'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:52

Ik vind het ook erg jammer dat sites als marktplaats het mogelijk maken om namaak te verkopen. Ergens in hun regels staat dat het niet mag, maar wanneer je ze tipt dat mensen namaak van Ali verkopen voor de prijs van het originele product en dan niet melden dat het nep is, doen ze er niets mee.. Dat vind ik ook niet correct.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:55

Ten eerste: niet alles wat in China is geproduceerd is slecht en keurmerkloos. Ook in China worden eerlijke producten gemaakt.
Ten tweede: ik vind het desondanks toch een nadeel als producten uit China komen, met name door de enorme vervuiling en massaliteit die ermee gepaard gaat. Voor lokale producten betaal ik graag meer en ik vind het erg dat ze niet eens meer zeggen dat iets in China wordt gemaakt.
Ten derde: ik vind het zorgwekkend hoe erg mensen aan geld denken.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:58

Ik bestel veel en vaak bij Aliexpres.
Echt veel.
Meestal als ik op een webshop iets leuks zie,zoek ik met die afbeelding bij Ali,en 7 van de 10 keer komt het dus bij Ali weg.
Hondenhalsbanden die bij een Nederlandse webshop 40 euro kosten,koop je voor 4 euro bij Ali,inclusief verzending.
Dezelfde halsband.

En wat dacht je van de Action?
Ik heb regelmatig spullen bij Ali gekocht die ook bij Action liggen, echt met hetzelfde verpakkingsmateriaal en al.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:58

MightyMike schreef:
Ik vind het ook erg jammer dat sites als marktplaats het mogelijk maken om namaak te verkopen. Ergens in hun regels staat dat het niet mag, maar wanneer je ze tipt dat mensen namaak van Ali verkopen voor de prijs van het originele product en dan niet melden dat het nep is, doen ze er niets mee.. Dat vind ik ook niet correct.

Ik vind het storender dat je je op MP eerst door een hoop advertenties van bedrijven moet worstelen. Als ik een nieuw product wil kopen dan zoek ik wel gelijk via google naar een bedrijf. MP is juist voor goedkope tweedehandsjes.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:01

Daar ben ik het mee eens dat die advertenties ook zeer storend zijn Elnienjo!

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:06

Ik kom denk ik echt uit een ander tijdperk, want heb nog nooit bij Ali besteld. Weleens bekeken.

Bij Wish wel ooit een honden zwembadje besteld en was prima.

Het liefst koop ik alles bij de lokale middenstander, maar dat wordt wel steeds lastiger. Je krijgt een foldertje binnen en een deel is al; alleen online. Dan kan je ook verwachten dat mensen gaan vergelijken. Ik ga naar een winkel om het gelijk te kopen, te zien, te voelen en evt advies te krijgen. Valt dat weg, wat steeds meer gebeurt, bestel je gewoon waar het voordelig is. Ik vergelijk dan wel de verzend voorwaarden bijv.

Heel veel komt uit Azie en dat kan je niet meer voorkomen.

Wat ik zelf niet doe is kopen om het kopen. Ja, bij Action is alles ook goedkoop, maar ik wil net teveel rotzooi in huis. Heb al genoeg en meeste kunnen we wel zonder. Hoef dus niet alles in 10 kleuren of voor korte tijd en daarna weer weggooien.

Omdat wij verbouwen kijk ik nu wat beter rond en ook op mp bijv. Daar adverteren bedrijven, maar ook handelaren en dat kan soms schelen, maar heel vaak scheelt het helemaal niks met een goede aanbieding van een bouwmarkt.

Leo

Berichten: 50250
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:15

Tinkerloos schreef:
Ik bestel veel en vaak bij Aliexpres.
Echt veel.
Meestal als ik op een webshop iets leuks zie,zoek ik met die afbeelding bij Ali,en 7 van de 10 keer komt het dus bij Ali weg.
Hondenhalsbanden die bij een Nederlandse webshop 40 euro kosten,koop je voor 4 euro bij Ali,inclusief verzending.
Dezelfde halsband.

En wat dacht je van de Action?
Ik heb regelmatig spullen bij Ali gekocht die ook bij Action liggen, echt met hetzelfde verpakkingsmateriaal en al.


