democratie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:34

Karl66 schreef:
Eerst was het de keuken, toen werd het het balkon en in de praktijk blijkt het dus om buitenshuis te gaan...

Het verhaal wordt inderdaad steeds sterker per ronde die het maakt :=.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:34

Ja in Utrecht was het in de parken, en aan het water waar heel veel mensen samen zitten. Niet gehoord dat er boetes zijn uitgedeeld, maar er wordt buitenshuis wel op gehandhaaft.
Heb in Utrecht niet gehoord dat de politie studentenhuizen binnenkomt om te kijken of ze niet bij elkaar in de gezamenlijke keuken zitten :')
Dat is ook echt onzin dat ze dat zouden doen namelijk, alsof de politie in de steden niks beters te doen heeft...

Shadow0

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:43

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:44

Karl66 schreef:
Eerst was het de keuken, toen werd het het balkon en in de praktijk blijkt het dus om buitenshuis te gaan...

And that, my dear, is how the story ends. :')

Nee, alle gekheid op een stok, ik ben het er wel mee eens dat hearsay en geruchten en "oh, weet je wat de buurman zei" niet echt helpen als je een serieuze discussie over dit onderwerp wilt hebben.

Het is ook niet omdat een politieagent je aanspreekt en je aanmaant om iets te doen (of iets niet te doen), dat we meteen in een politiestaat leven. Ik vind het ook eigenlijk best wel wat gewicht hebben dat er meteen met die termen rondgestrooid wordt van zodra ons leven 2 procent minder aangenaam wordt dan we gewend zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:48

Is de politie binnen geweest? TS?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:50

Ik vind dan weer niet dat er milder gehandhaafd moet worden wanneer ze samen gaan zitten voor hun studentenhuizen. Dat hoeft toch niet met 15 man tegelijk :?. Houd je buitenshuis gewoon aan de geldende regels, niet meer dan drie personen en 1,5 meter afstand.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:57

_San87_ schreef:
Ik vind dan weer niet dat er milder gehandhaafd moet worden wanneer ze samen gaan zitten voor hun studentenhuizen. Dat hoeft toch niet met 15 man tegelijk :?. Houd je buitenshuis gewoon aan de geldende regels, niet meer dan drie personen en 1,5 meter afstand.

Het kromme is dat er in veel studentenhuizen binnen gewoon geleefd wordt zoals in elk ander huis, maar eenmaal buiten (al is het maar voor op de stoep) dan moeten ze afstand houden en met max. 3 man zijn. Waarom geldt een studentenhuis niet als huishouden?
Dat je niet met je hele huis in het openbaar parkje moet zitten snap ik, maar het veldje voor het complex lijkt me dat gewoon moet kunnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:59

Lynnepinny schreef:
_San87_ schreef:

Het kromme is dat er in veel studentenhuizen binnen gewoon geleefd wordt zoals in elk ander huis, maar eenmaal buiten (al is het maar voor op de stoep) dan moeten ze afstand houden en met max. 3 man zijn. Waarom geldt een studentenhuis niet als huishouden?
Dat je niet met je hele huis in het openbaar parkje moet zitten snap ik, maar het veldje voor het complex lijkt me dat gewoon moet kunnen.

Als dat openbaar terrein is, dan vind ik van niet. Tenminste, niet met de hele reut. Met z'n drieën op anderhalf meter afstand, helemaal prima.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:03

Lynnepinny schreef:

Hoe moet de politie weten of dat 3 random jongeren in hetzelfde huis wonen.
Vergelijk het eens met een vrouw en 2 kinderen dat is duidelijk dat die bij elkaar horen.

