Feminisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:41

robert45 schreef:
Vrouwen met de juiste vaardigheden zullen zeker in het bedrijfsleven heel ver komen.

Janneke2 schreef:
Zozo.
Anno 2021.

Wie kent de namen van Sylvia Tòth, Neelie Kroes en Anita Roddick?

Citaat:
Waarom zouden mensen deze vrouwen moeten kennen?

Bijvoorbeeld omdat het vooraanstaande zakenvrouwen zijn.
(Of waren: Anita Roddick is ter ziele.)

Dit ipv 'dat geschikte vrouwen het kunnen gaan maken in het bedrijfsleven'. (Beetje achterhaald.)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:41

SophievdV schreef:
Vrouwen branden elkaar inderdaad nog vaak af, zo zonde! We zullen elkaar moeten steunen vind ik.

Vervang vrouwen door mensen en je hebt een fijne maatschappij.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:56

Het minder uren werken is niet het probleem. Vrouwen zouden niet meer moeten werken, mannen zouden minder moeten werken. Waarom hebben kinderen niet net zoveel recht op hun vader als op hun moeder?

Het is ook een beetje simpel om te stellen dat het helemaal oké is als een vrouw er maar zelf voor kiest om huisvrouw te zijn. Ja, in principe. Maar in de werkelijkheid vinden er zoveel onbewuste processen plaats vanaf het moment dat we geboren worden. In hoeverre is het dan daadwerkelijk een vrijwillige keuze? Het is een beetje net als zwaar gelovigen die daar 'echt zelf voor kiezen' en prostituees die niet met geweld gedwongen worden en het dus 'vrijwillig doen'.
Allemaal ja, in principe, en het mag. Maar je kunt je afvragen welk deel daarvan indoctrinatie en ingegeven cultuur is. Welke keuze had die persoon gemaakt als er andere omstandigheden waren? Als er vanaf geboorte totaal geen verschil was gemaakt tussen man/vrouw in onze samenleving? Als hij/zij niet in dat geloof geboren was? Als er geen financiële nood was geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:56

Ik vraag me wel af hoe sommige van vrouwen, en natuurlijk dan ook van mannen, kunnen verwachten dat ze financieel onafhankelijk blijven, een gezin stichten waar je betrokken bij bent en ook nog eens een carrière op hoog niveau kunnen hebben.

Voor financiële onafhankelijkheid zal je moeten blijven participeren op de arbeidsmarkt. Dan zullen beide partners dus tenminste part-time moeten werken, maar dat is lang niet voldoende voor een topfunctie waar je het al niet met 40 uur per week redt. En hoe wil je dan nog kinderen krijgen? Dat zal je dan wel moeten uitbesteden vanaf zeer jonge leeftijd.

Tegenwoordig moet je 2 inkomens hebben om een redelijk huis te kunnen kopen, ben je zwak als je niet financieel onafhankelijk bent, moet je kinderen hebben die piano kunnen spelen en zie je ze pas na zessen als de BSO erop zit want je hebt er eigenlijk geen tijd voor. Zoveel druk om overal maar mee te komen en mogelijk dan nog steeds niet gelukkig.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:57

Sunnda schreef:
Dus wat is de oplossing volgens jouw? :)

Dat weet ik niet. Ik persoonlijk denk educatie, educatie, educatie. En op z'n tijd flink je kont tegen de krib gooien :) En niks pikken, hoezeer je ook is aangeleerd om lief en beleefd te blijven.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:01

Volgens mij gaat alles over kansgelijkheid. Helemaal niet dat iedereen in ieder aspect gelijk zou moeten zijn of zou willen zijn. Het zou zo moeten zijn dat iedereen dezelfde kansen heeft, dus het zou voor mannen mogelijk (en normaal) moeten zijn om minder te werken en voor vrouwen normaal en mogelijk zijn om veel te werken. En beide moeten dezelfde kansen hebben om dit te doen in de tak waar ze goed in zijn of die ze graag doen (vaak dezelfde). Dit moet verankerd zijn in de maatschappij.

