Vermiste onderzeeër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 17:40

Vreselijk nieuws. Beetje onder een steen geleefd want kom het nu pas tegen.

Als ik het zo lees, is alle hoop inmiddels vervlogen. Erg tragisch... vooral voor de tiener aan boord. Het breekt m'n hart.

Maakt toch helemaal niks uit wat rijke mensen met hun geld willen doen.. dit wens je gewoon echt niemand toe wat een vreselijk einde :(

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 17:46

Poekkie schreef:
Avalanche schreef:
https://klimaatveranda.nl/2019/01/31/ee ... le-oceaan/

Als ik deze link lees is de temperatuur daar eerder -20.
Het is -2 aan de oppervlakte, niet helemaal onderin.

Die figuur duidt een temperatuursverschil in cK aan. Bij -20C is er geen vloeibaar water meer en dat hoop ik toch niet op de bodem van de oceaan. Zal eerder rond 1-4 graden hangen.

Ik heb het zonet even opgezocht waar ik het vond. Maar excuses, -2 had rond de 2 graden moeten zijn. Onderstaande komt van National Geographic, 36 graden Fahrenheit is ong. 2,22 graden celsius.

Afbeelding

Avalanche

Re: Vermiste onderzeeër

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 17:52

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:02

Nu op nu.nl een bericht dat er brokstukken gevonden zijn op de plaats van zoeklocatie..

Vreselijk!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:02

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 18:03

Net gezien ja,van die brokstukken. Wachtwn op verder nieuws.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:04

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:09

Vrij belachelijke situatie hoor. Lijkt me dat dat ding geïmplodeerd is ook, niet dat ze daar uren hebben zitten wachten.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:11

Oh bah wat vreselijk! Ik hoop nu stiekem voor ze dat ze maandag overleden zijn… Lijkt mij ook een vreselijke dood maar dan hebben ze niet lang hoeven wachten…

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:13

Zouden die klop geluiden dan ergens anders vandaan gekomen zijn?
Ik had ergens gelezen dat het echt stipt om het half uur ging. Schijnt een code te zijn oid.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:22

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:24

Hopelijk zijn ze snel gestorven, ik ga er even vanuit dat ze allemaal dood zijn.

Toen mijn partner en ik in Amerika in een (tijdelijk) Titanic museum waren konden we ook meedoen met een loterij om in zo'n klein duikbootje naar de Titanic te gaan. Dat was al jaren geleden, dus denk niet dat het deze was. Ik heb even getwijfeld om mee te gaan als we zouden winnen (die kans is natuurlijk al heel klein) want het is een eens-in-een-leven kans, maar "besloot" toen om het toch niet te doen. Ik zou 7 kleuren stront schijten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:32

Ik snap ook niet waarom je het zou willen, maar vind het wel echt vreselijk om zo aan je einde te komen... en wat moet het ook vreselijk zijn voor familie...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:41

Victory-Boy schreef:
Hopelijk zijn ze snel gestorven, ik ga er even vanuit dat ze allemaal dood zijn.

Toen mijn partner en ik in Amerika in een (tijdelijk) Titanic museum waren konden we ook meedoen met een loterij om in zo'n klein duikbootje naar de Titanic te gaan. Dat was al jaren geleden, dus denk niet dat het deze was. Ik heb even getwijfeld om mee te gaan als we zouden winnen (die kans is natuurlijk al heel klein) want het is een eens-in-een-leven kans, maar "besloot" toen om het toch niet te doen. Ik zou 7 kleuren stront schijten.

