Slachttax

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:55

DuoPenotti schreef:
gaat dat niet over de biocentrales opstoken voor "groene" stroom?
En daardoor kappen en hierheen vervoeren?

Nee, er wordt gekapt voor soja plantages en palmolie, soja wordt door oa nederland gebruikt in veevoer. Het vlees van de koeien wordt daarna geexporteerd.

https://www.nu.nl/binnenland/6127582/ne ... orgen.html

Op wnf kan je er vast meer van vinden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Slachttax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:58

ooh sorry, die link had ik nog niet gezien.
Aaah nu begrijp ik je bericht ineens ook :D :j

Ja ik geloof best dat we daar koploper in zijn. We hebben ook de meeste dieren hier.
Maar we moeten dan ook kijken hoeveel monden we daarmee voeden, vast ook de meeste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:04

DuoPenotti schreef:
ooh sorry, die link had ik nog niet gezien.
Aaah nu begrijp ik je bericht ineens ook :D :j

Ja ik geloof best dat we daar koploper in zijn. We hebben ook de meeste dieren hier.
Maar we moeten dan ook kijken hoeveel monden we daarmee voeden, vast ook de meeste.

Vele partijen willen daar dus vanaf, dat vele buitenlandse monden voeden. In nederland nederlands en goed geproduceerd vlees, ook qua dierenwelzijn en minder buitenlands vlees. Kleinere veestapel betekent ook minder stikstof productie. Ik zou vlees vanuit het buitenland helemaal wel op 0 willen hebben. En de boeren een goede prijs, zodat men niet genoodzaakt is zoveel dieren te houden. Scheelt veel dierenleed tijdens transporten.

We kennen allemaal de weg transporten, maar je wilt niet weten wat er op zeetransporten gebeurd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:13

Daar ben ik ook niet tegen dat wij hier geen buitenlands vlees meer hebben.
Maar wat je wel vergeet is dat die handel nederland wel geld opbrengt.
Net zoals zoveel Nederlandse bedrijven exporteren. En ook niet allemaal zo zuiver zijn voor het klimaat.
Van dat exporteren heeft iedereen in Nederland profijt.

En stikstof word dan in nederland iets minder, iets, 50% komt van het buitenland is in Limburg gebleken, dan hebben we nog verkeer, industrie en vergeet ons mensen zelf niet.
Dat word echt meer aangedikt dan wat het is. Ja pas recent onderzoek geweest maar dat vind je dan maar heel weinig terug in het nieuws.

Maar de vraag naar vlees blijft, dus het buitenland gaat meer produceren.
Daar zijn de welzijn regels voor dieren minder dan hier.
Daar moeten dieren ook eten, dus ontbossing word niet minder, alleen is Nederland dan geen koploper meer maar een ander land.
En ook daar scheiden ze stikstof uit, dan word het iets minder in Nederland, maar niet op de aarde.
Op hun weilanden komen dan huizen, dat is nog veel vervuilender.
Dus wat heeft het dan voor zin boeren hier weg pesten?

Het enige wat onze aarde kan helpen is het aantal mensen minderen.
Covid19 wilde dat doen :+

Transport mag van mij nu stoppen, hier slachten en het vlees exporteren. Totaal eens.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:15

Ik was met de link gekomen, had gemist dat er een apart topic over was.

Ik had onthouden dat het doel vooral was dat we minder vlees gaan eten. Dus een beetje zoals de veel geopperde 'suikertax'. Zie ook:
Citaat:
Het invoeren van de slachtbelasting zal zijn uitwerking hebben op de vleesprijs en zal daarmee vleesconsumptie ontmoedigen, zo is – in een notendop – de verwachting.

Zulk soort consultatiewetsvoorstellen zijn best link, die komen er geregeld wel doorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:29

DuoPenotti schreef:
Daar ben ik ook niet tegen dat wij hier geen buitenlands vlees meer hebben.
Maar wat je wel vergeet is dat die handel nederland wel geld opbrengt.
Net zoals zoveel Nederlandse bedrijven exporteren. En ook niet allemaal zo zuiver zijn voor het klimaat.
Van dat exporteren heeft iedereen in Nederland profijt.