Theoretisch heb je in Nederland dezelfde mogelijkheden maar in de praktijk worden veel zaken door de "normen en waarden" van onze maatschappij vrijwel onmogelijk, of toch in ieder geval zwaar, gemaakt. De norm in Nederland is middelmatigheid en wit en man en alles wat daar niet aan voldoet heeft een probleem.

robert45 en enzino demonstreren met hun posts precies welke onzin, kletspraat en halve waarheden er in Nederland verkondigd worden als de waarheid en waar onze "norm"-mensen zich aan vastklampen.

Waarom zou de jeugd van nu nog steeds hun kansen voorbij moeten zien gaan omdat we de "markt" zijn werking willen laten doen? De "markt" waar we het over hebben zijn witte mannen en beter gedefinieerd nog: bange witte mannen. Die gaan echt geen plaats maken voor anderen en al helemaal niet voor iemand die misschien wel eens beter is. Er zou eens iemand komen die ontdekt dat wat ze doen helemaal niet zo ingewikkeld is. Want echt waar, hoe hoger in de organisatie hoe inefficienter er vaak gewerkt wordt, vandaar alle uren :)*

In Arabische landen zijn technische studies studies waar meer vrouwen dan mannen in afstuderen en hier in Nederland zijn er hele bevolkingsgroepen die beweren (en geloven) dat meisjes minder technisch inzicht hebben en geen talent voor wiskunde |o

En fysiek? Ik durf rustig te beweren dat over 50 jaar vrouwen net zo hard schaatsen en hardlopen als mannen.

Er is gewoon meer verschil tussen mannen onderling dan tussen de gemiddelde man en de gemiddelde vrouw. Maar hier in Nederland vergelijken we altijd het beeld van een grote stoere man met het beeld van een klein petiet vrouwtje, ja en dat is moeilijk matchen hè.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:04

enzino schreef:
Ik vraag me wel af hoe sommige van vrouwen, en natuurlijk dan ook van mannen, kunnen verwachten dat ze financieel onafhankelijk blijven, een gezin stichten waar je betrokken bij bent en ook nog eens een carrière op hoog niveau kunnen hebben.

En waarom zou dat niet kunnen volgens jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:11

irmaz schreef:
robert45 en enzino demonstreren met hun posts precies welke onzin, kletspraat en halve waarheden er in Nederland verkondigd worden als de waarheid en waar onze "norm"-mensen zich aan vastklampen.

Het zijn zelfs zulke onzin, kletspraat en halve waarheden dat jij niet eens de moeite wilt nemen om ook maar iets te weerleggen. :D

irmaz schreef:
En fysiek? Ik durf rustig te beweren dat over 50 jaar vrouwen net zo hard schaatsen en hardlopen als mannen.

:D
Ik denk dat jij een feministische extremist bent.
Mannen en vrouwen presteren verschillend in sport vanwege testosteron. Dat is biologisch bepaald en heeft niets met een rollenverdeling, sponsorgeld, of feminisme te maken. In Oost-Europa hebben ze een tijdje geleden geprobeerd mannen en vrouwen meer naar elkaar toe te trekken in prestaties: de vrouwen hebben dat flink moeten bekopen (baardgroei, onvruchtbaar, diepere stem, etc.).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:12

irmaz schreef:
enzino schreef:

Zie de uitleg in diezelfde post, vlak onder het stuk dat jij quote.
Het zou wel kunnen, maar zou de maatschappij daar beter van worden denk je?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:17

enzino schreef:
irmaz schreef:

Het zijn zelfs zulke onzin, kletspraat en halve waarheden dat jij niet eens de moeite wilt nemen om ook maar iets te weerleggen. :D

Dat heb je inderdaad goed begrepen.
enzino schreef:
irmaz schreef:

:D
Ik denk dat jij een feministische extremist bent.
Mannen en vrouwen presteren verschillend in sport vanwege testosteron. Dat is biologisch bepaald en heeft niets met een rollenverdeling, sponsorgeld, of feminisme te maken. In Oost-Europa hebben ze een tijdje geleden geprobeerd mannen en vrouwen meer naar elkaar toe te trekken in prestaties: de vrouwen hebben dat flink moeten bekopen (baardgroei, onvruchtbaar, diepere stem, etc.).

