Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:13

Oké. Zo'n foto hadden ze vroeger van mij kunnen maken.

Bij ons achter de kinderboerderij stonden 3 paarden op een weitje.
Een groepje meiden verzorgde die en ik ging daaraan mee doen.
Ik had mijn eigen borstels, zelfs nog eens een halster gekocht.
Tot de eigenaresse eens kwam en ons allemaal weg stuurde, het bleek helemaal niet te mogen...

Ik was daarna wel genezen, dit meisje zo te horen niet :+

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:53

MarliesV schreef:
SVRL schreef:
Een paar jaar geleden was er hier toch een topic, waarbij een joy rider van een pony was gevallen en haar been gebroken had. Als ik me goed herinner, is daar een rechtzaak van gekomen en heeft die bokker alle kosten moeten vergoeden.

Ik heb net dat topic gelezen en dat klopt dus niet.

Ieder zijn eigen kosten, geen schuldig bevonden paardeneigenaar en geen schadevergoeding.

Helaas heeft zij wel zelf de kosten van de DA dus moeten betalen, terwijl zij deze niet door haar schuld heeft gemaakt.

Het niet hoeven betalen van DA kosten 'omdat het niet je schuld is' ligt niet zo simpel.

Wanneer er aantoonbaar causaal verband is tussen menselijk handelen en geleden schade spreek je juridisch mogelijk van een 'onrechtmatige daad' en kunnen de kosten worden verhaald op degene die de schade veroorzaakt heeft.
Dit is via de civiele rechter wel uit te vechten, mits er voldoende bewijs en dus een causaal verband is.
Is het niet te bewijzen, of is er geen verband te leggen dan zul je zelf voor de schade opdraaien.

Schuld en opzet is juridisch weer een heel ander verhaal, maar dat moet iedereen maar even Googelen :P

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:10

Hopelijk treft ze een keer een paard wat haar er met een flinke smak af weet te bokken!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:18

Mensen zijn ook heel brutaal, ik heb meegemaakt dat mensen mijn pony in weiland stonden te voeren en ik kreeg gewoon bedreigingen toen ik zei dat ik dat niet wilde en dan nog lekker doorgaan met voeren 8)7 . Pony is naar een ander weiland gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:51

Mijn mond valt wel open van de reacties op fb. Mensen die zeggen dat de eigenaar haar moet aanbieden om vaste verzorgster te worden en zelfs mensen die ons asso's vinden, omdat we geen vreemden op onze paarden willen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:54

Als je ze vraagt of ze het ook normaal vinden als iemand even hun auto pakt en er een rondje mee gaat crossen? En zeg dan ook dat het vreselijk asociaal is dat je dat niet goed vindt :')

Ook gewoon aanbieden om de vaste verzorgster te worden....... kind heeft nu al aangetoond niet betrouwbaar te zijn, maar vooral slecht gedrag gaan belonen...... tuurlijk.......

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:58

Echt he. Alsof je zo iemand kunt vertrouwen als verzorgster.

Hopelijk komt ze er snel achter wie het is. Onbegrijpelijk dat mensen zo asociaal kunnen zijn

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:02

SVRL schreef:
Mijn mond valt wel open van de reacties op fb. Mensen die zeggen dat de eigenaar haar moet aanbieden om vaste verzorgster te worden en zelfs mensen die ons asso's vinden, omdat we geen vreemden op onze paarden willen.

Serieus? 8)7

Die mensen hebben zeker totaal niet door hoeveel het kost, aan tijd, geld, aandacht, motivatie etc. om een paard te kunnen bezitten. Daarnaast is het een dier, geen ding.

Als ze wilt rijden dan neemt ze maar een krantenwijk en gaat van dat geld op de manege rijden.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:19

SVRL schreef:

Ja de reacties zijn bijzonder :?
Als je ze vraagt of ze dit met hun auto ook oké zouden vinden is het antwoord vast anders.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:28

Mars schreef:
Bordje ophangen met ‘let op, cameratoezicht’ op een paar goed zichtbare plekken. Daadwerkelijk een camera ophangen hoeft niet eens. Laat haar maar denken dat ze gefilmd wordt.

denk niet dat ze daarvan onder de indruk is, aangezien ze ook al en paar keer is aangesproken.
en dat zou bij mij nog het toppunt zijn, ook nog een grote bek geven -:(- -:(-

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:30

capopjekop schreef:
Hopelijk komt ze er snel achter wie het is.