En stikstof word dan in nederland iets minder, iets, 50% komt van het buitenland is in Limburg gebleken, dan hebben we nog verkeer, industrie en vergeet ons mensen zelf niet.
Dat word echt meer aangedikt dan wat het is. Ja pas recent onderzoek geweest maar dat vind je dan maar heel weinig terug in het nieuws.

Maar de vraag naar vlees blijft, dus het buitenland gaat meer produceren.
Daar zijn de welzijn regels voor dieren minder dan hier.
Daar moeten dieren ook eten, dus ontbossing word niet minder, alleen is Nederland dan geen koploper meer maar een ander land.
En ook daar scheiden ze stikstof uit, dan word het iets minder in Nederland, maar niet op de aarde.
Op hun weilanden komen dan huizen, dat is nog veel vervuilender.
Dus wat heeft het dan voor zin boeren hier weg pesten?

Het enige wat onze aarde kan helpen is het aantal mensen minderen.
Covid19 wilde dat doen :+

Transport mag van mij nu stoppen, hier slachten en het vlees exporteren. Totaal eens.

Het is nu uitwisselen van vlees, wij exporteren vlees en importeren vlees uit landen met lagere welzijnseisen.
Als buitenlands vlees geweerd wordt en de nederlandse boer de hele nederlandse vleesmarkt op zich neemt, zou dat niet werken, lijkt mij fantastisch. Dat eem boer minder dieren hoeft te houden, maar vanwege een goede prijs toch prima kan bestaan. Alleen dan moet de consument een eerlijke prijs willen betalen en daar steekt het hem.
Maar hier zo enorm veel dieren te houden, voor de export, ben ik erg op tegen.
Om maar te zeggen, als wij het niet doen, dan doet een ander het wel, dus we gaan er gewoon mee door, tja dan kom je nooit ergens.

Wereldbevolking mag heel wat minder inderdaad, graag zelfs.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:36

Citaat:
Om maar te zeggen, als wij het niet doen, dan doet een ander het wel, dus we gaan er gewoon mee door, tja dan kom je nooit ergens.

Maar zo is het toch gewoon?
Dan zeg ik hou ze aub hier, hier is het welzijn en controle daarop beter dan waar ook.
En dat wil niet zeggen dat daar niet op door ontwikkeld mag worden uiteraard.
Maar als de boeren hier weg gaan, de vraag naar vlees blijft, dan word het elders gefokt.
Zo simpel is marktwerking.
Ze weg willen hier is extra dierenleed veroorzaken.
Maar zover kan PvdD niet denken.
Hier weg is niet meer zien en opgelost. :?
Net als een peutertje met het kiekeboe spelletje met de handjes voor de ogen echt meent dat niemand hem meer ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:23

DuoPenotti schreef:
Citaat:

Maar zo is het toch gewoon?
Dan zeg ik hou ze aub hier, hier is het welzijn en controle daarop beter dan waar ook.
En dat wil niet zeggen dat daar niet op door ontwikkeld mag worden uiteraard.
Maar als de boeren hier weg gaan, de vraag naar vlees blijft, dan word het elders gefokt.
Zo simpel is marktwerking.
Ze weg willen hier is extra dierenleed veroorzaken.
Maar zover kan PvdD niet denken.
Hier weg is niet meer zien en opgelost. :?
Net als een peutertje met het kiekeboe spelletje met de handjes voor de ogen echt meent dat niemand hem meer ziet.

Omdat dingen nu nou eenmaal zo zijn, wil niet zeggen dat het wenselijk is.

En hoezo veehouders weg? Niemand wil de boeren weg. Dat is wel gelijk een hele extreme conclusie. Nederlandse veehouders die vlees produceren voor 17 miljoen nederlanders, tegen een eerlijke prijs, geen invoer meer van buitenlands vlees. Dat boeren met een kleinere veestapel toch goed kunnen boeren. Maar geen megastallen meer hier, omdat het buitenland moet eten.

