De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 14:01

Cer schreef:
Ik denk dat als suiker verboden zou worden... dat daar uiteindelijk nog meer geld in te verdienen zou zijn als met de huidige drugs... gezien het aantal mensen wat daar verslaafd aan is.... (maar goed, dat geheel terzijde, en ik heb net chocola op)


Ik heb ooit eens ergens gelezen dat als we nu pas suiker zouden ontdekken, het direct als harddrugs aangemerkt zou worden -O-

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:02

Cer schreef:
Ik denk dat als suiker verboden zou worden... dat daar uiteindelijk nog meer geld in te verdienen zou zijn als met de huidige drugs... gezien het aantal mensen wat daar verslaafd aan is.... (maar goed, dat geheel terzijde, en ik heb net chocola op)

voordeel is wel dat we daar vooral ons zelf schaden, niet roekeloos gedrag gaan veroorzaken. En daardoor mensen doden of mishandelen oid.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:04

DuoPenotti schreef:
Cer schreef:
Ik denk dat als suiker verboden zou worden... dat daar uiteindelijk nog meer geld in te verdienen zou zijn als met de huidige drugs... gezien het aantal mensen wat daar verslaafd aan is.... (maar goed, dat geheel terzijde, en ik heb net chocola op)

voordeel is wel dat we daar vooral ons zelf schaden, niet roekeloos gedrag gaan veroorzaken. En daardoor mensen doden of mishandelen oid.


Wel als mensen verslaafd blijken, suiker illegaal wordt en criminelen daar dus handel in zien.

Dat zal altijd zo blijven. Verbied iets en mensen verzinnen wel wat......

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:06

sp
Betreft criminelen wel ja.
Maar met een schep suiker op word ik niet ineens zo stoer dat ik mensen ga mishandelen.
Of ineens denk dat ik achter het stuur geweldig ben en dus roekeloos word en een fietser dood rijd.

Kana

Berichten: 9064
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:06

Tiggs schreef:
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat als we nu pas suiker zouden ontdekken, het direct als harddrugs aangemerkt zou worden -O-

Er staat heel toevallig een nieuwe aflevering van 'explained' nu op netflix wat precies hierover gaat! Hele interessante aflevering.

Kookaburra

Berichten: 5457
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:08

Ter info voor iedereen die straks de suikerhandel in wil gaan als suiker illegaal wordt... Op dit moment is afval een lucratief iets ;)

Cer

Berichten: 30260
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:08

Door het innemen van suiker wordt je gedrag niet perse anders, hoewel bij kinderen wel (althans, dat heb ik wel eens begrepen van moeders :') ) en je krijgt stemmingswisselingen..

Je gaat niet van alle drugs perse heel raar doen.. denk ik.. Sommige drugs zouden wel handig zijn als iemand raar doet, dan giet je dat naar binnen en dan heb je er een hele poos geen last meer van... :P

neetoch
Berichten: 1034
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:08

Nou DP... :+ Je moet mij toch als regelrechte suikerjunkie niet mijn suiker gaan ontzeggen, dan komt het serieus niet goed met je... }>

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 14:09

Kana schreef:
Tiggs schreef:
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat als we nu pas suiker zouden ontdekken, het direct als harddrugs aangemerkt zou worden -O-

Er staat heel toevallig een nieuwe aflevering van 'explained' nu op netflix wat precies hierover gaat! Hele interessante aflevering.


Thanks, ik ga kijken!

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:11

DuoPenotti schreef:
sp
Betreft criminelen wel ja.
Maar met een schep suiker op word ik niet ineens zo stoer dat ik mensen ga mishandelen.
Of ineens denk dat ik achter het stuur geweldig ben en dus roekeloos word en een fietser dood rijd.


Maar mensen met problemen door suiker kunnen wel een gevaar vormen. Als suikerspiegel verlaagt, worden mensen weleens agressief/aangebrand. Mensen kunnen duizelig raken etc. Teveel suiker en de enorme suikerdip kan wel echt effect hebben.

En we zouden ook medisch gezien een hoop kunnen voorkomen als suiker sterk wordt verminderd.

Het effect van verslaving is wel agressie om er dan toch aan te komen. Wel stijgende prijzen en criminaliteit voor de handel.

Cer

Berichten: 30260
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:11

DuoPenotti schreef:
sp
Betreft criminelen wel ja.
Maar met een schep suiker op word ik niet ineens zo stoer dat ik mensen ga mishandelen.
Of ineens denk dat ik achter het stuur geweldig ben en dus roekeloos word en een fietser dood rijd.

