Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Dees schreef:Mijn mening: je bent een regelrechte asociaal als je denkt dat het okee is om op 4 mei naar een popconcert of festival te gaan.
Leuk dat Mojo het organiseert omdat buitenlandse artiesten "ignorant to the fact" zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat je er dan bij moet zijn. Gewoon... niet.
Herdenken moet.
Je leeft zoals je leeft omdat er toen zoveel voor jouw vrijheid zijn gevallen.
superpony schreef:Maar als je zelf wilt herdenken en de buren of ergens in de omgeving is er een luidruchtig feest.......Dat irriteert je dan toch?
Ik vind het prima dat andere mensen andere keuzes maken, maar het staat een beetje lijnrecht tegenover elkaar.
5 Mei vond ik daarom wel altijd de dag om dan echt flink te feesten.
superpony schreef:Maar als je zelf wilt herdenken en de buren of ergens in de omgeving is er een luidruchtig feest.......Dat irriteert je dan toch?
Urbanus schreef:superpony schreef:Maar als je zelf wilt herdenken en de buren of ergens in de omgeving is er een luidruchtig feest.......Dat irriteert je dan toch?
Ik vind het prima dat andere mensen andere keuzes maken, maar het staat een beetje lijnrecht tegenover elkaar.
5 Mei vond ik daarom wel altijd de dag om dan echt flink te feesten.
Dan ga je toch binnen zitten met de ramen dicht? En focussen op jezelf helpt ook.
Brainless schreef:superpony schreef:Maar als je zelf wilt herdenken en de buren of ergens in de omgeving is er een luidruchtig feest.......Dat irriteert je dan toch?
Theoretisch wel ja.. ik was tijden terug bij het condoleren bij iemand thuis en een blok verderop was er een grote BBQ/bruiloft die daar in de tuin gevierd werd.
Is dat "vervelend"? Ja, maar je kan hen niet verbieden een feestje te geven.
Voor ons is herdenken belangrijk, maar dat kan evt ook op een andere dag.
Ik kom uit Putten en daar is 2 oktober een belangrijke herdenkingsdag.
Daar werden 650+ mannen afgevoerd en 110 huizen vernietigd ivm een wraakactie.
LvdO schreef:Ik doe er niets aan. Geen oorlogsfilms, geen herdenkingen bijwonen, geen extra aandacht aan geven. Natuurlijk is het belangrijk en zo. Maar ik krijg alleen maar meer nachtmerries als ik me er nog meer mee bezig ga houden. ik heb na jaren nog wekelijks nachtmerries over de oorlogsfilms die wij op school moesten kijken, dus nee ik ga het op dagen als deze (en 9/11 ook niet of zo) niet opzoeken. Ik zorg altijd dat ik vrij ben, laat eten bezorgen en zet een film aan. Klinkt waarschijnlijk heel respectloos en cru, maar zonder angst door een dag heen komen, is al een uitdaging genoeg. Neemt niet weg dat ik hoop dat zoiets nooit meer gebeurt natuurlijk maar ja... zoals we maar weer gezien hebben is er slechts een gek nodig die alles weer instabiel maakt...
LvdO schreef:Ik doe er niets aan. Geen oorlogsfilms, geen herdenkingen bijwonen, geen extra aandacht aan geven. Natuurlijk is het belangrijk en zo. Maar ik krijg alleen maar meer nachtmerries als ik me er nog meer mee bezig ga houden. ik heb na jaren nog wekelijks nachtmerries over de oorlogsfilms die wij op school moesten kijken, dus nee ik ga het op dagen als deze (en 9/11 ook niet of zo) niet opzoeken. Ik zorg altijd dat ik vrij ben, laat eten bezorgen en zet een film aan. Klinkt waarschijnlijk heel respectloos en cru, maar zonder angst door een dag heen komen, is al een uitdaging genoeg. Neemt niet weg dat ik hoop dat zoiets nooit meer gebeurt natuurlijk maar ja... zoals we maar weer gezien hebben is er slechts een gek nodig die alles weer instabiel maakt...
Leo4ever schreef:Ik heb mijn kinderen altijd voorgehouden dat de herdenking te maken heeft met de mensen die zijn gestorven voor de vrijheid die we voor iedereen willen. Dat ze door die vrijheid kunnen leven zoals nu. Ach, wij, zij, hebben geen idee hoe het is om bezet te worden met alle dreiging daarbij. Dus laten we dat respect betuigen en ook aan alle andere oorlogs slachtoffers, waar ook ter wereld. Ik vind dat de herdenking daarover gaat.
LWDaisy schreef:Ik luister en lees dagelijks boeken over de oorlog. Ik heb zonet alle oorlogskranten in handen gekregen, oorlog is voor mij echt een deel van mijn leven. De helft van de tijd leef ik in 40-45. Het verandert iets wezenlijks in je, jezelf zo onderdompelen in de oorlog.
(...)
Voor mij is het een deel van mijn leven, maar helaas geldt dat niet voor iedereen.