Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:21

Cayenne schreef:
Ik vind het wel een beetje link om zomaar onbevestigde foto's te gaan plaatsen.
Er zijn meer honden die Fikkie heten en voor je het weet is het niet de persoon die op zo'n foto staat.

Dat vind ik ook en heb getemd.
Er staan op Fb meerdere mensen met dezelfde naam.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 22:22

KimD schreef:
Politie Limburg heeft dat het bekend gemaakt.

Waar hebben ze dit bekend gemaakt? Ik zal er vast overheen kijken, maar zie zo 1,2,3 niks.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:23

KimD schreef:

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Dreamy

cursebreaker schreef:
KimD schreef:

Waar hebben ze dit bekend gemaakt? Ik zal er vast overheen kijken, maar zie zo 1,2,3 niks.

Same, bron?

Lotus83

cursebreaker schreef:
KimD schreef:

Politie pakt 27-jarige Hagenaar op voor moorden in Den Haag én Brunssummerheide

https://www.ad.nl/binnenland/politie-pa ... ~a8233639/

idylle

purny schreef:
Babootje schreef:
Gewoon een gek dus? Whats happening?

Het falende beleid van de ggz.

Het sneue is wel dat het nog niet eens vaststaat dat deze man deze moorden heeft gepleegd maar al door heel NL schuldig is bevonden.

Er is niks over hem bekend, dus wie weet is hij tot nu toe een doodnormale jongen geweest die onlangs een psychose kreeg.... Zal vast niet, máár je wéét het niet...

Het staat nog niet vast, maar waar rook is, is vuur.... Ze zullen niet zomaar een paar namen genoteerd hebben en ze door de loterij hebben gehaald zo van we hebben een naam getrokken, laten we maar naar buiten brengen dat we hém verdenken.....

Nee zeker als naam en toenaam incl. Fotos worden vrijgegeven, hebben ze ondanks dat hij nog niet door een rechter veroordeeld is, vast ruim voldoende bewijs , anders hangen ze hem niet aan de schandpaal als je al ziet hoe zijn naamgenoot door het slijk wordt gehaald door onbekende mensen op diens fb...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:24

Even verder zoeken dan de neus lang is jongens, ipv 30 seconden 'speuren'. :+ Maar hierboven dus een van de vele bronnen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:25

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:26

KimD schreef:
Even verder zoeken dan de neus lang is jongens, ipv 30 seconden 'speuren'. :+ Maar hierboven dus een van de vele bronnen.

Sorry hoor, had op alle mogelijke manieren geGoogled en het is net ook pas geupdate..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 22:28

Dreamy schreef:
KimD schreef:

Sorry hoor, had op alle mogelijke manieren geGoogled en het is net ook pas geupdate..

Ik kon het idd ook zo 1,2,3 niet meteen vinden. En andersom; zoveel moeite is het dan toch ook niet om even hier een linkje te zetten ook toch als je vermeldt dat je gelezen hebt dat hij gevonden is ;)

Maar blij dat ze ‘m hebben! Benieuwd of hij het echt gedaan heeft dan en hopen dat ze snel meer nieuws naar buiten brengen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:29

In beide gevallen (julie en de moorden brunsummerheide) goed dat de politie snel de beelden van verdachte heeft gedeeld. Dat geeft aan dat de afweging nu eerder ligt bij bescherming van mogelijke nieuwe slachtoffers dan de eventuele dader.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:29

Langs de openbare weg aangehouden lees ik bij rtl... brr blij dat hij van de straat is en we de komende dagen/weken/maanden, maar waarschijnlijk jaren veilig van hem zijn

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:31

Hopelijk is de aanhouding rustig verlopen en krijgen de nabestaanden snel antwoord op de vele vragen die ze ongetwijfeld zullen hebben.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 22:33

Babootje schreef:
In beide gevallen (julie en de moorden brunsummerheide) goed dat de politie snel de beelden van verdachte heeft gedeeld. Dat geeft aan dat de afweging nu eerder ligt bij bescherming van mogelijke nieuwe slachtoffers dan de eventuele dader.

Ja het was idd duidelijk dat ze hem als groot gevaar voor de samenleving zagen en er vanuit gingen dat hij zou doorgaan. Ik zeg liever het zekere voor het onzekere nemen en hem openbaar zetten op social media - doen ze normaal ook alleen als ze volgens mij vrij zeker zijn van de verdachte aangezien hij al meteen ook op de nationale opsporings lijst terecht kwam - waarmee je gewoon veel bereik hebt onder de burgers als voorzichtig doen met de privacy, in dit geval.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:41

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:47

Lijkt een universitair geschoolde als je zijn LinkedIn bekijkt. Antropology & development sociologie, en een master nu industrial ecology.

