Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 15:57

Bravura schreef:
Centaurus Foundation haalt katten en honden op die achtergelaten zijn door de Oekraïense vluchtelingen.
Ze worden ook gechipt en geënt.
https://nos.nl/video/2420059-de-huisdie ... hier-gered

Het trieste ervan is dat ze oa uit de huizen gehaald worden en met 2 weken herplaatst worden elders in Europa. Kinderen die hun dier moesten missen omdat ze nog niet mee genomen konden worden zullen dus hun dier niet meer terug zien. Ik had gehoopt dat de eigenaren werden opgespoord....ook van de niet gechipte huisdieren....bv via een website voor Oekraïense vluchtelingen in de EU met foto's van de dieren.
mocht ik een hond in huis krijgen mag de rechtmatige eigenaar m van mij halen als het weer kan en mogelijk is

miicchhellee

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:12

Ik zou ook graag willen helpen maat ik zit in het zuidelijkste punt van Limburg

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:28

Hier heb ik nog 6 boxen leeg, dus ik heb plaats. Maar hoe komen deze dieren hier? Wie zal hun verblijf betalen? Kom je iets te weten over de achtergrond van de dieren?
Ik heb zo veel vragen......

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:19

Ik twijfel of ik een kat zal opvangen.

Ik heb er al 2 zitten maar heb nog wel een extra kamer vrij.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:23

Momenteel zamel ik honden en kattenvoeding in, mijn man zijn transportbedrijf gaat hulpgoederen brengen aan de grens van Oekraïne waar veel vluchtelingen verblijven. Kleding en dergelijke zijn er ontzettend veel maar diervoeding kan men nog goed gebruiken.

Inmiddels heb ik via een voeragehandel ook een leuke korting aangeboden gekregen om met kleine donaties in te kopen.

Heb je iets over en wil je dit brengen stuur mij een pb, gister is er een auto vetrokken, eind deze week weer :-)

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:32

Nicky1963 schreef:
Hier heb ik nog 6 boxen leeg, dus ik heb plaats. Maar hoe komen deze dieren hier? Wie zal hun verblijf betalen? Kom je iets te weten over de achtergrond van de dieren?
Ik heb zo veel vragen......

Snap ik. Ik heb ook 2 boxen beschikbaar en soms zie je door de bomen het bos niet meer met al die informatie en Facebook pagina's, maar dit is wat ik tot nu te weten ben gekomen. Je kunt je aanmelden op deze site https://helpukrainehorses.eu/en/offer-help-en/?amp=1
Daar kun je aanvinken wat je te bieden hebt; stalling, vervoer, voer e.d. de site coördineert dan wie vervoert, waar naar toe e.d. ik heb me op deze site aangemeld met een aanbod voor stalling voor 2 paarden.

Wat ik trouwens wel begreep op een andere website is dat áls paarden het al redden om bij de grens te komen ze niet zomaar vervoerd mogen worden en eerst 3 weken in quarantaine moeten i.v.m. (o.a?) Een infectieuze bloedarmoede ziekte.

Ik denk niet dat je een vergoeding krijgt voor de opvang want wie zou dat moeten betalen? En afstamming van dieren kan misschien als er een paspoort zit maar ik acht die kans ook niet zo groot uit een land waarin alles op zn kop staat en waar mensen hals over kop alles moeten achter laten.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:12

Als ik er zo over nadenk geeft het best een dubbel gevoel.
Nu wordt eea ingezameld en gedoneerd voor de dieren in en uit Oekraïne (en dat is dan nog lang niet genoeg voor alle dieren...) ondanks dat we weten dat in de omliggende landen zoals oa Roemenië ea en elders ook (Griekenland bv) veel dierenopvangcentra ook vaak een tekort aan voer hebben....en meestal het jaar door grotendeels afhankelijk van donaties zijn.

Echter, alle beetjes helpen en als een paar dieren er mee gered kunnen worden is dat geweldig natuurlijk.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:57

Maar dat houd je toch altijd wel. In afrika komen ook nog steeds mensen om van de honger.

DE wereld is bruut en oneerlijk verdeelt. Ik steun waar ik kan en de ene keer is het Oekraine en de andere keer weer de opvang in Griekenland.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 23:11

Bravura schreef:
Als ik er zo over nadenk geeft het best een dubbel gevoel.
Nu wordt eea ingezameld en gedoneerd voor de dieren in en uit Oekraïne (en dat is dan nog lang niet genoeg voor alle dieren...) ondanks dat we weten dat in de omliggende landen zoals oa Roemenië ea en elders ook (Griekenland bv) veel dierenopvangcentra ook vaak een tekort aan voer hebben....en meestal het jaar door grotendeels afhankelijk van donaties zijn.

Echter, alle beetjes helpen en als een paar dieren er mee gered kunnen worden is dat geweldig natuurlijk.

Je moet ergens beginnen en hier in nederland hebben we ook een dierenvoedselbank en stichtingen met tekorten..

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 09:56

Ik heb een knaagdieren kooi over is compleet is 140 lang huisje heeft knaagschade
Is er iemand in de provincie Groningen die m kan gebruiken voor opvang knaagdieren van oekraine of zorgen dat ie die kant op komt is wel gedemonteerd

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:11

-O- De inzameling waar ik wilde inleveren is al voorbij. Ik wilde woensdag ff langs gaan omdat ik eerder geen tijd had.

Nog ff verder kijken dan maar.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:18

Wij zamelen nog tot aanstaande vrijdag in, de vrachtwagen gaat dit weekend rijden.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:41

Ook ik ben druk aan het zoeken en kijken waar ik kan helpen. Zag een bericht op facebook langs komen van een vrouw die haar paarden los heeft gelaten in het bos, in de hoop ze levend terug te vinden na de oorlog. Slik..