Dat is inderdaad het lastige, met drank doen sommigen dat wel. En sommigen doen dat geheel nuchter ook (!) , ik denk dat speed / coke daar boosdoeners in kunnen zijn... verder weet ik het niet. Je mag ook niet met slaappillen, kalmeringsmiddelen en andere medicijnen (zware) voertuigen besturen. Of je dan aggresief wordt of in slaap valt, het risico op gewonden is er .. dus moet je niet doen.

En het is ook niet zo dat iedere gebruiker mensen gaat mishandelen.. Sommige mensen kunnen dat ook prima zonder drugs.. :j

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 14:12

Ik word juist heel knuffelig van alcohol <3

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:14

Cer schreef:
Door het innemen van suiker wordt je gedrag niet perse anders, hoewel bij kinderen wel (althans, dat heb ik wel eens begrepen van moeders :') ) en je krijgt stemmingswisselingen..

Je gaat niet van alle drugs perse heel raar doen.. denk ik.. Sommige drugs zouden wel handig zijn als iemand raar doet, dan giet je dat naar binnen en dan heb je er een hele poos geen last meer van... :P


Bij volwassenen ook. Zeker mensen die veel suiker binnen krijgen, kunnen gedragsverandering hebben/agressief worden als suiker spiegel daalt.
Maar ook minder functioneren etc.

Als ik wiet gebruik voor pijn, word ik daar niet direct stoned van, omdat ik wel weet hoe ik het moet gebruiken om dat te voorkomen. Het is ook niet wat ik wil, stoned worden. Soms gebeurt het, maar dat hangt van meer factoren af.

Mijn man merkt soms alleen dat ik opgewekter ben. Maar dat is logisch als je ontstekingen hebt en veel pijn, want dat kan doodvermoeiend zijn. Dan leef je dus even op als de pijn zakt. Maar ngeen lachbui of vreetbui etc.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:14

Tiggs schreef:
Ik word juist heel knuffelig van alcohol <3

Ik ook :)) Iedereen is lievvv.

Tenzij ik al in een poedersuiker -bui was. Dan is het janken. :+

Maar even heel zwart wit. Stel dat alles wat schadelijk zou kunnen zijn (dus in potentie, bij 90% van de gevallen is er niks aan de hand) gevaarlijk zou kunnen zijn voor de omgeving. Zou dat dan illegaal moeten zijn?

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:16

Tiggs schreef:
Ik word juist heel knuffelig van alcohol <3


Ik heb vroeger weleens gedronken en dan werd ik ook ehhhh, knuffelig ja.

Maar verslaving is echt wat anders en ik vind alcoholisten echt vreselijk. Dat zijn geen mensen die voor de gezelligheid wat drinken en dan daar puur op reageren.

Ik drink zelf helemaal niks, kon er ook niet tegen en vind het niet eens lekker. Maar het gemak waarmee het wordt gebruikt, vind ik wel een probleem.

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:21

neetoch schreef:
Nou DP... :+ Je moet mij toch als regelrechte suikerjunkie niet mijn suiker gaan ontzeggen, dan komt het serieus niet goed met je... }>

Blij dat ik hier achter de pc zit dan :D :')


En nee ik begrijp dat niet iedereen met drugs roekeloos gedrag geeft.
Maar toen ik nog in het ziekenhuis werkte was een groot deed van de agressieve of minsterns zeer vervelende mensen, maar ook die compleet in de war waren en naar de Paaz mochten, toch meestal wel die iets op hadden wat anders was dan suiker :D

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:23

DuoPenotti schreef:
En nee ik begrijp dat niet iedereen met drugs roekeloos gedrag geeft.

en dit is dus precies dat grijze gebied. Wanneer is alcohol of drugs zo gevaarlijk dat het verboden moet worden. En hoeveel procent kans heeft een persoon om gevaarlijk te worden met drugs op.

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:28

Winged schreef:
DuoPenotti schreef:
En nee ik begrijp dat niet iedereen met drugs roekeloos gedrag geeft.

en dit is dus precies dat grijze gebied. Wanneer is alcohol of drugs zo gevaarlijk dat het verboden moet worden. En hoeveel procent kans heeft een persoon om gevaarlijk te worden met drugs op.

Ik denk dat het al per persoon anders is.

Zou het zelfs al niet karakter afhankelijk zijn?
Zo heb ik een hele lieve oom, altijd al een gezellige vent.
Maar met een glaasje teveel op word hij nog gezelliger dan hij al is, gaat op de praatstoel zitten en de ene grap na de andere rolt er uit. En dan een paar glaasjes verder slaapt hij :D
Zal nooit vervelend worden roekeloos, stapt niet in de auto, dus ja hij drinkt maar lekker op een feestje.

