Ibbel schreef:Hoera, Jezus leeft niet in Gelderland

Ik twijfel heel erg. Stem normaal altijd maar ik weet het echt niet meer. Kiescompas was ook niet echt nuttig, het is het (voor mij) allemaal net niet. Of heel erg niet.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:die zonneweides vind ik echt wel een ding. Hier zeggen ze allemaal dat ze tegen zijn, en ondertussen liggen er binnen fietsafstand van mijn huis al 4 gigantische zonneweides, terwijl bedrijven die hun dak vol willen leggen met zonnepanelen dat niet voor elkaar krijgen want stroomnet is er niet op voorzien.
Janneke2 schreef:... en het tellen van de stemmen is in principe openbaar.
Aanvragen van hertelling kan ook nog.
Ibbel schreef:herr_balou schreef:Via een app is nog fraude/sabotage gevoeliger. Brrr.
Als IT-er zijnde ben ik heel blij met papier en potlood.
Wel vreemd dat we wel allemaal via apps bankieren en belastingaangifte doen...
Via DigiD is toch niet fraudegevoelig?
Papier en potlood werkt menselijke fouten in de hand bij het tellen. Ik vermoed dat daar een grotere foutenmarge in zit dan we allemaal denken...
Esmee_RS schreef:Ibbel schreef:Papier en potlood werkt menselijke fouten in de hand bij het tellen. Ik vermoed dat daar een grotere foutenmarge in zit dan we allemaal denken...
Dat denk ik niet. Meerdere malen zelf stembureaulid geweest en het tellen gaat ontzettend nauwkeurig. Bij het minste vermoeden dat er iets niet klopt gaat alles opnieuw.
Ibbel schreef:herr_balou schreef:Via een app is nog fraude/sabotage gevoeliger. Brrr.
Als IT-er zijnde ben ik heel blij met papier en potlood.
Wel vreemd dat we wel allemaal via apps bankieren en belastingaangifte doen...
Via DigiD is toch niet fraudegevoelig?
Papier en potlood werkt menselijke fouten in de hand bij het tellen. Ik vermoed dat daar een grotere foutenmarge in zit dan we allemaal denken...
secricible schreef:Ik vind een "plicht" om te stemmen omdat je toevallig vrouw bent een soort omgekeerd feminisme, als je begrijpt wat ik bedoel...
Ik zou niet weten waarom een vrouw meer plicht zou moeten "voelen" dan een man.
Needje schreef:Snap ik hoor, ergens ook logisch.Dat vind ik dan weer een beetje een dooddoener.
Hoe vaak stemmen mensen niet op bepaalde partijen voor hun ideeën en worden deze vervolgens nooit uitgevoerd. Dat geeft mensen het idee dat stemmen weinig nut heeft en zullen soms ook niet meer stemmen.
SusanH schreef:Van de waterschappen snap ik niks. Ik heb daar totaal geen kennis van, het is ook totaal niet terug te vinden welke groep waar precies voor staat. Maar ik zag dat de partij waarop ik voor de provincie ook op wil stemmen erbij staat. Dus dan stem ik daar maar op. Ik ben voor het eerst in mijn leven overgelopen naar de rechterkant van het spectrum omdat de partij waar ik eerst op stemde samen gaat met een andere partij. Ik vind dat niks. Daarnaast staan ze voor zaken in mijn directe leefomgeving waar ik het absoluut niet mee eens ben. Het loont echt om dat soort zaken uit te zoeken zoals waar willen ze bouwen, wegen aanleggen, windmolenpark. Wil je dat wel of niet, en dan kijken welke partij daarbij aansluit.
purny schreef:Ook weer zo'n dooddoener. Omdat je niet gaat stemmen wegens bepaalde redenen zou je niet mogen klagen?
Needje schreef:Dat vind ik dan weer een beetje een dooddoener.
Hoe vaak stemmen mensen niet op bepaalde partijen voor hun ideeën en worden deze vervolgens nooit uitgevoerd. Dat geeft mensen het idee dat stemmen weinig nut heeft en zullen soms ook niet meer stemmen.
Ibbel schreef:Tja, niet stemmen is niet slim.
Gedeputeerde Staten bepaalt wie de Eerste Kamer vormt, dat weten jullie? En de Eerste Kamer is - kort door de bocht - de Raad van Toezicht van de Tweede.
Maar aangezien de opkomst bij de provinciale statenverkiezingen iedere keer weer een nieuw historisch dieptepunt is (nog nét niet zo diep als stemmen voor Europa) zijn jullie niet de enige.
Risico is wel dat er op een gegeven moment een partij aan de (absolute) macht komt, waarvan iedereen opeens zegt: hoe komen díe nou opeens zo groot?
Mag je zelf bedenken wie ik bedoel... (en da's niet BBB)
DuoPenotti schreef:purny schreef:Ook weer zo'n dooddoener. Omdat je niet gaat stemmen wegens bepaalde redenen zou je niet mogen klagen?
waarom een dooddoener?
Als je het nergens mee eens bent bestaat blanco stemmen ook.
Maar klagen over dit en dat maar je stem verloren laten gaan, nee dan is ook niet klagen, dan is daar je stem ook niet meer zinnig.