Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toverbal schreef:Billy schreef:Als jij naaktfotos van jezelf naar een vreemde stuurt, moet je niet janken als ze daarna op straat komen te liggen. Das een risico wat je neemt, zeker als je een bekende kop hebt.
Gewoon oerstom gedrag..
Daar ben ik het helemaal mee eens! eigen schuld!!
Moet je niet zielig gaan lopen doen.
Suzanne F. schreef:Het duurde even voordat ik de bv’s in deze snapte. Ik dacht: wat hebben bedrijven hier nu mee te maken?![]()
Maar ik vermoed dat het staat voor bekende Vlamingen?
Ja, aan de ene kant sneu. Maar aan de andere kant ook wel beetje eigen schuld dikke bult natuurlijk.
Maar hoop wel dat ze die vrouw (of man) pakken die dit bewust gedaan heeft en verspreid heeft. Dit mag nooit worden geaccepteerd.
Fitzroy schreef:Ik vind een verkrachting totaal niet te vergelijken met het sturen van naaktfoto’s. Bij het laatste ben je sowieso al op wat anders uit.
Elisa2 schreef:Dat is ook niet goed te praten wat die vrouw heeft gedaan maar in tegenstelling tot verkrachting hebben deze mannen er wel aan mee gewerkt.
poes schreef:Ik heb geen enkele van de beelden gezien en eigenlijk niemand in mijn kennissenkring. Volg het ook amper. Dus geen idee wat voor Naaktbeelden het zijn en ook helemaal geen behoefte om er iets over op te zoeken want het zijn mijn zaken niet.
Ik was wel verbaasd dat volwassen mannen met een publieke bekendheid zo naïef geweest zijn. Maar het toont maar weer aan hoe onnadenkend we omgaan met sociale media.
Sja ik heb er eigenlijk niet echt een mening over. Uiteraard is het walgelijk dat mensen zoiets doorsturen en het debat errond is ook echt wel relevant. Maar ik snap niet zo goed waarom mensen het zo belangrijk vinden.
_San87_ schreef:Elisa2 schreef:Dat is ook niet goed te praten wat die vrouw heeft gedaan maar in tegenstelling tot verkrachting hebben deze mannen er wel aan mee gewerkt.
Totaal niet. Dat zou namelijk impliceren dat zij ermee akkoord gingen dat deze foto's publiek werden gemaakt door iemand anders. En dat waren ze niet. De vrijheid zelf te beslissen over wat er met hun foto's gebeurd is ze afgenomen. En op een enorm brute wijze ook nog eens.
Elisa2 schreef:_San87_ schreef:
Totaal niet. Dat zou namelijk impliceren dat zij ermee akkoord gingen dat deze foto's publiek werden gemaakt door iemand anders. En dat waren ze niet. De vrijheid zelf te beslissen over wat er met hun foto's gebeurd is ze afgenomen. En op een enorm brute wijze ook nog eens.
Zo zie ik dat niet, wie heeft die foto's genomen? wie heeft die foto's gestuurd? Wat die vrouw heeft gedaan vind ik niet goed te praten maar ze had het niet kunnen doen als zij er niet aan mee gewerkt hadden. Ze zijn niet gedwongen om foto's te sturen.
bigone schreef:Maar zelfs als er munitie is, haalt iemand anders toch echt de trekker over.Kuggur , dan heb je het wat mij betreft mis, ik snap dat diegene die dit openbaar op het internet pleurt de schuldige is maar het sturen van masturbatiefilmpjes en naaktfoto’s door volwassenen (en pubers) is gewoon oliedom. Mijn kids heb ik juist gewezen op het feit dat ze dit soort zaken nooit en te nimmer moesten doen.En dat was zelfs nog voor de mobieltjes. Wat je niet op internet wil moet je niet delen, met niemand. En ja, dan maar victim shaming maar schieten kan alleen wanneer er munitie is.
MarcoBorsato schreef:Niemand heeft het recht om jouw naaktfoto's te verspreiden. Ook al zit je fout, heb je een partner, ben je bekend of onbekend. Het is illegaal met een reden. Punt.
Er is veel mis in je hoofd als je je hierom verlekkerd.
MarcoBorsato schreef:Niemand heeft het recht om jouw naaktfoto's te verspreiden. Ook al zit je fout, heb je een partner, ben je bekend of onbekend. Het is illegaal met een reden. Punt.
Sunnda schreef:MarcoBorsato schreef:Niemand heeft het recht om jouw naaktfoto's te verspreiden. Ook al zit je fout, heb je een partner, ben je bekend of onbekend. Het is illegaal met een reden. Punt.
Er is helemaal niets mis met je hoofd als je stelt dat iemand geen recht heeft naaktfoto's te verspreiden, maar dat je er niet zo wakker van kunt liggen omdat stiekeme dingen nu eenmaal de neiging hebben uit te komen en daarbij meestal niet op het juiste moment wachten.