Voorlichting door ouders of de school ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Voorlichting door ouders of de school ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:09

Ik weet nog heel goed dat ik op de basisschool zat en er onderweg naar zwemles gesproken werd over sperma. Ik vroeg toen aan een ander meisje wat het was en die maakte een gebaar (voor sex) dat ik ook niet kende en deed toen maar of ik het snapte.
Thuis durfde ik het niet te vragen want mijn moeder was zo preuts als het maar zijn kan.
Er was ook zo‘n moment dat ik met mijn buurjongen even onze onderdelen vergeleek. Waarschijnlijk zou ik het nu normaal niet eens meer weten aangezien ik toen iets van 5-6 was, ware het niet dat mijn moeder behoorlijk doordraaide en ik geen idee had waarom. Het is dus een vreemde herinnering gebleven.
Dussssss.....voorlichting op school? Heel graag!!

_lautje_

Re: Voorlichting door ouders of de school ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 00:05

Voorlichting op school is zo belangrijk. Juist in orthodoxe gemeenschappen.
Ik had vriendinnen/studiegenootjes die op hun 21e gingen/moesten trouwen en nog nooit alleen met hun vriendje van +3jaar waren geweest. Maar ook niet wisten hoe een mannelijk geslachtsdeel nou helemaal uit zag of hoe seks precies werkte.

En lesboeken waar alles in staat en dus wordt gegeven is echt een wassen neus. Zat op een christelijke middelbare school met een biologie docent die zo gereformeerd als de pest was. Die zei gewoon die en die hoofdstukken zijn voor jullie om thuis te bestuderen en worden niet klassikaal behandeld. Punt.