superpony schreef:En ja, het is zweer werk, maar heel veel werk is echt zwaar. Mensen maken er vaak een wedstrijd van hoe zwaar het werk is, maar anderen moeten vaak ook lang, veel en hard werken.
Mijn man werkt vanaf zijn 16e fysiek en die gaat echt de 67 niet halen met zijn lijf en schouders, hij is bijna 51.
Onze zoon is een horeca beest en draait normale dagen van 15 tm ongeveer 2 uur 's nachts en in het weekend tot 5/6 uur. Op zaterdag begint hij dan rond 17, dus maakt rustig dagen van 12 uur en meer.
Hij werkt va zijn 16e, nu bijna 10jr. Toen natuurlijk nog niet de nachten.
Ik vind toevallig mijn werk niet zwaar, dus dat scheelt. Maar kom op, omdat anderen nog zwaarder werk doen mag je je werk niet zwaar vinden?
Citaat:Maar qua zorg; Voor mijn zieke moeder moet van alles geregeld worden en haar huisarts zit ziek thuis, maar is toch voor haar bezig. Hij is wel wat meer van de oude stempel, maar alles gaat vriendelijk en met veel inzet. Heb hem 2x pw aan de telefoon en het is niet mijn huisarts.
Fijn dat die huisarts dat doet. Het verzuim onder huisartsen is echter zeer groot. Niet voor niks. Wat mij betreft moet een huisarts het goede voorbeeld geven en uitzieken als hij ziek is, en geen dingen regelen. Het zorgen voor jezelf mag wat mij betreft best wat meer normaal worden in onze maatschappij. Al dat harde doorrennen leidt bewezen tot ellende. Waarom zou je dat willen?
Citaat:En er zit gewoon een groot verschil in alles overdragen zodat om 23 uur bijv de volgende ploeg alles goed kan doen, of om 22 uur de deur dichttrekken en dat echt op de klok gelijk willen, ook al werk je met mensen en kan dat gewoon echt niet altijd.
Persoonlijk, zou ik zelf niet eens prettig werken zo en heel onvoldaan naar huis gaan. Ik heb op een ander gebied gewerkt en wel met mensen, maar ik wil toch heel graag dingen af hebben en bel rustig nog in eigen tijd om zaken te regelen. Dat geeft me zoveel voldoening en rust juist.
Prima, ik wil ook graag mijn werk afhebben. Dus ik werk hard binnen mijn tijd zodat dat meestal lukt. Ik moet na mijn werk gelijk naar huis, mijn kinderen moeten voor half 6 van de BSO gehaald worden want dan gaan ze dicht. Ik heb geen tijd om 5 minuten langer te blijven. Ik vind mijn eigen kinderen belangrijker dan mijn werk. Soms lukt het me om eerder te komen, dan werk ik iets rustiger. Maar wat mij betreft is niemand verplicht buiten zijn tijden op het werk te zijn.
Ik heb overigens nog nooit negatieve feedback gehad op mijn stipt op de tijd werken. Ik krijg juist altijd als feedback van de mensen dat ik zo fijn de tijd neem, dat ik zo goed luister en ze echt verder help.
Dus ja, dat kan blijkbaar ook als je wel binnen de lijnen kleurt.
Laten we het alsjeblieft niet normaal maken om onbetaalde overuren te maken dingen te doen die niet bij je werk horen