Dat mag jij rustig denken.
Ga de tijden maar eens bekijken zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:23

irmaz schreef:
Dat heb je inderdaad goed begrepen.

:+ :+ :+ :+

irmaz schreef:
Ga de tijden maar eens bekijken zou ik zeggen.

Als ik interesse had zou je ik vragen welke tijden je op doelt, maar ik denk dat jij toch de moeite om te antwoorden niet wilt nemen dus laat ook maar gewoon zitten ;)
Een biologieboek lezen is er waarschijnlijk ook niet bij, of lezen over doping in sport (de invloed van testosteron op prestaties), dus misschien moeten wij het hier maar gewoon bij houden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:28

Citaat:
De "markt" waar we het over hebben zijn witte mannen en beter gedefinieerd nog: bange witte mannen. Die gaan echt geen plaats maken voor anderen en al helemaal niet voor iemand die misschien wel eens beter is.

-O-

Dat generaliseren van groepen, ik dacht dat we dáár allang overheen waren... maar blijkbaar is dat nog steeds aan de hand. Moet dat zo?
Wat een onsympatieke manier van iets verkondigen...

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:32

irmaz schreef:
enzino schreef:

enzino schreef:
Zie de uitleg in diezelfde post, vlak onder het stuk dat jij quote.
Het zou wel kunnen, maar zou de maatschappij daar beter van worden denk je?

Dan moet je mijn post ook maar eens goed lezen, daar kun je vinden waarom jouw reden kletspraat, borrelpraat, propaganda, .... is
En ja de maatschappij zal daar een stuk beter van worden. Zie nu maar eens hoeveel mensen kampen met burn-out verschijnselen. Wat denk je, zou dat niet een stuk minder worden wanneer iedereen kan doen waar die goed in is en energie uit haalt? En dat er meer ruimte komt om je persoonlijke leven in je werk te integreren? In plaats van al dat "testosteron" geklets van tegen elkaar opbieden? Ik denk dat maar heel weinig mensen uiteindelijk gelukkig worden van het idee dat ze de buurman hebben verslagen in het hebben van de mooiste auto.

In de corona tijd kon je het mooi zien, iedereen ging thuiswerken en alleen de managers waren op het bedrijf te vinden. Niet omdat ze hun werk thuis niet kunnen doen maar omdat ze thuis niet het fake-idee voor zichzelf op konden houden dat ze belangrijk zijn.
Ik heb bij een bedrijf gewerkt dat reorganisatie na reorganisatie te verwerken kreeg en iedere keer kwam er een compleet nieuw management, in 5 jaar tijd 4x. Na 3 managements te hebben "versleten" is er 1,5 jaar geweest dat het moederbedrijf geen management kon vinden. De productie, inkoop en verkoop heeft nog nooit zo goed (en fijn) gewerkt als in die tijd. Mensen deden waar ze goed in waren, namen verantwoordelijkheid en zette de schouders eronder. Helaas hun eigen ondergang tegemoet want het laatste management kreeg de opdracht om de vestiging klaar te maken voor de verkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:40

irmaz schreef:
Dan moet je mijn post ook maar eens goed lezen, daar kun je vinden waarom jouw reden kletspraat, borrelpraat, propaganda, .... is

Ik heb mijn best gedaan, maar kan het er niet uit halen. Maar laat verder ook maar zitten hoor.

irmaz schreef:
En ja de maatschappij zal daar een stuk beter van worden. Zie nu maar eens hoeveel mensen kampen met burn-out verschijnselen. Wat denk je, zou dat niet een stuk minder worden wanneer iedereen kan doen waar die goed in is en energie uit haalt?

Uhm, misschien moet jij nog eens lezen wat ik zeg. Het nastreven van en een gezin, en een top carrière, en financiële onafhankelijkheid is toch juist wat die stress geeft en waar ik mijn vraagtekens bij zet? Dan zeg jij dat dat allemaal maar moet kunnen om vervolgens aan te geven dat er mensen met een burn-out uit komen. Je bent het niet met me eens om vervolgens mijn punt te maken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:57

enzino schreef:
Roodvos schreef:
Maar het probleem is dat er (bijna) nooit maar één kandidaat de beste is. En dan gaan bij de keuze allerlei onbewuste processen een rol spelen. En aangezien die keuzes vaak door (witte) mannen worden gemaakt ben je als vrouw direct al in het nadeel. Het aan "de markt" zelf overlaten is geprobeerd, maar dat heeft niet gewerkt. Er zal dus actief aan verandering gewerkt moeten worden. Ik ben daarom voor een quotum.

