Needje schreef:soesita schreef:. Alleen trek je als fietser altijd aan het kortste eind, eender of je gelijk had of niet. Dus dan maar liever voorzichtiger.
Eh nou in NL is de fietser juist (imo) te veel beschermd.
Dat je eerder schade hebt bij een aanrijding als fietser maakt ze beschermd. Maar van mij mogen ze daar per direct mee stoppen. het gros van de fietsers denkt nl mede hierdoor dat ze maar alles kunnen doen en worden nergens voor op de vinger getikt.
Ik had en fietser tegen de auto die midden op de weg fietste in een hevige regenbui met zwarte jas en geen licht. Terwijl er een fietspad naast lag met een doorgetrokken streep. En ik kon dokken....
Want wat blijkt. Die doorgetrokken streep geld niet voor fietsers!! WTF??
Dus zij mag tegen het verkeer in midden op de weg fietsen en ik kan betalen....
Dit is wel veranderd he...
Enige wanneer mensen soms niet door hebben dat ik (van rechts) voorrang heb is te paard.
DreamGuide schreef:Hier nog een regelmatig gedupeerde fietser.
Ben toch echt netjes opgevoed, met handen uitsteken, goed kijken voor je oversteekt en de regels volgen.
Toch heb ik al 3x een ongeluk in het verkeer gehad doordat fietsers niet serieus worden genomen.
Eerste keer: ik rij op het fietspad, kijk achterom en zie een meter of 10 een scooter achter me. Dus ik steek mijn hand duidelijk uit naar links, steek over, en wordt vervolgens vol in de zijkant van mijn fiets geramd en 10 meter over het wegdek knock out geslingerd.
Tweede keer besloot een automobilist af te slaan van een parallelle weg (ik fietste op het fietspad ernaast).
Die keek ook niet goed, en heeft me van mijn fiets af gereden.
Maandje terug ook een bijzondere situatie:
Ik rij aan de rechterkant van de weg, komt een auto me tegemoet. Die rijdt ook netjes aan de rechterkant, dus we kunnen elkaar makkelijker passeren denk je. Maar nee, de automobilist maakt een slinger naar links vanuit het niks, dus toen lag ik in de berm.
Auto gewoon doorrijden natuurlijk.
En tenslotte de volgende bijzondere situatie: ik steek over bij groen stoplicht, valt ineens mijn stuur van mijn fiets af. (Vraag me niet hoe).
Nou, dan ga je dus met een rotklap tegen de grond. Ik lig daar te creperen, gaat een automobilist toeteren en schreeuwen uit zijn raam, want ik lag onhandig midden op de weg en hij had nu groen en kon er niet door.
Nee, ik voel me niet bepaald veilig in het verkeer op mijn fiets.
Volgens mij had jij in de eerste situatie ook moeten wachten?
Verder wel heel vervelend natuurlijk, gelukkig nooit ongelukken gehad met de fiets.