Niet meer pinnen tussen 23.00 en 07.00

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:00

Ik kan me ook de laatste keer dat ik bij een pinapparaat geld gehaald heb, niet echt meer herinneren :')
Contant geld, vooral snachts, vind ik een enger idee dan er niet bij kunnen. Als ik er niet bij kan, kan een ander er ook niet bij en kan het ook niet van me afgepakt worden :+

T argument dat ouderen niet kunnen pinnen en contant nodig hebben gaat hier, nu, nog niet op want ze kunnen overdag wel bij hun geld.

Ik denk inderdaad dat als je ten alle tijden bij je geld wilt kunnen, dat je het dan niet aan derden (een bank oid) moet geven, maar thuis moet houden.. Als ik een paard, mijn paard, op een pensionstal heb staan wordt het ook niet gewaardeerd als ik besluit om daar om drie uur snachts heen te willen, puur omdat het mijn paard is en ik er altijd bij wil kunnen :') ... zoiets... :P

Uber betaal ik met pin, volgens mij kan je in een taxi ook pinnen? En het lijkt mij persoonlijk best handig dat ik niet voor een impuls aankoop s avonds laat geld kan pinnen... daar moet ik dan een nachtje over slapen en kijken of het de volgende dag nog zo'n goed idee is :')

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:07

Ik heb liever dat ze het met een plofkraak uit de automaat halen, dan dat ze inbreken in mijn huis waar ik noodgedwongen wat geld achter de hand moet houden voor als ik het op een bepaald tijdstip niet uit de muur kan halen. Dus nee voor mij voelt het zeker niet veiliger! Ook niet handiger! En ook nog een beperking in mijn vrijheid om mijn geld te halen wanneer ik dat wil.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:08

Volgens mij valt het allemaal wel mee:

NRC schreef:
Volgens de Vereniging van Banken heeft de nachtsluiting beperkte gevolgen voor de beschikbaarheid van contant geld. Minder dan 2 procent van alle geldopnamen bij automaten die buiten staan, gebeuren ’s nachts.

Lijkt me niet dat er nu hordes mensen in de problemen komen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:10

truus1957 schreef:
Ibbel schreef:
Waar is de tijd dat je alleen maar tijdens kantooruren (van 9 tot 4) bij een bankkantoor contact geld kon halen... :+

Haha Ibbel, je bent me net voor. Idd, in de goeie ouwe tijd kon je geld gaan opnemen van maandag t/m vrijdag tussen 9 en 4. Goed nadenken dus, want als je opeens besloot zondag uit eten te willen en je had geen geld genoeg meegenomen dan ging het feest niet door. Alhoewel, we konden natuurlijk een betaalcheque uitschrijven.

Mwa goede oude tijd...ik denk dat de mensen die destijds hun pauze moesten opofferen om sowieso geld voor boodschappen te hebben, daar heel anders over denken. Ook had lang niet iedereen cheques in die tijd. Voor zover ik me dat goed herinner waren dat voornamelijk mensen met een hoger inkomen. Jan Modaal en daaronder ( en zeker de minima en laag modaal hadden echt geen cheques: het grootste deel van de beroepsbevolking dus) betaalden over het algemeen met cash, die je dus snel tussendoor maar ff moest halen; daar ging je broodje eten tijdens de pauze.

Dus goede oude tijd....niet alles was vroeger beter en dit is er 1 van.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 17-12-19 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:13

Ik vind het tegenwoordig ideaal dat je op elk moment vd dag je bankzaken kan doen en dat alles meteen verwerkt is ipv leuren met briefjes naar de bank. Heerlijk niet nadenken over openingstijden, nu is dat wel weer.