Hoe bedoel je dat het "aan de markt overlaten niet heeft gewerkt"?

Aangezien je het over "(witte) mannen" neem ik aan dat je het over topposities hebt. Je weet wel, die posities die je krijgt op latere leeftijd na 20-40 jaar gewerkt te hebben in de sector, een hoog IQ te hebben (ik verwijs hier naar slechts IQ, maar er zijn echter een handvol kenmerken die indicatief zijn voor hoe ver je in je carrière zal gaan komen, maar dat is een heel hoofdstuk op zichzelf), veel uren elke week te maken, en extreem gedreven te zijn.

Mochten het nou net voornamelijk (witte) mannen zijn die afgestuurd zijn in de jaren 60 en 70, toen er veel minder vrouwen studeerde en serieuze carrière ambities hadden, die nu de leeftijd en werkervaring bereiken voor een toppositie. Aangezien tegenwoordig meer vrouwen dan mannen afstuderen en vrouwen hun carrière serieuzer nemen, kan je verwachten dat, zonder overheidsingrijpen, het aantal vrouwen op topposities vanzelf toe gaat nemen. Dat zal echter wel met een vertraging gebeuren, want die moeten eerst 20 jaar werkervaring opdoen... iets dat nou eenmaal 20 jaar tijd kost.

IQ is ook niet gelijk verdeeld over mannen en vrouwen. Mannen hebben een iets hoger IQ gemiddeld, maar bepalend voor topfuncties zijn de extremen. En bijna elk onderzoek laat zien dat mannen oververtegenwoordigd zijn in de hogere range (130+). Dat verklaard dus ook waarom er meer mannelijke topfunctionarissen zijn, meer mannen op het hoogste niveau van de wetenschap bezig zijn, of waarom er nauwelijks vrouwelijke schaakgrootmeesters zijn.

Vrouwen neigen ook om minder uren te draaien dan mannen. Helaas zal je voor een topfunctie behoorlijk wat uren moeten maken, en dan spreek ik niet over 40 uur per week. Het zijn vooral vrouwen die voor een betere work-life balans kiezen waardoor ze minder snel een hoge functie bereiken, maar wel meer kwaliteit van leven hebben.

Verder gaan mannen sneller voor status: die willen een hoge functie en een goed salaris en zijn bereid daar hun normale leven sneller voor op te geven. Dit zijn de mensen die het verst komen. De achtergrond daarvan is trouwens ook biologisch waar mannetjes hun potentieel aan vrouwtjes laten zien om zich voort te kunnen planten.

Maar als je dan toch voor een quotum bent, dan wil je natuurlijk wel voor elke sector een quotum. Hieronder de getallen van het CBS:

[ [url=m/KUBcrX.png]Afbeelding[/url] ]

Dus hoe krijgen we die vrouwen uit de zorg en het onderwijs, en in de IT en de technische beroepen? Flinke boetes voor scholen en ziekenhuizen zou dan een start zijn, en vervolgens misschien de belasting flink omhoog zodat er met meer loon meer mannen aangetrokken kunnen worden? En gaan we dan niet voorbij aan de biologisch bepaalde zorgzaamheid van vrouwen die graag in die sectoren willen werken? Gaan we dan ook vrouwen weren bij universiteiten aangezien er meer vrouwen dan mannen afstuderen tegenwoordig? Moet de keuzevrijheid dan afgenomen worden om de juiste aantallen mensen in elke sector te krijgen? En waarom kijken we dan alleen naar geslacht, en niet naar andere factoren waar mogelijk ook op "gediscrimineerd" wordt?

