Baudets Marokkanentweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:22

geerke schreef:
Wat verzint Baudet toch allemaal...het komt echt nooit voor dat vrouwen lastiggevallen worden.
Wat ik trouwens vreemd vind is dat er twee controleurs en een politie agent in burger in een trein plaatsbewijzen moeten controleren.Maar ik ben waarschijnlijk de enige die dat vreemd vind...ik ben ook best oud,misschien is dat het :')

Het algemene feit dat vrouwen (en soms ook mannen, en mensen met een bepaalde seksuele geaardheid, of religieuze instelling) worden lastiggevallen in geen punt van discussie en ook niet het punt van Baudet. Door te suggereren dat Baudet ten onrechte op dit punt ter verantwoording zou zijn geroepen, watniet gebeurd is, leid je de aandacht af van het onderliggende probleem en bagatelliseer je m.i. ook de discussie waar het werkelijk over gaat.

Ik vind het gelet op de hoeveelheid geweld waarmee controleurs/politie/buschauffeurs te maken krijgen in de praktijk overigens helemaal niet zo vreemd dat er twee controleurs samen op pad zijn. Dat er daarnaast meer mensen beschikbaar zijn in geval van 'problemen' evenmin. Jammer en zonde van het geld is het wel maar goed, dat geldt voor heel veel dingen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:27

Wat het probleem is met deze tweet is dat hij hiermee op de onderbuikgevoelens speelt van mensen. Het gevaar hiervan is (dit is door Wilders ook gedaan met zijn anti Marokkanen uitspraken) dat hij daarmee "het slechte, onbeheerste" in mensen aanspreekt. De geschiedenis heeft ons getoond wat er gebeurt als dat monster (dat jaren en jaren getriggerd is keer op keer) los gaat. Gisteren nog in de Film "geschiedenis van Europa" liet Mak zien in Polen, hoe Joden door de eigen mensen uit dat dorp in een schuur verbrand zijn. Vreselijke losbarstende onderbuikgevoelens die als monster uit de mensen stroomden. Feilloos liet hij zien waar dat begon→ beetje bij beetje werden die grenzen opgetrokken totdat al die gevoelens (jaren beetje bij beetje mondjesmaat gevoed) als een verschroeiende lava uit de buiken van de mensen stroomden en ze hun eigen buren in de schuur stopten en verbranden→ gaat over mensen zoals jij en ik hé!!.

Baudet is intelligente man, die beweert onze geschiedenis goed te kennen→ dus kan ik er alleen maar van uit gaan dat hij dit expres doet.

Hetzelfde doet hij voortdurend met zijn kritiek op de rechters. Hij suggereert voortdurend dat de rechters de macht over nemen. Dit terwijl de politiek de volksvertegenwoordiging de wetten aanneemt. De rechter toetst gebeurtenissen aan de hand van die wetten en spreekt recht.
In een democratische samenleving is het belangrijk om de wettelijke, rechtelijke en uitvoerende macht te scheiden. Dat is de basis van onze democratie.
Het is dus niet toevallig dat Baudet zoveel kritiek heeft op onze rechters, dat is heel bewuste politiek !(foei en dat als politicus→ echt niet OK).

Immers in zijn partij politiek (website) valt te lezen, dat als Forum voor Democratie aan de macht komt, overal mensen belangrijke functies zullen krijgen die het zelfde denken. Dit is dus open toegeven dat hij van wil is om de democratie om zeep te brengen, want hij noemt daar dus ook de belangrijke functies bij.

Röring zal hij zeker brengen. Ook instabiliteit, toenemen van onverdraagzaamheid tussen bevolkingsgroepen (zeer gevaarlijk) :list: .

Baudet is niet vies van een leugen, zoals hij zelf liefdevol en lachend kan zeggen→ een leugentje op zijn tijd hoort erbij. Nee dus, als politicus hoor je de waarheid te vertellen. Ook al gebeurt dat niet altijd(klopt ook bij andere politicus), je hoort dit als volk niet toe te juichen of te vergoelijken, maar je hoort juist van je eigen politicus te eisen dat ze eerlijk zijn.

