Britta31 schreef:Ook als ze al heel stront vervelend zijn en andere bewust pijn doen en er bij staan te lachen?
Ook als er een olifant komt die het verhaaltje uitblaast?
Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Urbanus schreef:Kinke schreef:ik snap dat nooit zo goed, je kind wordt niet in elkaar gemept ofzo
Je hoeft het ook niet te snappen. Gewoon van m'n kinderen afblijven.
Kinke schreef:denk dat dit ook vaak het probleem is, al dat 'kom niet aan m'n prinsjes/prinsesjes gedrag
Ik zou denken, leren ze juist dat ze moeten luisteren naar volwassenen
Urbanus schreef:Jij houdt je hond bij je, ik mijn kind. Dat lijkt me volkomen logisch. En dat je hem wegduwt omdat er direct gevaar is, lijkt me helder, zie mijn eerste bericht.
Kinke schreef:ik snap niet waarom jij alles op jou persoonlijk betrekt Urbanus. Jij grijpt in als je kind zich misdraagt, prima dus. Helaas genoeg ouders die dat tegenwoordig niet doen.
Echwel, dus niet ingrijpen als ouders niet in de buurt zijn? Waarom niet?
mvdende schreef:Urbanus schreef:Jij houdt je hond bij je, ik mijn kind. Dat lijkt me volkomen logisch. En dat je hem wegduwt omdat er direct gevaar is, lijkt me helder, zie mijn eerste bericht.
Dat is wél het meest logische.... dat ouders hun kinderen bij zich houden.
In de praktijk gebeurd helaas regelmatig anders.
Kinderen die dwars over jouw campingplek rennen, dwars door de lijn van de hond. Die dit niet tof vind en dat ook zéér duidelijk laat weten.
Ondertussen zet ik maar een schapennet om ons plekje heen. Niet zozeer om de hond binnen te houden, maar om kinderen buiten te houden. Tis jammer dat dit nodig is, maar goed.
Ook in dierentuinen/ grote dierenwinkels/ musea/ bezienswaardigheden/ parken gebeurd het regelmatig dat ik duidelijk moet waarschuwen dat kinderen mijn hond met rust moeten laten. Dan is er niets aan de hand, maar aaien door vreemden vind hij gewoon niet tof.
En tegenwoordig lijken kinderen echt overal te zijn, niet meer uitsluitend in een kinderspeeltuin, en mogen ze overal los gaan lopen rennen en zijn ze er ook buiten de schoolvakanties en het weekend. Dus uitjes plannen zodat er geen kinderen in de buurt zijn is tegenwoordig niet al te makkelijk meer.
Echwel schreef:Als je honden meeneemt naar openbare plekken en je weet dat er ook veel.mensen zijn hoort ook je hond sociaal te zijn en zich te gedragen
Anders hoort hij daar gewoon niet
Urbanus schreef:Ik vind overigens dat het een wisselwerking is. Honden en kinderen die loslopen, daar mag je wat van verwachten als wandelaar. Anders lopen ze aangelijnd/aan de hand.
Als jouw kind erg op honden gefixeerd is, houd je m bij je. Mijn zoon is gek op honden, maar ook heel behouden. Hij hoeft niet te aaien, hij wilt gewoon naast je staan, handen in z'n zakken en zeggen "mooie hond zeg". Maar dat hij jonger was en onvoorspelbaarder hield ik z'n handje vast.
Echwel schreef:En honden horen niet gelijk te bijten
Als een.kind onverwacht mijn honden aanraakt doen ze niks zal wel tegen.kindje zeggen dat volgende keer dit niet handig is
Pups moet je opvoeden dus kinderen ook maar gelijk bijten hoort niet in dierentuin of musea waar veel.mensen.komen