Je adres staat nog altijd niet op je voorhoofd ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:16

Het valt niet te controleren of iedereen uit hetzelfde studentenhuis komt. En als het dan ook nog eens om een groep mensen gaat, die overtuigd zijn van hun eigen onsterfelijkheid en dus denken dat ze de regels niet al te nauw hoeven te nemen, dan creëer je dus nieuwe, oncontroleerbare besmettingsbronnen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:25

Karl66 schreef:
Het valt niet te controleren of iedereen uit hetzelfde studentenhuis komt. En als het dan ook nog eens om een groep mensen gaat, die overtuigd zijn van hun eigen onsterfelijkheid en dus denken dat ze de regels niet al te nauw hoeven te nemen, dan creëer je dus nieuwe, oncontroleerbare besmettingsbronnen.

Jawel, als het goed is sta je gewoon ingeschreven op het adres van het studenten huis.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:32

Ja, dat snap ik ook. Maar je verwacht toch niet serieus dat de politie bij al die groepen alle persoonsgegevens gaan controleren en dat elke keer opnieuw als ze zo'n groep zien? Ik mag toch hopen dat we op zo'n moment ons gezonde verstand gebruiken en gewoon afspreken dat met zo'n groep buiten zitten niet de bedoeling is. Wat gelukkig ook gebeurt.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:44

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:20

Over twee weken merken we wel hoe slim dat protest was...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:52

Karl66 schreef:

Jahoor. Zorg dat je een poststuk op zak hebt en je ID. Klaar.
Verder vind ik dat je nogal generalizerend over studenten spreekt, de enige samenscholing afgezien van huizen die ik hier in de stad (10% studenten) zie zijn groepjes ouderen :+

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:02

Je kan natuurlijk ook weinig anders verwachten van een land, waar een hele grote groep mensen vindt dat niemand het recht heeft om iets over ze te zeggen en zeker de overheid niet en die alleen de grondwet als wet erkent, omdat alle andere wetten bedoeld zijn om je rechten in te perken.

@Magrathea, jonge mensen zijn over het algemeen toch echt meer van hun eigen onsterfelijkheid overtuig dan oudere mensen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:05

Karl66 schreef:
@Magrathea, jonge mensen zijn over het algemeen toch echt meer van hun eigen onsterfelijkheid overtuig dan oudere mensen.

Dat mag jij vinden, ik vind het een overgeneralisatie die niet klopt met mijn ervaring. Een nogal kwetsende zelfs, aangezien ik vrienden (studenten) mentaal in zie storten vanwege het gebrek aan sociaal contact.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:28

Magrathea schreef:
Karl66 schreef:

Dat mag jij vinden, ik vind het een overgeneralisatie die niet klopt met mijn ervaring. Een nogal kwetsende zelfs, aangezien ik vrienden (studenten) mentaal in zie storten vanwege het gebrek aan sociaal contact.

Moet je even in Groningen komen kijken. Ze lappen alle regels aan hun laars.

Vindicat had een feestje, hebben nu wel al die leden geroyeerd.

Volle parken waar mensen zowat bij elkaar op schoot zitten.

Supermarkten met beveiliging hier omdat de studenten nog steeds met 4 man en 1 karretje naar binnen willen.

En een student die mentaal instort vanwege het feit dag hij wat minder sociaal contact heeft...

Hij kan nog steeds naar buiten, kan nog steeds met een vriend een ommetje maken. Kan nog steeds met een vriend afspreken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:28

Dat is toch echt een heel andere discussie, je kan prima overtuigd zijn van je eigen onsterfelijkheid en tegelijkertijd mentaal instorten vanwege het gebrek aan sociaal contact. En dan is met een groep van een man of vijftien lekker bij elkaar in het zonnetje gaan zitten nog steeds niet de oplossing.