En dan ben ik heel nieuwsgierig... Absoluut geen verwijt oid hoor maar oprechte vraag:
Word je dan door een topic als dit aan het denken gezet en zou je iets veranderen?

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:16

Wat ik bij Ali bestel is hier gewoon te koop, alleen veel duurder. Waarom zou ik 10 euro betalen voor een RVS double-ender als die bij Ali voor EXACT dezelfde 4 euro bij mij thuis komt?

En veel Action spullen koop je ook bij Ali, is ook gewoon hetzelfde.

Dat er rommel bij Ali gekocht kan worden geloof ik direct. Maar het is niet alleen maar rommel.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:16

MightyMike schreef:
Ik vind het ook erg jammer dat sites als marktplaats het mogelijk maken om namaak te verkopen. Ergens in hun regels staat dat het niet mag, maar wanneer je ze tipt dat mensen namaak van Ali verkopen voor de prijs van het originele product en dan niet melden dat het nep is, doen ze er niets mee.. Dat vind ik ook niet correct.


Als je contactgegevens hebt kun je ook aangifte doen bij de politie.
Namaak verkopen is gewoon verboden.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:19

Leo schreef:
Tinkerloos schreef:
Ik bestel veel en vaak bij Aliexpres.
Echt veel.
Meestal als ik op een webshop iets leuks zie,zoek ik met die afbeelding bij Ali,en 7 van de 10 keer komt het dus bij Ali weg.
Hondenhalsbanden die bij een Nederlandse webshop 40 euro kosten,koop je voor 4 euro bij Ali,inclusief verzending.
Dezelfde halsband.

En wat dacht je van de Action?
Ik heb regelmatig spullen bij Ali gekocht die ook bij Action liggen, echt met hetzelfde verpakkingsmateriaal en al.


En dan ben ik heel nieuwsgierig... Absoluut geen verwijt oid hoor maar oprechte vraag:
Word je dan door een topic als dit aan het denken gezet en zou je iets veranderen?

Nee.
Ik verander niks.
Ik koop ook in Nederland.
En grote apparaten koop ik ook in Nederland.
Make-up,verf,enz bestel ik ook niet bij Ali.
Waarom meer betalen voor hetzelfde product?
Voorbeeld van een riem.
Webshop uit Nederland, en Ali.
Oordeel zelf.

Afbeelding

Afbeelding

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:19

Leo schreef:
Tinkerloos schreef:
Ik bestel veel en vaak bij Aliexpres.
Echt veel.
Meestal als ik op een webshop iets leuks zie,zoek ik met die afbeelding bij Ali,en 7 van de 10 keer komt het dus bij Ali weg.
Hondenhalsbanden die bij een Nederlandse webshop 40 euro kosten,koop je voor 4 euro bij Ali,inclusief verzending.
Dezelfde halsband.

En wat dacht je van de Action?
Ik heb regelmatig spullen bij Ali gekocht die ook bij Action liggen, echt met hetzelfde verpakkingsmateriaal en al.


En dan ben ik heel nieuwsgierig... Absoluut geen verwijt oid hoor maar oprechte vraag:
Word je dan door een topic als dit aan het denken gezet en zou je iets veranderen?

Dit eerste bericht had mijn bericht kunnen zijn, zie het bericht er onder. Maar bij mij verandert er niets. Ik koop geen rommel bij Ali, dus alles wat gevaarlijk zou kunnen zijn koop ik niet. Daarnaast weet ik niet of de Action altijd veilig spul verkoopt, want bepaalde dingen kom ik ook gewoon bij Ali tegen.
En de andere spullen worden hier gewoon verkocht, maar dan gerebranded. Dan ben je een dief van eigen portemonnee als je gewoon 2 keer zo veel wilt betalen.

Het stuk in het nieuws is niet geheel eerlijk. Er zijn namelijk ook vele produkten die gewoon wel voldoen, of die niet gevaarlijk zijn. Ik heb het dan bijvoorbeeld over rvs bouten en schroeven. Maar ook over plastic spooltjes voor duiken, en duiklampen. Die koop je hier ook gewoon exact hetzelfde in de winkel, alleen ander merkje er op, zelfde fabrikant. Ze moeten ook de produkten benoemen die je wel veilig bij Ali kunt kopen. En dat doen ze niet, want het is geschreven zo van 'koop er vooral niet'. Eenzijdig nieuws dus.