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:46

Amado schreef:
Ook ik ben druk aan het zoeken en kijken waar ik kan helpen. Zag een bericht op facebook langs komen van een vrouw die haar paarden los heeft gelaten in het bos, in de hoop ze levend terug te vinden na de oorlog. Slik..

Hartverscheurend, je zou toch helemaal gek worden....

https://helpukrainehorses.eu/en/offer-help-en/?amp=1

Misschien hier aanmelden?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:13

Bedankt voor de link! Ik heb ne aangemeld als opvangplek voor wat kleine pony's. Groter lukt helaas niet ivm omheining.
Tranen in mijn ogen om de losgelaten paarden

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:39

cariena1 schreef:
Bravura schreef:
Centaurus Foundation haalt katten en honden op die achtergelaten zijn door de Oekraïense vluchtelingen.

Het trieste ervan is dat ze oa uit de huizen gehaald worden en met 2 weken herplaatst worden elders in Europa. Kinderen die hun dier moesten missen omdat ze nog niet mee genomen konden worden zullen dus hun dier niet meer terug zien. Ik had gehoopt dat de eigenaren werden opgespoord....ook van de niet gechipte huisdieren....bv via een website voor Oekraïense vluchtelingen in de EU met foto's van de dieren.
mocht ik een hond in huis krijgen mag de rechtmatige eigenaar m van mij halen als het weer kan en mogelijk is

Op de site word ik nog niet veel wijzer.
Misschien ligt het aan mij (of gewoon de hectiek door de oorlog), maar ik kan nergens echt een overzichtelijke pagina vinden met 'deze honden kun je adopteren'. Hier eventueel plaats voor max 2 honden. Tijdelijke basis. Wel ingeënt (kosten wil ik zelf wel betalen, maar heb nog een hond thuis zitten.)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 12:45

Cowgirl schreef:
-O- De inzameling waar ik wilde inleveren is al voorbij. Ik wilde woensdag ff langs gaan omdat ik eerder geen tijd had.

Nog ff verder kijken dan maar.

Je mag het ook bij mij brengen in Smilde. Dat gaat vrijdag weg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:20

Ik ga zo op pad om dingen in te slaan

Heb 80 euro bij elkaar gekregen dus heel blij mee

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:27

Bravura schreef:

Het trieste ervan is dat ze oa uit de huizen gehaald worden maar met 2 weken herplaatst worden elders in Europa.
Kinderen / mensen die hun dier dus moesten missen omdat ze nog niet mee genomen konden worden zullen dus hun dier niet meer terug zien. Ik had gehoopt dat de eigenaren werden opgespoord....ook van de niet gechipte huisdieren....bv via een website voor Oekraïense vluchtelingen in de EU met foto's van de dieren. Heb de foundation ook gemaild met deze vraag.

Ik vind dit echt heel erg dat het zo gaat. Hopelijk krijg je antwoord op je vraag want dat lijkt mij een hele fijne oplossing die het beste is voor mens en dier

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:54

Heb me bij bikers for animals aangemeld voor een hondje op te vangen en via blijdschap voor de dieren

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 14:41

Amber_anne schreef:
Bravura schreef:

Het trieste ervan is dat ze oa uit de huizen gehaald worden maar met 2 weken herplaatst worden elders in Europa.
Kinderen / mensen die hun dier dus moesten missen omdat ze nog niet mee genomen konden worden zullen dus hun dier niet meer terug zien. Ik had gehoopt dat de eigenaren werden opgespoord....ook van de niet gechipte huisdieren....bv via een website voor Oekraïense vluchtelingen in de EU met foto's van de dieren. Heb de foundation ook gemaild met deze vraag.

Ik vind dit echt heel erg dat het zo gaat. Hopelijk krijg je antwoord op je vraag want dat lijkt mij een hele fijne oplossing die het beste is voor mens en dier

Stichting Bikers For Animals Groningen halen alleen dieren uit het asiel in Polen. Daar mee maken deze honden, weer ruimte voor de dieren uit Oekraïne. Ik vind dat een beter plan. Dan dieren uit Oekraïne naar Nederland brengen.

Cariena1: wauw wat super. Kan misschien even duren voor je een reactie krijgt. Het is ontzettend druk bij de stichting. Ze kunnen het haast niet bolwerken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 14:42

Dank voor de donaties, van een aantal bokkers die ik ontvangen heb voor de stichting!

Zebrastreep schreef:
Ik ga zo op pad om dingen in te slaan

Heb 80 euro bij elkaar gekregen dus heel blij mee

*\o/* _/-\o_ dank voor alle moeite die je doet!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:17

Plaats maken door andere dieren (die geen eigenaren hebben) naar Nederland te halen lijkt mij idd een veel beter plan. Fijn dat die het zo doen

Ik vind dat andere nog steeds heel verdrietig

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:12

Volgens mij is de onderstaande link hier nog niet gedeeld...

Bron: Vitaux.

De oorlog in Oekraïne is een ramp voor mens én dier.
Verschillende hulporganisaties hebben de handen ineengeslagen voor één meldpunt.

https://www.hulpvoordierenuitoekraine.nl/nl/

Inhoudelijke informatie mbt invoeren van honden vanuit Oekraïne (oa Rabies-gevaar) lees je op de site van NVWA:
Invoerregels voor huisdieren vanuit Oekraïne (01-03-2022) | Nieuws en media | NVWA

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:30

Wauw wauw wauw!

Wat waren mensen gul vandaag *\o/*

Ik heb zoveel gedoneerde gekregen aan zakken voer van verschillende dierenzak

En zelf voor 80 euro nog heel wat kunnen kopen!

Ik ben zo trots en blij *\o/*