Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shaggy09 schreef:Ik vind (sorry not sorry) sommige reacties wat betreft het wonen erg verwend overkomen.
Je kiest er nog altijd zelf voor om in de Randstad of druk bevolkte gebieden te gaan wonen. Ik vind de smoesjes dat het budget er niet naar staat om te verhuizen niet redelijk, de huizen in het dunbevolkte noorden zijn stukken en stukken goedkoper!
Verder vind ik het ook overbevolkt, maar je kan gaan en staan waar je wilt. Als je een stukje naar het noorden of naar het zuiden rijd is het al een wereld van verschil. Ik was laatst nog in Zuid-Limburg, tegen de Belgische grens aan, en het is daar hartstikke rustig. Lekker veel groen, weinig huisjes. En ja, ook daar zijn gewoon banen hoor.
<KNIP>
Whale schreef:Sommige mensen hebben ook een baan he, en behalve als je die wilt opzeggen kan je niet ineens in Zuid-Limburg, als voorbeeld, gaan wonen.
Cowboy55 schreef:Shaggy09 schreef:Ik vind (sorry not sorry) sommige reacties wat betreft het wonen erg verwend overkomen.
Je kiest er nog altijd zelf voor om in de Randstad of druk bevolkte gebieden te gaan wonen. Ik vind de smoesjes dat het budget er niet naar staat om te verhuizen niet redelijk, de huizen in het dunbevolkte noorden zijn stukken en stukken goedkoper!
Verder vind ik het ook overbevolkt, maar je kan gaan en staan waar je wilt. Als je een stukje naar het noorden of naar het zuiden rijd is het al een wereld van verschil. Ik was laatst nog in Zuid-Limburg, tegen de Belgische grens aan, en het is daar hartstikke rustig. Lekker veel groen, weinig huisjes. En ja, ook daar zijn gewoon banen hoor.
<KNIP>
NIET! NIET! Hartstikke vol hier! Kom niet deze kant op we zitten totaal op elkaars lip en slaan elkaar dus ook dagelijks de schedel in!![]()
Maar je hebt natuurlijk gelijk. Werk genoeg hier. Geen top lonen maar ook geen top kosten van levensonderhoud. Ook normale menselijke interactie in plaats van een permanente assertiviteits-oefening met elke jandoedel die te beroerd opgevoed is om gewoon een vraag te beantwoorden.
9 van de 10 redenen om niet te moven zijn smoesjes. Dat is verder ook prima, maar dan heb je klaarblijkelijk nog niet genoeg last van de setting waarin je zit.
Cowboy55 schreef:9 van de 10 redenen om niet te moven zijn smoesjes. Dat is verder ook prima, maar dan heb je klaarblijkelijk nog niet genoeg last van de setting waarin je zit.
Whale schreef:Ik kan wel zeggen dat ik ga verhuizen, maar als het geld er niet is dan is het geld er niet
Giolli schreef:Smoesjes is misschien wat banketstaaf gezegd, maar je hebt wel altijd een keuze. Alleen hier worden dingen genoemd als X km van ex vandaan, kinderen hier op school, baan niet op willen zeggen, allemaal heel vervelend maar dan is het dus een keuze en wordt het je niet opgelegd. Niemand verplicht je om in de randstad te gaan wonen, die verplichtingen leg je jezelf op.
Ceffyl schreef:Cowboy55 schreef:9 van de 10 redenen om niet te moven zijn smoesjes. Dat is verder ook prima, maar dan heb je klaarblijkelijk nog niet genoeg last van de setting waarin je zit.
Ik vind dit dus best een gemene opmerking. Nu woon ik inderdaad in de randstad als keuze (mijn partner is hier opgegroeid en wil echt niet weg), maar er zijn zat mensen die het zich echt niet kunnen veroorloven om te verhuizen en dat wel heel graag zouden willen. Dat kan om heel veel diverse redenen zijn. Dus zeggen dat het smoesjes zijn is gewoon niet zo vriendelijk. En dat terwijl al die mensen uit de dorpjes toch zo aardig zouden zijn
Ceffyl schreef:Cowboy55 schreef:9 van de 10 redenen om niet te moven zijn smoesjes. Dat is verder ook prima, maar dan heb je klaarblijkelijk nog niet genoeg last van de setting waarin je zit.
Ik vind dit dus best een gemene opmerking. Nu woon ik inderdaad in de randstad als keuze (mijn partner is hier opgegroeid en wil echt niet weg), maar er zijn zat mensen die het zich echt niet kunnen veroorloven om te verhuizen en dat wel heel graag zouden willen. Dat kan om heel veel diverse redenen zijn. Dus zeggen dat het smoesjes zijn is gewoon niet zo vriendelijk. En dat terwijl al die mensen uit de dorpjes toch zo aardig zouden zijn
Shaggy09 schreef:Whale schreef:Ik kan wel zeggen dat ik ga verhuizen, maar als het geld er niet is dan is het geld er niet
Als je echt geen geld hebt om te verhuizen snap ik het. Je hebt immers geen geldboom. (Zou wel leuk zijn)
verootjoo schreef:Ze zeggen in Drenthe wel dat de salarissen daar ook lager liggen, maar volgens mijn CAO is dat niet zo, dus weet niet of dat waar is.
Cowboy55 schreef:Er was net een item op Radio 1 over dit soort situaties. Zeeuwen terug lokken naar Zeeland. Uiteraard levert dat praktische problemen op. Een in Zeeland geboren en getogen huisarts kon zo terug. Werk genoeg. Voor zijn vrouw -een radiologe- was het dan meteen wat complexer.....