Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:58

Een vaccin verandert niet zomaar alle connecties in het brein. Zoiets is een genetisch ding. Als het een vaccin was, was er ook een middel om het weer normaal te krijgen.

Ik zal het even vergelijken met syndroom van down. Misschien niet heel gelijk maar is ook een gen-foutje. Is niet door een pilletje of iets dergelijks veroorzaakt. Anders halen we toch even die extra chromosoom weg, kan diegene ook functioneren als mensen met gewoonlijk aantal chromosomen.

Maar ik ben wel benieuwd hoe jij die werking tussen het vaccin en autisme ziet.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:16

Grappig dat anti-vaxxers altijd met YouTube filmpjes komen.. alsof dat gelijk staat aan een wetenschappelijk onderzoek met (honderd)duizenden proefpersonen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:31

henny_w schreef:
Avalanche81 schreef:
Bullshit. Die man is nooit gerehabiliteerd. Dat iets op internet staat, wil niet zeggen dat het waar is.

Dus ... komt het er op neer dat als een persoon zoals ik die geen voorstander van vaccinaties is een stukje van internet download en hier plaatst, gelijk ervan langs krijgt dat iets wat op internet staat niet waar hoeft te zijn. Terwijl alle artikelen die pro vaccinaties zijn wel voor zoete koek geslikt worden.

Ik zal toch nog een poging doen om via internet video's te laten zien waarom ik tegen vaccinaties ben.

Het gaat over 'the godfather' van de vaccinaties, Stanley Plotkin.
Voor degene die nog nooit van hem gehoord heeft:
Emeritus hoogleraar Stanley Plotkin is als adviseur werkzaam voor diverse vaccinmakers, waaronder Sanofi Pasteur, biotechfirma’s en overheden.

https://www.ninefornews.nl/peetvader-va ... ndicapten/

Het hele intervieuw is via Youtube in ik meen 9 delen na te kijken maar ik haal er nog 1 deel uit.
Namelijk wat hem gevraagd wordt over de ingrediënten in vaccins en zijn reacties erop. Het is wel een video van 7 minuten maar ik zou 'm toch helemaal uitkijken.

https://www.youtube.com/watch?v=_9c7ijoLHCQ

Nee, het komt erop neer dat als er tig onderzoeken bewijzen dat iets niet waar is, je kan aannemen dat het niet waar is.
Maar als er dan één (vals en slecht opgezet) onderzoek aantoont dat het wel waar is lopen er antivaxxers gelijk achteraan.
En komen er allerlei dubieuze filmpjes van dubieuze sites, wat het allemaal niet veel betrouwbaarder maakt.

Dat is best wel krom :j

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:32

henny_w schreef:
Dus ... komt het er op neer dat als een persoon zoals ik die geen voorstander van vaccinaties is een stukje van internet download en hier plaatst, gelijk ervan langs krijgt dat iets wat op internet staat niet waar hoeft te zijn. Terwijl alle artikelen die pro vaccinaties zijn wel voor zoete koek geslikt worden.

Die zijn dan ook afdoende wetenschappelijk onderbouwd, terwijl anti vaccinatie-artikelen van de aannames aan elkaar hangen, feiten die belangrijk zijn voor het totaalplaatje weglaten (lying by omission), conclusies trekken die onlogisch zijn, teksten uit hun verband trekken, en eerder gebaseerd zijn op hersenspinsels dan op aangetoonde feiten.

henny_w schreef:
Namelijk wat hem gevraagd wordt over de ingrediënten in vaccins en zijn reacties erop.

