Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:55

als je het ergens niet mee eems bent prima maar gewoon inbreken :n en dan doet de politie niks er tegen sorry maar dat vind ik gewoon niet kunnen _-:(

de boeren die ik ken zijn meer begaan met hun dieren als deze mensen! net als dat die activisten dieren loslaten waardoor de dieren aangereden worden enzo.

nee gewoon de giertank open en laat die auto's maar vol lopen en nasr buiten knuppelen want het zijn gewoon ordinaire inbrekers :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:56

Politie zit ook met weerstand hè? 100 activisten haal je niet makkelijk even uit een stal waar ook levende en stressgevoelige dieren aanwezig zijn. Neem maar van mij aan dat er veel experts van de politie aan deze casus werken om het zo de-escalerend mogelijk op te lossen. Ik zou niet in hun schoenen willen staan.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 21:57

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:58

Bubblewrap schreef:
Politie zit ook met weerstand hè? 100 activisten haal je niet makkelijk even uit een stal waar ook levende en stressgevoelige dieren aanwezig zijn. Neem maar van mij aan dat er veel experts van de politie aan deze casus werken om het zo de-escalerend mogelijk op te lossen. Ik zou niet in hun schoenen willen staan.

De politie had 9.5 uur geleden al moeten optreden toen ze nog buiten de stallen stonden. Prima dat je wil demonstreren maar dan wel op de openbare weg, weg van de boerderij. Dan hadden ze de kans ook niet gehad de stallen binnen te dringen.

Caesar

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:59

Ze traden harder op bij de Oostvaardersplassen dan hier... ze zullen ongetwijfeld hun redenen hebben maar feit is dat deze boer al 10 uur geen zorg kan verlenen aan zijn dieren door deze freaks

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:59

Laatst bijgewerkt door sanso op 13-05-19 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:00

Dit is geen normale activist maar vind het meer neigen naarcriminele activiteiten.

Lekker stress voor de varkens.

Ga ergens buiten de stallen demonstreren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:01

Froukje schreef:
Bubblewrap schreef:

De politie had 9.5 uur geleden al moeten optreden toen ze nog buiten de stallen stonden. Prima dat je wil demonstreren maar dan wel op de openbare weg, weg van de boerderij. Dan hadden ze de kans ook niet gehad de stallen binnen te dringen.

Zeg ook niet dat ik het maar prima vind, maar ik kan me voorstellen dat de politie zo zijn redenen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:02

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:03

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:04

Machtig zeg. Dat die lui allemaal een eind gaan fietsen. Vega eten want vlees is slecht voor de wereld en siewuuuugh boehoehoe, maar die Tucson die ik op z’n kant zie liggen, van dat geld had je flink wat zielige knorretjes kunnen redden!
En dan hebben we het nog niet over de milieubelasting van zo’n benzineslurper gehad. Daar is een varkensstal niks bij :+
Sneue types.

Vorige maand was ik op vakantie in een stad waar op dat moment ook protest was. Honderden mensen stonden op een rij in een lange winkelstraat, borden met foto’s van de misstanden om hun nek, zwijgend. In de stromende regen.
Dát kweekt respect.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:04

100+ mensen niet tegen houden terwijl ze aan het inbreken zijn, ik weet niet wat voor reden je daar voor moet hebben. Volgens mij is inbreken anno 2019 nog altijd strafbaar maar hier staan ze er gewoon bij en kijken ze er naar 8)7

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 22:05

Ze gaan nu op last van de burgemeester ontruimen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:05

Jacimatho schreef:
Ze gaan nu op last van de burgemeester ontruimen.

Wat zal die boer blij zijn dat er eindelijk wat gaat gebeuren.
Die doet geen oog meer dicht vannacht..

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:06

Ik kan er niet bij wat die lui hiermee denken te bereiken? Dit gaat echt geen varkens redden hoor.

Ik ben zelf ook al ruim 20 jaar vegetariër, niet omdat ik vlees eten niet vind kunnen maar omdat ik de manier waarop mij niet bevalt, maar dit gaat echt helemaal nergens over. Aandachtsgeile idioten. Als ze verandering willen, moeten ze bij supermarkten gaat staan met flyers en mensen aan gaan spreken. Dáár zit het probleem.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:07

nou, dat is maar de vraag. Ze hoeven mij niet lastig te vallen bij de supermarkt.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:07

pien_2010 schreef:
Ik ben dus niet principieel tegen vlees eten, maar wel hoe het vlees nu tot stand komt. Het is enorm dieronvriendelijk en slecht voor de aarde. Dus een behoorlijk tandje minder vind ik zelf erg belangrijk.

Wat is slecht voor de aarde en waarom? Dit is natuurlijk onzin.

Die activisten zijn gestoord. Die boeren hebben met allerlei normen te maken en kunnen niet anders, of het kan gewoon niet voor hun uit. Zo slecht is de veehouderij in Nederland niet. Onze koeien hebben het zelfs hartstikke goed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:10

Ze stonden van de week ook al bij het slachthuis in Boxtel om varkens te aaien bij de vrachtwagens :roll:
Alsof dat de beesten geen extra stress oplevert.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:11

Dit is pure terrorisme......

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:12

ME gaat nu naar binnen

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:20

Lindor92 schreef:
pien_2010 schreef:
Ik ben dus niet principieel tegen vlees eten, maar wel hoe het vlees nu tot stand komt. Het is enorm dieronvriendelijk en slecht voor de aarde. Dus een behoorlijk tandje minder vind ik zelf erg belangrijk.

Wat is slecht voor de aarde en waarom? Dit is natuurlijk onzin.

Misschien even verdiepen in de impact van intensieve veehouderij op de aarde en het milieu?

Fijn dat het wordt ontruimd! Fijn voor de varkens en voor de bewoners. Hopelijk valt de schade mee en kan de boer gauw tot rust komen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:27

Ben erg benieuwd hoe de ontruiming gaat verlopen en hoeveel schade er is aangericht. Zou de boer met een aangifte deze schade kunnen verhalen of is dat verzekeringswerk?

Blijft een ontzettende vervelende situatie voor de varkens en de boer en zijn/haar gezin.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:27

Soms vind ik dat de politie best wat tikken mag uitdelen, vandaag is zo'n dag dat ik denk hadden jullie nu maar getaserd of met de gummyknuppel rondgezwaaid.

Wat een randdebielen zeg.

Ik las in de Twitterfeed enkele uren geleden dat er in het naastgelegen weiland paarden stonden die ook flink over de zeik waren.

Tot zover de diervriendelijkheid van deze actie.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:29

Ik ben best voor een statement maken, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat activisten dit ook een beetje voor de kick doen... :x

En werken activisten niet? Of nemen ze hier vakantie voor? Ik heb echt geen tijd voor dit soort dingen... :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:30

ElviraKelan schreef:
Bizar en degene die met longproblemen is weggevoerd. Eerlijk? Ik heb er geen medelijden mee.
Want ze treffen hier een onschuldige boer en familie maar ook de varkens en dat noemt zich dierenliefhebber?

Die persoon is niet weggevoerd maar gewoon weer terug de stal in gegaan.
Zal dus wel aandacht trekken zijn voor hun actie.

Toch bizar dat de politie wilde onderhandelen.
Straks staat er een inbreker in je huis en moet je de politie vragen of ze willen komen onderhandelen :')