Wat betreft het groen linkse monster }> .
Groen links waarschuwt al 40 jaar voor de gevolgen van klimaatverandering. Groen links is altijd oppositie partij geweest. Dat het nu lijkt alsof de agenda van Groenlinks wordt uitgevoerd en dan ook nog eens versneld, heeft gewoon te maken dat de VVD met zijn coalitie partners die al zolang in de regering zitten, nagelaten heeft AFGELOPEN 40 JAAR, om op tijd langzaam toen dat nog kon, maatregelen te nemen om te voorkomen dat we nu (dan gaat het dus om NL) achter de troepen aan lopen en dus grof alsnog met spoed maatregelen moeten nemen. Nederland loopt achter de andere landen aan en moet dus opschalen met haar plannen.

Dat heeft dus niets met Groenlinks te maken, maar met de opvattingen en afspraken die op wereld niveau gemaakt zijn tussen de verschillende landen en Nederland die verzaakt heeft.

Wat Baudet doet, is wederom op die onderbuikgevoelens inspelen door nu de zwarte piet bij Groen Links te leggen. Inderdaad de maatregelen die genomen zijn daar pleit Groenlinks al 40 jaar voor maar het is niet door Groenlinks of dankzij Groenlinks dat die maatregelen nu genomen gaan worden. Zelfs de VVD met de coalitie heeft daarin gewoon geen keuze willen ze nog mee doen en serieus genomen worden in de wereld.

Ik volg Baudet op de voet. En ik vind hem een politicus waar we weinig positiefs van te verwachten hebben als hij het voor het zeggen krijgt.
Neemt niet weg, dat ik vind dat mensen er gewoon voor uit mogen komen dat ze op hem stemmen zonder dat dit een taboe hoort te zijn en deze mensen zo afgefakkeld horen te worden.
Liever op basis van feiten hoop ik deze mensen kritisch te maken zodat ze zelf op onderzoek uit gaan en verder kijken als het zogenaamde "leuke snoetje of praatjes". En als ze dat niet doen, hoop ik dat ze zich realiseren dat ze door op deze partij te stemmen ze de democratie en o nze veiligheid in gevaar brengen.
Ik ben een dochter van ouders die oorlog hebben meegemaakt en ik leef al mijn hele leven in vrede, al 61 jaar→ dat is uniek in onze geschiedenis. Ik hoop ook in vrede te mogen sterven, want ik kan geen genoeg van de vrede krijgen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 03-02-20 21:49, in het totaal 4 keer bewerkt

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:35

bonnielau schreef:
Ik hoor dit vaker, ja links zijn ze helemaal gek en daarom stem ik Fvd.

Het blijft een veilige vorm van een protest stem. Een blanco stem wordt gewoon weggegooid en niet geteld, dus dan blijft dit over als enige vorm van protest. En waarom veilig? Omdat er ook in de Nederlandse politiek gestemd wordt voordat voorstellen in wetten veranderen. Niet racisme heeft nog steeds de overheid binnen een kabinet, partijen als die van Baudet en Wilders zijn daar gewoon met te weinig.

Ik vind het belachelijk dat mensen die niet meer in Nederland wonen kunnen mee beslissen in dit soort dingen en eigenlijk moet dat i.m.o. verboden worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:37

daffie1986 schreef:
Ik vind het belachelijk dat mensen die niet meer in Nederland wonen kunnen mee beslissen in dit soort dingen en eigenlijk moet dat i.m.o. verboden worden.
Zolang de wetten in Nederland en de besluiten direct gevolgen hebben voor mij, vind ik het niet meer als normaal dat ik, ook al woon ik in het buitenland, in Nederland mag stemmen. Ik doe het altijd. Maar nu gaan we wel erg off topic.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:38

Er is niks veilig aan stemmen voor Baudet. Hij heeft geen enkele vorm van respect voor de scheiding van de machten die noodzakelijk is om te voorkomen dat een enkele persoon te veel macht kan krijgen.
Je hebt die scheiding van de machten ook nodig om ervoor te zorgen dat niet de waan van de dag gaat heersen, maar dat we elkaar ook nog een beetje aan de basis mensenrechten houden.

