Rocamor schreef:TS, top dat je deze vraag stelt. Ik liep er ook al een tijdje over na te denken.
Geen idee of ik een vervolgvraag mag stellen, maar wat is het verschil tussen een verzekering via een zorgverzekering en het inleggen van geld bij een kerk, waar je in geval van nood ook gebruik van zou mogen / kunnen maken. Dat is dan toch ook een vorm van verzekeren?
Dat mensen er voor kiezen geen gebruik te maken van transplantaties of bloed (omdat daar de ziel in zit), dat kan ik me voorstellen. Maar waarom vertrouwen op Gods wil bij bijvoorbeeld vaccinaties (door die te weigeren). Waarom worden bijvoorbeeld het ontstaan / ontdekken van vaccins niet (indirect) aan God gelinkt; Hij heeft zo'n ontdekking mogelijk gemaakt. (Denk ik dan als niet-Christelijke). Hiermee denk ik ongetwijfeld veel te gemakkelijk
Niet gelovig, maar wel ''onderzoek'' gedaan naar wat er in de (baby/kinder) vaccinaties zit. Daar word je zacht gezegd niet blij van. Hier geen vaccinaties in ieder geval, hierdoor overigens ook meer begrip gekregen voor diegene die het van het geloof uit niet doen.