Nederland grote en dubieuze rol in apenhandel (Tilburg)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:31

Neroo schreef:
Nogmaals, probeer het eens te bekijken vanuit het grote geheel.
9 van de 10 mensen hebben mensen verloren aan ziektes, maar dat betekend niet dat iedereen maar 100 moet worden? We zijn al enorm ver op medisch vlak, waarom altijd meer willen.

En ik sta open voor andere invalshoeken en wil mijn mening best bijdraaien, mits je met goede argumenten komt :) En daar hoort mij dom en harteloos noemen niet bij, inhoudelijk graag.

Das heel simpel, (echt) ziek zijn is een marteling, pijnlijk en ellendig waarna je dood gaat. Dat wil niemand, iemand met kennis en een fatsoenlijk hart werkt knetterhard om zijn patiënten te helpen en lijden te verlichten.

Een persoon die een lijdend ander persoon meedeelt: ‘yup je bent ziek en gaat straks miserabel dood, maar ja das natuurlijke selectie he, tot ziens!’ . Is een walgelijk harteloos mens. Simpel!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:36

Laat ik voorop stellen dat ik helemaal geen voorstander van dierenproeven ben, ook geen tegenstander trouwens.

Maar ik vond deze opmerking (en de opmerkingen die daar op volgden) enorm misplaatst en erg ondoordacht.

Het is altijd makkelijk te oordelen om iedereen maar te laten sterven als diegene iets mankeert, maar het wordt echt wat anders als het dichtbij is.
Ik ben benieuwd of, als je de keuze krijgt om iemand, om wie je veel geeft, te laten sterven of te redden door een medicijn wat op dieren getest is, wat je keuze dan gaat zijn.

@kaitlyn, mijn oom is nog geen korte 3 maand geleden overleden, dus als je zegt dat ik het nog geen plekje heb gegeven, nee dat klopt, daar voor is het nog veels te vers.

Verder hoeft van mij niet iedereen gered te worden. Maar waar we mensen kunnen redden zal ik daar zeker wel een voorstander van zijn... zo lang het nog menserend is en niet mensonterend.

En dan stellen dat we iedereen maar "kapot" moeten laten gaan die niet gezond is (want dat is het wat feitelijk gezegd wordt) vind ik dus wel harteloos en ergens ook respectloos.

Want in dat geval moeten we maar stoppen met de paracetamol, de hartmassages de beademing, antibiotica en zeker ook met de entingen en alle andere medische gemakken die wij hebben bedacht om langer te blijven leven!

Een voordeel daarvan, de overbevolking is snel voorbij :j

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:50

Ik heb nergens gezegd dat we alle medicatie, technieken etc maar overboord moeten gooien omdat ze op dieren getest zijn. Wel goed lezen aub.

De vraag die ik stel is; waarom nog meer willen? Er zijn al zoveel technieken ontwikkeld, medicijnen gemaakt waarmee we al een stuk ouder worden dan 100 jaar geleden. Waarom nog verder door gaan met het kwellen van dieren terwijl er al voor zoveel dingen een oplossing is? Met welk doel? Dat we uiteindelijk 150 jaar oud kunnen worden?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:53

Neroo schreef:
Ik vraag me wel eens af waarom alle ziektes, kwaaltjes etc uberhaupt opgelost moeten worden. Doodgaan hoort erbij, natuurlijke selectie, de aarde is al zo mega overbevolkt. Waarom moet iedereen 100 worden?
Eigenlijk is de mens maar een walgelijk wezen.

Arme arme beestjes :n

Precies de woorden die bij mij op de tong liggen, na het verschijnen van dit topic.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:54

KimD schreef:
Tja, hard of niet, ik ben het eens met Zoey. Een strengere natuurlijke selectie zou niet verkeerd zijn.

Op de een of andere manier doen dat soort standpunten mij altijd aan Aktion T4 denken. Eigenlijk vind ik het beangstigend dat er tegenwoordig alweer zo gepraat wordt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:58

Nee, dat zeg ik.
Als je dan toch alles via natuurlijk selectie wil doen, dan moet je alles ook maar laten ;)

Omdat de huidige technieken niet afdoende blijken te zijn.

Voorbeeld: Mijn opa had een pacemaker.
Maar niet eentje, nee, na verloop van tijd werkte ze niet meer afdoende en moest hij een nieuwe. Daar heeft hij meerdere operaties voor gehad (waarbij de laatste mede dankzij een ziekenhuis bacterie hem uit eindelijk fataal werd).

Die operaties kosten tijd en geld die we ergens anders in de zorg in kunnen investeren. Die operaties zijn een aanslag op de persoon die ze moet ondergaan en zeker niet zonder risico's.
Zou het niet geweldig zijn als we een pacemaker weten te ontwikkelen die zo goed is dat die niet alleen maar 1 keer gebruikt hoeft te worden, maar bij wijze van spreken na overlijden ook nog herbruikt kunnen worden?