Grappig is dat, want er is hier, en op meerdere plaatsen al aangegeven dat de hulpstoffen waar we het hier over hebben, minimaal in vaccins aanwezig zijn, tegenover de hoeveelheden die we dagelijks binnenkrijgen. Dat laatste wordt dan echter niet gemeld. Wat er ook niet wordt gemeld, is dat het lichaam een prima systeem heeft om minder fijne stoffen uit te scheiden, waaronder met name lever en nieren, en dat dat bij een gezond mens prima werkt. Als het niet prima werkte, zou die mens namelijk niet gezond zijn.
Nu zijn er natuurlijk kinderen die om wat voor reden ook, een te zwakke gezondheid hebben om te vaccineren (de grap is hier dat die hulpstoffen daar zelden tot nooit verantwoordelijk voor zijn, maar het immuunsysteem het vaccin zelf niet aankan) maar daarvoor is dan weer herd immunity: het grootste deel van de populatie kan namelijk zonder enig probleem gevaccineerd worden en zodoende ook de persoon beschermen die niet gevaccineerd kan worden, wat eerder een pro-vaccinatie argument is, dan een tegenargument. Dus je schiet jezelf hier grondig in de voet.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:33

henny_w schreef:
Avalanche81 schreef:
Bullshit. Die man is nooit gerehabiliteerd. Dat iets op internet staat, wil niet zeggen dat het waar is.

Ik zal toch nog een poging doen om via internet video's te laten zien waarom ik tegen vaccinaties ben.

Het gaat over 'the godfather' van de vaccinaties, Stanley Plotkin.
Voor degene die nog nooit van hem gehoord heeft:
Emeritus hoogleraar Stanley Plotkin is als adviseur werkzaam voor diverse vaccinmakers, waaronder Sanofi Pasteur, biotechfirma’s en overheden.

https://www.ninefornews.nl/peetvader-va ... ndicapten/

Het hele intervieuw is via Youtube in ik meen 9 delen na te kijken maar ik haal er nog 1 deel uit.
Namelijk wat hem gevraagd wordt over de ingrediënten in vaccins en zijn reacties erop. Het is wel een video van 7 minuten maar ik zou 'm toch helemaal uitkijken.

https://www.youtube.com/watch?v=_9c7ijoLHCQ

En waarom moet dit mij overtuigen van het "gevaar" van vaccinaties? De beste man spreekt gewoon eerlijk over wat er in een vaccin zit en hoe ze gemaakt worden. Als jij deze "eng klinkende" lijst van ingrediënten hysterisch wil interpreteren ga je gang.

En ik geloof best dat er vroeger onethische praktijken rondom vaccins plaatsvonden. Dat was de gezondheidszorg in die tijd. So be it. Denk aan de cellijn van Henrietta Lacks. Dat verandert niet dat vaccins veilig zijn en werken, en dat blijkt uit veel correct uitgevoerde en gevalideerde studies, niet uit een google search en een lekeninterpretatie van "enge" ingrediënten. Aah dihydrogen monoxide! Chemicaliën!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:41

Ierpier schreef:
Aah dihydrogen monoxide! Chemicaliën!

:oo maar dat is ook heul giftig in te grote hoeveelheden!

Of slecht voor je wanneer je dat te weinig binnenkrijgt. Zeg maar een klein beetje dodelijk. Maarja dat is het medisch spectrum wat die anti vaxxers maar niet kunnen begrijpen mbt de "enge en giftige stoffen"

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:44

speedfiets_2 schreef:
Ierpier schreef:
Aah dihydrogen monoxide! Chemicaliën!

Of slecht voor je wanneer je dat te weinig binnenkrijgt. Zeg maar een klein beetje dodelijk. Maarja dat is het medisch spectrum wat die anti vaxxers maar niet kunnen begrijpen mbt de "enge en giftige stoffen"

Water is ook giftig in te grote hoeveelheden.
En komkommers ook.

Maar dat is allemaal ‘natuurlijk’ en kan geen kwaad :Y)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:00

verootjoo schreef:
speedfiets_2 schreef:

Water is ook giftig in te grote hoeveelheden.
En komkommers ook.