Wij zijn als nederland niet verantwoordelijk voor de rest van de wereld, dat heeft helemaal niets te maken met wegkijken. Als boeren hier geen vlees zouden mogen produceren, dan had je een punt, nu niet.

Maar goed, we dwalen af. Ontopic maar weer? :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:32

de slachttax komt van de PvdD
Dus niemand wil de boeren weg?

Onze idealen
De Partij voor de Dieren wil dieren bevrijden uit de voedselketen. In de tussentijd moet het leed van dieren in de veehouderij zoveel mogelijk beperkt worden. Smakelijke, plantaardige en duurzame alternatieven voor vlees bieden hoop voor de dieren en onze toekomst. Het kabinet moet zich actief inzetten om die transitie op zo kort mogelijke termijn gerealiseerd te krijgen. De Partij voor de Dieren wil dat er goede voorlichting komt over het lijden en sterven van dieren dat nu voor consumenten verborgen wordt gehouden.

Ze willen dieren bevrijden uit de voedselketen. (tot aan de grens dan, daarna maakt het ze geen zak meer uit)
Ze willen plantaardige dingen in de plaats, zodat ALLE dieren voor slacht hier niet meer gehouden worden.
(ook dus de paarden niet)

Goede voorlichting? Euh ja, dat kennen ze niet ze liegen alles bij elkaar maar oke, niet het onderwerp hier.

Citaat:
Het aantal dieren in de veehouderij krimpt om te beginnen met minstens 75%.

nog een punt van ze, om te beginnen.... zie boven waar het eindigt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:06

DuoPenotti schreef:
de slachttax komt van de PvdD
Dus niemand wil de boeren weg?

Onze idealen
De Partij voor de Dieren wil dieren bevrijden uit de voedselketen. In de tussentijd moet het leed van dieren in de veehouderij zoveel mogelijk beperkt worden. Smakelijke, plantaardige en duurzame alternatieven voor vlees bieden hoop voor de dieren en onze toekomst. Het kabinet moet zich actief inzetten om die transitie op zo kort mogelijke termijn gerealiseerd te krijgen. De Partij voor de Dieren wil dat er goede voorlichting komt over het lijden en sterven van dieren dat nu voor consumenten verborgen wordt gehouden.

Ze willen dieren bevrijden uit de voedselketen. (tot aan de grens dan, daarna maakt het ze geen zak meer uit)
Ze willen plantaardige dingen in de plaats, zodat ALLE dieren voor slacht hier niet meer gehouden worden.
(ook dus de paarden niet)

Goede voorlichting? Euh ja, dat kennen ze niet ze liegen alles bij elkaar maar oke, niet het onderwerp hier.

Citaat:
Het aantal dieren in de veehouderij krimpt om te beginnen met minstens 75%.

nog een punt van ze, om te beginnen.... zie boven waar het eindigt.

Ik zie en lees het anders dan jij schijnbaar, ook prima. Ik ga die discussie hier ook niet voeren, worden we beiden niet wijzer van.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:04

Mindim schreef:
DuoPenotti schreef:
gaat dat niet over de biocentrales opstoken voor "groene" stroom?
En daardoor kappen en hierheen vervoeren?

Nee, er wordt gekapt voor soja plantages en palmolie, soja wordt door oa nederland gebruikt in veevoer. Het vlees van de koeien wordt daarna geexporteerd.

https://www.nu.nl/binnenland/6127582/ne ... orgen.html

Op wnf kan je er vast meer van vinden.

Toevallig heb ik zojuist in het 'steun onze boeren'-topic over dit rapport van het WWF gepost, omdat ik zie dat veel politici behoorlijk selectief verontwaardigd zijn als het gaat over de Nederlandse veestapel en daarom graag aan de haal gaan met dergelijke berichten.

Mindim schreef:
Daar gaan ze wel wat op verzinnen. Zekers nu bekend is dat Nederland een van de grootse Europese aanjagers is van de kap in zuid amerika.

Mindim schreef:
Vele partijen willen daar dus vanaf, dat vele buitenlandse monden voeden.

