Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:04

Maar de laatste is wel feitelijk...

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:06

A3a1 schreef:

De eerste net zo goed.

verdedigen (ww): behoeden, beschermen, beveiligen, verweren, beschutten, dekken. verdedigen (ww): bepleiten, opkomen voor, voorspreken, voorstaan.

En het is niet volledig:

Een kerel die bloemen en chocola meen ik bij de deur gaat leggen heeft in mijn optiek duidelijk bepaalde bedoelingen/gedachtes waar ik mijn dochter ook voor zou willen beschermen. En ja, VOORDAT er daadwerkelijk iets gebeurt.

En inderdaad wat al genoemd is, proberen je kinderen te leren dit soort personen te "herkennen" en te blokkeren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:11

M_i_R schreef:
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2018:4630

Hierbij de link naar de uitspraak voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de motivering die het Hof heeft gehanteerd bij de door haar opgelegde straf.

nog even een citaat uit het vonnis:

"Het hof rekent het de verdachte in hoge mate aan dat hij door de komst van de politie niet af te wachten en deze niet zijn locatie door te geven, maar zelf te handelen, eigenrichting heeft willen plegen, hetgeen binnen de Nederlandse samenleving en rechtsorde volstrekt onacceptabel is. Het heeft er eerder van weg dat verdachte zijn eigen woede en frustraties heeft botgevierd op [slachtoffer] en hij heeft hem daarbij zeer ernstig mishandeld. Het slachtoffer en daarmee ook verdachte mag van geluk spreken dat hij het heeft overleefd.

Het hof heeft bij de strafoplegging voorts ten nadele van verdachte meegewogen dat hij, blijkens het hem betreffende uittreksel Justitiële Documentatie d.d. 31 augustus 2018, reeds eerder onherroepelijk is veroordeeld ter zake van soortgelijke feiten als thans bewezen verklaard. Het valt het hof daarbij op dat de sinds 1996 door verdachte gepleegde geweldsmisdrijven in ernst oplopen van mishandeling tot poging tot doodslag, doch dat deze veroordelingen hem er kennelijk niet van weerhouden om zich wederom schuldig te maken aan een ernstig geweldsdelict."

Komt het toch veel genuanceerder over als dat hier in het topic besproken wordt. Hij heeft dus:
1. niet de komst van de politie afgewacht;
2. ernstige mishandeling gepleegd;
3. de rechter heeft meegewogen dat: vanaf 1996 de vader al eerder gepleegde geweldsmisdrijven gedaan heeft in ernst oplopend van mishandeling tot poging tot doodslag.

Als ik dit lees in het vonnis is het toch een totaal ander verhaal en een terechte veroordeling in mijn ogen.

Hootje

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:14

Vind het heel dubbel, begrijp de vader heel goed. Zelf ben ik ook nog maar 16 en hoor genoeg verhalen om me heen, dat ik in kwestie de reactie van de vader wel begrijp MAAR niet goedkeur. Vind eigenlijk dat die man die de meisjes lastig valt ook wel weer ff een enkeltje naar de gevangenis mag krijgen eigenlijk.. _-:(

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:17

Hootje schreef:
Vind het heel dubbel, begrijp de vader heel goed. Zelf ben ik ook nog maar 16 en hoor genoeg verhalen om me heen, dat ik in kwestie de reactie van de vader wel begrijp MAAR niet goedkeur. Vind eigenlijk dat die man die de meisjes lastig valt ook wel weer ff een enkeltje naar de gevangenis mag krijgen eigenlijk.. _-:(

Volgens mij is hij al weer opgepakt (dankzij het speurwerk van de vader, dank je wel vader ;) ) en kunnen we wachten op het volgende verlof waarvan hij weer niet terugkeert.

En ik weet het, de beste stuurlui staan aan wal, het is allemaal niet makkelijk om dat beleid goed te regelen en uit te voeren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:19

Wanneer zoiets met een van onze kinderen zou gebeuren dan is het voldoende om de politie te waarschuwen dat ze wat moeten ondernemen anders doe je het zelf. Meestal word er dan wel degelijk actie ondernomen. In dit geval heb ik iets begrip voor de vader als ouders zijnde maar nog veel meer begrip voor de straf. Die man vat dus niet dat hij nu vier jaar niets voor zijn kinderen kan doen juist door zijn onbezonnen actie.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:23

Coloured schreef:
A3a1 schreef:

De eerste net zo goed.

