 5 gulden / euro per persoon. Dan was er ook wat extra aanloop en aanspraak en de nog zelfstandig wonende ouwetjes hoefden dan ook niet elke dag zelf te koken en dat waren prima maaltjes