Eg nie, die pruik is geniaal. No way dat jullie mij herkennen }>

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:31

Rex_Rolfo schreef:
capopjekop schreef:

_O- _O- _O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:32

Toch wel jammer dat je een braaf paard hebt in dat geval....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:51

SVRL schreef:

Sommige reacties zijn echt absurd en er zitten ook reacties tussen van paardeneigenaren.
Citaat:
Ze slaat 't paard niet, maar rijd rustig op zijn/haar rug. Lijkt mij dat 't paard het ook prettig vind.
Oké, er moet met 't meisje wel 't 1 en ander worden besproken.
Maar of dit nu echt zo vreselijk is....
In mijn ogen is dit gewoon 'n dierenvriend(in)

Citaat:
Is er überhaupt iemand die er over nadenkt dat het voor dit meisje misschien de enige plek en het enige levende wezen is waar ze zich veilig bij voelt? Het feit dat ze zonder zadel op een paard rijdt (én blijft zitten) geeft blijk van een gevoelsmens én een goed vertrouwen tussen beide. Dus als je haar vind, ga dan aub het gesprek met haar aan en beschuldig haar niet van van alles.

Citaat:
Misschien is dit meisje niet bij haar volle verstand je weet het niet... Misschien kan je een moment in de week inplannen een uurtje om haar te laten rijden zodat ze het niet stiekum hoeft te doen. Misschien ontstaat er een prachtige band..

Citaat:
Ze zit er perfect op! Volgens mij heeft ze een goede band met het paard. Hang er een briefje neer of ze niet verzorgster van het paard wil worden, want dit is wel een hele bijzondere band die je paard en het meisje hebben.

Citaat:
Nou, nou wat een drama, als het paard het niet wil of kan dan doet ie dat niet.
Ze zit er goed op, heeft een goede band met het dier. Laat haar lekker genieten...

Citaat:
Je kan ook vragen of ze je paard af en toe wil verzorgen...Zo te zien kan ze rijden..

Citaat:
Rijdt ze goed?? Misschien omarmen? Ze houdt blijkbaar van jouw paardje.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:54

Blussem schreef:
Even vraag, men spreekt over rijden. Maar is dat echt zo, of zit ze enkel op een paard die in de wei staat? Ik vind dat best wel groot verschil. Laaste zal zelf niet zo heel groot probleem mee hebben ondanks dat het niet hoort.

Ik vind beide even erg maar dat terzijde, op de foto lijk ik toch een halster of een hoofdstel te zien, en het paard is tevens duidelijk in actie.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:01

Wat een reacties laat der lekker genieten ect.. tot iemand in hun eigen woonkamer lekker geniet van de tv.. in hun auto gaat (,joy)rijden ... of iets pakt..

Het is bij wet verboden om al het erf te betreden.. En al helemaal te gaan rijden.

Daarnaast nog de risico's als het fout gaat. Voor kind of paard ect.

Heb als kind ook wel eens op iemand zijn paard mogen rijden. Maar een keer daarna liepen we in de wei zonder toestemming .. nou dat was wel duidelijk dat dat niet de bedoeling was. Achter het draad blijven.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:12

printje maken en in de supermarkten ophangen en in de omgeving, oplettende ouder zal eigen kind wel herkennen en maatregelen nemen miss staat ze dan vandaag of morgen op de stoep om excuus aan te bieden.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:15

Een aantal dagen terug zag ik de oproep via een bokt-vriendin voorbij komen.. (Was al benieuwd wanneer dit zou op'poppen op bokt) Toen had ze netaan 80 reacties. Nu zijn dat inmiddels zo'n 1,3-duizend en nóg heeft niemand dat trutje herkend.. :wow: Ik ben heel erg benieuwd hoe dit inmiddels gaat aflopen. Het meerendeel dat reageert heeft volgens mij nog nooit zelf een paard aangeraakt.. := Wageningen is niet ver bij ons vandaan, en dan ben ik toch altijd mega blij dat wij op een grote stal staan en geen weilandje..