Sommige mensen lijken te denken dat een maatschappij volledig maakbaar is en dat het ideale uitgangspunt een precieze 50/50 verdeling man/vrouw is. Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat 50/50 beter is dan 60/40 of 30/70, het lijkt me belangrijker dat iedereen de sector in kan waar hij/zij het beste voor geschikt is en werk kan doen op een niveau dat het beste bij hem/haar past. Dat is een algemeen proces van acceptatie; daar heb je niet perse een 50/50 verdeling in elke sector voor nodig. Als ik een groot bedrijf binnenloop en de CEO is een vrouw dan denk ik daar niets van, net zoals dat mijn dokter een man of vrouw is, of de piloot in het vliegtuig dat me naar mijn vakantie brengt, of de persoon die mijn huis bouwt. Omdat er geen quotum is neem ik aan dat het de beste persoon op de plek is, maar zo snel er een quotum komt ga ik twijfelen of die persoon er misschien als diversiteits-aanname zit.

En ook bij die maakbaarheid heb ik mijn twijfels: er zijn eerdere initiatieven in het buitenland geweest om meer vrouwen in STEM te krijgen met als gevolg dat het % vrouwen juist afnam. De reden was dat de vrouwen die richting STEM gingen zich juist beledigd voelde door de campagnes en mensen in hun omgeving aan begonnen te nemen dat ze die richting gekozen hadden vanwege de mediacampagnes ipv dat hun hart daarin lag. Of kijk eens naar enkele Scandinavische landen die voorop lopen met gender, waar juist meer vrouwen kiezen voor "traditionele vrouwensectoren".

Ik had me hier niet mee willen bemoeien . Maar de opmerking dat mannen gemiddeld een hoger IQ zouden hebben dan vrouwen, ja,dat vind ik nou echt een discriminerende opmerking en naar mijn eigen ervaringen absoluut onwaar.Ik ben geen feministe en geniet juist van het verschil tussen man en vrouw.Maar intelligenter dan vrouwen zijn ze niet.Wel fysiek sterker vaak.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:14

anjali schreef:
Ik had me hier niet mee willen bemoeien . Maar de opmerking dat mannen gemiddeld een hoger IQ zouden hebben dan vrouwen, ja,dat vind ik nou echt een discriminerende opmerking en naar mijn eigen ervaringen absoluut onwaar.Ik ben geen feministe en geniet juist van het verschil tussen man en vrouw.Maar intelligenter dan vrouwen zijn ze niet.Wel fysiek sterker vaak.

Maar, je kunt dit gewoon vinden op diverse sites...

https://www.nu.nl/wetenschap/580287/man ... ouwen.html

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:29

Ik weet niet of ik volledig feminist ben. Ik kan niet tegen ongelijk en onrechtvaardigheid. Graag zou ik mij er wel wat meer over in willen lezen en zal de rapportages thuis even beluisteren. Bij veel heeft het een wat negatieve klank, de term feminisme, maar hoe ik er in sta; geslacht, geaardheid of afkomst zou niet af moeten hangen of je kans maakt op, bijvoorbeeld, een bepaalde baan. Ook het loon moet niet anders zijn. Al zou een vrouw natuurlijk minder snel stratenlegger worden. Het is nou eenmaal zo dat een man gemiddeld sterker is dan een gemiddelde vrouw. Maar ik vind dat sterke vrouwen niet vreemd aangekeken moeten worden als ze toch mannenwerk willen doen. Ik heb wel eens (intern) ergens gesolliciteerd op een werkplek met alleen maar mannen, waar ik mij echt niet ongemakkelijk bij voelde ofzo en wilde de plek graag. Toch is deze naar een man gegaan en heb ik hier en daar gehoord dat ze toch liever een man wilden, terwijl ik aan alle eisen voldeed en bekend was met soortgelijk werk. Achteraf hoorde ik dat de man helemaal niet klikte met de rest en hebt toen wel even een ''haha, karma'' gedachten gehad :+
Ik probeer diversiteit dan weer niet te pushen en vind kwaliteit belangrijker, maar teamverband is ook belangrijk + het karakter van iemand. Dat is daar dus fout gegaan O:)
En dan nog een wat gevoelig onderwerp; vrouwen die 'uitdagend' gekleed gaan. Veel mensen hebben hier een andere kijk op. Voor sommigen is een klein broekje waarbij vrouwen zowat in hun blote billen lopen ordinair, anderen hebben zoiets van; ik heb er geen last van, lekker laten leven en ze doet maar.
Aandacht opzoeken is dan wel weer iets wat ik laat gaan maar wel wat bedenkingen bij heb. Vrouwen die lopen twerken voor een camera en het online plaatsen; waarom?
Laatst bijgewerkt door Merexa op 31-01-22 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:44