Janneke2

Berichten: 23087
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:24

Ik bestel zo weinig mogelijk, en gewoon niet buiten de EU.

'Het hemd is nader dan de rok': zo bescherm ik mijzelf tegen inferieure kwaliteit.
(Goedkoop is duurkoop.)

Maar vwb de rok: als je actief vakbondslid bent en voor mensenrechten hoor je zo ongeveer een principiële boycott tegen een groot deel van dit soort fabrieken etc te doen.
Het is nergens voor nodig om dít soort ellende financiële steun te geven.
Wil je de zogenaamde 'derde' wereld economisch steunen, dan kan dat ook wel, maar dan moet je echt zoeken naar bona fide organisaties.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:24

Maar Tinkerloos, bedenk je dan ook dat Ali waarschijnlijk een kopie verkoopt van de halsband die jij bij Exclusive Dog Fashion te koop ziet staan. Ik vind dat ronduit schandalig. Je koopt vaak niet hetzelfde artikel, maar een gejat ontwerp. Zeker scheelt jou dat in de portemonnee, maar denk je eens in dat jij de verkoper bent van het originele product. Zo gaat het wel in de stempels die ik eerder noemde. Zij verkopen niet hetzelfde, maar een goed op het oog nagemaakt product dat een ander ontworpen heeft voor een schijntje van de prijs. Met verschil in kwaliteit zeker, maar dat maakt de mens met de hand op de knip blijkbaar niet zo veel uit. Met als gevolg dat de originele ontwerpers niet kunnen blijven bestaan. Het maakt de markt kapot.

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:25

Nou ja, met ngang van komend jaar wordt het allemaal een stuk minder aantrekkelijk om in China te kopen. Enn daarmee is het straks voor dropshippers ook niet meer te doen.

Dat iemand een product uit China laat komen voor eigen gebruik, dat is eigen verantwoording. Maar dropshippers zijn echt een doorn in het oog.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:28

Maar waarom moet je zoveel shoppen? Waarom moeten mensen zoveel spullen hebben? Onze hondjes hebben 1 halsband die we amper ooit gebruiken en 1 goed tuig. Oude tuigje wel bewaard. Ik koop pas nieuwe als oude lelijk begint te worden.

En van de foto kan je niks zien eigenlijk. Ene kan wel top kwaliteit leer zijn en andere plastic.

Ik was van plan om binnenkort solar lampen bij ali te bestellen, omdat dat goedkoop was en we er ook meerdere willen. Maar ben nog niet zo enthousiast om dat echt door te zetten.

Bij Action en Bazar ligt ook make up en alles, dus het wordt toch wel verkocht, de onbekende merken.

Maar een merk zegt me ook niet alles. Je betaald sowieso altijd en overal meer voor een merk. Maar iets vooraf bekijken en voelen kan wel fijn zijn om de kwaliteit te bepalen.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:29

Tinkerloos schreef:
Leo schreef:

En dan ben ik heel nieuwsgierig... Absoluut geen verwijt oid hoor maar oprechte vraag:
Word je dan door een topic als dit aan het denken gezet en zou je iets veranderen?

Nee.
Ik verander niks.
Ik koop ook in Nederland.
En grote apparaten koop ik ook in Nederland.
Make-up,verf,enz bestel ik ook niet bij Ali.
Waarom meer betalen voor hetzelfde product?
Voorbeeld van een riem.
Webshop uit Nederland, en Ali.
Oordeel zelf.

[ [url=m/Ls20fM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uRY61g.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar dan snap je toch dat de tweede nep is? (Er vanuitgaande dat die andere website geen dropshipper is, want dat weet ik niet)

Er wordt zoveel namaak verkocht op Ali. Er staan ook nagemaakte kledingmerken op,
Met de originele promofoto’s. En dat vind ik echt kwalijk, want die kledingmerken staan er bv om bekend duurzaam te produceren en daarom koop ik ze. Het is echt kwalijk als dat verre van duurzaam nagemaakt wordt en voor een schijntje verkocht.

Action ellende koop ik trouwens ook niet, dat is idd hetzelfde.