Zou hij in een psychose verkeren ofzo?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:52

Hannanas schreef:
Lijkt een universitair geschoolde als je zijn LinkedIn bekijkt. Antropology & development sociologie, en een master nu industrial ecology.

Dat zou heel goed kunnen. Dat is ook een enge gedachte, een psychose kan bizarre dingen doen met mensen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:02

Hij woont op de hooikade in den haag. Dat is dennenweg buurtje midden in de stad met luxe winkels en restaurants. Woon je niet als je geen geld hebt

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:16

Dus als je geld hebt doe je geen dingen zoals mensen vermoorden?

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:21

Hannanas schreef:

Ook hoogopgeleide mensen doen rare dingen. Daarvoor hoef je geen papiertje te hebben.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:25

emr schreef:
Hannanas schreef:

Ook hoogopgeleide mensen doen rare dingen. Daarvoor hoef je geen papiertje te hebben.

Zijn de genies niet juist vaak de gekken

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:38

Misschien is verdachte wel onder behandeling bij een ggz ergens in Limburg en was hij in het weekend thuis.
Of dat ie zijn jeugd heeft doorgebracht in Limburg.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 06:14

tienus63 schreef:
Misschien is verdachte wel onder behandeling bij een ggz ergens in Limburg en was hij in het weekend thuis.

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik denk ook dat het gaat om een patiënt die met weekendverlof naar "huis", naar Den Haag ging. Slachtoffer één werd op zaterdag vermoord. Het ‘veelvuldig verblijf in Zuid-Limburg’ zal wel met de behandellocatie te maken hebben. Ben benieuwd of aan het verblijf in het Limburgse een veroordeling vooraf is gegaan of dat Thijs daar verbleef vanwege ‘enkel’ een psychische aandoening. Ik begreep dat er meer aanvallen zijn geweest met messen in het Limburgse op wandelaars hardloopsters of fietsers.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 06:31

tienus63 schreef:
Of dat ie zijn jeugd heeft doorgebracht in Limburg.

Heeft er gestudeert.

Wel liggen daar in de buurt ook enkele GGZ instelllingen, maar dat is nu ontzettend gissen. Op 1 ervan heeft gisteren een steekkincident met een bewoner laatsgevonden

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 07:27

Babootje schreef:
tienus63 schreef:

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik denk ook dat het gaat om een patiënt die met weekendverlof naar "huis", naar Den Haag ging. Slachtoffer één werd op zaterdag vermoord. Het ‘veelvuldig verblijf in Zuid-Limburg’ zal wel met de behandellocatie te maken hebben. Ben benieuwd of aan het verblijf in het Limburgse een veroordeling vooraf is gegaan of dat Thijs daar verbleef vanwege ‘enkel’ een psychische aandoening. Ik begreep dat er meer aanvallen zijn geweest met messen in het Limburgse op wandelaars hardloopsters of fietsers.

Het veelvuldig verblijf in ZL kan zeker met een behandel locatie te maken hebben ja(er liggen best wat GGZ instellingen hier in de nabije omgeving), maar de dader was daarvoor al bekend met de omgeving hier want hij heeft hier altijd gewoond ook toen hij jonger was - geloof dat hij ook hier geboren was zelfs, las ik ergens, maar of dat klopt weet ik niet.

Het verklaart dus wel dat hij bekend is met de omgeving - hij deed oa ook in het verleden mee met de parelloop in Brunssum bv. wat een jaarlijks event is. Ik geloof best dat hij een psychische aandoening heeft en misschien is hij er ook wel voor in behandeling, maar hij was dus al bekend hier in Zuid Limburg omdat hij er vandaan komt. En hij is nu woonachtig in Den Haag zover ik begreep, dus hij zal dan misschien voor familie/vrienden/kennissen ofzo ook terug kunnen zijn geweest in ZL, dat is maar giswerk. Hoop dat de politie daar snel meer over naar buiten brengt.

Laten we maar hopen dat dit de persoon is die ook echt schuldig is aan deze misdrijven en we een eng persoon minder op de straat hebben rond rennen. Maar gezien het feit dat de politie al zo snel een verdachte had en er zo intensief achteraan ging, denk ik dat ze wel vrij zeker zijn van hun zaak dat deze meneer de dader is.