Coronavirus... draaien we niet een beetje door?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:12

Pfffff.... wat een drukte hier over hoe ieder het ziet, ervaart en zal doen. Massa hysterie is er duidelijk al op internet. Gelukkig buiten niet. Hier ook iemand, die gezond is, man en tienerdochter ook gezond. Zij moeten beide naar school, waar heel veel mensen zijn, elke dag weer. Ik heb wat dat betreft een 'rustiger' leven, maar werk wel met zieke, oudere mensen en doe natuurlijk ook boodschappen, dus kom genoeg mensen alsnog tegen. So be it. Ik hou wel rekening met zieke mensen, bv een cliënt met COPD. Wordt hij ziek, zal ik ook boodschappen voor hem doen, mits hij niet opgenomen zal zijn. We zullen zien... Maak me eigenlijk meer zorgen over mijn paarden. Ziek of niet, op een doe-het-zelf plek moeten ze verzorgd en gevoerd worden meerdere keren per dag. Dus hopelijk , we hebben ook nooit griep, gaat dit virus verder aan ons voorbij. Hamsteren, nee zeg, ik hou van vers, van groenten, fruit, onbewerkte voeding, ik ben vega(n), dus daar denk ik niet eens aan. Denk overigens ook dat het niet nodig is, ben daar vrij nuchter in. Heb gelukkig wel hulp, indien nodig, maar of het zo ver komt? We zullen zien, maar ik slaap nog steeds prima en heb er geen stress van.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:13

Ik val absoluut niet onder de meest sociale mens op aarde, heb dan ook een zeer beperkte kenissenkring. Als ik mijn been breek dan zal ik een lange tijd niet naar mijn paard kunnen omdat er geen OV heen gaat. Maar als ik het huis niet uit mag dan weet ik dat ik heus wel bij vage bekenden of collega‘s kan aankloppen. Ik ben namelijk wel een einzelgänger maar niet perse onvriendelijk of asociaal of zo. Als een voor mij totaal onbekende straatbewoner een boodschap nodig zou hebben zou ik dat ook geen enkel probleem vinden, moet er toch heen.

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:14

zonnebloem18 schreef:
Waar ik me aan erger is dat er mensen zijn die nu ineens roepen, als ik ziek wordt dan dit of dan dat en wie zorgt er voor zus. Als die mensen morgen worden aangereden en hun been breken zijn ze ook aangewezen op anderen. Daar wordt dan blijkbaar niet over nagedacht.

Ik zou trouwens met alle liefde boodschapjes halen voor een buur die wei in of geen netwerk heeft, zelfs als er voorheen niet echt contact was. Zulke dingen doe je gewoon voor elkaar vind ik.


Als ik een been breek, bestaat er ook nog zoiets als een scootmobiel....

Of ik logeer dan de eerste tijd bij mijn ouders...

In quarantaine moeten geeft gewoon heel veel problemen.

En het is totaal onnodig, corona gaat zich toch wel verspreiden. Je kan niet heel Nederland in quarantaine zetten.

capopjekop

Berichten: 30737
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:16

Ja de dieren daar zou ik ook het meest mee in mijn maag zitten. Als ik in quarantaine zou moeten dan mijn familie ook vermoed ik. Maar dan zijn er wel buurtgenoten of vrienden die ze willen verzorgen.

Alleen de hond zou dan binnen moeten poepen en plassen bij gebrek aan een tuin.

Laten we maar hopen dat het snel overwaait allemaal.

Pareltjes
Berichten: 2239
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:16

Dus omdat het veel problemen geeft is het onnodig?

Sannens
Berichten: 1455
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:19

mvdende schreef:
En het is totaal onnodig, corona gaat zich toch wel verspreiden. Je kan niet heel Nederland in quarantaine zetten.


Gelukkig heeft niet heel Nederland corona! :)*


Ikzelf zit er denk ik tussenin. Ik ben niet perse bang voor corona, de cijfers van overlijden zijn inderdaad hoger dan griep, maar nog steeds niet dramatisch hoog.