Een stem voor Baudet is juist een hele onveilige stem, want je hebt geen flets idee wat hij gaat doen als hij daadwerkelijk aan de macht komt. Echt: zoek een ander waar je op stemt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:48

Prrrr schreef:
Er is niks veilig aan stemmen voor Baudet. Hij heeft geen enkele vorm van respect voor de scheiding van de machten die noodzakelijk is om te voorkomen dat een enkele persoon te veel macht kan krijgen.
Je hebt die scheiding van de machten ook nodig om ervoor te zorgen dat niet de waan van de dag gaat heersen, maar dat we elkaar ook nog een beetje aan de basis mensenrechten houden.

Een stem voor Baudet is juist een hele onveilige stem, want je hebt geen flets idee wat hij gaat doen als hij daadwerkelijk aan de macht komt. Echt: zoek een ander waar je op stemt.

In de nederlandse politiek kan niet een partij de macht krijgen,er is altijd sprake van een coalitie.Maak je geen zorgen dus.En zou Baudet erg succesvol dreigen te worden dan word daar vast iets aan gedaan...denk aan Pim

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:57

geerke schreef:
En zou Baudet erg succesvol dreigen te worden dan word daar vast iets aan gedaan...denk aan Pim
Dit vind ik wel heel heftige uitspraak :oo én de vergelijking van Pim F met Baudet en nog veel erger dat daar dan wel iets aan gedaan zal worden.
Dat hoop ik toch niet op die manier als we ooit al meegemaakt hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:57

Een blanco stem wordt niet weg gegooid, wat blijft dat toch hardnekkige onzin....

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:03

pien_2010 schreef:
geerke schreef:
En zou Baudet erg succesvol dreigen te worden dan word daar vast iets aan gedaan...denk aan Pim
Dit vind ik wel heel heftige uitspraak :oo én de vergelijking van Pim F met Baudet en nog veel erger dat daar dan wel iets aan gedaan zal worden.
Dat hoop ik toch niet op die manier als we ooit al meegemaakt hebben.

Zeg dat wel ja. Geerke je geeft me het gevoel alsof je het niet erg zou vinden.

geerke

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:07

Tegendeel...ik vind het vreselijk.Hoe Pim gedemoniseerd is en nu Thierry...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:08

LadyMadonna schreef:
Een blanco stem wordt niet weg gegooid, wat blijft dat toch hardnekkige onzin....

Correct, maar wel verzwegen in de media. Zou interessant zijn als ze dat ook gewoon op de lijst zetten onder de partijen die mee doen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:09

Nee Thierry wordt niet gedemoniseerd. Thierry doet uitspraken, die zijn ontzettend mensonterend. Die wordt in de media niet anders geprofileerd als zichzelf.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:13

Shaggy09 schreef:
Nee Thierry wordt niet gedemoniseerd. Thierry doet uitspraken, die zijn ontzettend mensonterend. Die wordt in de media niet anders geprofileerd als zichzelf.

Ik heb gisteren en vandaag een aantal keren het nieuws gehoord...iedere keer hebben ze het erover.Ik weet trouwens dat marokkaanse controleurs een iets andere houding hebben tegenover vrouwen...en dat mag.Dus ik zou graag de dames eens horen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:16

Hoezo demoniseren? De man maakt zichzelf inhoudelijk en politiek onmogelijk - dan hoeft er niks meer aan gedemoniseerd te worden.

Ik denk dat die controleur die kind is van Friese en Drentse ouders zich terecht gedemoniseerd voelt. Doet gewoon zijn werk, er zijn twee vrouwen die hun kaartje niet willen laten zien en je doet nog steeds gewoon je werk, en vervolgens word je weggezet als een of andere crimineel. Dat is nou demoniseren.

Edit: dat is ook wat je zelf doet: "Ik weet" "Marokkaanse controleurs".

Je weet niks, want je hebt geen onderzoek gedaan. Je kletst je eigen onbehagen na.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:18

daffie1986 schreef:
bonnielau schreef:
Ik hoor dit vaker, ja links zijn ze helemaal gek en daarom stem ik Fvd.

Het blijft een veilige vorm van een protest stem. Een blanco stem wordt gewoon weggegooid en niet geteld, dus dan blijft dit over als enige vorm van protest. En waarom veilig? Omdat er ook in de Nederlandse politiek gestemd wordt voordat voorstellen in wetten veranderen. Niet racisme heeft nog steeds de overheid binnen een kabinet, partijen als die van Baudet en Wilders zijn daar gewoon met te weinig.

