Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Maar hoe vaak ga je in de praktijk dan concreet in gesprek met je partner over feminisme?
enzino schreef:Politieke voorkeur is voor mij geen onderdeel van mijn identiteit, ik zou er dan ook geen problemen mee hebben om een partner te hebben die een andere voorkeur heeft. Het is wat mij betreft veel belangrijker dat we hetzelfde denken over belangrijkere dingen in het leven die een directe invloed op ons hebben zoals hoe we kinderen op willen voeden en dat we dat gedeeltelijk zelf willen doen (geen kinderopvang), wie er werkt, waar we ons geld aan besteden, welke normen en waarden we binnen ons gezin aanhouden, etc.
BaileyMix schreef:Extreem belangrijk. Het speelt een grote rol in mijn leven en eigenlijk alle belangrijke dingen in mijn leven, normen en waarden zijn ermee verweven. Zou echt een no-go zijn als partner niet hetzelfde denkt, totale afknapperBovendien zou ik ook geen kinderen willen opvoeden met iemand die er heel anders in staat.
musiqolog schreef:Maar je kunt toch nooit precies hetzelfde denken als een ander? En met tientallen partijen op het biljet, waarvan er niet minder dan zeventien in de Kamer zijn gekomen, zal een subtiel verschil in mening al gauw tot een andere politieke voorkeur leiden.