Mijn moeder heeft astma, er is nog steeds geen goed middel hier tegen gevonden om mensen zonder constante pijn (want geen lucht hebben is als of je constant opnieuw stikt) te laten leven?
(Ik weet trouwens niet of daar dierproeven voor worden gebruikt, masr het zijn voorbeelden om te laten zien dat we deze testen niet gebruiken om nog ouder te worden, dat is te korzichtig gedacht)

Mijn oom had diabetes type 1 en zou het niet prachtig zijn als we een manier vinden waarop die giftige insuline (want insuline spuiten maakt je lichaam kapot) niet meer nodig is?
Dat net als type 2 ook tyoe 1 opgelost kan worden?
Niet om ouder te worden (nogmaals, dat is echt veels te kortzichtig) maar om mensen pijn en leed te besparen...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:58

troi schreef:
Een persoon die een lijdend ander persoon meedeelt: ‘yup je bent ziek en gaat straks miserabel dood, maar ja das natuurlijke selectie he, tot ziens!’ . Is een walgelijk harteloos mens. Simpel!

Maar dat is wel de ware aard van de mens. Dat is wel hoe de mens naar andere levende wezens kijkt. Als je alleen al kijkt wat mensen elkaar aan doen. Dan hebben we het nog niet eens over hoe de dieren door hun worden behandeld.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:03

Loretta schreef:
KimD schreef:
Tja, hard of niet, ik ben het eens met Zoey. Een strengere natuurlijke selectie zou niet verkeerd zijn.

Op de een of andere manier doen dat soort standpunten mij altijd aan Aktion T4 denken. Eigenlijk vind ik het beangstigend dat er tegenwoordig alweer zo gepraat wordt.

Mensen vergassen, verstikken, injecteren, vergiftigen, uithongeren en overdoses medicijnen geven is iets compleet anders dan "de natuur" zijn gang laten gaan.
Natuur tussen haakjes, daarmee bedoel ik met de technieken en medicijnen die er al zijn.

Bijzondere vergelijking van je, zou je dit verder willen verklaren?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:07

Neroo schreef:
Loretta schreef:

Mensen moedwillig vermoorden is iets compleet anders dan "de natuur" zijn gang laten gaan.
Natuur tussen haakjes, daarmee bedoel ik met de technieken en medicijnen die er al zijn.

De hele ideologie heeft anders wel raakvlakken met hoe men destijds over natuurlijke selectie dacht.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:07

Ik wordt altijd zo moe van mensen die vinden dat een ander mens wel dood mag.
Ik neem die pas serieus als ze een dagje meegaan, dan gaan we even wat mensen bezoeken en als ze die recht in hun gezicht durven zeggen dat het jammer maar helaas natuurlijke selectie is neem ik ze serieus.
Tot die tijd zijn ze (opvallend genoeg vaak jonge) toetsenbordhelden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:10

Er zijn genoeg mensen die dat echt wel zeggen hoor. Alleen zijn die niet zo bot in hun bewoording als dat jij het brengt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:16

Nou dat is niet exact het zelfde. Stoppen met ontwikkelen van medicijnen omdat overbevolking echt een serieus probleem is en er al heel veel medicijnen zijn. Is echt wel iets anders dan mensen vertellen dat doodgaan onderdeel is van het leven. En dat niet alle problemen opgelost kan worden. Het leven is eindig en daar hoort de dood bij.

Edit: beetje flauw om de post weer te verwijderen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:19

En hoe ga je die mensen dat dan vertellen?

Jullie blijven roepen dat het leven niet oneindig is maar jullie weten wel dat die testen er nog steeds zijn om onder andere mensen pijnloos te kunnen laten leven of sterven?

Want ik heb niet het idee dat jullie uberhaubt weten waarvoor er nog steeds getest wordt.

Edit: Ik vond mijn reactie niet gepast en heb hem daarom verwijderd, niks flauws aan

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:21

Sunnda schreef:
Ik wordt altijd zo moe van mensen die vinden dat een ander mens wel dood mag.
Ik neem die pas serieus als ze een dagje meegaan, dan gaan we even wat mensen bezoeken en als ze die recht in hun gezicht durven zeggen dat het jammer maar helaas natuurlijke selectie is neem ik ze serieus.
Tot die tijd zijn ze (opvallend genoeg vaak jonge) toetsenbordhelden.

