Lusitana schreef:Motor agent Arno was nu eenmaal niet vaak op TV en had geen eigen programma en was daarom alleen maar bekend in zijn eigen kring.
Mensen die veel op TV zijn worden nu eenmaal meer eigen. Zelfs karakters in een TV serie, als er een uitgeschreven wordt, is half het land van slag. We wennen aan mensen die we vaak zien en dan voelt het alsof we ze kennen.
Dat is op zich wel een apart fenomeen, maar het is wel gewoon zo.
Overigens, wat het over doden niets dan goeds betreft, van de mensen die een hekel aan hem hadden, wat deed Peter R de Vries dan eigenlijk fout in de ogen van de haters?
Want meestal gaat het bij haters om pure projectie. Ze kunnen niet uitstaan bij een ander wat ze zelf doen.
En het is toch niet zo dat, omdat je iemand onuitstaanbaar vindt, je het dan meteen maar okee vindt dat hij vermoord wordt en daar geen gevoel bij hebt ofzo?
Iemand kan toch ook stilstaan bij de rest van die persoon en niet alleen de slechte eigenschap waar men zich aan ergert?
Interessante post.
Daarnaast heb ik er ook moeite mee dat blijkbaar mensen emoties niet 'mogen' hebben van een aantal schrijvers hier. Dat als je iemand die dood geschoten wordt en niet kent, dat je daar geen verdriet van mag hebben? Dat vind ik persoonlijk een hele aparte denkwijze. Alhoewel ik niet huilend voor de tv zat, dacht ik wel oliebol ik hoop zo dat hij het gaat overleven en er goed uit gaat komen. Juist in de afgelopen periode met Tanja Groen en met Nicky Verstappen heeft hij met zijn team nog zoveel goeds gedaan. Goeds voor 'normale' mensen die in een abnormale situatie terecht zijn gekomen. Het is niet zo dat hij voor de bühne alleen maar zaken opknapte voor andere BN'ners. Het was juist zijn doortastendheid, medemenselijkheid en contact blijven houden met nabestaanden en al opgeloste zaken.
Daarbij is verdriet heel persoonlijk. Iemand mag bij het verliezen van z'n hond niet minder verlies hebben als een ander bij het verliezen van een ouder. Verdriet is niet meetbaar en iedereen gaat er anders mee om.
@nine1987 ik zie in je post alleen maar onderbuikgevoelens en insinuaties. Daardoor kan ik de inhoud van je post iets minder serieus nemen.