Cash opnemen bij ING gaat geld kosten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:35

Ik ga maar snel kijken welke rekening ik heb. Aangezien ik nog regelmatig pin. Niet omdat ik dat wil, maar ik woon in Duitsland en daar doen ze nog aardig wat met cash. Afhankelijk van de winkel kun je wel onder 10/20 euro pinnen in Duitsland, maar hebben ze het liever niet omdat het de winkeliers te veel geld kost. Maar ook Basisscholen/Kita's doen veel met cash...

En wat dacht je van evenementen en markten? Ik ga echt geen geld betalen om te kunnen pinnen. En hoe doen ze dat als mensen op vakantie gaan?

In Duitsland (bij Duitse bank) betaal je ook voor het pinnen bij een andere bank, maar dat is nog "ouderwets" en daarom wordt je doodgegooid met pinautomaten, iedereen wil gratis bij zijn eigen bank pinnen.
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 16-07-19 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:35

Loretta schreef:
jesito schreef:
Hoe meer alles via de banken gaat, hoe meer controle ze hebben over jojw en je financiële situatie.

Dat is een vreselijk slechte ontwikkelingen. de banken hebben de overheid al behoorlijk ver in hun macht. we hebben niets geleerd van de kredietcrisis. Inplaats daarvan laten we ons gewoon weer bepiepelen.

Heb jij nog ideeen hoe we deze ontwikkeling kunnen keren naast de bewustwording ervan ?

Anoniem

Re: Cash opnemen bij ING gaat geld kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:39

Ik pak gewoon lekker die enorme korting ( :') ), ik pin echt nog maar amper. Je kunt zowat alles met betaalverzoeken regelen en ook op stap kun je steeds vaker gewoon je drankjes pinnen :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:41

Ik verbaas me er over hoe slecht mensen eigenlijk lezen. Volgens mij maken velen zich vooralsnog druk om niks en kun je je energie beter ergens anders insteken. :+

Hier ook klant van de ING. Ik zou dus niet voor die korting kiezen omdat ik af en toe wel pin. De besparing van nog geen 4 euro neem ik wel voor lief. :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:42

Ik heb gisteren voor het eerst met Apple pay betaalt, ook via ING. Enorm handig!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:54

Wellicht handiger om de openingspost aan te passen oid want nu leest iedereen verkeerde informatie.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:54

In die miezerige 22 jaar dat ik op deze aardbol rondloop heb ik pas 1x cash opgenomen, omdat er storing was bij de kapper :+ Ik pin voor de rest letterlijk alles of ik gebruik m'n creditcard (vooral in het buitenland)

Als ik een ING rekening had gehad dan had ik die kleine korting gepakt.
Laatst bijgewerkt door Whale op 16-07-19 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:04

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:10

Mooi voorbeeld dit van dingen klakkeloos aannemen in plaats van zelf lezen. Het is nu al een paar keer herhaald, maar mensen, alleen als je voor de korting van 4,- per maand kiest ga je betalen per cash opname. Niet standaard :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:14

Celiien schreef:
Mooi voorbeeld dit van dingen klakkeloos aannemen in plaats van zelf lezen. Het is nu al een paar keer herhaald, maar mensen, alleen als je voor de korting van 4,- per maand kiest ga je betalen per cash opname. Niet standaard :=

Nog niet nee....

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:19

De kosten blijven hetzelfde, maar wanneer je niet (of zeer weinig) pint kun je beter kiezen voor korting.

Je hebt bij ons een OranjePakket, waarvoor je nu € 1,55 per maand betaalt. Vanaf 1 oktober 2019 kun je hierop een korting van € 0,30 krijgen, en dus € 1,25 per maand gaan betalen.

Kiezen voor de korting is alleen slim als je met je Betaalpas (bijna) nooit geld opneemt. Als je namelijk in Nederland en in andere EER-landen euro´s gaat opnemen bij een geldautomaat, betaal je hiervoor € 0,80 per keer. Als je 1 keer per jaar geld opneemt, heb je dus meer profijt van de korting dan bij 3 keer geld opnemen. Vanaf 5 keer per jaar geld opnemen ben je duurder uit en is kiezen voor de korting geen goed idee.

Ik heb één vaste lasten rekening. Daar pin ik nooit van. Eigenlijk wil ik daar ook helemaal geen bankpas bij. Nu krijg je als compensatie voor dergelijk gebruikte rekeningen dus een korting. Voor mijn andere twee rekeningen kies ik niet voor de korting.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:31

Bij ons bij de ah word bij pinnen ook geweigerd ivm bepaald systeem voor geld word sneller afgestort en dan kunnen ze er niet zelf meer bij...

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:38

Ik zit zelf bij een andere bank, maar vind dit wel een mooi initiatief.
Een soort beloning voor de mensen die (bijna) nooit pinnen.