Het lijkt eerlijk gezegd wel of de standpunten van veel mensen steeds extremer worden. Dat zie je ook op andere vlakken. De maatschappij word met de dag harder.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 23:25

En toch als we zo doorgaan zoals nu met alle egoïsme wat een mens heeft gaat het ook niet goedkomen hoor op heel veel vlakken. En daar heeft de enorme groei van de bevolking wel degelijk mee te maken. Wereld is nu al overbevolkt en onvoldoende voedsel voor iedereen. Gevolgen ziektes en honger etc.etc. als dit niet stopt creëren we een wereld die alles gaat uitputten. We willen allemaal niet alleen maar meer...we moeten meer. Steeds meer ruimte maken voor de mens, steeds meer massa productie om die monden te voeden en allemaal ten nadele van de natuur en onze medebewoners van de planeet. Kijk wat voor troep er is in de oceaan waardoor duizenden dieren aanspelen met plastic in de maag. Dit is ook leed wat de mens veroorzaakt. Kijk naar koraalrif en andere dieren wat in rap tempo doodgaat. Lijst van bedreigde diersoorten wordt alleen maar groter. En dan spreek ik nog niet over olierampen, luchtvervuiling, Fukushima en het uitputten van alle energiebronnen. En dit zijn nog maar enkele voorbeelden. Ik merk dat ik erg af begin te wijken en lang stuk schrijf maar wil ermee aangeven dat de natuurlijke selectie misschien wel de bedoeling moet zijn....

M_D_H

Re: Nederland grote en dubieuze rol in apenhandel (Tilburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:29

Oh mijn god, dit kan gewoon serieus zijn.

YES, natuurlijk selectie, alleen het sterkste blijft bestaan. Een prachtig menselijk ras van blanke mensen met blauwe ogen en blonde haren. Gadverdamme wat een radicaal idee!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:31

Nou blank is niet het sterkste hoor met dat gat in onze ozon laag. En wederom sla je de plank mis. Want men heeft het over de sterkste. En jij maakt er een vreemd radicaal idee van.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:33

M_D_H schreef:

YES, natuurlijk selectie, alleen het sterkste blijft bestaan. Een prachtig menselijk ras van blanke mensen met blauwe ogen en blonde haren. Gadverdamme wat een radicaal idee!

Joh, misschien zijn de sterkste wel hartstikke zwart met blond haar en een lange banketstaaf. Who cares hoe iemand eruit ziet?!

Als dat het 'ras' is dat het sterkste is dan is dat maar zo.

Wie weet zijn we over duizenden jaren allemaal Trump-oranje met korte benen en een kop als een ballon.

Misschien zijn dát wel het sterkste...

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:35

M_D_H schreef:

Jemig, alles compleet uit z’n verband trekken is ook vak...

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 23:36

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:42

KimD schreef:
M_D_H schreef:

Joh, misschien zijn de sterkste wel hartstikke zwart met blond haar en een lange banketstaaf. Who cares hoe iemand eruit ziet?!

Wie weet zijn we over duizenden jaren allemaal Trump-oranje met korte benen en een kop als een ballon.

Je beseft dat ik de vergelijking maakte naar het arische ras omdat Hitler ook graag een gezond en sterk ras wilde?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:43

Jullie typen iets sneller dan ik.. Dus als ik er tussen kom, hier mijn two cents ;)

Tja, die discussie hoort niet echt thuis in een topic over gebruik van apen in dierproeven, maar je moet je ook beseffen dat we spreken vanuit de luxe van een veilig, hoogopgeleid en rijk land. Die tetanusinjectie kan jij gewoon krijgen als je daar behoefte aan hebt en sterker nog, de kans dat je het op loopt is zeer klein want we hebben vrijwel geen besmette mest op de straat meer liggen, terwijl dat 100 jaar geleden wel zo was.
Waarom mag er dan geen ontwikkeling plaats vinden in andere regio’s waar een nood is aan een specfiek medicijn/behandeling/etc en valt het onder ‘pech voor je dat je zo dom was om daar geboren te worden’.

Het probleem dat je schetst zie ik in, maar vermindering/afschaffing van dierproeven is niet het antwoord op een betere wereld. Sterker nog, het zal vrijwel geen zoden aan de dijk zetten voor de problemen die jij nu noemt. Terwijl verhogen van welzijn, mede het voorkomen van sterfte van kinderen de noodzaak voor grote gezinnen verkleint en daarmee een trent creeert die je in Europa veel ziet: laag geboortecijfer.
Dat is maar een enkel onderdeel van de complexe samenhang tussen alle factoren die voor overpopulatie, vervuiling etc zorgt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:44

Neroo schreef:
M_D_H schreef:

Jemig, alles compleet uit z’n verband trekken is ook vak...

Och ik weet niet... volgens mij begon dat bij het geneuzel over dat niet iedereen 100 hoeft te worden.
Als of iedereen dat wil, sommmige willen alleen maar pijnvrij kunnen leven maar dat past zeker niet in je straatje?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:44

M_D_H schreef:
KimD schreef:

Je beseft dat ik de vergelijking maakte naar het arische ras omdat Hitler ook graag een gezond en sterk ras wilde?

Natuurlijk, maar ik dacht, jij kraamt onzin, ik kraam onzin.

Misschien dat je dan inziet dat je opermerking de plank een béétje misslaat..

M_D_H

Re: Nederland grote en dubieuze rol in apenhandel (Tilburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:45

Nee, de opmerking die de plank mis slaat is diegene over de natuurlijke selectie. Dat slaat de plank mis.