Vind het bizar dat dit soort dingen verzonnen worden en uitgevoerd.. Maar aan de andere kant verbaasd het mij ook niets.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:De mensheid is echt verdoemd. Hoe haal je het in je hoofd om kwetsbare mensen tot waanzin te drijven en over de rand te duwen voor je eigen plezier/genot. Dan ben je echt ziek.
TelmaB schreef:Ik ben zelf dezelfde leeftijd ongeveer als de slachtoffers, en ik weet uiteraard dat ik nooit aan zoiets mee zou doen. Maar aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat er mensen zijn die dat wel zouden doen (groepsdruk, zelf al suïcidaal zijn, etc.). Ik vind het vreselijk. Evenals de Blue Whale challenge, ik word er ook even helemaal niet goed van als ik dit soort dingen hoor.![]()
Ik zou heel graag het filmpje willen kijken aangezien ik het dus wel interessant vind hoe dit werkt etc, maar ik ben net eigenlijk zo erg van dat hoofd geschrokken dat ik mijn laptop dicht heb geklapt en alle tabbladen heb gesloten. Durf nu echt niks meer over dit onderwerp op te zoeken, al zou ik er wel graag meer over willen lezen. Zo zie je maar dat dingen die voor sommige mensen niets doen, voor andere mensen enorm intimiderend kunnen zijn.
Gaby schreef:TelmaB schreef:Ik ben zelf dezelfde leeftijd ongeveer als de slachtoffers, en ik weet uiteraard dat ik nooit aan zoiets mee zou doen. Maar aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat er mensen zijn die dat wel zouden doen (groepsdruk, zelf al suïcidaal zijn, etc.). Ik vind het vreselijk. Evenals de Blue Whale challenge, ik word er ook even helemaal niet goed van als ik dit soort dingen hoor.![]()
Ik zou heel graag het filmpje willen kijken aangezien ik het dus wel interessant vind hoe dit werkt etc, maar ik ben net eigenlijk zo erg van dat hoofd geschrokken dat ik mijn laptop dicht heb geklapt en alle tabbladen heb gesloten. Durf nu echt niks meer over dit onderwerp op te zoeken, al zou ik er wel graag meer over willen lezen. Zo zie je maar dat dingen die voor sommige mensen niets doen, voor andere mensen enorm intimiderend kunnen zijn.
Het filmpje is heel interessant. Heel boeiend om de pyschologie erachter te leren.
Je ziet, geloof ik, twee keer kort de foto van Momo (tijden: 0,00-0.10 en 6.15-6.20) en een foto van de blue whale challenge (voor het tonen van de blue whale challenge-foto wordt er gewaarschuwd voor triggers). In principe zou je het filmpje kunnen beluisteren zonder te kijken. Er komt tekst in beeld, maar de vlogger leest deze ook voor. Voor de rest die je vooral de blogger
Hier een directe link naar het filmpje, want op de axed-pagina staat die enge foto ook: https://www.youtube.com/watch?v=NjVQl-D64Y8