Tallie1979 schreef:
Nou ja, met ngang van komend jaar wordt het allemaal een stuk minder aantrekkelijk om in China te kopen. Enn daarmee is het straks voor dropshippers ook niet meer te doen.

Dat iemand een product uit China laat komen voor eigen gebruik, dat is eigen verantwoording. Maar dropshippers zijn echt een doorn in het oog.


Ja? Wat gaat er veranderen dan?
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 24-02-20 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:30

MightyMike schreef:
Maar Tinkerloos, bedenk je dan ook dat Ali waarschijnlijk een kopie verkoopt van de halsband die jij bij Exclusive Dog Fashion te koop ziet staan. Ik vind dat ronduit schandalig. Je koopt vaak niet hetzelfde artikel, maar een gejat ontwerp. Zeker scheelt jou dat in de portemonnee, maar denk je eens in dat jij de verkoper bent van het originele product. Zo gaat het wel in de stempels die ik eerder noemde. Zij verkopen niet hetzelfde, maar een goed op het oog nagemaakt product dat een ander ontworpen heeft voor een schijntje van de prijs. Met verschil in kwaliteit zeker, maar dat maakt de mens met de hand op de knip blijkbaar niet zo veel uit. Met als gevolg dat de originele ontwerpers niet kunnen blijven bestaan. Het maakt de markt kapot.


Dit inderdaad. De producten zijn gewoon niet hetzelfde. Gekopieerd, foto's gejat etc etc. Zodat ze hetzelfde lijken, maar dat niet zijn.

Telpeva

Berichten: 14924
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:32

Leo schreef:
Tinkerloos schreef:
Ik bestel veel en vaak bij Aliexpres.
Echt veel.
Meestal als ik op een webshop iets leuks zie,zoek ik met die afbeelding bij Ali,en 7 van de 10 keer komt het dus bij Ali weg.
Hondenhalsbanden die bij een Nederlandse webshop 40 euro kosten,koop je voor 4 euro bij Ali,inclusief verzending.
Dezelfde halsband.

En wat dacht je van de Action?
Ik heb regelmatig spullen bij Ali gekocht die ook bij Action liggen, echt met hetzelfde verpakkingsmateriaal en al.


En dan ben ik heel nieuwsgierig... Absoluut geen verwijt oid hoor maar oprechte vraag:
Word je dan door een topic als dit aan het denken gezet en zou je iets veranderen?

De vraag was niet aan mij gericht maar ik kan hem wel beantwoorden, ik koop ook af en toe dingen bij Aliexpress en ik sta zeker open voor dit soort informatie. Ik kan mij niet vinden in sommige argumenten, maar er staan ook echt wel argumenten bij waarvan ik toch twijfel of ik niet flink wil minderen of stoppen, of in ieder geval dat ik kieskeuriger ga wezen.
De genoemde stoffen en keurmerken ga ik ook zeker nakijken.

Janneke2

Berichten: 23087
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:32

Tallie1979 schreef:
Dat iemand een product uit China laat komen voor eigen gebruik, dat is eigen verantwoording.


Het is idd wettelijk toegestaan.

Maar er zijn legio redenen om het te laten.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:34

MightyMike schreef:
Maar Tinkerloos, bedenk je dan ook dat Ali waarschijnlijk een kopie verkoopt van de halsband die jij bij Exclusive Dog Fashion te koop ziet staan. Ik vind dat ronduit schandalig. Je koopt vaak niet hetzelfde artikel, maar een gejat ontwerp. Zeker scheelt jou dat in de portemonnee, maar denk je eens in dat jij de verkoper bent van het originele product. Zo gaat het wel in de stempels die ik eerder noemde. Zij verkopen niet hetzelfde, maar een goed op het oog nagemaakt product dat een ander ontworpen heeft voor een schijntje van de prijs. Met verschil in kwaliteit zeker, maar dat maakt de mens met de hand op de knip blijkbaar niet zo veel uit. Met als gevolg dat de originele ontwerpers niet kunnen blijven bestaan. Het maakt de markt kapot.

Kan het ook zo zijn dat de webshop bij Ali besteld, en de consument het vierdubbele rekent?

