Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
A3a1 schreef:Maar de laatste is wel feitelijk...
M_i_R schreef:http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2018:4630
Hierbij de link naar de uitspraak voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de motivering die het Hof heeft gehanteerd bij de door haar opgelegde straf.
nog even een citaat uit het vonnis:
"Het hof rekent het de verdachte in hoge mate aan dat hij door de komst van de politie niet af te wachten en deze niet zijn locatie door te geven, maar zelf te handelen, eigenrichting heeft willen plegen, hetgeen binnen de Nederlandse samenleving en rechtsorde volstrekt onacceptabel is. Het heeft er eerder van weg dat verdachte zijn eigen woede en frustraties heeft botgevierd op [slachtoffer] en hij heeft hem daarbij zeer ernstig mishandeld. Het slachtoffer en daarmee ook verdachte mag van geluk spreken dat hij het heeft overleefd.
Het hof heeft bij de strafoplegging voorts ten nadele van verdachte meegewogen dat hij, blijkens het hem betreffende uittreksel Justitiële Documentatie d.d. 31 augustus 2018, reeds eerder onherroepelijk is veroordeeld ter zake van soortgelijke feiten als thans bewezen verklaard. Het valt het hof daarbij op dat de sinds 1996 door verdachte gepleegde geweldsmisdrijven in ernst oplopen van mishandeling tot poging tot doodslag, doch dat deze veroordelingen hem er kennelijk niet van weerhouden om zich wederom schuldig te maken aan een ernstig geweldsdelict."
Hootje schreef:Vind het heel dubbel, begrijp de vader heel goed. Zelf ben ik ook nog maar 16 en hoor genoeg verhalen om me heen, dat ik in kwestie de reactie van de vader wel begrijp MAAR niet goedkeur. Vind eigenlijk dat die man die de meisjes lastig valt ook wel weer ff een enkeltje naar de gevangenis mag krijgen eigenlijk..
Gotovic schreef:Dit is iets wat toch zeker 75% van de vaders had gedaan.
Sandyislief schreef:Heeft niet zo veel met milieu te maken hoor. Ik kom uit een prima milieu met 2 hoogopgeleide ouders met goede banen en mijn vader zou hetzelfde hebben gedaan hoor.
Het is te belachelijk voor woorden dat zo'n viezerik eerst de kans krijgt om te verdwijnen op verlof. En vervolgens als hij opduikt doet de politie weer eens niets.
Lalidan schreef:Dat ís ook belachelijk. Maar wat die vader vervolgens doet, is simpelweg ook niet toegestaan. En in mijn ogen ook een situatie waar we niet naar toe moeten willen. Dus we moeten zowel het ene, als het andere aanpakken. En niet het andere maar laten lopen, omdat het om wat voor reden dan ook niet lukt het ene niet aan te pakken.
A3a1 schreef:Akires1 schreef:Waar ik me over verbaas is dat een aantal mensen hier zeggen dat de man "nog niets fout heeft gedaan"...
Alsof als 46-jarige man, onder valse voorwendselen jonge meisjes benaderen via internet, niet hartstikke fout is
Hij had ook nog niks fout gedaan / de meisjes aangedaan.
Lalidan schreef:Gotovic schreef:Dit is iets wat toch zeker 75% van de vaders had gedaan.
Ik weet niet in wat voor milieu jij leeft, maar ik zie het gros van de vaders in mijn omgeving dit niet doen. In een vlaag van woede, als op dat moment hun dochter daadwerkelijk aangevallen wordt, ja. Het willen doen, uit machteloosheid en woede, ja. Maar het daadwerkelijk doen? Nee. En mensen die zulke dingen doen en zo weinig zelfbeheersing hebben (en dus al aangetoond hebben dat probleem vaker te hebben) horen wat mij betreft net zo min in de maatschappij thuis als een (ex)TBS-er die op jonge meisjes jaagt. Dat de een iets doet wat niet mag, wil niet zeggen dat dat een vrijbrief voor een ander is om dan maar te doen wat niet mag. En the wrong thing done for the right reason, is still the wrong thing.
Gotovic schreef:Ik wil jou niet veroordelen, maar mijn mening is: Als jij niet in dezelfde staat bent om je kinderen/dieren te verdedigen vraag ik me wel af hoeveel je van ze houd en wat voor moeder je bent. Rekenen op een falend rechtssysteem? Het spijt me zeer, maar dat kan ik niet begrijpen. Ik heb (gelukkig) nog geen kinderen, maar iedereen weet dat ik in alle staten ben als je aan mijn hond (of andere dieren) komt. Dan mag ik een klein vrouwtje zijn, maar dan weet je echt niet hoe hard je moet rennen.
Brainless schreef:Gotovic schreef:Ik wil jou niet veroordelen, maar mijn mening is: Als jij niet in dezelfde staat bent om je kinderen/dieren te verdedigen vraag ik me wel af hoeveel je van ze houd en wat voor moeder je bent. Rekenen op een falend rechtssysteem? Het spijt me zeer, maar dat kan ik niet begrijpen. Ik heb (gelukkig) nog geen kinderen, maar iedereen weet dat ik in alle staten ben als je aan mijn hond (of andere dieren) komt. Dan mag ik een klein vrouwtje zijn, maar dan weet je echt niet hoe hard je moet rennen.
![]()