Tere mensenzieltjes

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:37

Had gisteren op fb onder een artikel gereageerd met de uitleg waarom het zo moet. Kreeg ik daarnet de reactie dat ik bullshit verkondig, dat ik voor god speel, dat je oude mensen ook geen spuit geef (dus ik moet ze maar gewoon laten doodvallen) en dat karma nog wel komt. Zo mensen gaan het nooit snappen... Wou nog antwoorden: Sommige mensen zouden inderdaad beter een spuitje krijgen, want ze zien nog meer af dan sommige dieren die ik laat inslapen omdat ze te veel pijn hebben. Maar goed, heb het maar niet gedaan...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:38

Heb ook weleens gezien hoe een dood paard versleept wordt nou dat wil je helemaal niet als je dit erg vindt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:54

DeMolenhoek schreef:
Had gisteren op fb onder een artikel gereageerd met de uitleg waarom het zo moet. Kreeg ik daarnet de reactie dat ik bullshit verkondig, dat ik voor god speel, dat je oude mensen ook geen spuit geef (dus ik moet ze maar gewoon laten doodvallen) en dat karma nog wel komt. Zo mensen gaan het nooit snappen... Wou nog antwoorden: Sommige mensen zouden inderdaad beter een spuitje krijgen, want ze zien nog meer af dan sommige dieren die ik laat inslapen omdat ze te veel pijn hebben. Maar goed, heb het maar niet gedaan...

En stel dat je die ezel laat lijden krijg je daar weer commentaar op.

Anoniem

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:00

Volgens die dame moet je alles aan een natuurlijke dood laten sterven. Natuurlijk, waarom niet. Want dat is pas dierwaardig...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:05

Zo te lezen had de kinderboerderij het niet beter kunnen doen. Een dier dat op is verdere ellende besparen, volgens de regels zorgen dat het beestje aan de weg komt te liggen, netjes afgedekt, en zo laat mogelijk laten inslapen.

Dat iemand die zoiets niet kent en niet weet van de regels, hiervan schrikt vind ik echter ook niet vreemd. Jammer dat dan zo'n zwaar moment op beeld wordt gezet, en dan meteen de kinderboerderij publiekelijk en onterecht aan de schandpaal wordt genageld.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:20

Ik weet gelijk weer waarom ik zo blij ben met ons erfcontract bij de rendac met onze mestkalveren.

In de periodes met vogelgriep moesten ze ook aan de weg gelegd worden officieel, mooi niet dat wij dat deden op het moment dat ze er waren om wat op te halen sleepte ik ze van hun vaste ophaal plek maar de weg om dit gezeur dus te voorkomen. Nu wonen wij aan een drukke weg met veel fietsers en moet er niet aan denken om dit gezeur elke keer te hebben. En nee dat slepen ziet er ook zeker niet vriendelijk uit maar dat is met de hand zeker niet te doen.

Ik vind juist dat de kinderboerderij het goed heeft opgelost met laat aan de weg inlaten slapen, zeil erover en morgen is hij weg. Deze mevrouw die er zo'n probleem van maakt is blijkbaar helemaal niets gewend. En in plaats van het gelijk op facebook te gooien had ze beter bij de kinderboerderij kunnen gaan vragen hoe het zit.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:35

nou echt weer nederlands, het dier is dood en thuis begraven mag niet ....dus keurig opgelost!
Ook leerzaam voor de kinderboerderij kinderen en ouders....wat gebeurt er met een gestorven dier, gewoon een stukje voorlichting!( zeurende mensen heb je altijd) :x

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:08

Ik vond een dood schaap al niet te doen.. laat staan een ezel..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:43

DeMolenhoek schreef:

Op die momenten weet je dat met dat soort mensen geen discussie moet willen voeren. In hun ogen kun je het nooit goed doen.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:08

Jolien87 schreef:
DeMolenhoek schreef:

Op die momenten weet je dat met dat soort mensen geen discussie moet willen voeren. In hun ogen kun je het nooit goed doen.

