office schreef:Neutrino energie lijkt me wat .
Kernenergie weer een stuk minder .Er zal maar een onverwachte overstroming,aardbeving,hack,aanval of iets anders waar we even geen rekening mee houden komen.De gevolgen zijn ronduit rampzalig.
Wat ik echt wel heel jammer vind is de enorme verspilling overal.Als je bijvoorbeeld soms ziet wat een bruikbare spullen mensen gewoon weggooien .
Wellicht helpt het je als je je eens verdiept in de echte reden van kernenergie en de alternatieven die daar voor bekend zijn.
Los daarvan; ik geloof niet zo in die klimaatverandering die door de mens veroorzaakt wordt.
Die is enkel verzonnen omdat we toch, linksom of rechtsom, over moeten op niet-fossiele energie-voorziening.
beproeft concept: bang maken voor een catastrofaal scenario dat je kunt voorkomen als je met "ons" mee doet.
Ondanks ik me zorgen maak leef ik verder ook heel prima en doe ik dingen die ik leuk vind, maar wel met een zeker oog op duurzaamheid en bijvoorbeeld stemmen op wie in de politiek zou kunnen helpen met het probleem. Lijkt me niet per se zo ingewikkeld.

). Liever een flink stuk oplossen via passieve methodes dan eigenlijk nog kwetsbaarder worden voor verstoringen en tekorten. Ik wil graag een huis dat leefbaar blijft als de stroom er uit klapt. Iets wat steeds waarschijnlijker wordt met de grote belasting van het stroomnet, zeker buiten de randstad.