Maar dat is allemaal ‘natuurlijk’ en kan geen kwaad :Y)

Hehe ja, H2O is water he :D (oftewel dihydrogen mono-oxide)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:05

Oh sjonge :') kwartje pleurt hier 8)7

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:11

_O- dit is echt heel grappig, bedankt :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:20

Graag gedaan, ik entertain graag mensen :') :+

Maar goed, zoiets is dus wat er gebeurt als mensen conclusies gaan trekken uit dingen waar ze weinig verstand van hebben :) Wat er op al die FB sites gebeurt en op die vaccineren is gevaarlijk sites.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:28

verootjoo schreef:
Graag gedaan, ik entertain graag mensen :') :+

Maar goed, zoiets is dus wat er gebeurt als mensen conclusies gaan trekken uit dingen waar ze weinig verstand van hebben :) Wat er op al die FB sites gebeurt en op die vaccineren is gevaarlijk sites.

Dat was idd een van de redenen waarom ik naast mijn stoel heb gelegen van het lachen.

En de herkenning, want ik zou rustig ook zo kunnen reageren :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:31

https://www.facebook.com/klaasdijkhoff/ ... mz1iPHX24g

Klaas Dijkhoff zet het nieuws even op zijn FB. Nou is het een VVD’er, en die vertrouw ik over het algemeen ook niet zo erg ( :P), maar die reacties eronder.... Kom op. We geven even kapitalen uit aan nog weer een onderzoek om mensen te overtuigen, maar het helpt geen fluit.
Tegen zoveel domheid en onwetendheid kan echt niks meer op denk ik :(
De opmerkingen zijn hilarisch als het niet zo’n gevaar voor de volksgezondheid was.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 07-03-19 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:32

En over de gevaarlijke chemische stoffen, laten we dioxide niet vergeten. Iedereen die dat binnen heeft gekregen is ondertussen dood, of gaat dood!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:39

En ook vooral geen borstvoeding geven, zit vele malen meer kwik in dan in een vaccinatie. Zo veel van die verantwoordelijke anti vaccinatie mama's promoten ook nog eens zo lang mogelijk de borst te geven, is toch niet te vatten dat ze het ene afwijzen maar het andere, met meer giftige stoffen toepassen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:44

bigone schreef:
En ook vooral geen borstvoeding geven, zit vele malen meer kwik in dan in een vaccinatie. Zo veel van die verantwoordelijke anti vaccinatie mama's promoten ook nog eens zo lang mogelijk de borst te geven, is toch niet te vatten dat ze het ene afwijzen maar het andere, met meer giftige stoffen toepassen.

Nee, maar die spuit je niet in bigone. Dat is echt heeeeeeel iets anders :j En het is natuurlijk, en in de natuur vind je geen vaccinaties aan de bomen :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:49

verootjoo schreef:
bigone schreef:

Nee, maar die spuit je niet in bigone. Dat is echt heeeeeeel iets anders :j En het is natuurlijk, en in de natuur vind je geen vaccinaties aan de bomen :n

Sappige peren wel, vergeven van formaldehyde :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:51

verootjoo schreef:
Tegen zoveel domheid en onwetendheid kan echt niks meer op denk ik

Wetten. Gewoon die dingen verplicht stellen.

Ik zet bij voorkeur in op educatie, en liever heb ik een wat liberaler beleid waarin mensen niets opgedrongen worden, maar als het om kinderlevens gaat, vind ik het een ander verhaal. Het probleem is namelijk dat die kinderen in kwestie niet kunnen kiezen, dat ook kinderen van mensen die de nood tot vaccineren wel inzien risico lopen zolang ze te jong zijn om gevaccineerd te worden.

Het alternatief vind ik niet aanvaardbaar. Het kan en mag toch niet zo zijn dan baby's risico's lopen op dodelijke ziektes, omdat mensen zo roekeloos zijn?

Indy_Mouse_9 schreef:
En over de gevaarlijke chemische stoffen, laten we dioxide niet vergeten. Iedereen die dat binnen heeft gekregen is ondertussen dood, of gaat dood!