Cer schreef:
anjali schreef:

Maar, je kunt dit gewoon vinden op diverse sites...

https://www.nu.nl/wetenschap/580287/man ... ouwen.html

Het interessante is natuurlijk dat het verschil op latere leeftijd 'ontstaat' dus is het nature of nuture?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:58

Als 100% feministe houd ik van veelkleurigheid.

En ik geniet dan ook van verschillen.
Ook tussen man en vrouw.

(Maar dit geldt niet voor kansongelijkheid, discriminatie, indoctrinatie en andere rare aannames.)

Uiteraard geniet ik totaal niet van het systematisch kleineren van mensen, denk aan
vrouwen, sexuele en etnische of godsdienstige minderheden (en mogelijk is de lijst langer).
Of negeren, zaken verdraaien, etc.

Ooit had ik les van een hoogleraar die Freda heette.
Ze grapte: 'Over honderd jaar sta ik in de boeken als Fred. Of zullen ze zeggen dat mijn vak niet belangrijk was. Of een zoethoudertje vanwege (blablabla).'

Mungbean

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:10

Mannen hebben niet gemiddeld een hoger IQ, maar de spreiding is groter. Dus van de groep zeer intelligente mensen zullen meer man zijn (en ook voor de extreem onintelligente groep).
De extremen zijn meer uitgesproken. Dat is geen discriminatie, dat is gewoon zo.

Echter zijn extreem intelligente mensen niet perse goed in hogere management functies waar het juist om hele andere kwalificaties gaat.
Voor schaken wellicht wel (geen idee).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:14

Ik noem mezelf geen feministen. Ik ben wel voor gelijken rechten en kansen, voor alle mensen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:16

En daarbij gaat het echt niet alleen om absolute topfuncties. Waar ik werk willen ze al geen eens sollicitanten accepteren voor vertegenwoordigers. Toen ik naar mijn huidige functie wilde heb ik echt heel hard eraan moeten trekken en ik heb het alleen gered omdat het gehele team waar ik bij wou stuk voor stuk ging melden dat ze mij daar wilden hebben :Y)

Dat zou niet nodig moeten zijn hoe sympathiek het ook was van het team

flooooo

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:21

De reden dat ik mij nooit meld in dit soort discussies is omdat ik het altijd heel bijzonder vind dat er zoveel wordt opgelegd door zogenaamde feministen. Nee je mag geen thuisblijfmoeder zijn want dan ben je afhankelijk en maak je geen eigen keuzes. Ik vind het bijzonder dat een zogenaamde feminist wel deze keuze mag maken voor een andere vrouw.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:23

En tja, half off topic 'IQ is dat je hoog scoort op de /een IQ test'.

Stel er is een vraag 'noem een huisdier'.
Mientje of Jantje van boer Kees noemen hun ganzekuiken.
'Fout!'
Gemakzuchtige conclusie: boerenkinderen zijn minder intelligent....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:25

flooooo schreef:
De reden dat ik mij nooit meld in dit soort discussies is omdat ik het altijd heel bijzonder vind dat er zoveel wordt opgelegd door zogenaamde feministen. Nee je mag geen thuisblijfmoeder zijn want dan ben je afhankelijk en maak je geen eigen keuzes. Ik vind het bijzonder dat een zogenaamde feminist wel deze keuze mag maken voor een andere vrouw.

Nounou.

Ik heb nooit een andere vrouw dit soort verplichtingen opgelegd, dus ik vind het geen correcte opmerking.

En weet jij nog, hoe kort het geleden is, dat getrouwde vrouwen per huwelijksfatum werden ontslagen...?

(De typo 'huwelijksfatum' vind ik zo mooi dat ik m laat staan. :j )