<KNIP>

In elk geval niet meer of minder sturend.

Gotovic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:52

Voor de goede orde: Grooming (digitaal kinderlokken) is wel degelijk strafbaar. In sommige gevallen is poging tot grooming ook strafbaar, maar dit verschilt per situatie (en soms ook per rechter).

Wat ik uit dit verhaal opmaak is dat de vader dus al wel pogingen heeft ondernomen om de Politie tot actie aan te sporen. Bij uitblijven van deze actie heeft de vader besloten het dan maar zelf op te lossen, waarna de Politie ineens wel tot actie kon overgaan.

Ik begrijp de vader maar al te goed. Ik heb zelf ook meerdere slechte ervaringen met de Politie, als slachtoffer zijnde. Mijn ervaring was in die zin ook dusdanig dat ik werd neergezet als de dader en er zelfs dreigementen vanuit de Politie aan mijn adres kwamen, zo gingen ze mijn hond in laten slapen omdat hij 'vals had gekeken' toen ze bij mij binnen kwamen om het verhaal aan te horen (maar alleen als ik aangifte ging doen). Toen de dader mij en mijn vriend bedreigde waar de Politie bij stond weigerden ze daar (op mijn verzoek) aantekeningen van te maken. Ook weigerden ze mijn aangifte op te nemen. Wij hebben vooralsnog (nog) niet voor eigen rechter gespeeld omdat we eigenlijk geen tijd hebben om dit gezeur er ook nog naast te krijgen.

Mijn vader zou overigens hetzelfde doen. Hij heeft ook al vaker aangegeven dat het hem niks kan schelen als hij zijn hele leven in de bak moet zitten daarvoor. Ik denk dus dat dat wel bij veel mensen is.

Ik ben het er mee eens dat een straf op zijn plek is, maar vind deze straf te hoog. Ik vind zijn achtergrond (strafblad) eigenlijk niet interessant in deze zaak. Dit is iets wat toch zeker 75% van de vaders had gedaan. Met 2 jaar had de rechter ook al een signaal af kunnen geven.

Maar goed, blijkbaar is dat wat de regering wil. Meer rechten voor daders en verdachten en minder voor slachtoffers. Over 10 jaar zitten de gevangenissen vol met mensen die voor eigen rechter hebben gespeeld omdat niemand anders het voor hen opnam en de daders lopen vrijuit, want die hebben dan (en nu ook al) te veel rechten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:58

aadburg schreef:
Belachelijk hoge straf, echt buitensporig. Als je iemand voor 10 euro vermoord kom je met minder weg volgens mij.

Hij had er ook beter iemand anders voor in kunnen huren .....

Wij leven in een heel, heel, heel gek land!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:07

Gotovic schreef:
Dit is iets wat toch zeker 75% van de vaders had gedaan.

Ik weet niet in wat voor milieu jij leeft, maar ik zie het gros van de vaders in mijn omgeving dit niet doen. In een vlaag van woede, als op dat moment hun dochter daadwerkelijk aangevallen wordt, ja. Het willen doen, uit machteloosheid en woede, ja. Maar het daadwerkelijk doen? Nee. En mensen die zulke dingen doen en zo weinig zelfbeheersing hebben (en dus al aangetoond hebben dat probleem vaker te hebben) horen wat mij betreft net zo min in de maatschappij thuis als een (ex)TBS-er die op jonge meisjes jaagt. Dat de een iets doet wat niet mag, wil niet zeggen dat dat een vrijbrief voor een ander is om dan maar te doen wat niet mag. En the wrong thing done for the right reason, is still the wrong thing.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:21

Ach jee, wat zal dat meisje zich verschrikkelijk voelen.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:22

Heeft niet zo veel met milieu te maken hoor. Ik kom uit een prima milieu met 2 hoogopgeleide ouders met goede banen en mijn vader zou hetzelfde hebben gedaan hoor.