Zuurstof? :')

Idd waar _O-

bigone schreef:
Sappige peren wel, vergeven van formaldehyde :D

Sssst :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:58

Henny_W ik heb je links bekeken, maar wat wil je hier eigenlijk mee aantonen? Ik keur het echt niet goed dat er in het verleden testen uitgevoerd zijn op gehandicapten, wezen e.d. maar dat doet verder niets af aan de vaccins op zich vind ik.
Welke ingredienten zijn het dan die volgens jou ernstige schade toe kunnen brengen? En heb je dan ook een link met een wetenschappelijk onderzoek hiernaar en de resultaten uit dat onderzoek?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:10

Die website ninefornews neemt het niet zo nauw met de wetenschap volgens mij := Staat ook op dat een jongen 46 dagen (!!) nadat hij een vaccin had gehad is overleden, dus dat het sowieso door het vaccin komt :o (of dit ook is bevestigd door een arts wordt dan weer niet vermeld, en laten we ook maar even negeren dat de ouders pas in actie kwamen toen de jongen ging slapen en na 48 uur nog steeds niet wakker was)
En klimaatontkenners. Nee, ik ga geen wetenschappelijke feiten hieruit halen :o

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:17

Ik ben niet gevaccineerd := Ben ook niet meer van plan om het nog te doen. Ik heb anti-vaccin ouders, mijn zus is volledig gevaccineerd maar die is daar heel ziek van geworden met alle gevolgen nadien, daarna hebben mijn ouders gekozen om mij niet meer te laten vaccineren. Ieder zijn ding, ik geef ze geen ongelijk maar ook geen gelijk. Als ik ooit kinderen heb zal ik er hoogstwaarschijnlijk wel voor kiezen om mijn kind te laten vaccineren, maar ik neem het altijd met een korrel zout; je dier/kind wel/niet vaccineren geeft geen garantie op een gezond leven, maar ook niet op een ongezond leven :)

Maar dat autisme veroorzaakt wordt door vaccins kan ik me moeilijk voorstellen.
Verder wordt het rhino vaccin bij paarden niet meer zo vaak gegeven door de risico's, hier ook een paardje op stal verloren door het vaccin, is later een autopsie gedaan in de dierenkliniek van Merelbeke en het kwam dus wel degelijk uit dat het door het vaccin kwam dat hij ziek is geworden en door de gevolgen overleden. Verder is wiegendood ook zo'n excuus, kennis hier heeft haar dochtertje verloren minder dan een week na het vaccin aan wiegendood. Denk dat dit misschien eerder iets is dat ze moeten onderzoeken of dit een link kan hebben of niet.
Laatst bijgewerkt door CalipsoLover op 07-03-19 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:18

Is het feit dat je zus ziek is geworden alleen te linken aan vaccineren??

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:21

bigone schreef:

Ja, dit was er wel degelijk aan te linken volgens de artsen. Ik spreek wel van 26 jaar geleden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:21

Autisme heeft te maken met een combinatie van verschillende genen https://www.participate-autisme.be/go/n ... -genen.cfm en niet met vaccinatie. Mijn zus had een zeer zware vorm van autisme met daarnaast nog behoorlijk verstandelijk gehandicapt zijn.

Er zijn mensen die niet vaccineren vanwege hun geloof (ongeacht wat men daar van vindt) en er zijn mensen die bewust niet vaccineren of anders vaccineren zonder al die broodjes aap argumenten.

Dus mensen die niet vaccineren vanwege autisme en ik begreep dat er dat nogal een aantal waren, kunnen nu gerust zijn en als ze dat willen alsnog hun kinderen laten vaccineren.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 07-03-19 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:22

CalipsoLover schreef:
bigone schreef:

Ja, dit was er wel degelijk aan te linken volgens de artsen. Ik spreek wel van 26 jaar geleden.

Oke, was er gewoon erg benieuwd naar.