Ik weet niet hoe het volgende verkiezingen gaat, maar de vorige verkiezingen (2017) voor de tweede kamer kon je ook stemmen op een partij genaamd 'niet stemmers'. Die laten gewoon hun zetels leeg in de kamer. Dit lijkt mij dan een veel veiligere optie om van het "linkse terreur" af te komen.
Daarnaast heb ik er geen probleem mee als mensen fvd, pvv, vvd of wat voor andere partij waarbij ik het niet eens ben met de standpunten stemmen. Maar ik waardeer het wel heel erg, en ik denk dat het erg bevorderlijk is voor het voeren van een goede discussie, als mensen met hun mening komen over standpunten van de partij. En niet een discussie al beginnen met : Oh ik stem partij x dus vinden jullie mij al stom." Daarmee plaatst je jezelf al zo buiten een discussie.
pien_2010 schreef:
Zolang de wetten in Nederland en de besluiten direct gevolgen hebben voor mij, vind ik het niet meer als normaal dat ik, ook al woon ik in het buitenland, in Nederland mag stemmen. Ik doe het altijd. Maar nu gaan we wel erg off topic.

Compleet offtopic vraagje. Mag jij in Frankrijk ook stemmen? Of mag je alleen voor de Nederkandse verkiezingen stemmen?

Edit: Ik heb mijn quotes een beetje verprutst
Edit 4: Zelfs het woord quote kan ik nog verprutsen 8)7
Edit 6: Nog meer typefouten gemaakt
Laatst bijgewerkt door xmarritw op 03-02-20 22:22, in het totaal 6 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:19

xmarritw schreef:
elnienjo schreef:

Precies: met zoveel tegelijk in één coupé, blijkbaar allemaal mannelijk, blijkbaar allemaal buitenlands en zonder uniform. Dat zou mij ook afschrikken.

Weet iemand waarom ze in burger controleerden en met zijn drieën tegelijk?

Van https://nieuws.ns.nl/is-de-conducteur-zijn-uniform-vergeten/?fbclid=IwAR15QvNWQynaf6pewSVgZNsnqUH9XhN5wUYmvNz6XRGwwu_jGRiErPdRR_o

Is de conducteur zijn uniform vergeten?
16 november 2016

,,Dames en heren, op deze trein vindt kaartcontrole in burger plaats. We vragen u hieraan mee te werken.’’ Soms schalt deze tekst uit de trein-luidsprekers, waarna NS-personeel zonder uniform en in burgerkleding de kaartjes checkt. Undercover-controleurs dus, hoe zit dat?

Zwartrijden

Deze zogeheten ‘burgeracties’ hebben vooral als doel om zwartrijders (reizigers zonder kaartje) te pakken en zo de sociale veiligheid op en rond het spoor te vergroten. Deze reizigers letten meestal scherp op waar het geüniformeerd personeel instapt en zijn behendig in het ontlopen van controle. En juist zwartrijders zijn eerder agressief als ze door een ‘gewone’ conducteur in uniform worden betrapt. Als na sluiting van de treindeuren opeens een ploegje controleurs in burgerkleding door de trein gaat, kunnen zwartrijders daar niet meer op reageren. Zo worden ze eerder in de kraag gevat.

Politie

De controles worden uitgevoerd door medewerkers Veiligheid & Service (V&S) van NS. Soms doen ook politiemensen in burgerkleding mee. Ook de politie wil agressie in de trein immers zoveel mogelijk tegengaan. Als V&S een zwartrijder heeft gevonden, kijkt vervolgens de politie mee. Dit omdat zwartrijders vaak nog meer op hun kerfstok hebben. Zo komt het bijvoorbeeld voor dat zij belastingschulden, openstaande boetes, wapens/drugs hebben of moeten ze nog een gevangenisstraf uitzitten. Afhankelijk van deelname door de politie doen er per burgeractie 4 tot 6 mensen mee.