Tallie1979

Re: Niet meer pinnen tussen 23.00 en 07.00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:17

Misschien werkt het wel. Ik kan er persoonlijk niet mee zitten dat ik in de nacht geen geld op kan nemen. Doe ik immers toch nooit. :D

Maar de plofkraken moeten gestopt worden, de enorme schades die er uit voortkomen, maken het het proberen waard.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:17

Ik weet niet hoe vermogend mensen zijn, maar als ik 50€ tot 200€ thuis heb liggen, is dat veel... ik zie zelf niet zo waar ik meer cash voor nodig heb.. en al helemaal niet s nachts... :')

Als iemand voor 150 euro cash in een huis inbreekt kan ie beter een tv of een laptop meenemen denk?
T is mijn leeftijd en slaapgewoonte waarschijnlijk, maar waar heb je na 23.00 s avonds geld voor nodig? Althans, meer geld dan bijv 100 euro wat je thuis kan hebben?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:23

Ach :) het is voor 2 maanden tot ze een aantal zaken aangepast hebben :) Denk dat het een hoop schade en ellende voorkomt :)

Heb er absoluut geen problemen mee

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:24

kan iemand mij uitleggen wat het nut is van niet kunnen pinnen snachts zodat dat zorgt voor minder plofkraken??

ik voel me heel blond -O- maar t geld zit toch nog steeds in t apparaat en dat is toch wat ze willen??? >;)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:26

Zonnetje81 schreef:
Ja bij ons in het dorp kan je storten bij een pinautomaat. Leg je het geld in het vakje. Dan gaat hij tellen en floep geld weg.

Ik loop weer hopeloos achter merk ik al :+ .

xxCYNNxx schreef:
Mwa goede oude tijd...

Dus goede oude tijd....niet alles was vroeger beter

Dat staat er helemaal niet.

koetje28 schreef:
kan iemand mij uitleggen wat het nut is van niet kunnen pinnen snachts zodat dat zorgt voor minder plofkraken??

ik voel me heel blond -O- maar t geld zit toch nog steeds in t apparaat en dat is toch wat ze willen??? >;)

Even teruglezen, staat op de vorige pagina toch gewoon duidelijk uitgelegd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:29

mystery1980 schreef:
Ik heb liever dat ze het met een plofkraak uit de automaat halen, dan dat ze inbreken in mijn huis waar ik noodgedwongen wat geld achter de hand moet houden voor als ik het op een bepaald tijdstip niet uit de muur kan halen. Dus nee voor mij voelt het zeker niet veiliger! Ook niet handiger! En ook nog een beperking in mijn vrijheid om mijn geld te halen wanneer ik dat wil.

Maar je moet toch niet noodgedwongen geld achter de hand houden? Tussen 7 uur 's ochtends en 11 uur 's avonds kan je gewoon geld afhalen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:30

Daarbij, je geld op de bank zetten is niet verplicht denk? Zodra je wat op je rekening hebt staan, kan je het eraf halen en in je thuiskluis stoppen :j Kan je er altijd bij :D

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:33

Gini schreef:
mystery1980 schreef:

Maar je moet toch niet noodgedwongen geld achter de hand houden? Tussen 7 uur 's ochtends en 11 uur 's avonds kan je gewoon geld afhalen.

Het gaat om het gevoel wat het geeft, ik voel me gewoon niet lekker als ik niet wat geld achter de hand heb waar ik bij kan, al is het maar voor onvoorziene omstandigheden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:35

Dat snap ik, maar ik snap niet wat sluiting op de nachtelijke uren daarmee te maken heeft? Of ging jij standaard om middernacht dat geld achter de hand afhalen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:35

Ik doe echt mn best maar onvoorziene omstandigheden waar je meer dan 200 euro voor nodig hebt, midden in de nacht.. ik kan me er weinig bij voorstellen... :?
Maar het zou zomaar kunnen hoor :j

Overigens, als je het eerst moet gaan pinnen heb je het ook niet 1,2,3 bij de hand denk?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:44

koetje28 schreef:

Ze pinnen een klein geldbedrag met een gestolen pinpas > klepje gaat open > explosief erin > BOOM

Als de pinautomaat uit staat > geen pintransactie > geen explosief in het klepje > geen explosie

Plofkraken met explosieven die er aan de buitenkant opgeplakt zijn, zijn niet erg effectief.

