Handhavers: verhalen overijverige acties.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:36

Shaggy09 schreef:
Toevallig vandaag kwam mijn moeder thuis met een verhaal waarvan ik ook een beetje pissig werd.
Mijn moeder heeft een dwarslaesie en fietst dus met een elektrische ligfiets. Wel goed zichtbaar door het oranje vlaggetje wat er aan zit.
Ze wilde oversteken en wacht netjes tot haar stoplicht op groen staat, ze kijkt nog een keer goed en steekt dan over. Dan komt er een middenstukje met nog een stoplicht, maar nog steeds staat haar stoplicht op groen. Raast er ineens een politieauto zonder zwaailichten en zonder sirene keihard richting haar. Moeders keek nog naar hun stoplicht, die stond toch echt op rood, en nog net op tijd remde de politie auto voor haar. Ze bleef gelukkig wachten tot de politie auto echt stil stond. Aan de gezichten van de agenten was duidelijk te zien dat ze gegeneerd waren vertelde ze.

Ik ben dan gelijk bang, maar gelukkig is mijn moeder zo slim om niet gelijk te fietsen ook al is haar stoplicht groen. Maar man man man.. -O-

Heb sowieso vaker het idee dat de politie een beetje eigen verkeersregeltjes heeft, ook wanneer er geen zwaailicht of sirene aan is.

Herkenbaar hoor... heb hier al eens een discussie over gehad met de politie. Mijn dochter heeft een ligrolstoel... volgens de politie moet ik mijn kinderen (we hebben er 4, waarvan 2 beperkt zijn ) dan maar kleren stilstaan aan de kant van de weg als ze politie aan ziet komen. Er kan namelijk altijd een noodgeval zijn... stel je voor dat ze een terrorist tegen komen en ze daar ineens achteraan moeten.... ik sta niet snel met mm mond vol tanden maar dit antwoord was zo belachelijk....

Anoniem

Re: Handhavers: verhalen overijverige acties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:19

Heb er laatst een de les gelezen. In dit geval Handhaving.
Rijd met zijn auto voor mij uit stapvoets dus erg langzaam.
Gaat ie ineens rechtsaf terwijl hij mij in zijn spiegel zag.
Heb mijn fiets voor zijn auto geparkeerd en m lief en vriendelijk de les gelezen mbt verkeersregels.
Ineens rechtsaf gaan zonder richting aanwijzer -:(-
Commentaar terug u kon er toch omheen, jaja en dan zeker ineens rechts/links afslaan. 8)7

Shaggy09

Re: Handhavers: verhalen overijverige acties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:27

Bah, en dan als jij een keer perongeluk een klein verkeersfoutje maakt gelijk met boetes zwaaien. :n
Ik kom ook gewoon altijd de fanatiekelingen tegen heb ik het idee, of zijn de wat mildere BOAs/agenten verdwenen?