Leo

Berichten: 50250
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:35

Tinkerloos schreef:
Leo schreef:

En dan ben ik heel nieuwsgierig... Absoluut geen verwijt oid hoor maar oprechte vraag:
Word je dan door een topic als dit aan het denken gezet en zou je iets veranderen?

Nee.
Ik verander niks.
Ik koop ook in Nederland.
En grote apparaten koop ik ook in Nederland.
Make-up,verf,enz bestel ik ook niet bij Ali.
Waarom meer betalen voor hetzelfde product?
Voorbeeld van een riem.
Webshop uit Nederland, en Ali.
Oordeel zelf.

[ [url=m/Ls20fM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uRY61g.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oordelen doe ik niet want een foto zegt niet zoveel over of beide echt hetzelfde product zijn. :) Ik dénk van niet, maar wat ik denk hoeft geen waarheid te zijn.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:35

Reken daar naar niet op Tinkerloos...

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:35

Tinkerloos schreef:
MightyMike schreef:
Maar Tinkerloos, bedenk je dan ook dat Ali waarschijnlijk een kopie verkoopt van de halsband die jij bij Exclusive Dog Fashion te koop ziet staan. Ik vind dat ronduit schandalig. Je koopt vaak niet hetzelfde artikel, maar een gejat ontwerp. Zeker scheelt jou dat in de portemonnee, maar denk je eens in dat jij de verkoper bent van het originele product. Zo gaat het wel in de stempels die ik eerder noemde. Zij verkopen niet hetzelfde, maar een goed op het oog nagemaakt product dat een ander ontworpen heeft voor een schijntje van de prijs. Met verschil in kwaliteit zeker, maar dat maakt de mens met de hand op de knip blijkbaar niet zo veel uit. Met als gevolg dat de originele ontwerpers niet kunnen blijven bestaan. Het maakt de markt kapot.

Kan het ook zo zijn dat de webshop bij Ali besteld, en de consument het vierdubbele rekent?


Dat kan, dat zijn de zogenaamde dropshippers wat al in veel posts uitgelegd wordt. Dat is verboden in NL, maar gebeurt helaas wel. Je kan ze er wel uitpikken en daar niet bestellen.

Roodvos

Berichten: 6768
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:36

@Tinkerloos: Eigenlijk weet ik in beide gevallen niet wat er verkocht wordt. Bij de eerste staat geen tekst, alleen foto’s en een prijs. En bij de tweede staat een opsomming van woorden die als los zand aan elkaar hangen. Als ik een gok moet doen dan denk ik dat het 2e bandje nog net om de poot van de hond in de 1e advertentie past. Het 2e bandje in de maat van de 1e hond is x4 qua afmetingen en materiaal ongeveer. En redelijkerwijs dan ook x4 in de prijs.

Maar eeh, hoeveel halsbanden heb je nodig voor een hond? Mijn ouders hebben al meer dan 30 jaar een hond. Die halen gewoon een nieuwe bij de dierenwinkel als de oude kapot gaat. Die zijn nu met de 5e halsband bezig ofzo.

En 4 euro, inclusief verzendkosten. Je snapt zelf toch ook wel dat er iets mis gaat als je in NL al ca. 7 euro moet betalen voor het verzenden van een pakket? (Loon bezorgers en medewerkers sorteer-/distributiecentrum, wegenbelasting, onderhoud, verzekering en brandstof voertuig). Dan kan het redelijkerwijs toch nooit voor 4 euro geproduceerd en helemaal vanuit China bezorgd worden?

Leo

Berichten: 50250
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:37

Telpeva schreef:
Leo schreef:

En dan ben ik heel nieuwsgierig... Absoluut geen verwijt oid hoor maar oprechte vraag:
Word je dan door een topic als dit aan het denken gezet en zou je iets veranderen?

De vraag was niet aan mij gericht maar ik kan hem wel beantwoorden, ik koop ook af en toe dingen bij Aliexpress en ik sta zeker open voor dit soort informatie. Ik kan mij niet vinden in sommige argumenten, maar er staan ook echt wel argumenten bij waarvan ik toch twijfel of ik niet flink wil minderen of stoppen, of in ieder geval dat ik kieskeuriger ga wezen.
De genoemde stoffen en keurmerken ga ik ook zeker nakijken.


Dat is echt super, al is het een stukje bewuster kijken. Echt top van je +:)+