Ik ben veel banger voor hoe een regering het aanpakt, bijvoorbeeld zoals in Italië. Al lijkt dat ook steeds onwaarschijnlijker te worden. Mocht ik het krijgen, dan zou ik het ook geen probleem vinden om in quarantaine te gaan, maar ik ga er nu nog geen grote groepen voor vermijden. Ik leef gewoon zoals anders, ben al weken verkouden/snotterig en ik hoop vooral dat ik over 2 weken op vakantie kan!

Leo

Berichten: 50250
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:22

mvdende schreef:
zonnebloem18 schreef:
Waar ik me aan erger is dat er mensen zijn die nu ineens roepen, als ik ziek wordt dan dit of dan dat en wie zorgt er voor zus. Als die mensen morgen worden aangereden en hun been breken zijn ze ook aangewezen op anderen. Daar wordt dan blijkbaar niet over nagedacht.

Ik zou trouwens met alle liefde boodschapjes halen voor een buur die wei in of geen netwerk heeft, zelfs als er voorheen niet echt contact was. Zulke dingen doe je gewoon voor elkaar vind ik.


Als ik een been breek, bestaat er ook nog zoiets als een scootmobiel....

Of ik logeer dan de eerste tijd bij mijn ouders...

In quarantaine moeten geeft gewoon heel veel problemen.

En het is totaal onnodig, corona gaat zich toch wel verspreiden. Je kan niet heel Nederland in quarantaine zetten.


Voor een gebroken been krijg je geen scootmobiel. :)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:22

Ik maak me wel zorgen om naasten ja, mn vader in dit geval
Die zit aan de 2e prednison kuur in 3/4 weken tijd. Dit omdat de gewone griep al longontsteking, bijholte ontsteking en wortelkanaal ontstekingen veroorzaakt door de COPD
Is hij deze week niet opgeknapt wordt hij uit voorzorg opgenomen

Mijn jongste zoontje van 3 is al weken af en aan verkouden en flink hoesten (bronchitis). Die had dit weekend koorts, en nee ik maak niet direct paniek maar ben dan wel extra op mn hoede ondanks 'voor kinderen kan het geen kwaad'

Zelf ook matige longpatiënt en absoluut niet in goede lichamelijke staat momenteel maar daar heb ik dan geen Or van over

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:23

mvdende schreef:
En het is totaal onnodig, corona gaat zich toch wel verspreiden. Je kan niet heel Nederland in quarantaine zetten.


Ben je medisch onderlegd?

Leo schreef:
Voor een gebroken been krijg je geen scootmobiel. :)


En zo'n ding kost een hoop geld.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:26

zonnebloem18 schreef:
Waar ik me aan erger is dat er mensen zijn die nu ineens roepen, als ik ziek wordt dan dit of dan dat en wie zorgt er voor zus. Als die mensen morgen worden aangereden en hun been breken zijn ze ook aangewezen op anderen. Daar wordt dan blijkbaar niet over nagedacht.

Ik zou trouwens met alle liefde boodschapjes halen voor een buur die wei in of geen netwerk heeft, zelfs als er voorheen niet echt contact was. Zulke dingen doe je gewoon voor elkaar vind ik.

Ja, die persoon in de straat heb ik geen moeite mee, maar 200km rijden wel, dat zou ik andersom ook echt niet vragen of verwachten. Die tijd heb ik ook niet even over. Afstand maakt wel degelijk uit.
Maar ik heb wel eens wat meegenomen voor iemand die dat tijdelijk even niet kon hier in het dorp. Ik zou echter in mijn geval niet weten wie ik dan moet vragen. Moet ik het in de straatapp gooien en hopen dat iemand dan zin heeft? Dat zou ik niet zomaar doen. Voelt ook gênant, ook al zou een ander dat misschien niet vinden.

Ja, dan is het nadelig dat je je vrienden of kennissen verder weg hebt wonen. Maar hierom verhuizen is ook geen optie.