Een gezond en verstandig besluit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:27

Kijk, als je het dan toch niet overleefd....dan liever een snelle dood en niet zo'n lijdensweg met een berg angst en paniek dagenlang afwachten.... als er geen hoop meer is dan liever dat die brokstukken van hun zijn :(:)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:28

KikiCelinevs schreef:
Dorine92 schreef:
Dit is niet mijn fantasie, maar ik kan me voorstellen dat de paniek toeslaat. Het enige wat ik zeg is dat er nu in dit topic al gepraat wordt over de nabestaanden, terwijl dat dus nog helemaal niet zeker is

Naja het is aardig zeker. Ze hebben sinds 13:00 smiddags geen zuurstof meer. En zelfs al zouden ze het geluk hebben niet geïmplodeerd te zijn, of sinds zondag in -2 graden water bij de Titanic dobberen. Dan zitten ze alsnog vast want ze kunnen de Sub niet van binnenuit openen.

Erg sneu voor die mensen. Ondanks dat het natuurlijk een super risicovolle tocht was en ze hiervan afwisten (Mike Reiss is vorig jaar gegaan en je tekent voor vertrek dus een mega lange waiver. Op pagina 1 wordt al 3 x doodgaan beschreven). De Sub is ook niet voor alles getest, de CEO maakte dit ook kenbaar.

En al kun je wel van binnenuit openen, wat dan?? Zonder zuurstof omhoog zwemmen?? en de druk op die diepte lijkt me ook dodelijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:30

Nouja het is natuurlijk wel zuur dat wanneer ze dankzij beveiligingen naar de oppervlakte komen met dat koekblik....ze dan alsnog er niet uit kunnen en alsnog stikken :(:)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:33

pmarena schreef:
Nouja het is natuurlijk wel zuur dat wanneer ze dankzij beveiligingen naar de oppervlakte komen met dat koekblik....ze dan alsnog er niet uit kunnen en alsnog stikken :(:)

Ach, aan de oppervlakte staan mensen klaar met gereedschappen, die krijgen ze echt wel open, maar goed, zover komt het niet helaas. trieste gebeurtenis.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:38

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:40

CharleyT schreef:
pmarena schreef:

Ach, aan de oppervlakte staan mensen klaar met gereedschappen, die krijgen ze echt wel open, maar goed, zover komt het niet helaas. trieste gebeurtenis.

Moet je wel weten waar dat ding uithangt, en laat er nou net geen baken/GPS op zitten. Naar wat ik begreep drijft dat ding namelijk ook niet helemaal naar boven maar blijft hij ergens net onder de het oppervlak hangen. Tel er dan nog bij op dat ze dat ding wit geverfd hebben en dat dus helemaal niet opvalt in zee en tussen de golven. Ik denk dat menig mens dan liever die deur opent en 1-2-5-10 meter omhoog zwemt dan maar te vergaan door CO2 vergiftiging/zuurstof tekort. Tegelijkertijd lijkt me ergens midden op de oceaan drijven zonder dat men weet waar je bent ook niet bepaalt een pretje en vrij dodelijk, maar dan heb je wellicht net wat meer kans dan in die capsule blijven wachten tot je sowieso dood gaat.
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 22-06-23 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:41

Het is in ieder geval bevestigd dat de brokstukken idd van de vermiste onderzeeër zijn.

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:52

Ik doelde inderdaad op de situatie dat ze naar boven komen en ze er dan niet uit kunnen. Ze zijn afhankelijk van mensen die ze in een korte tijd moeten vinden.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:53

Is iemand al tegen gekomen waarom er geen GPS / tracker oid op zit?
Als leek met 0,0 verstand erover lijkt me dat niet zo'n moeilijke opgave?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:59

Nyaleti schreef:

Gps heeft geen signaal onder water.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 20:04

Nyaleti schreef:

Wat ik eerder een beetje uit nieuwsberichten leek te halen vond de CEO vooral dat bepaalde veiligheidsaspecten/eisen innovatie in de weg stond. Geld zal hierin ook wel een rol gespeeld hebben. In het filmpje op een van de vorige pagina's vertelde hij ook dat een bepaald handvat in de sub van een soort bouwmarkt/campingwinkel komt. En schijnbaar zou er over een baken wel gediscussieerd zijn toen de sub tijdens een eerder duik al eens een uur of 5 vermist was geraakt.