De Nederlandse veestapel gebruikt jaarlijks 0,5% (1,8 miljoen ton) van de totale sojaproductie (334 miljoen ton). Die vele partijen die daar vanaf willen, reppen met geen woord over de import van palmolie, hout, cacao en koffie, terwijl de wereldwijde productie daarvan verantwoordelijk is voor 43% van de wereldwijde ontbossing en ook uitgebreid genoemd worden in het rapport van het WWF (tov 31% door sojaproductie). Nederland importeerde in 2017 2,8 miljoen ton palmolie, een miljoen ton meer dus dan soja voor de Nederlandse veestapel. Ik hoor niemand hierover.

Ik nodig je van harte uit om hierover in het daarvoor bestemde topic verder over te discussiëren, mocht je dat willen :D

https://www.wwf.nl/globalassets/pdf/ste ... ldwide.pdf

https://assets.nevedi.nl/p/229376/none/ ... e%20soja(1).pdf

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/12 ... t-weer-aan

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:55

Wilde net zeggen..palmolie zit overal in. Gebruiken we allemaal! Cosmetica, Boter, nutella, pindakaas...zowat alles wat smeuig is.
Waarom er nu weer nadruk op de veeteelt gelegd moest worden!?....

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:02

Bedankt tiepvoudt!

Ja zo ook met de fijnstof.
Onafhankelijk onderzoek van ondermeer RIVM heeft aangetoond dat in Limburg 50%!! uit het buitenland komt en niet van de boeren.
Waarom zien we dat niet in het nieuws?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:11

ApoCowlypsee schreef:
De wet vind ik vooral 'eng' omdat je zo dus echt alleen (fatsoenlijke) winst maakt als je het dier exporteert naar een buitenlands slachthuis, en ik vrees dat dit dan ook vaker gaat gebeuren (gezien paarden nu al geëxporteerd worden ivm de lage slachtprijs in Nederland), en ik denk dat dit niet goed zal zijn voor het dierwelzijn. Ik heb liever dat ze levend slachttransport naar het buitenland verbieden voordat ze beginnen met het langzaamaan stoppen van slachten in Nederland. Maar goed, ik kan me er niet teveel zorgen over maken verder, want ik denk echt niet dat deze wet erdoorheen komt

Nee, want je moet blijkbaar dus ook tax betalen als je het dier exporteert. Kan zomaar betekenen dat het niet de moeite meer loont om het dier op transport te zetten. Dat zou ik dan wel weer een goede zaak vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:24

Tiepfoudt schreef:
Mindim schreef:

Toevallig heb ik zojuist in het 'steun onze boeren'-topic over dit rapport van het WWF gepost, omdat ik zie dat veel politici behoorlijk selectief verontwaardigd zijn als het gaat over de Nederlandse veestapel en daarom graag aan de haal gaan met dergelijke berichten.

De Nederlandse veestapel gebruikt jaarlijks 0,5% (1,8 miljoen ton) van de totale sojaproductie (334 miljoen ton). Die vele partijen die daar vanaf willen, reppen met geen woord over de import van palmolie, hout, cacao en koffie, terwijl de wereldwijde productie daarvan verantwoordelijk is voor 43% van de wereldwijde ontbossing en ook uitgebreid genoemd worden in het rapport van het WWF (tov 31% door sojaproductie). Nederland importeerde in 2017 2,8 miljoen ton palmolie, een miljoen ton meer dus dan soja voor de Nederlandse veestapel. Ik hoor niemand hierover.

Ik nodig je van harte uit om hierover in het daarvoor bestemde topic verder over te discussiëren, mocht je dat willen :D

https://www.wwf.nl/globalassets/pdf/ste ... ldwide.pdf

https://assets.nevedi.nl/p/229376/none/ ... e%20soja(1).pdf

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/12 ... t-weer-aan

Tuurlijk is dat niet alleen voor veevoeders, voor genoeg andere dingen. Ik noemde dat enkel omdat het topic hier over vee gaat. De rest van palmolie tot chocolade en alles daar tussen in werd ook genoemd in betreffende artikel. Maar dat is toch ook algemeen bekend, je word er mee dood gegooid op tv, palmolie dit, palmolie dat. Schijnbaar weet dus niet iedereen dat.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:52

tja, als we die kosten per koe erbij krijgen dan kunnen we wel ophouden (maar dat is ook precies wat ze willen).

