Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ceffyl schreef:Ik kook juist alles vers, zonder pakjes en zakjes. Maar maak maar eens je eigen bumbu’s, ik weet niet hoe jij dat doet, maar ik ben dan al gauw 20.- voor 1 avond kwijt alleen maar aan verse ingrediënten. Ik vind alles zelf vers maken juist duurder, maar goed iemand gaf hier in het topic ook al aan nooit kruiden te gebruiken. Ja, dan zal het wel goedkoper zijn. Ik houd zelf van flink gekruid eten, vind het anders al snel flauw.
Shadow0 schreef:LadyMadonna schreef:Ik heb zelf bij een zorgverzekering gewerkt, en ik adviseerde minima met klém niet het eigen risico te verhogen.
Zelf heb ik dat wel, mocht ik op de eerste hulp terecht komen, kan ik dat betalen.
Leve de nieuwe tweedeling in de samenleving. Een extra voordeeltje voor mensen die de financiele ruimte hebben om daarop te speculeren.
bigone schreef:Leve de nieuwe tweedeling in de samenleving. Een extra voordeeltje voor mensen die de financiele ruimte hebben om daarop te speculeren.
Wildgirl schreef:Electra63 schreef:Ik vind het echt bijzonder om te lezen in dit topic met hoeveel leefgeld mensen kunnen omgaan.
Same here.
Ik snap dat het voor sommigen een "moeten" is en ik heb respect voor de creativiteit!
Ik ben aan eten, drinken, sigaretten, wijn, kattenvoer en etentjes zo'n 150 tot 200 per week kwijt.
Voor 1 persoon.
Bizar dat dat meer is dan dat sommigen in een maand met 2 personen gebruiken.
Mossel schreef:Gypsy schreef:Het is idd niet veel meer als je kleding, kapper etc er bij op gaat tellen. Vind het altijd zo dom overkomen bij een dubbeltje op zijn kant, dat ze het presenteren alsof je alleen de boodschappen er van moet betalen.
Dit dus... leefgeld is niet alleen de boodschappen, ook je kleding ed.
josien_m_ schreef:Een 2-deling in een maatschappij is niet echt gunstig...
Flower033 schreef:Alleen als je van leefgeld moet leven, moet je je zorgtoeslag en andere toeslagen inleveren. Je houdt dus niets over van je zorgtoeslag. Ik weet niet wat een bewindvoerder doet, maar ik zou het dan wel fijn vinden als de bewindvoerder niet het eigen risico verhoogd. Ben je nog meer de sjaak als je ziek wordt.
8nnemiek schreef:Ceffyl schreef:Ik kook juist alles vers, zonder pakjes en zakjes. Maar maak maar eens je eigen bumbu’s, ik weet niet hoe jij dat doet, maar ik ben dan al gauw 20.- voor 1 avond kwijt alleen maar aan verse ingrediënten. Ik vind alles zelf vers maken juist duurder, maar goed iemand gaf hier in het topic ook al aan nooit kruiden te gebruiken. Ja, dan zal het wel goedkoper zijn. Ik houd zelf van flink gekruid eten, vind het anders al snel flauw.
Bumbu's moest ik even opzoeken, maar dat is een vleesgerecht zo te zien, en wij eten geen vlees.
Maar als ik daar een plantaardig alternatief voor zou willen maken (en het ziet er lekker uit, wie weet probeer ik dat binnenkort wel) dan zou ik dat maken met zelfgemaakte tempeh of kastanjechampignons, en zou zo'n schotel me hooguit een paar euro kosten. Mijn eigen tempeh kost me zo'n 2,50 per kilo.
Ceffyl schreef:Moet een topic altijd per sé een doel hebben? Gewoon het willen hebben over iets is dan toch ook een doel op zich?
josien_m_ schreef:bigone schreef:Leve de nieuwe tweedeling in de samenleving. Een extra voordeeltje voor mensen die de financiele ruimte hebben om daarop te speculeren.
Bulshit, die mensen die daar op speculeren betalen vaak het volle pond en dat is snel 115 euro per maand pp, die hebben nog nooit ook maar enige subsidie ontvangen.
Selka schreef:Ceffyl schreef:Moet een topic altijd per sé een doel hebben? Gewoon het willen hebben over iets is dan toch ook een doel op zich?
Beetje jammer dat het hebben over vooral overkomt als “kijk eens hoe goed ik het heb/ik ben”.
Zie de noodzaak daar niet van in.
Leefgeld is voor niemand leuk en ik hoop dat mensen elkaar niet zo’n bestaan gunnen.