Karl66 schreef:Eerst was het de keuken, toen werd het het balkon en in de praktijk blijkt het dus om buitenshuis te gaan...
Het verhaal wordt inderdaad steeds sterker per ronde die het maakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Eerst was het de keuken, toen werd het het balkon en in de praktijk blijkt het dus om buitenshuis te gaan...
_San87_ schreef:Ik vind dan weer niet dat er milder gehandhaafd moet worden wanneer ze samen gaan zitten voor hun studentenhuizen. Dat hoeft toch niet met 15 man tegelijk. Houd je buitenshuis gewoon aan de geldende regels, niet meer dan drie personen en 1,5 meter afstand.
Lynnepinny schreef:_San87_ schreef:Ik vind dan weer niet dat er milder gehandhaafd moet worden wanneer ze samen gaan zitten voor hun studentenhuizen. Dat hoeft toch niet met 15 man tegelijk. Houd je buitenshuis gewoon aan de geldende regels, niet meer dan drie personen en 1,5 meter afstand.
Het kromme is dat er in veel studentenhuizen binnen gewoon geleefd wordt zoals in elk ander huis, maar eenmaal buiten (al is het maar voor op de stoep) dan moeten ze afstand houden en met max. 3 man zijn. Waarom geldt een studentenhuis niet als huishouden?
Dat je niet met je hele huis in het openbaar parkje moet zitten snap ik, maar het veldje voor het complex lijkt me dat gewoon moet kunnen.
Lynnepinny schreef:Het kromme is dat er in veel studentenhuizen binnen gewoon geleefd wordt zoals in elk ander huis, maar eenmaal buiten (al is het maar voor op de stoep) dan moeten ze afstand houden en met max. 3 man zijn. Waarom geldt een studentenhuis niet als huishouden?
Dat je niet met je hele huis in het openbaar parkje moet zitten snap ik, maar het veldje voor het complex lijkt me dat gewoon moet kunnen.
Karl66 schreef:Het valt niet te controleren of iedereen uit hetzelfde studentenhuis komt. En als het dan ook nog eens om een groep mensen gaat, die overtuigd zijn van hun eigen onsterfelijkheid en dus denken dat ze de regels niet al te nauw hoeven te nemen, dan creëer je dus nieuwe, oncontroleerbare besmettingsbronnen.
Karl66 schreef:Het valt niet te controleren of iedereen uit hetzelfde studentenhuis komt. En als het dan ook nog eens om een groep mensen gaat, die overtuigd zijn van hun eigen onsterfelijkheid en dus denken dat ze de regels niet al te nauw hoeven te nemen, dan creëer je dus nieuwe, oncontroleerbare besmettingsbronnen.
Karl66 schreef:@Magrathea, jonge mensen zijn over het algemeen toch echt meer van hun eigen onsterfelijkheid overtuig dan oudere mensen.
Magrathea schreef:Karl66 schreef:@Magrathea, jonge mensen zijn over het algemeen toch echt meer van hun eigen onsterfelijkheid overtuig dan oudere mensen.
Dat mag jij vinden, ik vind het een overgeneralisatie die niet klopt met mijn ervaring. Een nogal kwetsende zelfs, aangezien ik vrienden (studenten) mentaal in zie storten vanwege het gebrek aan sociaal contact.
robert45 schreef:En een student die mentaal instort vanwege het feit dag hij wat minder sociaal contact heeft...
Shadow0 schreef:Ja, mensen storten mogelijk in zonder sociaal contact. En lang niet iedereen heeft dat sociale contact op dezelfde manier: als je het vooral uit hobby's, verenigingen en activiteiten haalt maar zonder bv 1-op-1 vriendschap, dan kan het nu behoorlijk moeilijk zijn. Studenten zijn ook niet allemaal hetzelfde. *Sommige* studenten vieren bij Vindicat een feestje. Anderen zijn misschien heel bang, zijn hun bijbaan kwijt en daarmee hun woonruimte, of maken zich erg ongerust over hun familie of zijn misschien al iemand verloren. En er zijn ook studenten met een slechte gezondheid die weten dat zij ook in de risicocategorie vallen en misschien bang zijn voor zichzelf.
Laten we niet te snel oordelen over welke groepen zich allemaal aanstellen / geen recht hebben op medeleven. Iedereen die het nu moeilijk heeft, verdient wat mij betreft steun en medeleven.
... en studentenkamers kunnen klein en beperkend zijn. Niet erg als je daar bijna nooit bent en je leven zich voor het grootste deel ergens anders afspeelt, maar ineens wel heel beperkend als je er ruim 5 weken bijna de hele dag door zit.
Magrathea schreef:Shadow0 schreef:Ja, mensen storten mogelijk in zonder sociaal contact. En lang niet iedereen heeft dat sociale contact op dezelfde manier: als je het vooral uit hobby's, verenigingen en activiteiten haalt maar zonder bv 1-op-1 vriendschap, dan kan het nu behoorlijk moeilijk zijn. Studenten zijn ook niet allemaal hetzelfde. *Sommige* studenten vieren bij Vindicat een feestje. Anderen zijn misschien heel bang, zijn hun bijbaan kwijt en daarmee hun woonruimte, of maken zich erg ongerust over hun familie of zijn misschien al iemand verloren. En er zijn ook studenten met een slechte gezondheid die weten dat zij ook in de risicocategorie vallen en misschien bang zijn voor zichzelf.
Laten we niet te snel oordelen over welke groepen zich allemaal aanstellen / geen recht hebben op medeleven. Iedereen die het nu moeilijk heeft, verdient wat mij betreft steun en medeleven.
... en studentenkamers kunnen klein en beperkend zijn. Niet erg als je daar bijna nooit bent en je leven zich voor het grootste deel ergens anders afspeelt, maar ineens wel heel beperkend als je er ruim 5 weken bijna de hele dag door zit.
Dank, niets aan toe te voegen