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:35

Canon schreef:
Een aantal dagen terug zag ik de oproep via een bokt-vriendin voorbij komen.. (Was al benieuwd wanneer dit zou op'poppen op bokt) Toen had ze netaan 80 reacties. Nu zijn dat inmiddels zo'n 1,3-duizend en nóg heeft niemand dat trutje herkend.. :wow: Ik ben heel erg benieuwd hoe dit inmiddels gaat aflopen. Het meerendeel dat reageert heeft volgens mij nog nooit zelf een paard aangeraakt.. := Wageningen is niet ver bij ons vandaan, en dan ben ik toch altijd mega blij dat wij op een grote stal staan en geen weilandje..

Dat zou je denken, maar toen een vriendin op vakantie ging, heb ik een weekje op haar pony gepast. Pony staat op een grote pensionstal. Ik heb alle dagen dat ik er was zo de pony uit z’n paddock gehaald en ben er wat mee gaan doen (longeren, buiten wandelen). Niemand heeft gevraagd wie ik was en wat ik met die pony deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:57

Rex_Rolfo schreef:
capopjekop schreef:

Maar je IP adres wel :7

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:31

speurneusc schreef:
printje maken en in de supermarkten ophangen en in de omgeving, oplettende ouder zal eigen kind wel herkennen en maatregelen nemen miss staat ze dan vandaag of morgen op de stoep om excuus aan te bieden.

In 2019? :') Ik ben er bang voor. De mentaliteit de laatste jaren lijkt vooral te zijn "zolang ik zelf geloof dat mijn kind niets mis doet, is er ook niets aan de hand" :*

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:40

princequillo schreef:
speurneusc schreef:

In 2019? :') Ik ben er bang voor. De mentaliteit de laatste jaren lijkt vooral te zijn "zolang ik zelf geloof dat mijn kind niets mis doet, is er ook niets aan de hand" :*

Dat is niet iets van de laatste jaren, dat was in mijn jeugd ook al zo.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:41

Citaat:
Oké. Zo'n foto hadden ze vroeger van mij kunnen maken.

Bij ons achter de kinderboerderij stonden 3 paarden op een weitje.
Een groepje meiden verzorgde die en ik ging daaraan mee doen.
Ik had mijn eigen borstels, zelfs nog eens een halster gekocht.
Tot de eigenaresse eens kwam en ons allemaal weg stuurde, het bleek helemaal niet te mogen...

Ik was daarna wel genezen, dit meisje zo te horen niet :+

Jaren geleden werd er ook op die manier op mijn pony gereden. Telkens als ik kwam was er een natte zadel afdruk dus ze moet(en) me hebben zien aankomen. Ik werd er niet blij van, zacht gezegd.
Pony verhuisd, eigen weide. Stel bijrijders van een boer verderop braken in door over het afgesloten hek te klimmen nadat ik had gezegd dat ze bij mij niet mochten komen.
Ik heb verhaal gehaald bij de boer, het waren zijn ruiters.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:04

Hilary schreef:
Canon schreef:

Dat zou je denken, maar toen een vriendin op vakantie ging, heb ik een weekje op haar pony gepast. Pony staat op een grote pensionstal. Ik heb alle dagen dat ik er was zo de pony uit z’n paddock gehaald en ben er wat mee gaan doen (longeren, buiten wandelen). Niemand heeft gevraagd wie ik was en wat ik met die pony deed.

Op mijn stal waren ze meteen even "Hoi" komen zeggen.. Als het geen stalgenoten waren, wel de stalbaas, die geeft een hand aan elke vreemde en vraagt wat je komt doen. Zelfs mijn vriend die voor de hoefsmid naar stal ging toen ik niet kon was niet veilig de eerste keer. :D
Laatst bijgewerkt door Canon op 15-11-19 23:08, in het totaal 3 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:05

Zo hoort het ook :j In dit geval heb ik het zelf maar gedaan bij het paddockgenootje en bij iemand die er leek te werken. Bleek de dochter van de stalhouder te zijn.