Het is te belachelijk voor woorden dat zo'n viezerik eerst de kans krijgt om te verdwijnen op verlof. En vervolgens als hij opduikt doet de politie weer eens niets.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:31

Sandyislief schreef:
Heeft niet zo veel met milieu te maken hoor. Ik kom uit een prima milieu met 2 hoogopgeleide ouders met goede banen en mijn vader zou hetzelfde hebben gedaan hoor.

Het is te belachelijk voor woorden dat zo'n viezerik eerst de kans krijgt om te verdwijnen op verlof. En vervolgens als hij opduikt doet de politie weer eens niets.

Dat ís ook belachelijk. Maar wat die vader vervolgens doet, is simpelweg ook niet toegestaan. En in mijn ogen ook een situatie waar we niet naar toe moeten willen. Dus we moeten zowel het ene, als het andere aanpakken. En niet het andere maar laten lopen, omdat het om wat voor reden dan ook niet lukt het ene niet aan te pakken.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:38

Nee dat ben ik ook met je eens, ik zeg ook niet dat hij ermee weg mag komen. Alleen dat ik wel begrijp waarom en om mij heen meerdere mensen ook.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:00

Ik begrijp die vader prima. Maar ik begrijp ook prima waarom hij gestraft wordt. Daden hebben consequenties.

Als ze aan mijn paarden komen, sta ik ook niet voor mezelf in, maar ik accepteer daar ook gewoon straf voor, dat zit er aan geplakt.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:14

Lalidan schreef:
Dat ís ook belachelijk. Maar wat die vader vervolgens doet, is simpelweg ook niet toegestaan. En in mijn ogen ook een situatie waar we niet naar toe moeten willen. Dus we moeten zowel het ene, als het andere aanpakken. En niet het andere maar laten lopen, omdat het om wat voor reden dan ook niet lukt het ene niet aan te pakken.

De reden dat de vader tot actie is overgegaan is omdat de politie dat niet deed.
Als je gaat straffen, mogen ze ook bij zichzelf beginnen!
Zij hadden door simpelweg "in te grijpen" dit kunnen voorkomen.

Tis toch belachelijk dat een gewone burger de gevaarlijke misbruiker wel kon opsporen en de politie niet???

Maar "politie" is een ruim begrip.
Ik bedoel natuurlijk degene die hierbij betrokken waren en niet alle mensen bij de politie.

Akires1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:21

A3a1 schreef:
Akires1 schreef:
Waar ik me over verbaas is dat een aantal mensen hier zeggen dat de man "nog niets fout heeft gedaan"...
Alsof als 46-jarige man, onder valse voorwendselen jonge meisjes benaderen via internet, niet hartstikke fout is :?

Hij had ook nog niks fout gedaan / de meisjes aangedaan.

Meen je dat nou...?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:01

A3a1 schreef:

Uh nee want half dood bestaat niet, je leeft of je bent dood, niks er tussen in.
Dus als je het dan zo feitelijk wil bekijken klopt dat ook niet

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:09

ik vind het dubbel..

die ex tbser had gewoon weer opgepakt moeten worden, want waarom wachten tot het 'mis' gaat.. Kind is dan voor rest van der leven getekend, want er waren aanleidingen dat hij wel meer wou.. anders stuur je geen bloemen en cholade.

het is niet een 15jarig tiener die ongschuldig is, het is notabene een ex tbser...

Die vader had het bij een paar klappen moeten houden.. en dan niet met een schep. want politie deed zeer weinig..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:13

Ik schreef op de vorige pagina bijna dood, niet half dood, is dat technisch correcter? ;) Maar dat was niet het punt dat ik wilde maken, beide titels zijn inderdaad sturend. Wat ik wilde zeggen was dat het niet gek is dit topic heftige reacties bevat. Het is een ietwat sturende titel in combinatie met een heftig nieuwsbericht wat veel emoties oproept, en het oorspronkelijk nieuwsbericht (afhankelijk van de bron) bevatte weinig extra informatie over de dader (zo goed als niks over zijn verleden), maar wel veel over het slachtoffer (een tbs'er die 'kwijt' was en aan de lopende band probeerde contact te krijgen met jonge meisjes). Nu komt er steeds meer informatie binnendruppelen en zie je ook dat de reacties wat netter verwoord zijn.