Er raast een pandemie over de wereld, we maken een crisis mee, die ze sinds WWII niet meer hebben gezien. Het gevolg is dat wij allemaal ons leven aan moeten passen en met beperkingen te maken krijgen. De belangrijkste daarvan is social distancing en met z'n vijftienen bij elkaar gaan zitten is daar precies het tegenovergesteld van. Volgens mij heb je echt niet zoveel gezond verstand nodig om te bedenken dat je nou als groep even niet buiten bij elkaar moet gaan zitten. Het hebben van rechten komt met verplichtingen en de verplichting om niet met een groep bij elkaar te mogen zitten is een acceptabele regel op dit moment in de pandemie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:33

Ja, mensen storten mogelijk in zonder sociaal contact. En lang niet iedereen heeft dat sociale contact op dezelfde manier: als je het vooral uit hobby's, verenigingen en activiteiten haalt maar zonder bv 1-op-1 vriendschap, dan kan het nu behoorlijk moeilijk zijn. Studenten zijn ook niet allemaal hetzelfde. *Sommige* studenten vieren bij Vindicat een feestje. Anderen zijn misschien heel bang, zijn hun bijbaan kwijt en daarmee hun woonruimte, of maken zich erg ongerust over hun familie of zijn misschien al iemand verloren. En er zijn ook studenten met een slechte gezondheid die weten dat zij ook in de risicocategorie vallen en misschien bang zijn voor zichzelf.

Laten we niet te snel oordelen over welke groepen zich allemaal aanstellen / geen recht hebben op medeleven. Iedereen die het nu moeilijk heeft, verdient wat mij betreft steun en medeleven.

... en studentenkamers kunnen klein en beperkend zijn. Niet erg als je daar bijna nooit bent en je leven zich voor het grootste deel ergens anders afspeelt, maar ineens wel heel beperkend als je er ruim 5 weken bijna de hele dag door zit.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:36

robert45 schreef:
En een student die mentaal instort vanwege het feit dag hij wat minder sociaal contact heeft...

Pardon? Lijkt me verstandig om even op je woorden te passen. Juist nu zijn mensen op hun kwetsbaarst en geloof mij maar als ik zeg dat een ommetje maken of met een vriend afspreken op 1,5m afstand dan niet (genoeg) helpt. Of wil jij aan de ouders van de student die gister in Wageningen van een flat af sprong uit gaan leggen dat je het een beetje een overtrokken reactie van hem vond..?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:40

Shadow0 schreef:
Ja, mensen storten mogelijk in zonder sociaal contact. En lang niet iedereen heeft dat sociale contact op dezelfde manier: als je het vooral uit hobby's, verenigingen en activiteiten haalt maar zonder bv 1-op-1 vriendschap, dan kan het nu behoorlijk moeilijk zijn. Studenten zijn ook niet allemaal hetzelfde. *Sommige* studenten vieren bij Vindicat een feestje. Anderen zijn misschien heel bang, zijn hun bijbaan kwijt en daarmee hun woonruimte, of maken zich erg ongerust over hun familie of zijn misschien al iemand verloren. En er zijn ook studenten met een slechte gezondheid die weten dat zij ook in de risicocategorie vallen en misschien bang zijn voor zichzelf.

Laten we niet te snel oordelen over welke groepen zich allemaal aanstellen / geen recht hebben op medeleven. Iedereen die het nu moeilijk heeft, verdient wat mij betreft steun en medeleven.

... en studentenkamers kunnen klein en beperkend zijn. Niet erg als je daar bijna nooit bent en je leven zich voor het grootste deel ergens anders afspeelt, maar ineens wel heel beperkend als je er ruim 5 weken bijna de hele dag door zit.

Dank, niets aan toe te voegen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:55

Je moet deze vraag aan Merkel stellen, of steek je licht eens op bij Mark Reusink , die praat totaal in je straatje en kun je hem gelijk sponseren . Kan hij in Duitsland ook aanhangers krijgen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 12:02

Magrathea schreef:
Shadow0 schreef:

Dank, niets aan toe te voegen :)

Dat wordt toch ook niet ontkend? Alleen het is ook nog steeds geen vrijbrief om dan maar lekker met een grote groep buiten bij elkaar te gaan zitten en dat is waar het over ging.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 13:13

Ook gezinsleden mogen toch niet op een veldje gaan zitten om gezellig te doen of te picknicken? Studenten worden op dat vlak dan toch niet anders behandeld?