Echter hoop ik wel dat dit in de toekomst zo blijft, en ze het niet verder gaan uitkleden, waardoor mensen de dupe gaan worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:40

snorkel1986 schreef:
Bij ons bij de ah word bij pinnen ook geweigerd ivm bepaald systeem voor geld word sneller afgestort en dan kunnen ze er niet zelf meer bij...

En het is de veiligheid om niet zoveel in je la te hebben

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:42

Mkango schreef:
Zoals ik het lees kun je kiezen tussen twee opties hoor: óf je krijgt korting op je betaalpakket, pint maximaal 4 keer per jaar en betaalt die 80ct per pintransactie, óf je krijgt die korting niet, en betaalt ook niets. Ik zie het probleem dus niet echt. Je wordt niet gedwongen te betalen voor je pintransacties als je gewoon het volle tarief betaalt.

maar dan is het toch een maatregel waar ING niets mee opschiet wat betreft extra inkomsten, want hoeveel mensen pinnen nu minder dan 4 keer per jaar....en dan bedoel ik dus 12 plus, want daaronder zal er idd niet veel gepind worden. Oke 12 jaar en ouder is misschien wat te positief gesteld wat betreft pingedrag van kinderen, maar dan nog; vanaf een jaar of 14 a 15 pin je toch al zo regelmatig dat je met gemak boven die 4 uitkomt.
Er zullen maar weinig mensen zijn die dus voor die korting gaan kiezen...al was het ook alleen maar omdat het ook geen korting is, want je betaalt 80 cent per transactie, dus met 4 keer pinnen kom je precies op het bedrag uit van de korting. Ergo; het is geen korting, want die korting betaal je alsnog weer terug aan de bank via die 4 transacties....en wat als je per ongeluk toch op 5 komt?
Dan geen korting maar wel die 80 cent natuurlijk; betaal je nog meer...

In elk geval; niks geen beloning voor mensen die zeer spaarzaam cash pinnen, want die korting betaal je zelf via die 80 cent per transactie. Eigenlijk heb je alleen die lachwekkende korting ( echt ING een monsterbedrag hoor; 3, 20 ) als je dan vervolgens maar besluit helemaal nooit cash op te nemen. Moet je je wel in allerlei bochten gaan wringen voor die keren dat je toch echt cash nodig hebt.

edit; herstel, meende dat de korting 3, 20 was, maar blijkt 3,60...nou wooptiedoo ING; bij 4 pintransacties heb je dus een korting van monsterlijke hoogtes, namelijk 40 cent.....nou nou das echt zeer motiverend hoor, zo'n korting....maar goed; technisch gezien kunnen ze dan idd zeggen dat die klanten korting hebben gekregen........al die klanten dan maar wel in het hoofd blijven houden dat ze zich een hoop gedoe op de hals halen om 40 cent binnen te harken...per jaar
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 16-07-19 10:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:47

Ik denk dat niet of nauwelijks geld pinnen vaker voorkomt dan je denkt. Ik heb twee rekeningen, m'n privé en een gezamenlijke. Van de privé heb ik denk ik al in geen 5 jaar geld gepind, die gebruik ik voor bepaalde automatische incasso's en soms om dingen te kopen maar die pin ik direct. Van de gezamenlijke haal ik wel af en toe cash maar de laatste keer zal alweer een maand of wat terug zijn - ik doe er echt maanden over om zeg 100 euro aan cash uit te geven.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:49

Ik denk dat ik maar eens een paar sokken ga kopen dan :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:49

maar dan nog; ga jij voor die 40 cent korting het risico lopen dat je toch net wat vaker pint dan gedacht en dus juist meer gaat betalen voor je bankrekening?

Want dat is de werkelijke korting he; 40 cent, want de rest van die 3,60 betaal je al weer terug via die 80 cent per pinopname....tenzij je uiteraard nooit cash opneemt; dan heb je idd 3,60 korting.
En dat bedrag is natuurlijk al belachelijk, als ze dat een beloning of korting durven te noemen; kun je net 1 brood extra halen bij de warme bakker per jaar.....2 a 3 als je supermarktbrood eet...moet je uiteraard nooit cash opnemen, anders wordt de beloning gereduceerd tot het mogelijk maken van het kopen van 1 kauwgombal extra per jaar ( je weet wel; die uit zo'n automaatje)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:05

Wie het kleine niet eert..

Ik haal nooit geld af.. En ik ben blij met die paar euro korting :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:27

ik eer genoeg kleine dingen, maar iets presenteren als korting terwijl dit in werkelijkheid amper een korting is, is imo je klanten een wassen neus voor houden.
Want die 3,60 heb je alleen als je dus echt werkelijk nooit cash opneemt.