ApoCowlypsee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:26

Babootje schreef:
Nee, want je moet blijkbaar dus ook tax betalen als je het dier exporteert. Kan zomaar betekenen dat het niet de moeite meer loont om het dier op transport te zetten. Dat zou ik dan wel weer een goede zaak vinden.

Ik mis een stap denk ik, excuus, maar waarom zou het plots niet meer voordelig zijn een dier op transport te zetten? Als dat nu al meer loont, zal dit ook blijven na zo'n tax toch? Want ik kan nergens vinden dat deze bij export nog hoger wordt? (het kan zo zijn dat ik daar overheen lees) Zoja zou dit echt heel fijn zijn natuurlijk! Ook als deze wet er niet doorkomt (wat mij heel waarschijnlijk lijkt), zou er van mij een hogere tax mogen op levend slachtexport.

Want ik zie juist gebeuren dat export, ondanks dat het alsnog minder winst oplevert, zo de enige manier is om nog enigzins winst op te leveren. Even voorbeeld getallen (want de exacte getallen weet ik zo uit mijn hoofd niet): als de slachtprijs in Nederland 300 euro is, en daar gaat 400 tax vanaf, dan heb je 100 verlies. Als de slachtprijs in het buitenland 500 euro is (incl transportkosten eraf getrokken), heb je na de tax 100 euro winst. Dat is voor beide een verlies van 400 euro, maar het verschil is dat je bij de lokaal slachten verlies draait en bij export nog een beetje winst.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:29

Mindim schreef:
Tuurlijk is dat niet alleen voor veevoeders, voor genoeg andere dingen. Ik noemde dat enkel omdat het topic hier over vee gaat. De rest van palmolie tot chocolade en alles daar tussen in werd ook genoemd in betreffende artikel. Maar dat is toch ook algemeen bekend, je word er mee dood gegooid op tv, palmolie dit, palmolie dat. Schijnbaar weet dus niet iedereen dat.

Helemaal prima en logisch dat je het rapport aanhaalde omwille van het onderwerp! Ik wilde alleen even een paar dingen in perspectief zetten :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:57

Ik vraag me echt af hoe het met alle oudere paarden moet straks.

Er gaat niemand meer een ouder paard een fijn huisje bieden als dit erdoor gaat komen, ben ik bang.

Wij krijgen nogal eens een paardje aangeboden, maar gaan er tot nu toe niet vaak op in. Heb het 1x gedaan, 10jr paard, na 5 maanden moeten laten inslapen en was al 4000 euro kwijt.

We hebben overwogen een oudere shet op te nemen, nu 1 ruin overleden is, maar gaan nu vanwege de andere geen veranderingen aanbrengen. Dat gaan we dus ook maar nooit doen.

Maar ik kan het verkeerd hebben gelezen.....

Heb de rest ook gelezen, maar gaat mij puur om de regels voor de (particuliere) paarden bezitters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:00

superpony schreef:

Er gaat niemand meer een ouder paard een fijn huisje bieden als dit erdoor gaat komen, ben ik bang.

Wij krijgen nogal eens een paardje aangeboden, maar gaan er tot nu toe niet vaak op in. Heb het 1x gedaan, 10jr paard, na 5 maanden moeten laten inslapen en was al 4000 euro kwijt.

We hebben overwogen een oudere shet op te nemen, nu 1 ruin overleden is, maar gaan nu vanwege de andere geen veranderingen aanbrengen. Dat gaan we dus ook maar nooit doen.

Heb de rest ook gelezen, maar gaat mij puur om de regels voor de (particuliere) paarden bezitters.

