Wat het probleem is met deze tweet is dat hij hiermee op de onderbuikgevoelens speelt van mensen. Het gevaar hiervan is (dit is door Wilders ook gedaan met zijn anti Marokkanen uitspraken) dat hij daarmee "het slechte, onbeheerste" in mensen aanspreekt. De geschiedenis heeft ons getoond wat er gebeurt als dat monster (dat jaren en jaren getriggerd is keer op keer) los gaat. Gisteren nog in de Film "geschiedenis van Europa" liet Mak zien in Polen, hoe Joden door de eigen mensen uit dat dorp in een schuur verbrand zijn. Vreselijke losbarstende onderbuikgevoelens die als monster uit de mensen stroomden. Feilloos liet hij zien waar dat begon→ beetje bij beetje werden die grenzen opgetrokken totdat al die gevoelens (jaren beetje bij beetje mondjesmaat gevoed) als een verschroeiende lava uit de buiken van de mensen stroomden en ze hun eigen buren in de schuur stopten en verbranden→ gaat over mensen zoals jij en ik hé!!.
Baudet is intelligente man, die beweert onze geschiedenis goed te kennen→ dus kan ik er alleen maar van uit gaan dat hij dit expres doet.
Hetzelfde doet hij voortdurend met zijn kritiek op de rechters. Hij suggereert voortdurend dat de rechters de macht over nemen. Dit terwijl de politiek de volksvertegenwoordiging de wetten aanneemt. De rechter toetst gebeurtenissen aan de hand van die wetten en spreekt recht.
In een democratische samenleving is het belangrijk om de wettelijke, rechtelijke en uitvoerende macht te scheiden. Dat is de basis van onze democratie.
Het is dus niet toevallig dat Baudet zoveel kritiek heeft op onze rechters, dat is heel bewuste politiek !(foei en dat als politicus→ echt niet OK).
Immers in zijn partij politiek (website) valt te lezen, dat als Forum voor Democratie aan de macht komt, overal mensen belangrijke functies zullen krijgen die het zelfde denken. Dit is dus open toegeven dat hij van wil is om de democratie om zeep te brengen, want hij noemt daar dus ook de belangrijke functies bij.
Röring zal hij zeker brengen. Ook instabiliteit, toenemen van onverdraagzaamheid tussen bevolkingsgroepen (zeer gevaarlijk)

.
Baudet is niet vies van een leugen, zoals hij zelf liefdevol en lachend kan zeggen→ een leugentje op zijn tijd hoort erbij. Nee dus, als politicus hoor je de waarheid te vertellen. Ook al gebeurt dat niet altijd(klopt ook bij andere politicus), je hoort dit als volk niet toe te juichen of te vergoelijken, maar je hoort juist van je eigen politicus te eisen dat ze eerlijk zijn.
Wat betreft het groen linkse monster

.
Groen links waarschuwt al 40 jaar voor de gevolgen van klimaatverandering. Groen links is altijd oppositie partij geweest. Dat het nu lijkt alsof de agenda van Groenlinks wordt uitgevoerd en dan ook nog eens versneld, heeft gewoon te maken dat de VVD met zijn coalitie partners die al zolang in de regering zitten, nagelaten heeft AFGELOPEN 40 JAAR, om op tijd langzaam toen dat nog kon, maatregelen te nemen om te voorkomen dat we nu (dan gaat het dus om NL) achter de troepen aan lopen en dus grof alsnog met spoed maatregelen moeten nemen. Nederland loopt achter de andere landen aan en moet dus opschalen met haar plannen.
Dat heeft dus niets met Groenlinks te maken, maar met de opvattingen en afspraken die op wereld niveau gemaakt zijn tussen de verschillende landen en Nederland die verzaakt heeft.
Wat Baudet doet, is wederom op die onderbuikgevoelens inspelen door nu de zwarte piet bij Groen Links te leggen. Inderdaad de maatregelen die genomen zijn daar pleit Groenlinks al 40 jaar voor maar het is niet door Groenlinks of dankzij Groenlinks dat die maatregelen nu genomen gaan worden. Zelfs de VVD met de coalitie heeft daarin gewoon geen keuze willen ze nog mee doen en serieus genomen worden in de wereld.
Ik volg Baudet op de voet. En ik vind hem een politicus waar we weinig positiefs van te verwachten hebben als hij het voor het zeggen krijgt.
Neemt niet weg, dat ik vind dat mensen er gewoon voor uit mogen komen dat ze op hem stemmen zonder dat dit een taboe hoort te zijn en deze mensen zo afgefakkeld horen te worden.
Liever op basis van feiten hoop ik deze mensen kritisch te maken zodat ze zelf op onderzoek uit gaan en verder kijken als het zogenaamde "leuke snoetje of praatjes". En als ze dat niet doen, hoop ik dat ze zich realiseren dat ze door op deze partij te stemmen ze de democratie en o nze veiligheid in gevaar brengen.
Ik ben een dochter van ouders die oorlog hebben meegemaakt en ik leef al mijn hele leven in vrede, al 61 jaar→ dat is uniek in onze geschiedenis. Ik hoop ook in vrede te mogen sterven, want ik kan geen genoeg van de vrede krijgen.