Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Appeltje_1 schreef:Je mag onder de 18 niet laten zien dat je homo bent. Daarboven “mag” dat, maar mocht je dat doen terwijl er jongeren bij zijn. Kan je er op aangesproken worden.
Je mag dus ook geen transitie hebben als je onder de 18 bent. Zit je tot je 18de opgesloten ik het verkeerde lichaam
Transitie is in feite zoiets als een zeer ingrijpende cosmetische operatie. Volgens mij krijg je in Nederland ook geen andere cosmetische ingrepen als borstvergrotingen\verkleiningen als je nog niet volwassen bent,leeftijdsgrens daarvoor weet ik niet precies.Ik vind echt wel dat je lichamelijk en geestelijk volwassen moet zijn alvorens zoiets belangrijks wat niet terug te draaien is te laten doen.
Huertecilla schreef:bigone schreef:Je mag? Je bent het, vanaf je geboorte. Homo hetero bi trans. Ik vind het al van de zotte dat deze mensen in het openbaar ook in Nederland vaak niet hand in hand over straat kunnen zonder door een stel potenrammers in elkaar gemept te worden. En dat zal in heel veel landen exact hetzelfde zijn.
Zeg, wil je het niet over NL hebben jahet gaat over déze wet in Hongarije en een breder kader is ongewenst
![]()
Ik ben het grotendeels eens met Oomens en het is imo een breed onderwerp om in EU verband fundamenteel te bespreken.
Wat betreft de islam; dat is inderdaad een perspectief wat aangeeft hoe complex de materie is want verschillende EU lidstaten erkennen wettige ´poly´ huwelijken afgesloten in het buitenland doch het is wel illegaal voor de eigen staatsburgers.
Enneh; voor de slechte lezers; mijn opmerking gaat NIET over ´poly´ maar over het hellende vlak van wat de staat wel/niet over individuele rechten mag vastleggen in wet
Huertecilla schreef:Op basis waarvan wil je het dan over de wet in Hongarije hebben?
Op basis van dan ´onze´ vermeend hogere moraal hoger is dan die van Hongarije?
Is het echt zó moeilijk om een draad in een fundamentelere kader te plaatsten dan simplistisch vingerwijzen?
Maar ga je gang
anjali schreef:Appeltje_1 schreef:Je mag onder de 18 niet laten zien dat je homo bent. Daarboven “mag” dat, maar mocht je dat doen terwijl er jongeren bij zijn. Kan je er op aangesproken worden.
Je mag dus ook geen transitie hebben als je onder de 18 bent. Zit je tot je 18de opgesloten ik het verkeerde lichaam
Transitie is in feite zoiets als een zeer ingrijpende cosmetische operatie. Volgens mij krijg je in Nederland ook geen andere cosmetische ingrepen als borstvergrotingen\verkleiningen als je nog niet volwassen bent,leeftijdsgrens daarvoor weet ik niet precies.Ik vind echt wel dat je lichamelijk en geestelijk volwassen moet zijn alvorens zoiets belangrijks wat niet terug te draaien is te laten doen.
anjali schreef:@Maartje,ik weet niet in welk land jij woont. Maar in Nederland is de leeftijdsgrens voor cosmetische ingrepen,d.w.z. ingrepen zonder medische noodzaak,wel degelijk 18 jaar en het C.D.A. wil het zelfs verhogen naar 21 jaar. Omdat jongere mensen de consequentie van dergelijke ingrepen niet kunnen overzien.
Appeltje_1 schreef:Het was echt triest vandaag…
Iemand uit mijn kast zei dat een jongen op ballet zat. *zat..
En toen zei mijn ex-beste vriendin:”Ieuw ben je gay ofzo!”
Daar kon ik niet tegen. Ben ook geen vriendinnen met haar.
Dit is ook een beetje wat Orban probeert te vermijden met zijn wet. (Zegt hij)
Maar echt triest dat dit gebeurt in een eerste klas
Maartje1990 schreef:anjali schreef:@Maartje,ik weet niet in welk land jij woont. Maar in Nederland is de leeftijdsgrens voor cosmetische ingrepen,d.w.z. ingrepen zonder medische noodzaak,wel degelijk 18 jaar en het C.D.A. wil het zelfs verhogen naar 21 jaar. Omdat jongere mensen de consequentie van dergelijke ingrepen niet kunnen overzien.
Nederland, heb je een bron? Ik ken mensen die onder de 18 cosmetische ingrepen hebben laten doen.
Brainless schreef:anjali schreef:Kijk maar op Google,dat is mijn recente bron van vandaag.Waar ik dit gevonden heb.
Flaporen herstellen kan en mag al op jongere leeftijd worden uitgevoerd, daarvoor hoef je absoluut geen 18 te zijn.
pumpina schreef:Ik ben erg benieuwd hoe de Hongaren dit zelf ervaren. Staat het gros van de bevolking achter zulke ideeen zoals de wet? Ik ben zelf er tegen op de wet, maar als het gros van de bevolking erachter staat is de situatie wel weer anders dan als het gros zich er niet in kan vinden.
Earth schreef:Maar ik verbaas me over de miskennis die er is over transgender zijn en dat er vanuit daar een soort stemmingsmakerij ontstaat. Want ja ineens willen alle jongeren transgender zijn, want dat is zo makkelijk en zo leuk! Het is echt in om je geslacht te veranderen, en dat traject aan gaan ach, dat kan iedereen.
Citaat:But today whole groups of female friends in colleges, high schools, and even middle schools across the country are coming out as “transgender.” These are girls who had never experienced any discomfort in their biological sex until they heard a coming-out story from a speaker at a school assembly or discovered the internet community of trans “influencers.”
pumpina schreef:Ik ben erg benieuwd hoe de Hongaren dit zelf ervaren. Staat het gros van de bevolking achter zulke ideeen zoals de wet? Ik ben zelf er tegen op de wet, maar als het gros van de bevolking erachter staat is de situatie wel weer anders dan als het gros zich er niet in kan vinden.
MarcoBorsato schreef:pumpina schreef:Ik ben erg benieuwd hoe de Hongaren dit zelf ervaren. Staat het gros van de bevolking achter zulke ideeen zoals de wet? Ik ben zelf er tegen op de wet, maar als het gros van de bevolking erachter staat is de situatie wel weer anders dan als het gros zich er niet in kan vinden.
Als de meerderheid het oké vindt maakt het niet uit dat er voor homoseksuele/ transseksuele mensen een onveilige situatie ontstaat?
Huertecilla schreef:oomens schreef:Waarom menen we hier in het extreem vrije noordwesten van Europa altijd dat de hele wereld erop zit te wachten om net zo open, tolerant en accepterend naar minderheden te zijn als dat wij van onszelf willen geloven dat we zijn?
Als ze dat ergens anders niet zijn, of in meerderheid niet willen zijn, waarom moeten we ons daar dan zonodig mee bemoeien?
´Extreem vrije´????
Alsof ´wij´ zo vooruitstrevend zijn![]()
Ook in NL e.a. legt de Staat op in welke gezinsvorm je mag huwen terwijl dat glashelder een religieuze vervuiling van de wet is.
pumpina schreef: