Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ladybird schreef:Bizar al die foto's. Echt ook niet voor te stellen dat dit ook NEderland is ofzo. Ik zit hoog en droog in het noorden van Nederland en daar is het gewoon de hele dag droog geweest. En dan te bedenken dat het in limburg maar blijft regenen.
Maureen95 schreef:Ik kom net dit topic tegen. Misschien kunnen bokkers wat voor elkaar betekenen?
[ED] Droge plek voor paarden aanbieden Limburg
Cowboy55 schreef:Ladybird schreef:Bizar al die foto's. Echt ook niet voor te stellen dat dit ook NEderland is ofzo. Ik zit hoog en droog in het noorden van Nederland en daar is het gewoon de hele dag droog geweest. En dan te bedenken dat het in limburg maar blijft regenen.
Lol! Wat jullie in het noorden niet hebben is heuvels. Heb je op het nieuws bijvoorbeeld de zwemmende mensen bij de B&B van de Oliemolen in Heerlen gezien? De Oliemolen ligt onder aan een heuvel van ongeveer 400 meter met 11% verval. Dat is 40-50 meter verval. Dus wat aan regen boven aan de heuvel valt (in de wijk MolenBERG) komt met een noodgang de heuvel af. Duizenden liters. Vandaar de zwemmende mensen. Dat is alsof een zwembad boven je hoofd leeg loopt.
Idem, maar dan x2 qua omvang in de wijk Eygelshoven van Kerkrade. Voor de NOS: het is KERKrade, niet KerkRADE. Dat spreken jullie al 40+ jaar verkeerd uit. Domme Holländer…..
Rocamor schreef:ajesca123 schreef:Echt vreselijk voor de mensen daar. Zou graag ergens mee willen helpen maar heb even geen idee of daar behoefte aan is en natuurlijk de vraag hoe kom je daar…
Jij schrijft wat ik dacht.
Wat een hel voor de getroffen mensen
Ladybird schreef:Wat wij in het Noorden ook niet hebben is regen. tuurlijk zullen heuvels helpen aan dit probleem, maar het heeft hier gewoon niet zoveel geregend. En dat verschil is gewoon bizar. In Limburg zal het wel vaker regenen en ook niet zo overstromen.
Overigens heb ik niet heel veel tv gekeken de afgelopen dagen, dus die filmpjes heb ik niet gezien denk ik
soesita schreef:Ik ben vanavond tegen 21.00u van Antwerpen naar huis (Herzogenrath, naast Kerkrade) gereden. Ben in Geleen van de A76 gegaan omdat al aangekondigd was dat ik er zo niet zou geraken omdat die volledig versperd was. Op goed geluk ben ik dan langs Brunssum en Heerlen naar huis geraakt en op een paar echt diepe plassen na niks ergs meegemaakt. Maar zo te horen heb ik behoorlijk geluk gehad dat ik met slechts een half uurtje vertraging veilig thuis ben geraakt.![]()
Hier heeft het de hele dag gegoten en morgen komt er nog meer regen aan. Tot nutoe alles droog in huis. Toitoi.
Sansevieria schreef:Nu zit ik hier echt te janken...heb net bericht van een vriend uit de Eifel dat ie maar ternauwernood zijn honden die hij thuis had heeft kunnen redden, het huis tot aan de plafonds onder water, wegen tot 1.40 hoog ondergelopen daar, nu zit ie op de wei in zijn tuinhuis, met zijn honden en een nest pups...
Wegen onbegaanbaar en afgesloten, ik hoop zo dat er mensen bij hem in de buurt zijn die hem en zijn partner met hun dieren daar droog onderdak gaan kunnen krijgen, afschuwelijk.
En wij zitten hier op twee uur rijden er vandaan en kunnen niks doen
Zebrastreep schreef:Ik woon in het noorden , maar dit heb ik in het noorden echt nog nooit gezien of meegemaakt. Wel dat weilanden onder water stonden of mega grote plassen. Ben nu wel blij dat wij geen heuvels hebben thuis.....