Tegengaan agressie

NS doet samen met partners veel aan de bestrijding van agressie in de trein en op stations. Burgeracties, ook op de stations, horen daar bij. Overlastplegers en zwartrijders lopen zo eerder tegen de lamp, waardoor de kans wordt verminderd dat ze zich agressief gedragen tegen reizigers of geüniformeerde medewerkers. Dit draagt bij aan het veiligheidsgevoel van reizigers en personeel.

Hoe vaak?

Burgeracties zijn meerdere malen per week, vanaf de middag tot in de late uurtjes. Lijnen waarvan uit de registratie blijkt dat er vaker agressie plaatsvindt of wordt zwartgereden, komen het meest aan bod.

Wat vinden reizigers ervan?

Reizigers zijn vaak verrast als opeens iemand zonder uniform om hun vervoerbewijs vraagt. Dit vooral als ze oortjes in hebben en daardoor de omroeptekst hebben gemist. Maar de controleurs dragen allen een badge waarmee ze zich kunnen identificeren en na uitleg over de actie zijn reizigers er meestal positief over, omdat ze zich er veiliger door voelen.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:19

@Geerke
De frequentie waarmee het in het nieuws behandeld wordt is ook een indicatie van de ernst van zijn misslag in dezen. Dat is geen demoniseren. Er wordt enkel herhaald wat hij zelf gezegd heeft. Als dat leidt tot een negatief beeld over hem dan is hij degene die daar de hand in heeft gehad, niet de media.

De overhaaste generalisatie mbt ‘de houding van Marrokaanse controleurs” jegens vrouwen en de negatieve connotatie die daarvan afdruipt zou m.i. dan wel weer onder het kopje ‘demoniseren’ geschoven kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 03-02-20 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:30

xmarritw schreef:
Compleet offtopic vraagje. Mag jij in Frankrijk ook stemmen? Of mag je alleen voor de Nederkandse verkiezingen stemmen?

Landelijk mogen wij alleen in Nederland stemmen. In Frankrijk is verboden.

Voor de EU mogen wij stemmen en moeten keuze maken of we voor de Franse lijsten gaan of voor de Nederlandse . Wij gaan voor de Nederlandse.

We stemmen in Frankrijk alleen voor de gemeente waar we wonen. Dat zijn voor ons de belangrijkste verkiezingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:43

pien_2010 schreef:
Wat het probleem is met deze tweet is dat hij hiermee op de onderbuikgevoelens speelt van mensen. Het gevaar hiervan is (dit is door Wilders ook gedaan met zijn anti Marokkanen uitspraken) dat hij daarmee "het slechte, onbeheerste" in mensen aanspreekt. De geschiedenis heeft ons getoond wat er gebeurt als dat monster (dat jaren en jaren getriggerd is keer op keer) los gaat. Gisteren nog in de Film "geschiedenis van Europa" liet Mak zien in Polen, hoe Joden door de eigen mensen uit dat dorp in een schuur verbrand zijn. Vreselijke losbarstende onderbuikgevoelens die als monster uit de mensen stroomden. Feilloos liet hij zien waar dat begon→ beetje bij beetje werden die grenzen opgetrokken totdat al die gevoelens (jaren beetje bij beetje mondjesmaat gevoed) als een verschroeiende lava uit de buiken van de mensen stroomden en ze hun eigen buren in de schuur stopten en verbranden→ gaat over mensen zoals jij en ik hé!!.

Baudet is intelligente man, die beweert onze geschiedenis goed te kennen→ dus kan ik er alleen maar van uit gaan dat hij dit expres doet.

Hetzelfde doet hij voortdurend met zijn kritiek op de rechters. Hij suggereert voortdurend dat de rechters de macht over nemen. Dit terwijl de politiek de volksvertegenwoordiging de wetten aanneemt. De rechter toetst gebeurtenissen aan de hand van die wetten en spreekt recht.
In een democratische samenleving is het belangrijk om de wettelijke, rechtelijke en uitvoerende macht te scheiden. Dat is de basis van onze democratie.
Het is dus niet toevallig dat Baudet zoveel kritiek heeft op onze rechters, dat is heel bewuste politiek !(foei en dat als politicus→ echt niet OK).