Ik heb ook al enige weken een belofte om naar een oude vriend te gaan. Die heeft echter een auto-immuumziekte waardoor hij vatbaar is voor van alles. In goed overleg besloten om even te wachten. Hij is niet bang, maar was zelf eerst verkouden en ik snotter nu af en toe wat. Geen corona, maar hij moet dat er niet bij krijgen. Dus aan gewoon je verstand gebruiken verandert corona niets. Als ik griep zou hebben blijf ik tegenwoordig gewoon thuis uitzieken (vroeger kon dat niet, had een baas die vond dat je moest werken, en als je dat niet deed dan kreeg je achteraf allemaal verwijten, ik heb hierdoor wel geleerd dat je ver moet doorgaan voordat je echt niet meer komt). Maar bij een verkoudheidje zonder koorts kan ik gewoon naar buiten hoor. Dan is het alleen maar eerder over. Handen wassen na toiletbezoek vind ik niet meer dan logisch, al schijnt dat er mensen zijn die dat nooit doen.

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:30

in nederland sterven er jaarlijks 8000 mensen aan de griep.

Dit is 8000 op laten we zeggen 20.000.000

Tuurlijk hebben we in landen met nog meer mensen ook meer sterfte gevallen.

Ik ben nie bang voor corona ik hoop alleen dat de risicogroep er niet aan overlijd, maar corona zelf is niet zo heftig als het allemaal voorgedaan wordt.

Kabayo

Berichten: 14242
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Coronavirus... draaien we niet een beetje door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:33

Er gaat 1% dood aan griep en 2.3% aan corona. Wat een stress om helemaal niks.

Nee ik maak mij niet druk en ga ik ook niet doen. Heb betere dingen om mij druk om te maken

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:40

Kabayo schreef:
Er gaat 1% dood aan griep en 2.3% aan corona. Wat een stress om helemaal niks.

Nee ik maak mij niet druk en ga ik ook niet doen. Heb betere dingen om mij druk om te maken

Die cijfers van corona weet je eigenlijk nog niet. Wie weet hebben velen het al gehad zonder het te weten. Ze gaan nu mensen onderzoeken waarvan je zonder een verband met een andere coronazieke het niet zou vinden. Dus misschien draait het wel bij. Of worden de cijfers ernstiger, dat kan eventueel ook.
De besmettingsgraad van 2 tot 3 anderen blijkt ook gewoon gelijk te zijn aan griep. Het zou mij echt niets verbazen als het uiteindelijk gewoon een coronavirus net als alle andere 'human coronavirusses' blijk te zijn.

mvdende

Berichten: 5770
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:43

GabberGill schreef:
in nederland sterven er jaarlijks 8000 mensen aan de griep.

Dit is 8000 op laten we zeggen 20.000.000

Tuurlijk hebben we in landen met nog meer mensen ook meer sterfte gevallen.

Ik ben nie bang voor corona ik hoop alleen dat de risicogroep er niet aan overlijd, maar corona zelf is niet zo heftig als het allemaal voorgedaan wordt.



Dit dus.

Voor de griep sluiten we ook niet iedereen op in quarantaine.

Op dit moment zijn er 3000 doden wereldwijd...

Dus by far nog niet de 8000 alleen in Nederland...

Dus ik vind die quarantaine echt dikke onzin.

Daarnaast als ik iemand mijn boodschappen laat doen, is diegene wel een uurtje bezig om alles bij elkaar te krijgen wat op mijn lijstje staat. En dan moet er het geluk zijn dat het hier op het dorp te verkrijgen is.

Mijn vriendin doet bijvoorbeeld heel vaak de boodschappen bij de AH, ik juist voornamelijk bij de Coop en Aldi. Dan zou ze dus 3 winkels in moeten.

En ja, ik wil graag vasthouden aan mijn eigen merken. Omdat ik andere merken niet te vreten vind (En ik dan liever niet eet dan iets goors) en omdat sommige merken nou eenmaal een stuk goedkoper zijn. En met een werkbudget van €40 kan ik het me niet permitteren om de boodschappen bij de dure AH te laten doen.

Maar gelukkig is het nog niet zover en laten we hopen dat het ook niet zover gaat komen
Laatst bijgewerkt door mvdende op 02-03-20 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Coronavirus... draaien we niet een beetje door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:46

Oh kun je asjeblieft stoppen met die hypothetische discussie als jij in quarantaine moet? Al moet je bakstenen vreten, boeiend.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:50

Waarom wordt Corona vergeleken met griep?
Het is geen influenzavirus toch :o?

Het is een ander virus, dus met ander verloop, besmettingsrisico etc.

