Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
A3a1 schreef:70 miljoen omzet.
Maar als alle gemeentes vuurwerkshows geven, dan denk ik dat het ook snel dat bedrag wordt.
beeert, vroeger mocht je afsteken tussen 10.00 en 2.00.
En ik denk dat het erg lang "om 0.00 uur was" en dan duurde het een uur of 2 uur.
NatasjavE schreef:Aleeneh schreef:Tsja, ik verbaas me ook over de regelgeving. Ergens vorige week, 5 basisschooljochies (!!!). Vuurwerk afsteken wat echt vuurballen van 30 cm veroorzaakte. Gooiden ze soms ook richting voorbijgangers met hond of naar auto's.
Wij dus politie gebeld. Worden we later teruggebeld: nee hoor, dit mag gewoon. Jochies van 9 a 10 hè!
Als dat mag, dan schaf wat mij betreft de boel maar af want ik vind het onverantwoord. Wij kunnen hier ook na twaalven de straat niet op, omdat de dampen zo heftig zijn. Geen lol aan. Siervuurwerk door de gemeente, prima. Maar niet door jan en alleman.
Dat mag? Waarom mag dat dan?
Raarrrrrr!
Waarschijnlijk hebben ze de cathegorie I vuurwerk truuk gebruikt. Dat mag inderdaad.
SusanH schreef:NatasjavE schreef:
Dat mag? Waarom mag dat dan?
Raarrrrrr!
Waarschijnlijk hebben ze de cathegorie I vuurwerk truuk gebruikt. Dat mag inderdaad.
Maar als het niet op oudjaarsdag is tussen 18.00 en 02.00 de volgende dag, mag het toch niet?? Wij zijn al jaren bezig met de voetbalclub hier aan het eind van de straat. Die steken elke belangrijke thuiswedstrijd ook het nodige aan knalvuurwerk af. Maar dat schijnt gewoon te mogen. Gemeente doet er niets op uit iig. Want het is voetbal. En dan sta je buiten de wet blijkbaar.
Sunnda schreef:Ik ben tegen!
Het is eens per jaar en ik gun iedereen zijn lol en feestje.
De rotte appels zijn vervelend, maar die heb je altijd en overal. Maakt niet uit waar je het over hebt.
Gek genoeg hier niemand in de straat die problemen heeft met de dieren en vuurwerk, terwijl we allemaal knallen en vrijwel iedereen dieren heeft. Ze zijn druk en onrustig, maar het ergste is op 31 december en dat is 1 dag, dat overleven ze heus.
Het is ook wel een beetje instelling denk ik. Wij halen ons schouders op als ze een rondje rennen en gaan nit zoals ik online zag om 12 uur rondhangen op stal om paardlief 'gerust te stellen.'
Scheveningen bijvoorbeeld was te gek, maar aan de andere kant gewoon dom. Rara wie zag dat nu niet aankomen, daar hoef je geen einstein voor te zijn.
beert schreef:A3a1 schreef:70 miljoen omzet.
Maar als alle gemeentes vuurwerkshows geven, dan denk ik dat het ook snel dat bedrag wordt.
beeert, vroeger mocht je afsteken tussen 10.00 en 2.00.
En ik denk dat het erg lang "om 0.00 uur was" en dan duurde het een uur of 2 uur.
Als ik internet erop nazoek, dan heb je sinds 1993 het vuurwerkbesluit waarin staat dat je vanaf 10 uur vuurwerk mag afsteken. Dat is dus een landelijke regeling geweest van 1993 tot 2014. Sindsdien is het 18 uur in de avond. Voor 1993 was het in sommige gemeentes zelfs zo dat je juist al dagenlang vuurwerk mocht afsteken. Of juist andersom, dat het maar 2 uur was.
Ik weet niet precies hoe oud iedereen is en in welke gemeente ze wonen, maar voor de meeste bokkers zullen de afsteektijden dus alleen maar korter geworden zijn sinds 2014.
SandravdB schreef:Weet je hoeveel vogels er jaarlijks sterven door shock van vuurwerk, echt heel veel.
Is een pol toevoegen niet handig trouwens?
Van mij mag er in elk geval verbod komen
Neonlight schreef:beert schreef:
Als ik internet erop nazoek, dan heb je sinds 1993 het vuurwerkbesluit waarin staat dat je vanaf 10 uur vuurwerk mag afsteken. Dat is dus een landelijke regeling geweest van 1993 tot 2014. Sindsdien is het 18 uur in de avond. Voor 1993 was het in sommige gemeentes zelfs zo dat je juist al dagenlang vuurwerk mocht afsteken. Of juist andersom, dat het maar 2 uur was.
Ik weet niet precies hoe oud iedereen is en in welke gemeente ze wonen, maar voor de meeste bokkers zullen de afsteektijden dus alleen maar korter geworden zijn sinds 2014.
In de jaren 70 was het tussen 00:00 en 02:00.Voor dit vuurwerkbesluit was er eentje uit 1814, maar daar stonden geen tijden in.
Achterom schreef:Sunnda schreef:Ik ben tegen!
Het is eens per jaar en ik gun iedereen zijn lol en feestje.
De rotte appels zijn vervelend, maar die heb je altijd en overal. Maakt niet uit waar je het over hebt.
Gek genoeg hier niemand in de straat die problemen heeft met de dieren en vuurwerk, terwijl we allemaal knallen en vrijwel iedereen dieren heeft. Ze zijn druk en onrustig, maar het ergste is op 31 december en dat is 1 dag, dat overleven ze heus.
Het is ook wel een beetje instelling denk ik. Wij halen ons schouders op als ze een rondje rennen en gaan nit zoals ik online zag om 12 uur rondhangen op stal om paardlief 'gerust te stellen.'
Scheveningen bijvoorbeeld was te gek, maar aan de andere kant gewoon dom. Rara wie zag dat nu niet aankomen, daar hoef je geen einstein voor te zijn.
Dat dus... Nederland wordt steeds onverdraagzamer en de betutteling is ondertussen ongelooflijk....