Hier lopen bvb de collecteurs voor allerlei stichtingen (hart, kanker, dieren etc etc) nog niet met een pinautomaatje rond, das nog ouderwets cash. Staat hier 2 keer per week een Vietnamese loempiakar in het dorp; lekker zo'n loempiaatje of vleespasteitje, maar moet je wel cash bij je hebben.
Zo even 2 kleine voorbeelden waar ik wel eens geld aan uitgeef en waarvoor dus wel eens wat geld gepind moet worden.

We lopen regelmatig met de hond door een natuurgebied, waar in de zomer met mooi weer nog wel eens een ijskar staat. Lekkere echte zelf gemaakte ijs in tig smaken. Oke toegegeven; is een beetje een slecht voorbeeld, want je kunt er sinds kort nu ook pinnen, maar dat was bvb vorige zomer nog niet zo. En zo'n lekker citroenijsje is heerlijk als je met 27 graden al een tijdje in de bakkende zon rondloopt.

Op het werk zijn we met een kleine groep; totaal 8 mensen...dus met verjaardagen krijgt de jarige een cadeaukaart van 7 euro. Kleinigheidje die we allemaal zeer waarderen. Leggen we allemaal dus 1 euro in.

Dus ja; ik kom met gemak over 4 cashopnames heen per jaar....goed; ik zit zelf niet bij de ING en al was dat wel zo, zou ik uiteraard ook niet voor die optie gaan.

Maar ik zal heus niet de enige zijn die dit soort dingen heeft en die denkt; verrek, ik pin toch vaker cash dan gedacht per jaar,

Ik dacht dat het ook wel meeviel hoeveel ik cash pin per jaar...al wist ik al wel dat dat meer was dan die 4 keer, maar na even zo alles nalopen kwam ik al op meer keren uit dan oorspronkelijk gedacht.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:40

Peetstap schreef:
Heb jij nog ideeen hoe we deze ontwikkeling kunnen keren naast de bewustwording ervan ?

Dat zou alleen kunnen als alle consumenten of in iedergeval een groot deel zich hier bewuster van zouden worden. Helaas ben ik bang dat dat een beetje een utopie blijft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:42

xxCYNNxx schreef:
maar dan is het toch een maatregel waar ING niets mee opschiet wat betreft extra inkomsten, want hoeveel mensen pinnen nu minder dan 4 keer per jaar....en dan bedoel ik dus 12 plus, want daaronder zal er idd niet veel gepind worden. Oke 12 jaar en ouder is misschien wat te positief gesteld wat betreft pingedrag van kinderen, maar dan nog; vanaf een jaar of 14 a 15 pin je toch al zo regelmatig dat je met gemak boven die 4 uitkomt.

Dat valt echt wel mee.
Zoonlief.. nu 20 heeft de afgelopen 2 jaar geen contant geld opgenomen en dochterlief (bijna 18) wist geeneens hoe het werkte toen ze laatst met mij geld ging halen :+
Zij zien geen nut van het hebben van contant geld.
Als zij geld krijgen (van bv opa/oma) storten wij dat door en nemen wij dat contante geld.

Ik pin nog wel eens in de zoveel tijd (een wat groter bedrag), maar dat is alleen voor de hoefsmid.
En voor als ik wat koop via MP, maar dan pin ik eens per 3 a 4 maanden.
Mijn zoon heeft wat contant geld in huis, door verkoop op MP en koopt daar ook weer mee.
Maar hij betaald nooit contant in een winkel.

Over de ING... als 1 bank ergens geld voor gaat vragen, volgen andere banken snel.
Ikzelf denk dat het steeds duurder gaat worden om contant op te nemen.
Ze willen juist dat iedereen overgaat.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:43

miccamaaike schreef:
Ik verbaas me er over hoe slecht mensen eigenlijk lezen. Volgens mij maken velen zich vooralsnog druk om niks en kun je je energie beter ergens anders insteken. :+

Hier ook klant van de ING. Ik zou dus niet voor die korting kiezen omdat ik af en toe wel pin. De besparing van nog geen 4 euro neem ik wel voor lief. :')

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het is slechts 1 kleine ontwikkeling in een lange rij van ontwikkelingen naar een cashloze samenleving. Het probleem van een cashloze samenleving zijn o.a dat de banken hierdoor meer en meer macht krijgen, onze privacy ondermijnd wordt. En dat we kwetsbaarder worden voor storingen in het betalingsverkeer.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:49

Een ander nadeel van het verdwijnen van contant is dat wanneer er storing is je dus niks kan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:54

Whale schreef:
Een ander nadeel van het verdwijnen van contant is dat wanneer er storing is je dus niks kan.

Precies. En hoe zal de ING dit gaan oplossen als er wellicht in de toekomst vaker storingen in het pin verkeer zijn?