tita schreef:Ik weet niet wat ik moet geloven
Weet alleen dat vrouwen vreselijk gemeen kunnen zijn
Jaren wachten daarna wraak nemen
Waarom denk je dat die vrouwen zolang hebben gewacht? Oordeel niet als je niet in die situatie gezeten hebt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rytir schreef:Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze een duur en populair format gaan stil leggen en met forse spijtbetuigingen strooien dat het gaat om een arm om de schouder. Maar we gaan het zien want dat is een aanname (al is er natuurlijk eerder ook al door een cameraman een knuppel in het hoenderhok gegooid).
Jungles schreef:tita schreef:Ik weet niet wat ik moet geloven
Weet alleen dat vrouwen vreselijk gemeen kunnen zijn
Jaren wachten daarna wraak nemen
Waarom denk je dat die vrouwen zolang hebben gewacht? Oordeel niet als je niet in die situatie gezeten hebt.
poes schreef:Het is heel normaal dat klachten pas jaren later komen. Op het moment zelf is er niet altijd besef (niet weten wat normaal is en wat niet, machtsmisbruik en manipulatie), er is schaamte, angst, etc. Maar als je na jaren nog steeds een wrak bent en daar eindelijk uit wilt…
Ik ken van heel nabij een zeer zwaar geval van misbruik. De slachtoffers hadden bijna allemaal uit drang om te overleven de herinneringen compleet verdrongen. Pas toen eentje de boel eindelijk ging oprakelen kwam het bij de rest terug.
Dit soort trauma’s zijn vaak zo vreselijk heftig. Iedereen reageert anders. En openlijk beschuldigen vraagt ontzettend veel moed.
Dit soort commentaren vind ik dan ook zo enorm gemeen.
Suzanne F. schreef:Ik vind dit altijd zo moeilijk want er zitten zoveel kanten aan en zoveel gradaties en vormen etc.
Is een opmerking al overschrijdend gedrag? Of een aanraking? En dan wat voor opmerking of aanraking?
Kijk, die filmproducent die zegt dat je met hem naar bed moet om de rol te krijgen, dat gaat duidelijk de grens over. Dat is chantage, seksuele chantage.
Maar er zit zoveel tussen zwart en wit. Ik heb best het een en ander meegemaakt maar me nog nooit bedreigd of geïntimideerd gevoeld. Meestal gaf ik aan geen interesse te hebben of niet gediend te zijn van zo’n opmerking of handeling en dan was het ook klaar.
Ik vraag me af over welke vorm we het hier hebben bij de Voice. En of het een soort van chantage vorm was of misschien wat onschuldig geflirt.
tita schreef:Voorbeeld GIUEFFRE vind je dat normaal krijg je soms geld mee en nu echt meer dan 15 jaar later wil je verder proces aanspannen
En dan nog hè….. je bent 17 en groepje rijke mannen je krijgt van alles…… denk je dan echt dat dat allemaal voor niks is.
En wellicht was het toen vrijwillig en voelt ze zich nu gedwongen.
Of destijds met Micheal Jackson ik heb echt geen idee of ie wat gedaan heeft maar kapot is ie wel
tita schreef:Voorbeeld GIUEFFRE vind je dat normaal krijg je soms geld mee en nu echt meer dan 15 jaar later wil je verder proces aanspannen
En dan nog hè….. je bent 17 en groepje rijke mannen je krijgt van alles…… denk je dan echt dat dat allemaal voor niks is.
En wellicht was het toen vrijwillig en voelt ze zich nu gedwongen.
Of destijds met Micheal Jackson ik heb echt geen idee of ie wat gedaan heeft maar kapot is ie wel