Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dilan93 schreef:Zelf werk in kunnen delen is wel heel fijn
Maar snap dat dit bij mijn werk niet kan. Klantenservice moet op openingstijden beschikbaar zijn.
En ben idd blij dat ik werk heb. De keuze is voor mij niet zo ruim. Iets met 'had ik maar een vak moeten leren'
Kookaburra schreef:Dilan93 schreef:Zelf werk in kunnen delen is wel heel fijn
Maar snap dat dit bij mijn werk niet kan. Klantenservice moet op openingstijden beschikbaar zijn.
En ben idd blij dat ik werk heb. De keuze is voor mij niet zo ruim. Iets met 'had ik maar een vak moeten leren'
Ik vind 'had ik maar een vak moeten leren' altijd zo'n ** zinAlsof je nu voor je leven getekend bent. Dus ik moest even reageren met dat ik dat zeker niet vindt
Je doet nu werkervaring op, en dat is het belangrijkst. Kop op
Nikass schreef:Karin schreef:Ik zou niet kunnen werken als er voortdurend iemand op mijn vingers kijkt en ik elke minuut tussen 9 en 5 moet verantwoorden, maar ik begrijp ook dat je soms weinig keus hebt en al lang blij mag zijn dat je werk hebt.
Hier sluit ik me bij aan
Karin schreef:Overigens moeten uren bij ons wel bijgehouden worden, maar dat gaat per project per week. Op welk moment je aan die projecten werkt zal mijn werkgever uiteindelijk een zorg zijn. Iedereen heeft op papier vaste werkdagen, maar het belangrijkste is dat je goed werkt levert, je deadlines haalt en er bent als er overleg is.
Brainless schreef:Mijn man moet ook "elke minuut" verantwoorden.
Ze willen weten hoelang er aan een bepaald probleem/project is gewerkt, zowel in actieve uren (het werken aan het project zelf) als inactieve uren (bv vergaderingen/overleg).
Dus als hij een telefoontje van een collega krijgt klikt hij op "telefonisch overleg" , bij pauze op "afwezig" en weer daarna weer op "project X" .
Dat is in de ICT eigenlijk heel normaal, ze willen de uren kunnen declareren bij de goede werkzaamheden.
EvaC schreef:Mijn werkgever is er gelukkig in januari 2020 al achter gekomen wat een belasting het werken op kantoor qua tijd eigenlijk is. Wij hebben toen de afspraak gemaakt dat kantoorpersoneel nog maar 1 dag per week op kantoor hoefde te zijn. Toen hier de pandemie echt uitbrak is die dag meteen geschrapt.
Daarna is hij zelfs zo ver gegaan om alle internetbundels op onze werkmobieltjes zodanig te verhogen dat we deze ook als wifipunt kunnen gebruiken. Wat voor mij in de praktijk betekent dat ik af en toe met mijn vriend mee kan op zakenreis en vanuit de auto kan werken. Win-win situatie, eigenlijk. Ik hoef geen vrije dag op te nemen en mijn werkgever kan rekenen op zijn werknemers. Daarnaast kan het hem eigenlijk vrij weinig schelen wanneer en waar wij onze uren maken, als we maar zorgen dat ons werk gewoon gedaan wordt.
Het komt er vaak op neer dat ik onder "werktijd" een boodschapje doe of zoals straks lekker even in de tuin wat ga doen. Dan maak ik morgen wel een uurtje extra achter m'n laptop of ik pak volgende week ergens een uur meer.
Ik moet zeggen dat ik het heel erg fijn vind. Het gegeven vertrouwen maakt dat ik het niet wil beschamen en in het afgelopen jaar zijn de resultaten van het bedrijf alleen maar beter geworden.
Dilan93 schreef:Kookaburra schreef:
Ik vind 'had ik maar een vak moeten leren' altijd zo'n ** zinAlsof je nu voor je leven getekend bent. Dus ik moest even reageren met dat ik dat zeker niet vindt
Je doet nu werkervaring op, en dat is het belangrijkst. Kop op
Voor het leven getekend is een groot woord. Maar soms voelt het wel zo, na de zoveelste afwijzing omdat ik geen mbo4 of hbo diploma heb.
Snap ook wel dat het momenteel een luxe is dat ik uberhaupt werk heb. Maar ik weet dat ik veel meer kan. Alleen door omstandigheden nooit verder gestudeerd op hbo niveau toen ik havo afgerond had. Enkel mbo niveau 3 afgerond en daar kom je niet heel ver mee.
Maargoed, dat is een offtopic discussie
Brainless schreef:Mijn man moet ook "elke minuut" verantwoorden.
Ze willen weten hoelang er aan een bepaald probleem/project is gewerkt, zowel in actieve uren (het werken aan het project zelf) als inactieve uren (bv vergaderingen/overleg).
Dus als hij een telefoontje van een collega krijgt klikt hij op "telefonisch overleg" , bij pauze op "afwezig" en weer daarna weer op "project X" .
Dat is in de ICT eigenlijk heel normaal, ze willen de uren kunnen declareren bij de goede werkzaamheden.
Century schreef:Brainless schreef:Mijn man moet ook "elke minuut" verantwoorden.
Ik ben ook werkzaam in de ICT maar ken dit niet hoor. Gelukkig niet. Uren declareren ken ik wel maar niet op deze manier. Lijkt me niets.
Century schreef:Brainless schreef:Mijn man moet ook "elke minuut" verantwoorden.
Ik ben ook werkzaam in de ICT maar ken dit niet hoor. Gelukkig niet. Uren declareren ken ik wel maar niet op deze manier. Lijkt me niets.