Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
roxiie schreef:Loretta schreef:Wel interessant hoe vuurwerkliefhebbers reageren op dergelijke berichten.
https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthrea ... en-zoon-(4
Zoekend naar argumentatie waarom het mee zou vallen en het niet aan het vuurwerk ligt. Feit blijft wel het ieder jaar opnieuw uit de klauwen loopt. Zelfs wanneer er doden zijn te betreuren wat helaas ook al geen uitzondering meer is blijft men vasthouden dat het allemaal wel mee valt.
Er is een gezin uit elkaar gerukt. Een vader en een zoontje zijn er niet meer terwijl moeder en dochter vechten voor hun leven. En uitzonderlijk is het ook al niet meer. Er gaat geen jaar voorbij zonder doden en zwaar gewonden.maar het pleziertje van 1 keer per jaar met explosieven spelen weegt voor sommigen zwaarder dan de bijna oneindige lijst van doden, gewonden, uitgebrande auto's, uitgebrande gebouwen, exorbitante milieu schade binnen een paar uur, zwermen vogels die in de nacht paniekerend rondvliegen, doodsbange dieren, mensen met astma, COPD en PTSS.
Ik zelf houd er helemaal niet van om mensen hun pleziertje af te pakken. Ik wil best een paar dagen in de herrie zitten daarvoor ook al is het niet mijn pleziertje. Maar met deze gigantische hoeveelheid problemen zal ik er niet rouwig om zijn als hier een eind aan komt.
Maar komt het door het vuurwerk of komt het door zeer onverantwoord gedrag met vuurwerk?
Want om te stellen dat die vader en zoon omgekomen zijn door vuurwerk vind ik niet terecht.
Vuurwerk richt helaas veel schade aan. Ik zou het geen drama vinden als afgeschaft wordt en voor mij hoeft er ook geen alternatief bedacht te worden.
Maar die tragedie in de flat is toch echt veroorzaakt door een stel achterlijke kinderen met vuurwerk en niet door het vuurwerk ansich.
DonDon schreef:Zeker snap ik het en wellicht dat we in de toekomst hier ook naar toe gaan. Zoveel slachtoffers elk jaar weer. Dat zal je alleen verhelpen als het compleet verboden is.. Dan nog zijn er altijd mensen die het stiekem zullen doen maar goed. Ik vind het dubbel aan de 1ne kan vind ik dat vuurwerk om 12 uur gewoon hoort en aan de andere kant is het wel beter voor de diertjes, veiligheid voor de mens en beter voor het milieu. Ik zou er wel aan moeten wennen als het 12 uur is en je niks hoort... Gelukkig is het maar 1 keer per jaar.
Cookies schreef:Het was hier net een oorlogsgebied gisteren. Er was een grote groep tieners die de boel vernielden en in de fik staken. Ik heb de politie gebeld. Die kwamen met 5 wagens en later kwamen er nog 4 agenten op de fiets. De brandweer is 2 keer geweest om in de fik gestoken auto's te blussen. Hulpverleners zijn met zwaar vuurwerk bekogeld en een brandweerauto heeft schade opgelopen. Er is een aantal uur politie hier in de wijk geweest. Er zijn in 2 dagen 5 auto's in de brand gegaan.
Nee ik woon niet in Duindorp maar in een dorpje op de veluwe.
Marie_Anne schreef:Cookies schreef:Het was hier net een oorlogsgebied gisteren. Er was een grote groep tieners die de boel vernielden en in de fik staken. Ik heb de politie gebeld. Die kwamen met 5 wagens en later kwamen er nog 4 agenten op de fiets. De brandweer is 2 keer geweest om in de fik gestoken auto's te blussen. Hulpverleners zijn met zwaar vuurwerk bekogeld en een brandweerauto heeft schade opgelopen. Er is een aantal uur politie hier in de wijk geweest. Er zijn in 2 dagen 5 auto's in de brand gegaan.
Nee ik woon niet in Duindorp maar in een dorpje op de veluwe.
![]()
Dat zou ik nooit verwacht hebben eerlijk gezegd. Ik dacht dat het daar toch rustiger zou zijn dan in de Randstad.
_San87_ schreef:Marie_Anne schreef:![]()
Dat zou ik nooit verwacht hebben eerlijk gezegd. Ik dacht dat het daar toch rustiger zou zijn dan in de Randstad.
Wangedrag is niet enkel aan Randstedelingen voorbehouden.
tiwi1969 schreef:Ik denk dat het eerder de algehele tendens is zwaar, zwaarder, zwaarst.
Het is echt de laatste paar jaar dat het helemaal uit de hand loopt.
En ik woon dus ook op de Veluwe
Popstra schreef:En die dat doen dat is jeugd vanaf 12???? En als je wat er van zegt krijg je nog een klap op je bakkes ook als je niet uit kijkt. Respect naar elkaar en naar dieren is echt ver maar dan ook ver te zoeken. Vraag me af of die jongelui hun hersens steeds verder krimpen nowadays!?
Of is het toch die opvoeding??
Vroeger stak je een rotje in een drol en dat was lachen. Nu moeten sommige mensen hun ramen dichttimmeren, hele straten die er uit zien als oorlog gebied na oudjaar. Mensen zijn het echt massaal beu en ja, het zou niet verkeerd zijn politiek Den Haag zich eens ging verdiepen in het verbieden.