Immers in zijn partij politiek (website) valt te lezen, dat als Forum voor Democratie aan de macht komt, overal mensen belangrijke functies zullen krijgen die het zelfde denken. Dit is dus open toegeven dat hij van wil is om de democratie om zeep te brengen, want hij noemt daar dus ook de belangrijke functies bij.

Röring zal hij zeker brengen. Ook instabiliteit, toenemen van onverdraagzaamheid tussen bevolkingsgroepen (zeer gevaarlijk) :list: .

Baudet is niet vies van een leugen, zoals hij zelf liefdevol en lachend kan zeggen→ een leugentje op zijn tijd hoort erbij. Nee dus, als politicus hoor je de waarheid te vertellen. Ook al gebeurt dat niet altijd(klopt ook bij andere politicus), je hoort dit als volk niet toe te juichen of te vergoelijken, maar je hoort juist van je eigen politicus te eisen dat ze eerlijk zijn.

Groen links waarschuwt al 40 jaar voor de gevolgen van klimaatverandering. Groen links is altijd oppositie partij geweest. Dat het nu lijkt alsof de agenda van Groenlinks wordt uitgevoerd en dan ook nog eens versneld, heeft gewoon te maken dat de VVD met zijn coalitie partners die al zolang in de regering zitten, nagelaten heeft AFGELOPEN 40 JAAR, om op tijd langzaam toen dat nog kon, maatregelen te nemen om te voorkomen dat we nu (dan gaat het dus om NL) achter de troepen aan lopen en dus grof alsnog met spoed maatregelen moeten nemen. Nederland loopt achter de andere landen aan en moet dus opschalen met haar plannen.

Dat heeft dus niets met Groenlinks te maken, maar met de opvattingen en afspraken die op wereld niveau gemaakt zijn tussen de verschillende landen en Nederland die verzaakt heeft.

Wat Baudet doet, is wederom op die onderbuikgevoelens inspelen door nu de zwarte piet bij Groen Links te leggen. Inderdaad de maatregelen die genomen zijn daar pleit Groenlinks al 40 jaar voor maar het is niet door Groenlinks of dankzij Groenlinks dat die maatregelen nu genomen gaan worden. Zelfs de VVD met de coalitie heeft daarin gewoon geen keuze willen ze nog mee doen en serieus genomen worden in de wereld.

Ik volg Baudet op de voet. En ik vind hem een politicus waar we weinig positiefs van te verwachten hebben als hij het voor het zeggen krijgt.
Neemt niet weg, dat ik vind dat mensen er gewoon voor uit mogen komen dat ze op hem stemmen zonder dat dit een taboe hoort te zijn en deze mensen zo afgefakkeld horen te worden.
Liever op basis van feiten hoop ik deze mensen kritisch te maken zodat ze zelf op onderzoek uit gaan en verder kijken als het zogenaamde "leuke snoetje of praatjes". En als ze dat niet doen, hoop ik dat ze zich realiseren dat ze door op deze partij te stemmen ze de democratie en o nze veiligheid in gevaar brengen.
Ik ben een dochter van ouders die oorlog hebben meegemaakt en ik leef al mijn hele leven in vrede, al 61 jaar→ dat is uniek in onze geschiedenis. Ik hoop ook in vrede te mogen sterven, want ik kan geen genoeg van de vrede krijgen.

Amen!! Als dochter en kleindochter van mensen die de oorlog hebben meegemaakt kan ik alleen maar hartgrondig met je eens zijn. Zijne boreale grootheid is levensgevaarlijk voor ons land en samenleving. In zijn toespraken/opmerkingen komt mij te vaak de witte suprematie in heel bedekte termen te voorschijn.
En de controleurs , beoordeeld op uiterlijk maar gewoon hier geboren dus zo Nederlands als het maar kan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:48

Prrrr schreef:
Hoezo demoniseren? De man maakt zichzelf inhoudelijk en politiek onmogelijk - dan hoeft er niks meer aan gedemoniseerd te worden.

Ik denk dat die controleur die kind is van Friese en Drentse ouders zich terecht gedemoniseerd voelt. Doet gewoon zijn werk, er zijn twee vrouwen die hun kaartje niet willen laten zien en je doet nog steeds gewoon je werk, en vervolgens word je weggezet als een of andere crimineel. Dat is nou demoniseren.