Precies. Je kan zeggen wat je wilt, maar met deze mensen kan je niet praten. Die hebben toch wel gelijk, zijn de slimste op aarde en hebben helemaal uit gevogeld hoe de wereld in elkaar zit. |o

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:28

DeMolenhoek schreef:
Volgens die dame moet je alles aan een natuurlijke dood laten sterven. Natuurlijk, waarom niet. Want dat is pas dierwaardig...

Ohh is het er zo eentje....dan weet ik al genoeg.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:53

Onali schreef:
Dan ga je dat navragen bij de kinderboerderij, niet op FB gooien.
Zeker gezien de leeftijd van de dame.

Precies dit. Alles wordt maar gelijk op Facebook gekwakt en madam maar trots zijn hoeveel mensen ze met zich mee krijgt over de rug van het ezeltje nog wel. -O-

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:38

Achter ons huis in het weiland van de buurman heeft met warm weer 3 dagen een dood paard gelegen, bol en op gezet en kleed er half af, dat is pas geen pretje om te zien. Misschien heeft deze vrouw ergens wel een punt dat het geen fijn gezicht is, maar als je niet anders kan. En het diertje ligt gewoon goed afgedekt. Lijkt me voor die verzorgers ook een moeilijke keuze zo op deze manier en als het anders had gekund hadden ze dat vast gedaan.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:44

Amber_anne schreef:
Heb ook weleens gezien hoe een dood paard versleept wordt nou dat wil je helemaal niet als je dit erg vindt

Inderdaad, dan zouden ze daar weer over vallen...
Alsof een ezel een cavia is die je eventjes in een schoenendoos begraaft.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:51

Krijgt mevrouw een 2e hartverzakking als ze ziet hoe 'onrespectvol' rendac met het ezeltje omgaat.

Met de kraan optillen en in de bak laten vallen. Kan ze Rendac ook zwart maken op fb.

Het valt steeds meer en meer op dat veel mensen geen voeling meer hebben met het platteland en het houden van grote dieren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:52

Laibadji schreef:
Het valt steeds meer en meer op dat veel mensen geen voeling meer hebben met het platteland en het houden van grote dieren.

Nou idd... en dan ‘s avonds wel een lekker biefstukje of karbonade op het bord :Y) want ja, dan zie je niet dat ie doodgemaakt wordt he? :+

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:01

Inderdaad! Velen denken ook dat melk gemaakt wordt in de fabriek. |o

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:09

Maar dat klopt toch ook?

Omdat melkfabriek zo'n lang woord is, noemen we het "koe".

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:38

Van de week zag ik een berichtje op een verkooppagina op fb van een 2e hands Chesterfield bank.
De verkopers hadden een foto bij de advertentie gedaan met een huid van een vos op de bank.
Mensen vonden het absoluut niet kunnen en o zo zielig voor de vos. Maar ze vergaten even dat de bank van leer was.... en waar komt leer vandaan... juist..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 23:45

yvje86 schreef:
Van de week zag ik een berichtje op een verkooppagina op fb van een 2e hands Chesterfield bank.
De verkopers hadden een foto bij de advertentie gedaan met een huid van een vos op de bank.
Mensen vonden het absoluut niet kunnen en o zo zielig voor de vos. Maar ze vergaten even dat de bank van leer was.... en waar komt leer vandaan... juist..

De winkel toch?

_O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:51

De leerfabriek ... maar da’s ook lang dus die heet ook “koe”.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:58

Je mag vooral niet zien waar dierlijke producten vandaan komen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:04

En dan maar jammeren dat voedsel zo bewerkt is... Als er een herkenbaar onderdeel aan zit is dat gelijk vies of zielig. De gemiddelde consument is toch zo :roll:

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:10

Stel je voor dat je kunt zien wat het geweest is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:20

yvje86 schreef:

_O-