WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14845
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:59

Wat een raar systeem. Dus thuis winstpunten rijden? Een proef net zo vaak rijden als je wilt, en dan het resultaat opsturen? En dan winst kunnen rijden?
OK, dan laat ik mijn lastige dier ff door een ander losrijden, dan klim ik er op. Ik film het en Hopla! Winst.
Geen enkele vorm van toezicht, geen controle, geen competitie.

Paardenfann4
Berichten: 1378
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:07

Winst is een groot woord natuurlijk. Het wordt niet geregistreerd zoals bij de knhs. Dus je hebt er in principe weinig meerwaarde aan. Het is gewoon een leuk idee voor mensen die niet op wedstrijd willen maar toch af en toe even een proefje willen rijden. Ik vind dat er erg negatief over gedaan wordt. Het is toch geen officiële wedstrijd of klassering? Je moet dit puur zien als gewoon voor de lol. Voor mensen die echt fanatiek in de sport willen uitkomen is het niks. Daarvoor kun je beter wel echt op wedstrijd gaan. Ik vind het zelf een leuk idee en ga er zeker aan meedoen.

_Lorette_

Berichten: 12128
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:08

rien10 schreef:
Wat een raar systeem. Dus thuis winstpunten rijden? Een proef net zo vaak rijden als je wilt, en dan het resultaat opsturen? En dan winst kunnen rijden?
OK, dan laat ik mijn lastige dier ff door een ander losrijden, dan klim ik er op. Ik film het en Hopla! Winst.
Geen enkele vorm van toezicht, geen controle, geen competitie.


Ook op knhs wedstrijden kan je het jezelf makkelijk maken, maar inderdaad, hier zit nog minder controle op. Het is alleen dat je zo jezelf voor de gek houdt. En aangezien de resultaten vooralsnog geen waarde toevoegen aan je paard (of jezelf), maakt het weinig uit.
Als je een proef perfect kan rijden, al is dat na honderd pogingen, dan doe je in principe wel iets goed. ;)

Een alternatief is een rijdende jury die aan huis komt om je te beoordelen. Iets anders kan ik ook niet bedenken.

Ik vind het een erg leuk initiatief met meerwaarde voor een bepaalde groep ruiters.

rien10
Berichten: 14845
Geregistreerd: 01-06-10

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:13

Geloof me, heel veel wedstrijd ruiters houden zichzelf voor de gek :D

Dat je jezelf verbetert, dat ben ik met je eens. Maar om er nu een competitie aan te hangen, dat vind ik echt heel raar.

_Lorette_

Berichten: 12128
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:18

Geen enkel probleem mee. Dat is voor mij hetzelfde kaliber als een foto insturen om een prijs te winnen voor de leukste foto van jou+paard. Als je als ruiter niet de mogelijkheden hebt om mee te doen aan reguliere wedstrijden, dan neem ik aan dat je wat anders tegen zo'n WeAllRide competitie aankijkt dan ruiters die grote competities rijden. Je moet het WeAllRide principe marketingtechnisch wel interessant houden, dus die competitie vind ik een logische beslissing.

rien10
Berichten: 14845
Geregistreerd: 01-06-10

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:22

Oh, er zullen zeker voordelen aan zitten. Ik reageer primair vanuit mijzelf en het "dat is raar" gevoel wat er meteen bij mij op steekt. Ik zeg niet dat het slecht is of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:23

Wie heeft de goede link naar het knhs bericht.