Wij hadden vroeger heel even een zak van een kameraad in de vriendengroep, die werd vervelend met alcohol op. Die is dus ook uit de groep gedonderd, want zo zag niemand van ons een gezellig avondje uit voor zich.
Overigens leeft hij al 20 jaar niet meer, iets met auto en boom en alcohol....

Ik kan me voorstellen dat dat met andere drugs ook gewoon per persoon anders werkt.
En misschien het ware karakter naar boven komt? Aanname hoor.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:31

DuoPenotti schreef:
Ik kan me voorstellen dat dat met andere drugs ook gewoon per persoon anders werkt.
En misschien het ware karakter naar boven komt? Aanname hoor.


Mijn vermoeden is wel dat het filter dat mensen hebben wel verdwijnt wanneer er alcohol/drugs in gebruik is.

Punt is wel: er zijn zoveel variabelen.. Hoe moet je daar een veilig beleid (of verbod) op zetten zodat zaken niet in de criminaliteit verdwijnen.

Cer

Berichten: 30260
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:45

even met het oog op een ander artikel... ik heb niet het idee dat coke je paardrijprestaties verbetert :')

neetoch
Berichten: 1034
Geregistreerd: 16-06-19

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:47

Ik moest ook al grinniken om de reacties bij dat artikel. Als die ruiter iets heeft gedaan zelfs bij niet betrapt worden is het zichzelf in de grote teen schieten door coke te gebruiken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:03

MarcoBorsato schreef:
Oh jeetje, krijg al weer een boel gezellige pb's. Topdiscussie zo :')
Die mensen hebben ook allemaal geen smartphone, neem ik aan?

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: De moord op Peter R. de Vries (e.a) en cocaïnegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:25

Het verschil van effect is wel of iemand iets eenmalig gebruikt of chronisch grootverbruiker is. Bij meeste drugs, alcohol, maar ook suiker is er enige mate van gewenning.

Een keer drugs zou niet erg zijn als het om het "leuke" effect gaat. Afhankelijk worden van is een probleem.

Alcohol, zelfde. Ik hou niet van die feestjes waar mensen steeds vervelender worden als er steeds meer gedronken is. Maar ze hebben het zelf en onderling niet door. Als niet drinker, zie je dat dus wel. Maar het moet kunnen voor de gezelligheid en een feestje. Ik kan weg gaan als het me niet bevalt.

Suiker net zo, maar misschien nog gevaarlijker. Als je geen suiker wil gebruiken, zit het stiekem toch in heel veel producten. Zou dat niet zo zijn, moet een snoepje, koekje of ijsje gewoon kunnen. Maar dat is dan vrije keus.

Het zou ook raar zijn als in eten alcohol, drugs en andere zware medicatie verstopt zit. Als er iets mis is met het vlees, is het nieuws, maar over de rest van toevoegingen heeft men het maar niet.

In principe kunnen we ook overal wel ziek van worden. Mensen die dicht bij fabrieken of drukke wegen wonen bijv, klagen ook en soms ook terecht. Dat heeft ook effect. Mensen kunnen ziek worden, maar bijv chronisch hoofdpijn heeft effect op humeur en functioneren.

Verslaafden zijn voor de gemiddelde, brave burger veel vervelender. Ze stelen, breken in etc. Vast niet allemaal, maar heel veel toch wel. Daar voelt de gewone burger meer van, dan van de georganiseerde misdaad als je daarvan weg blijft.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:26

Mkango schreef:
MarcoBorsato schreef:
Oh jeetje, krijg al weer een boel gezellige pb's. Topdiscussie zo :')
Die mensen hebben ook allemaal geen smartphone, neem ik aan?


En kopen nooit wat via Ali, eten geen avocado's, etc. etc.

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:30

Winged schreef:
Tiggs schreef:
Ik word juist heel knuffelig van alcohol <3

Ik ook :)) Iedereen is lievvv.

Tenzij ik al in een poedersuiker -bui was. Dan is het janken. :+

Maar even heel zwart wit. Stel dat alles wat schadelijk zou kunnen zijn (dus in potentie, bij 90% van de gevallen is er niks aan de hand) gevaarlijk zou kunnen zijn voor de omgeving. Zou dat dan illegaal moeten zijn?


Ik dacht even dat poedersuiker nu een metafoor was voor cocaïne :+

Verder vind ik het bijzonder dat de discussie zo snel op een zijspoor is geraakt, namelijk of het gelegaliseerd moet worden of niet.
Feit is dat het nu niet legaal is. En dat er een extreme georganiseerde misdaad achter schuil gaat. Het nemen van deze illegale middelen draagt dus m.i. bij aan deze misdaad en vind ik niet oke.
Of legalisatie een oplossing is, misschien wel. Daar kun je voor staan. Maar zolang dat niet zo is geregeld is het denk ik goed je te realiseren wat je sponsort.