Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Kwa uit eten is mijn rek er al maanden uit eigenlijk. Heel toevallig vorige maand een lunch gehad buiten de deur. Maar dat is echt een uitzondering, waar ik voorheen graag een hapje buiten de deur nam zodat ik tenminste niet hoef te koken is het nu eigenlijk niet meer betaalbaar.![]()
En waar het eten dan nog meevalt soms is het drinken (zelfs simpel water) nog de grootste belemmering3 euro en meer voor wat water is eigenlijk nu meer regel dan uitzondering.
Bij echt te druk om te koken is de mac voor mij de enige optie voor "warm" eten dat ik niet zelf hoef te maken maar die is inmiddels ook onbetaalbaar geworden. Dan maar weer koken, brood bij te moe of bij een restaurant de afhaal methode en dan zelf eigen drinken thuis.
Ibbel schreef:Als alternatief voor 'zelf niet hoeven koken' zijn er echt wel betere, gezondere en goedkopere opties dan de Mac of andere fastfood. Haal een stoommaaltijd bij de Appie, of stampot bij de plaatselijke slager of groenteboer en je bent voor minder geld gezonder bezig.
Sizzle schreef:Ik ga misschien zo‘n 4-5x per jaar en dan wil ik gewoon lekker wat eten zonder rekenmachine ernaast. Dingen als een kindermenu zijn vaak een slap aftreksel van de kaart (standaard saus voor kinderen die niets lusten, opgewarmd) en daar ga ik niet voor uit eten. Zelfs mijn kind raakt niet echt warm van een gemiddels kindermenu
Dan liever geen een keer minder.
Hoe je het ook wendt of keert; Uit eten is gewoon een luxe.
Ibbel schreef:En er is ook nog nooit iemand doodgegaan van 3x daags brood-met-beleg eten trouwens. Dus een keer geen zin hebben in koken en gewoon een bammetje eten is ook geen drama.
mvdende schreef:Sizzle schreef:Ik ga misschien zo‘n 4-5x per jaar en dan wil ik gewoon lekker wat eten zonder rekenmachine ernaast. Dingen als een kindermenu zijn vaak een slap aftreksel van de kaart (standaard saus voor kinderen die niets lusten, opgewarmd) en daar ga ik niet voor uit eten. Zelfs mijn kind raakt niet echt warm van een gemiddels kindermenu
Dan liever geen een keer minder.
Hoe je het ook wendt of keert; Uit eten is gewoon een luxe.
Ligt eraan waar en welk restaurant.
Een happymeal bij de Mac heeft bijvoorbeeld een kleine friet + 4 kipnuggets + een klein drankje (350ml) + appelpartjes of snoeptomaatjes.
Voor een reguliere kleine patat + 6 kipnuggets betaal je al een héél stuk meer dan voor z'n happymeal.
Dan maar 2 kipnuggets minder, maar wél een drankje+ appelpartjes erbij en dan voor minder geld ook nog eens.
En verder hangt het van het restaurant af wat en hoe de kindermenu's eruit zien. En meestal als je netjes vraagt om wél de gekruide volwassenen versie, maar in kinder portie, dan is dat ook mogelijk.
Kwa drinken doe ik altijd maximaal 1 drankje of helemaal niets en verder heb ik een fles met kraanwater bij me of in de auto. Als ik een fles water bij me heb doe ik wel netjes 1 drankje en voor de rest m'n eigen water.
Heb ik m'n waterfles in de auto, dan neem ik ook nog wel eens helemaal niets te drinken erbij. Tis allemaal al duur genoeg vaak.
Poosje81 schreef:mvdende schreef:
Ligt eraan waar en welk restaurant.
Een happymeal bij de Mac heeft bijvoorbeeld een kleine friet + 4 kipnuggets + een klein drankje (350ml) + appelpartjes of snoeptomaatjes.
Voor een reguliere kleine patat + 6 kipnuggets betaal je al een héél stuk meer dan voor z'n happymeal.
Dan maar 2 kipnuggets minder, maar wél een drankje+ appelpartjes erbij en dan voor minder geld ook nog eens.
En verder hangt het van het restaurant af wat en hoe de kindermenu's eruit zien. En meestal als je netjes vraagt om wél de gekruide volwassenen versie, maar in kinder portie, dan is dat ook mogelijk.
Kwa drinken doe ik altijd maximaal 1 drankje of helemaal niets en verder heb ik een fles met kraanwater bij me of in de auto. Als ik een fles water bij me heb doe ik wel netjes 1 drankje en voor de rest m'n eigen water.
Heb ik m'n waterfles in de auto, dan neem ik ook nog wel eens helemaal niets te drinken erbij. Tis allemaal al duur genoeg vaak.
als ik op deze manier buiten de deur moet gaan eten, dan maar liever niet. dan ben je een stuk goedkoper uit als je gewoon thuis frituurpan aangooit, daar 6 of 9 kipnuggets in gooit, daarna hand friet, een appel in stukjes snijdt of een paar snoeptomaatjes bij legt.
Met kids vind ik AYCE ideaal! Maar gaan we met z'n 2tjes dan prefereer ik wel iets geraffineerder. Echter gaan we misschien samen 1x per jaar uit etenliefst kook ik zelf en dan kan ik ook best wel wat moeite er in steken.
mvdende schreef:Al eens naar een happymeal gekeken? Je moet je schaamte even opzij zetten, maar deze zijn nog behoorlijk netjes geprijsd in vergelijking met "normale" menu's.
Een grote eter als ik krijg met een happymeal z'n maag niet vol, maar dan is het thuis nog even een bakje soep opwarmen en een boterham erbij, maar dan heb ik wél in ieder geval wat "normaals" aan avondeten gehad. Of als lunch.
.
Ibbel schreef:Als alternatief voor 'zelf niet hoeven koken' zijn er echt wel betere, gezondere en goedkopere opties dan de Mac of andere fastfood. Haal een stoommaaltijd bij de Appie, of stampot bij de plaatselijke slager of groenteboer en je bent voor minder geld gezonder bezig.