Ik lees niets over ingeslapen paarden. Het gaat om paarden die levend het erf afgaan naar het slachthuis.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:13

Tussen de genetische, etc. aandoeningen, en dit soort extra kosten heb ik ook mijn twijfels of ik nog wel een nieuwe pony wil als er eentje overlijd of dat het een uitsterfbeleid gaat worden. Andere optie is toch heel kritisch kijken naar verhuizen (ook ivm vermoeden pensioen op en aow twijfelachtig tegen de tijd dat ik er aanspraak op kan maken).

Grote bedrijven zullen vermoed ik een vestiging in het buitenland kopen en alles daar naar toe verschuiven, dit gaat nl om belasting bij dood (oorzaak onbelangrijk) en die omzeilen is dan zeer eenvoudig. Klapt zowel de huisslagerij sector als de kleine slachthuizen sector in elkaar en dan is het voor vrijwel al het hobbyvee gedaan. DA gaat niet euthanaseren op zo'n schaal (dan meld je dat nl gewoon niet aan), of je knipt de oormerken er uit en laat ze los, doet aangifte (door wolf door de omheining gejaagd, want niet te bewijzen) en de ellende is compleet. Alleen de paarden ivm chip is dit lastiger, maar er zullen zat dieren nog zonder rondlopen en ook zat juist niet meer gechipt worden of een mogelijkheid komen die chip te slopen (en er zijn er ook zeker die stuk zijn gegaan uit zichzelf). Exit dierhoudend nederland? Allemaal emigreren?

Mindim schreef:
Ik lees niets over ingeslapen paarden. Het gaat om paarden die levend het erf afgaan naar het slachthuis.

Aanvulling bij dat voorstel heeft het daar wel over en dat daar nog eventueel van af gezien kan worden. Als je nl van (vlees)dieren houden af wil, dan valt thuisslachten voor eigen vriezer op eigen perceel daar zeker ook onder en I&R kent enkel dood het erf af of levend naar ander UBN (bv slachthuis).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:14

Mindim schreef:
superpony schreef:

Volgens mij is dat nog vrij vaag. En ik ken hier een aantal mensen die hier vlakbij laten schieten ipv thuis inslapen bijv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:18

superpony schreef:
Volgens mij is dat nog vrij vaag. En ik ken hier een aantal mensen die hier vlakbij laten schieten ipv thuis inslapen bijv.

Ik dacht dat dat niet meer mocht?

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:19

citaat:
"De belasting wordt geheven van de UBN-houder die het dier onttrekt."
(niet bij verplaatsing naar andere UBN locatie)

Dit staat er toch in de OP Mindim: Ik lees dat als zijnde als je geen andere UBN locatie aanmeld die slachttax om de hoek komt kijken, of ze nou dood of levend het erf verlaten bij afmelden van die UBN locatie.

En daar schrik ook ik van moet ik eerlijk bekennen.
Ik ben ook bezig met een ouder paard erbij voor een semi met opvolgend volledig pensioen. En dan de huidige jonge die ik denk het niet zo heel lang meer gaat maken (geen jaren meer).
Ik vind het geen bedragen meer eerlijk gezegd. Heb je je hele hebben en houden in je paard gestopt om hem zo een lang en gelukkig mogelijk leven te gunnen in goede gezondheid, mag je nog even ruim 400 euro extra af tikken buiten alle andere kosten die in laten slapen ook nog eens kosten.
Ik moet hier even heel serieus over gaan nadenken geloof ik...

Zoals ik dat dan lees, zouden mensen juist wel eerder geneigd zijn om tot slachten over te gaan, dan krijg je tenminste nog iets met een beetje geluk...

En zo zie je : het eerste addertje onder het gras van het hele registreren is al duidelijk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:21

@Mindim :
hoefnageltje schreef:
Het wetsvoorstel voorziet in het voorkomen van ontduiking van de taks door slachten op het erf:

artikel 81 lid 2:
2. Als onttrekking als bedoeld in het eerste lid wordt mede aangemerkt het slachten van
dieren op de UBN-locatie. Bij regeling van Onze Minister kunnen nadere regels worden
gesteld over de toepassing van dit lid.

Dus afmelding bij UBN is "kassa", als er geen nieuw UBN adres gemeld wordt...