Quarantaine onzin vinden is een beetje gek. Daar hebben deskundigen over nagedacht en doen ze niet voor de lol...
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 02-03-20 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:50

Je wordt ook gewoon verplicht. In eerste instantie krijg je een boete van 260,- als je je niet aan je quarantaine houdt maar je kan ook opgesloten worden.

Moon_light94

Berichten: 3429
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:56

Een beetje flexibiliteit is ook wel handig zeg; twee weken even eten uit blik overleef je ook wel. Met een beetje goed inkopen en vriezerruimte kun je dan best lang volhouden op 1x boodschappen.

Die quarantaine is er niet voor niets; het gaat er niet zozeer om dat het dodenaantal zo hoog ligt (want dat valt wel mee idd). Ze willen de uitbraak ook zoveel mogelijk vertragen, omdat anders iedereen tegelijk ziek is. Dat is ontzettend lastig voor de ziekenhuizen. Ik snap die quarantaine dus wel.

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:56

Sjong schreef:
Je wordt ook gewoon verplicht. In eerste instantie krijg je een boete van 260,- als je je niet aan je quarantaine houdt maar je kan ook opgesloten worden.


En er wordt heus wel voor zo iemand gezorgd. We leven niet in China waar je voordeur gewoon wordt dichtgeplakt en doei- zoek-het-uit.

Pareltjes
Berichten: 2239
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:07

MarcoBorsato schreef:
En er wordt heus wel voor zo iemand gezorgd. We leven niet in China waar je voordeur gewoon wordt dichtgeplakt en doei- zoek-het-uit.


Wat een totale onzin opmerking. Niet gehinderd door enige kennis van zaken!

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:08

Pareltjes schreef:
MarcoBorsato schreef:
En er wordt heus wel voor zo iemand gezorgd. We leven niet in China waar je voordeur gewoon wordt dichtgeplakt en doei- zoek-het-uit.


Wat een totale onzin opmerking. Niet gehinderd door enige kennis van zaken!


Oh. Enlighten me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:10

Het heeft ook z'n voordelen. Heb net griep gehad en kuch af en toe nog een beetje. Maken mensen meteen ruimte voor je in de metro. :+



Zonder gekkigheid; ik vind ook dat er hysterisch wordt gedaan. Het ergste vind ik nog wel het enorme racisme naar mensen die er aziatisch uitzien. Wat laat iedereen zich weer van z'n beste kant zien in zo'n situatie.

Pareltjes
Berichten: 2239
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:14

Het blijven vergelijken van Covid-19 met influenza is totaal niet relevant.

Tegen influenza heeft de gehele wereldbevolking al een mate van immuniteit opgebouwd. Tegen Covid-19 niemand ( nouja 40.000 man in China inmiddels wel )

Jullie kijken enkel naar het sterfte percentage dát is niet waaromquarantaine maatregelen worden genomen. Men wil het virus vertragen om over belasting van het gezondheidsysteem tegen te gaan en daarmee indirect een ontwrichtende werking van de maatschappij. Indien iedereen tergelijkertijd ziek mocht worden.

Daarnaast kennen we het virus nog niet goed genoeg, geen idee wat de gevolgen op langere termijn gaan zijn.

Ik zie veel reacties voorbij komen die uitsluitend gebaseerd zijn op het “ eigen ik “ mensen geen inzicht hebben in het totale probleem van dit virus. Als men dan ook nog eens NIET open wil staan voor om jezelf en andere in bescherming te nemen dat is dat in mijn ogen niet sociaal en gewoon dom.

Mensen in de risicogroepen maken zich terecht zorgen.

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:16

Resistance schreef:
Het heeft ook z'n voordelen. Heb net griep gehad en kuch af en toe nog een beetje. Maken mensen meteen ruimte voor je in de metro. :+



Zonder gekkigheid; ik vind ook dat er hysterisch wordt gedaan. Het ergste vind ik nog wel het enorme racisme naar mensen die er aziatisch uitzien. Wat laat iedereen zich weer van z'n beste kant zien in zo'n situatie.


Zeg dat.... paniekzaaierij is het. En wat kunnen mensen een onzin uitkramen. Zie bv dit topic. Hysterisch gedoe.

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:17

Oké maar ik snap nog steeds niet wat er onzin aan mijn opmerking is, @Pareltjes?