Je weet niks, want je hebt geen onderzoek gedaan. Je kletst je eigen onbehagen na.

Vooral bij het onderwerp blijven en niet persoonlijk worden...mevr.moderator

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:49

pien_2010 schreef:

Ik quote de hele lap tekst, in de hoop dat die heel veel aandacht krijgt. Pien zegt hier exact hetzelfde, maar dan eloquenter, als wat ik in kleinere kring heb gezegd.

Ik heb goede hoop dat Baudet bijtijds door de mand valt want ik vind, niet hemzelf maar datgene wat dergelijke populisten kunnen ontketenen, erg verontrustend.
Laatst bijgewerkt door mysa op 03-02-20 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:51

geerke schreef:
Prrrr schreef:

Vooral bij het onderwerp blijven en niet persoonlijk worden...mevr.moderator

Over persoonlijk worden gesproken....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:52

Ik heb alles gelezen en kan me eigenlijk alleen maar 100 procent aansluiten bij pien_2010. Ook trouwens wat ons stemrecht betreft. Wij stemmen in Spanje alleen voor de gemeente, overige ook in Nederland.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:52

Ik zal hem niet ook nog eens quoten, maar ook ik ben het volledig met Pien eens :j

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:03

Ik heb niet heel veel energie om me in de discussie te mengen, maar ik wil toch even mijn input leveren met een linkje naar een goed twitter-draadje.

Voor de mensen zonder twitter even het draadje in quotes:

Citaat:
Door een stel slimme speurders is het verhaal van Baudet ontkracht.

Mooi, en terecht.

Maar helpt dit? Baudet weet toch dat hij liegt? En maakt het zijn achterban ook maar iets uit?

Doen we goed aan dit soort factchecking? 1/n

Citaat:
Allereerst: niet factchecken is geen optie. Je kunt zulke leugens niet onweersproken laten.

Wellicht is het bereik minder als we het bericht negeren. Maar onweersproken krijgt het de schijn van waarheid, en kan Baudet verder de grens opzoeken, tot hij wél tegengesproken wordt. 2

Citaat:
Dus: wel tegenspreken. Wel factchecken.

Probleem is dan: je bent reactief, in het defensief. Baudet bepaalt de agenda en hangt de frames op. En jij stapt in zijn frame, om zijn leugens aan te wijzen.

Hij weet echter al dat hij liegt...

En de achterban? 3

Citaat:
Grote kans dat de achterban van Baudet totaal niet maalt om de leugen.

Zijn zijn al lang overtuigt van het idee dat Marokkanen overlast veroorzaken. Zij zouden graag zien dat de straten, trams en treinen weer een stuk witter werden.
They don't give a fiets. 4

Citaat:
"Was het gelogen?
Nou en? Het had maar zo waar kunnen zijn, want zo zijn Marokkanen."

"Was het gelogen?
Wie zegt dat? De Joop en een stel deugkneuzen op Twitter? Die liegen zelf alles bij elkaar!"

En sommigen pakken de popcorn er bij, want een leugen brengt ophef en banketstaaf. 5

Citaat:
Dus: niet factchecken is geen optie.
Wél factchecken is nooit genoeg.

Wat moet je dan wel doen?

Hoe reageer je dan op fascistische propaganda? (want dat is het)

Nou, als je het mij vraagt... 6

Citaat:
Pak het offensief. Zorg dat jìj de bal hebt.
Bepaal zelf de agenda. Hang je eigen frames op, en zorgt dat Baudet (of zijn trollen) op jouw gaan reageren.

Dat betekent niet dat je in debat moet gaan, want daar doen fascisten niet aan. Maar zorg dat ze in het defensief komen. 7

Citaat:
Laat zien dat Baudet bewust liegt. Probeer te beschrijven waaròm hij liegt.

Leg uit wat het doel is van de leugens. Wat het effect is op het discours. Wat het effect is op het denken van mensen.

Laat zien hoe propaganda werkt. Hoe gaat genormaliseerd wordt.

Go meta. 8

En zo gaat hij nog een paar tweets verder, maar dit stuk vind ik het belangrijkst. Ik kan het er alleen maar mee eens zijn.