Gotovic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:22

Lalidan schreef:
Gotovic schreef:
Dit is iets wat toch zeker 75% van de vaders had gedaan.

Ik weet niet in wat voor milieu jij leeft, maar ik zie het gros van de vaders in mijn omgeving dit niet doen. In een vlaag van woede, als op dat moment hun dochter daadwerkelijk aangevallen wordt, ja. Het willen doen, uit machteloosheid en woede, ja. Maar het daadwerkelijk doen? Nee. En mensen die zulke dingen doen en zo weinig zelfbeheersing hebben (en dus al aangetoond hebben dat probleem vaker te hebben) horen wat mij betreft net zo min in de maatschappij thuis als een (ex)TBS-er die op jonge meisjes jaagt. Dat de een iets doet wat niet mag, wil niet zeggen dat dat een vrijbrief voor een ander is om dan maar te doen wat niet mag. En the wrong thing done for the right reason, is still the wrong thing.

Sorry, maar ik ben het echt totaal niet met hem eens. Wij weten de context van zijn eerdere veroordelingen niet, dus ik vind ook niet dat je daarover mag oordelen. Het is niet zo dat hij nog in zijn proeftijd zat o.i.d. Misschien heeft hij wel eens in een dronken bui iemand die ruzie zocht met een bierflesje geslagen. Je weet het niet. Ik heb vanuit mijn opleiding vaker dagen in de rechtbank (maar ook in gevangenissen) doorgebracht en daar zie je vaker mensen veroordeeld worden voor een domme fout. Dat is natuurlijk ook niet goed, maar het feit dat hij eerder veroordeeld is hoeft niets over hem als persoon of vader te zeggen. Zo zwart-wit is de wereld niet. Wellicht is de vader te ver gegaan, namen zijn emoties het over en wilde hij eigenlijk alleen een mep verkopen en vocht de tbs-er terug en liep het daardoor uit de hand?

Ik wil jou niet veroordelen, maar mijn mening is: Als jij niet in dezelfde staat bent om je kinderen/dieren te verdedigen vraag ik me wel af hoeveel je van ze houd en wat voor moeder je bent. Rekenen op een falend rechtssysteem? Het spijt me zeer, maar dat kan ik niet begrijpen. Ik heb (gelukkig) nog geen kinderen, maar iedereen weet dat ik in alle staten ben als je aan mijn hond (of andere dieren) komt. Dan mag ik een klein vrouwtje zijn, maar dan weet je echt niet hoe hard je moet rennen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:31

Gotovic schreef:
Ik wil jou niet veroordelen, maar mijn mening is: Als jij niet in dezelfde staat bent om je kinderen/dieren te verdedigen vraag ik me wel af hoeveel je van ze houd en wat voor moeder je bent. Rekenen op een falend rechtssysteem? Het spijt me zeer, maar dat kan ik niet begrijpen. Ik heb (gelukkig) nog geen kinderen, maar iedereen weet dat ik in alle staten ben als je aan mijn hond (of andere dieren) komt. Dan mag ik een klein vrouwtje zijn, maar dan weet je echt niet hoe hard je moet rennen.

-O- :roll:

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:46

Ik denk dat de mensen die zelf al eens erg teleurgesteld zijn door ons rechtssysteem en de politie, deze vader heel goed begrijpen. Het is ook bijna niet voor te stellen dat “het systeem” gewoon niet goed werkt. En dat de politie te druk is met...? Wie het weet mag het zeggen. In elk geval niet met het helpen van onschuldige mensen.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:42

Brainless schreef:
Gotovic schreef:

-O- :roll:

Idd -O- :roll:

Meen je dit, Gotovic? :?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:47

@Gotovic: heb je het vonnis gelezen dat ik hier in een link geplaatst heb (of iig het stukje dat ik uit het vonnis in mijn bericht gezet heb?). Dan heb je al wat meer duidelijkheid over wat/hoe mbt de eerdere feiten.