Spenk
Berichten: 21858
Geregistreerd: 30-08-05

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:26


_Lorette_

Berichten: 12128
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:50

Er zijn overigens ook genoeg stallen/verengiingen die zeer kleinschalige wedstrijden organiseren voor eigen ruiters. Om voor punten te mogen rijden worden er twee ruiters van andere verenigingen uitgenodigd om mee te doen. Dit vind ik geen probleem, mits het niet frequent gebeurt, bijvoorbeeld jaarlijks tijdens een clubkampioenschap. Ik heb wel wat bezwaren als stallen dit maandelijks doen en ruiters nooit verder komen dan hun eigen binnenbak en daarmee prima naar het Z rijden. Zelfs mijn niet-vervoerbare, atactische paard heeft dan nog meer gezien aan vreemd terrein. Het is echter gewoon volgens de regels. En aan de andere kant, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Als we dezelfde bezwaren aanhalen voor een nieuw systeem waar nog helemaal geen waarde aan hangt in klassering, dan vind ik dat iets overtrokken. Ik ben ontzettend benieuwd of zo'n nieuw systeem van de grond komt en tegen welke problemen je aanloopt. Blijkt het in de praktijk niet te werken, dan zullen er weinig ruiters overblijven en dan is het probleem ook opgelost. Toch hoop ik dat het een kleine goedmaker is voor ruiters die graag een proef willen laten beoordelen door een jury, maar die geen mogelijkheden hebben om op wedstrijd te gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41955
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:10

mavantos schreef:
_San87_ schreef:

Dat zeggen ze :P.


Ik geloof niet dat ze in 2 weken tijd een app kunnen ontwikkelen, we hebben het wel over de KNHS hè. Die zijn over het algemeen niet zo vlot _O-

Oh is de app al beschikbaar?

Ik vind t wel apart dat er nu pas mee naar buiten is getreden. Als je er al in 2017 mee begonnen bent dan zou er nu wel meer info beschikbaar moeten zijn. O.a. kosten.

Muronia

Berichten: 19682
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:18

Ik zat helaas niet bij de eerste honderd. De niveaus en protocollen (proeven) staan nu online zag ik. Ik heb ze allemaal bekeken, ziet eruit als een mooie uitdaging! Ik ben benieuwd wanneer de app er is.

Esther_r20

Berichten: 2415
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:56

Ik zit wel bij de eerste 100, alleen momenteel met een geblesseerd paard....
Zodra de app online is even vragen of ik pas later een filmpje kan insturen

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:11

Onze dochter zit ook bij de eerste honderd.
Zal me benieuwen!!

c_alsemgeest

Berichten: 20764
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:24

Zijn de punten die je kan verdienen ook "normale" mee tellende winstpunten?
Zo ja dan is dat echt een fok drama als je vooruit kijkt :')
Heb je straks een kluitje merrie's met sportpredikaat die niet te handelen zijn op vreemd terrein... omgaan met zulke spanningen en dan nog kunnen presteren zegt imo ook wat over karakter.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:02

En je zal hem kopen: ZZ en nog nooit buiten het hek geweest.

c_alsemgeest

Berichten: 20764
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:05

Ja precies... dat kan toch niet gelijkwaardig zijn dan?
En hoe doen ze het met kampioenschappen, selecties e.d.

_Lorette_

Berichten: 12128
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:36

Op dit moment moet je er nog niet zo zwaar aan tillen. Het is geen officiële klassering en van selecties of kampioenschappen is nog geen sprake. Zijn jullie ook zo kritisch naar de stallen die maandelijks semi-gesloten wedstrijden organiseren (met 2 ruiters van andere vereniging op uitnodiging, zodat het voor punten telt) en de ruiters op die stallen dus wel ZZ volgens KNHS kunnen worden, zonder ooit buiten eigen binnenbak te komen? ;) Want dat is dus ook mogelijk... En super handige ruiters die met één keer een paard net aan voldoende door een Z2 proef fietsen, terwijl geen enkele andere ruiter er iets mee zou kunnen op vreemd terrein en de basis er maar half in zit? Het probleem zit 'm volgens mij niet in dit initiatief, maar in hoe je als ruiter/eigenaar besluit om het paard op te leiden. En hoe eerlijk je er vervolgens over bent met verkoop. Ik heb bij bepaalde aspecten ook mijn bedenkingen, maar het is niet zo dat het reguliere systeem wel perfect is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:57

_Lorette_ schreef:
Op dit moment moet je er nog niet zo zwaar aan tillen. Het is geen officiële klassering en van selecties of kampioenschappen is nog geen sprake. Zijn jullie ook zo kritisch naar de stallen die maandelijks semi-gesloten wedstrijden organiseren (met 2 ruiters van andere vereniging op uitnodiging, zodat het voor punten telt) en de ruiters op die stallen dus wel ZZ volgens KNHS kunnen worden, zonder ooit buiten eigen binnenbak te komen? ;) Want dat is dus ook mogelijk... En super handige ruiters die met één keer een paard net aan voldoende door een Z2 proef fietsen, terwijl geen enkele andere ruiter er iets mee zou kunnen op vreemd terrein en de basis er maar half in zit? Het probleem zit 'm volgens mij niet in dit initiatief, maar in hoe je als ruiter/eigenaar besluit om het paard op te leiden. En hoe eerlijk je er vervolgens over bent met verkoop. Ik heb bij bepaalde aspecten ook mijn bedenkingen, maar het is niet zo dat het reguliere systeem wel perfect is.