Dus zo zouden er minder plofkraken moeten zijn tot het punt dat het systeem klaar is dat geld compleet onbruikbaar maakt bij een plofkraak en die dus geen zin meer hebben

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:49

thanx Keet!!!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:39

Of keuzemenu aanpassen. Wilt u een klein bedrag pinnen? Wilt u een klein bedrag pinnen en plofkraak?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:47

miss_lizje schreef:
Asciugamano schreef:
Waarvoor heb je nu nog cash nodig?
Ik heb zelden geld op zak. Je kunt toch overal pinnen of op een andere manier digitaal betalen?

Ik ken een hele hoop leeftijdsgenoten die juist dingen als boodschappen met cash betalen om een beter overzicht te houden op hun uitgaven. Voor sommige mensen is met plastic betalen dusdanig makkelijk dat ze minder goed doorhebben hoeveel ze daadwerkelijk uitgeven.

Dat het digitaal kan, betekend niet dat alles ook maar digitaal moet.

Die kunnen toch prima overdag geld halen?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:48

Zeker PSvanLot, Asciugamano vroeg echter waarvoor je nu nog cash voor nodig had :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:51

Ninx schreef:
ruitje schreef:
Naar mijn idee is dat ook niet de discussie, of je wel of niet wil pinnen is toch irrelevant. Het is gewoon mijn geld, al wil ik daar in de nacht om 3 uur bij om het in een zwembad te gooien en Dagobert te spelen :') .

Tis gewoon om mensen te ontmoedigen cash te gebruiken.... die plofkraken lijken me bijzaak.....
Dus ik ben het met je eens...

Dat vind ik echt een bijzondere redenering. Hoeveel transacties bij een pinautomaat vinden er nu plaats tussen 2300 en 0700. Ik gok nog niet op 5% van alle transacties.

Als ik kan kiezen of ik in het licht of donker geld van de bank haal dan kies ik toch echt voor tijden in het licht.
Alsof mensen nu veel minder cash gaan pinnen omdat ze tussen 2300 en 0700 geen geld meer aan kunnen...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:46

Ik snap écht het probleem niet. Het is aangekondigd, het gaat schijnbaar om 2% van alle geldopnames dus dat is echt maar een minimaal aantal.

Ik lees over 'ik wil geld hebben voor onvoorziene omstandigheden' -> dat is nog gewoon mogelijk? Of geld nodig voor stappen -> dan pin je het eerder. Mensen die minder met de pin kunnen/willen/mogen -> dan pinnen die overdag.

Je kunt ook een probleem maken van iets wat imo écht geen probleem hoeft te zijn. Weet je dat je tussen 23.00 en 07.00 geld nodig hebt, dan pin je het voor die tijd. Hoe ingewikkeld wil je het maken?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:19

Steeph schreef:
Ik schrok even, 's nachts niet meer pinnen!?
Maar je kunt dus alleen 's nachts geen geld meer opnemen. Helemaal prima :O

Het verschil tussen een GEA en een BEA :+

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:51

MarcoBorsato schreef:
Nou ik vind het mooi klote want ik pin wel 's nachts. Ik heb een hekel aan stappen met heel veel cash bij me dus pin geld voor drank en later op de avond geld voor de taxi.

Maar geldt dit voor alle automaten? Ik dacht een aantal maar.

Kun je niet pinnen in de taxi?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:38

Marie111 schreef:
MarcoBorsato schreef:
Nou ik vind het mooi klote want ik pin wel 's nachts. Ik heb een hekel aan stappen met heel veel cash bij me dus pin geld voor drank en later op de avond geld voor de taxi.

Maar geldt dit voor alle automaten? Ik dacht een aantal maar.

Kun je niet pinnen in de taxi?

Nee, niet altijd.