Dat is natuurlijk ook zo, maar daar wordt wel in de gaten gehouden hoe er los gereden wordt. En ook door wie.
Dat is wat mij hier een beetje "bang maakt", dat er echt 0,0 controle meer mogelijk is...

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:16

Zolang dit niet officieel is, is er geen enkel probleem en alleen maar leuk voor degenen die graag zichzelf toetsen.
Maar er is idd nergens controle op, vandaar dat ik het niet serieus neem mbt africhtingsniveau.

Dat soort gesloten wedstrijden heb je hier niet in de buurt en hier in Zeeland moet je altijd op pad.Maar weinig stallen waar je veel wedstrijden hebt.

Dee_Es

Berichten: 3682
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:37

Maar waarom zou je iemand anders los laten rijden als de winstpunten toch niet meetellen voor de KNHS? Ik denk dat deze wedstrijden zich richten op de (recreatief rijdende) amateur die af en toe wil kunnen meten of ze vooruit gaan/een hoger niveau aan kunnen. Ik denk niet dat frauderen heel interessant is voor deze groep mensen.

Ik moet trouwens nog meemaken dat er controle is bij het inrijden op KNHS wedstrijden. Afgelopen winter nog iemand vrolijk zien losrijden met slof voor een L1 proefje. Maar laten we eerlijk zijn, hoe belangrijk is controle in de basissport nu? Als iemand trucs wil uithalen om te kunnen winnen in en B-Z proef wens ik die persoon veel succes, het is niet alsof er een gigantisch grote eer of prijs op het spel staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:44

Dee_Es schreef:
Maar waarom zou je iemand anders los laten rijden als de winstpunten toch niet meetellen voor de KNHS? Ik denk dat deze wedstrijden zich richten op de (recreatief rijdende) amateur die af en toe wil kunnen meten of ze vooruit gaan/een hoger niveau aan kunnen. Ik denk niet dat frauderen heel interessant is voor deze groep mensen.


Dat is meer van belang op het moment dat de punten echt mee gaan tellen, volgens mij ging de discussie daar over :)

_Lorette_

Berichten: 12128
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:46

Maar dat is momenteel niet aan de orde, dus dan is die discussie redelijk zinloos...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:47

_Lorette_ schreef:
Maar dat is momenteel niet aan de orde, dus dan is die discussie redelijk zinloos...

Het was toen nog niet duidelijk hoe de punten zouden werken zeg maar ;)

Paardenfann4
Berichten: 1378
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: WeAllRide - Niet op concours, maar wel meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:19

Dat stond toch wel heel duidelijk in het eerste bericht op de site dat het niet om officiële wedstrijden en punten gaat? Er staat heel goed vermeld dat ze zelf protocollen hebben en eigen jury's en nergens staat iets over puntentelling van de KNHS? Dus dat is ook totaal niet aan de orde geweest. Je kunt dus niks met de punten, het is puur voor de lol. Dat er geen zicht is op losrijden dat is waar, maar je weet normaal gesproken ook niet wat de mensen thuis met hun paarden doen. Dus ik zou er niet zo zwaar aan tillen allemaal. Ik zat bij de eerste 100 maar ben helaas zelf momenteel geblesseerd. Hopelijk kan het later nog eens.

Esther_r20

Berichten: 2415
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:39

Paardenfann4 schreef:
Ik zat bij de eerste 100 maar ben helaas zelf momenteel geblesseerd. Hopelijk kan het later nog eens.


Mijn paard is geblesseerd. Ik heb een berichtje via Facebook gestuurd en mag doorgeven wanneer we weer fit zijn. Ze sturen dan de gratis code naar me op zodat ik dan wel mee kan doen. Heel netjes geregeld!
Wellicht ook handig voor jou